Geld & Recht alle pijlers

Bruiloft cadeau: geld

06-05-2019 16:00 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
java wijzigde dit bericht op 01-06-2019 18:36
99.62% gewijzigd
Je tantewattes?
50 euro per volwassene geven wij meestal. Dus 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wow, € 200 zou ik zeker teveel vinden voor een nichtje. Jouw € 80 is echt wel oké, anders maak je er € 100 van om je man tegemoet te komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou max € 100,- geven als gezin.
Alle reacties Link kopieren
Of het nou een luxe of eenvoudige bruiloft en of ze het breed hebben of niet ik geef als stel meestal 50€. Dus 80€ voor een gezin zou voor mij meer dan voldoende zijn.
Alle reacties Link kopieren
100 euro is prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou €100 doen. De kinderen reken ik niet mee
Mijn lievelingsnichtje (dochter zus) zou ik waarschijnlijk wel meer geven, €150 denk ik.
GlitterCupcake schreef:
06-05-2019 16:01
Je tantewattes?

Tantezegger. Had ook nicht/nicht kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als daggast zou ik ook 50 euro per volwassene rekenen
100,- zou ik doen.
Ik zou 100 euro geven. 50 euro pp, en dan reken ik de kinderen niet mee.

Een eenvoudige bruiloft, betekent dat voor jou minder geven? Of juist meer omdat ze het niet breed hebben?
Ik zou dat niet mee laten spelen.
Alle reacties Link kopieren
80 tot 100 euro lijkt mij voldoende.
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook €50 pp doen en dan niet de kinderen. Dus €100 is een mooi bedrag!
CarrieAddison schreef:
06-05-2019 16:13
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Ik betaal niet om de getrouwden uit de kosten te halen.
En dat heb ik ook niet verwacht van onze familie en vrienden die we uitnodigden. Iedereen betaalt wat hij/zij kan betalen of geeft een mooi cadeau. En dat laatste kan van alles zijn
CarrieAddison schreef:
06-05-2019 16:13
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Dus dat is de regel? Dat je een cadeau geeft om de kosten te compenseren? Dan blijf ik net zo lief thuis als dat verwacht wordt.

Ik geef wat ik wil en kan missen, niet wat ik verwacht wordt te kosten op zo'n dag.
Alle reacties Link kopieren
CarrieAddison schreef:
06-05-2019 16:13
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Je gasten zijn er niet om je bruiloft te bekostigen.
Alle reacties Link kopieren
CarrieAddison schreef:
06-05-2019 16:13
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Op ons huwelijk wilden we met de geldkado's echt niet de rekening betalen hoor. We hebben er een zonnenscherm voor gekocht :-D
Voor de rekeningen hadden we gespaard.

Als daggast zou ik 100 euro voor het gezin doen. Of ze het nu breed hebben of niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
CarrieAddison schreef:
06-05-2019 16:13
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Het is een cadeau, hè . Niet de bedoeling dat de gasten de bruiloft betalen. Geef wat je kunt missen. Ik weet echt niet meer hoeveel we van wie hebben gehad op onze bruiloft. Wel dat het totaalbedrag iets meer dan 10% was van de totale kosten. Maar ik nodig mensen uit omdat een feest geven voor een lege zaal zo saai is, en niet om er geld aan te verdienen. Afhankelijk van hoe close jullie zijn zou ik 50 tot 100 euro doen.
Alle reacties Link kopieren
CarrieAddison schreef:
06-05-2019 16:13
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Nou en? Zij willen een feest geven en trouwen. Als ik mijn eigen drank moet betalen wil ik ook zelf bepalen waar, wat en wanneer. Ik zie mijn envelop niet als toegangsprijs voor de bruiloft.
gizzmo-returns schreef:
06-05-2019 16:17
Dus dat is de regel? Dat je een cadeau geeft om de kosten te compenseren? Dan blijf ik net zo lief thuis als dat verwacht wordt.

Ik geef wat ik wil en kan missen, niet wat ik verwacht wordt te kosten op zo'n dag.

Precies dit!
Alle reacties Link kopieren
CarrieAddison schreef:
06-05-2019 16:13
Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
Mensen willen toch zelf trouwen en een feest geven? Met een ander feestje hoeven mensen toch ook niet een duur cadeau of veel geld geven om de kosten te dekken? Waarom moeten ze nu dan wel hun eten en drinken betalen?
Als ik 200 euro moet betalen (en misschien ook nog wel kleding aan moet schaffen voor mezelf of de kinderen), dan ga ik wel lekker ergens anders naartoe dan naar die bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-05-2019 16:26
Mensen willen toch zelf trouwen en een feest geven? Met een ander feestje hoeven mensen toch ook niet een duur cadeau of veel geld geven om de kosten te dekken? Waarom moeten ze nu dan wel hun eten en drinken betalen?
Als ik 200 euro moet betalen (en misschien ook nog wel kleding aan moet schaffen voor mezelf of de kinderen), dan ga ik wel lekker ergens anders naartoe dan naar die bruiloft.
Precies. En dan hebben we het nog niet eens over vrijgezellenfeesten en eventuele overnachting en taxi-kosten gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven