Geld & Recht alle pijlers

Kinderopvangtoeslag

10-05-2019 18:43 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je werkt en je verdient niet genoeg hoe moet je de kinderopvang betalen,want je krijgt toch niet de hele bedrag met de kinderopvangtoeslag betaald?t is toch een helft van de bedrag ofzo?
Alle reacties Link kopieren
www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/


Is hier gewoon uit te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Pff. Gaan we weer. Zoek een baan, het is je al meerdere keren in al je topics verteld! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een baan dan? Volg de eerder geplaatste link en je weet met dat inkomen hoeveel je toeslag is. Niet moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je ook eens in je oude topic reageren ipv weer een nieuwe open... In dat oude topic had deze graag ook prima gepast overigens..
Seriously?
Google is te moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar het wijkteam en zoek hulp.
Je komt zo wereldvreemd over met je vragen waar via internet zo makkelijk het antwoord op te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Lees je eigen topic nog eens terug waarin je vroeg hoe je rond komt met bijstand. Daar is al antwoord hierop gegeven.

Daarnaast zoek hulp want je komt wereldvreemd over. Als je dit soort vragen al niet kan oplossen dmv Google, hoe wil je je dan redden als alleenstaande moeder?
Hemel, jij weer?
Alle reacties Link kopieren
Het is wel meer dan de helft hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoppa, hier een tabelletje met percentages.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eslag-2019
Alle reacties Link kopieren
In het geval van To, zonder werkverleden en vermoedelijk zonder opleiding, zomaar een aanname obv topic history krijgt To 96% van de kosten vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Jouw man krijgt als ie alleenstaande vader wordt sowieso kinderopvangtoeslag , TO, dus als jij je gewoon eens lekker op je eigen bestaan gat focussen en de kinderen in het weekend ziet?
Je vraagt maar en je vraagt maar en je toont zelf geen enkel initiatief om iets geregeld te krijgen. Waarom gedraag je je zo afhankelijk en ben je zo afwachtend?
Als jij zo weinig snapt en zo weinig zelf kunt regelen, dan kun je a: geen werk vinden, want wie neemt iemand aan die niets weet en kan? En b: als alles voorgekauwd moet worden voor je, ben je dan wel in staat om alleen voor je kinderen te zorgen?
Voorlopig voer je geen bal uit, dus die opvang is nog helemaal niet nodig.
Misschien zou je eens gewoon in je andere topics kunnen reageren ipv alleen maar te vragen hoe je het makkelijkst gratis geld kunt ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al gegooled maar Dr staat niks erover.en hier is een forum toch voor om vragen te stellen!als ik in de bijstand zit Zal ik toch wat uurtjes moeten werken aangevuld met de bijstand.en ik hou maar 200 per maand over e dan moet ik ook nog kinderopvang van betalen(tenzij ik werk binnen schooltijd vind maar daar zal niet zo veel van zijn)zo hou ik niets over.en als ik werk vind voor 40 uur bv dan Ben ik alsnog bang dat ik met mn salaris net zoveel krijg als de bijstand.en dan moet ik dus de kinderopvang betalen terwijl ik niet genoeg verdien.ik heb geen opleiding gehad dus Zal niet zo veel verdienen
reign schreef:
10-05-2019 20:31
Ik heb het al gegooled maar Dr staat niks erover.en hier is een forum toch voor om vragen te stellen!als ik in de bijstand zit Zal ik toch wat uurtjes moeten werken aangevuld met de bijstand.en ik hou maar 200 per maand over e dan moet ik ook nog kinderopvang van betalen(tenzij ik werk binnen schooltijd vind maar daar zal niet zo veel van zijn)zo hou ik niets over.en als ik werk vind voor 40 uur bv dan Ben ik alsnog bang dat ik met mn salaris net zoveel krijg als de bijstand.en dan moet ik dus de kinderopvang betalen terwijl ik niet genoeg verdien.ik heb geen opleiding gehad dus Zal niet zo veel verdienen

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag toch niet om gratis geld?het is toch ook de bedoeling dat ik ga werken!maar ik wil wel vantevoren werken dat me te wachten staat
Lees de gegeven links dan gewoon. Kot is 96% bij laagste loon.
Alle reacties Link kopieren
reign schreef:
10-05-2019 20:31
Ik heb het al gegooled maar Dr staat niks erover.en hier is een forum toch voor om vragen te stellen!als ik in de bijstand zit Zal ik toch wat uurtjes moeten werken aangevuld met de bijstand.en ik hou maar 200 per maand over e dan moet ik ook nog kinderopvang van betalen(tenzij ik werk binnen schooltijd vind maar daar zal niet zo veel van zijn)zo hou ik niets over.en als ik werk vind voor 40 uur bv dan Ben ik alsnog bang dat ik met mn salaris net zoveel krijg als de bijstand.en dan moet ik dus de kinderopvang betalen terwijl ik niet genoeg verdien.ik heb geen opleiding gehad dus Zal niet zo veel verdienen
Je bent bang dat je met je salaris net zoveel krijgt als met de bijstand? En dat is dus precies de reden waarom werken moet lonen, want types als jij vinden het dan ‘oneerlijk’ en blijven liever in de bijstand, terwijl de bijstand nog altijd een vangnet is.

En het lijkt me onmogelijk dat je met al je gegoogle niet de rekenhulp van de Belastingdienst hebt gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Dus 96% kinderopvangtoeslag?
Alle reacties Link kopieren
reign schreef:
10-05-2019 20:50
Dus 96% kinderopvangtoeslag?
:facepalm:
Je weet al wat je gaat verdienen?
Alle reacties Link kopieren
Dat ik net zo weinig krijg als met de bijstand juist!je krijgt echt niet zoveel hoor.ik ken alleenstaande moeder die boodschappen krijgt van kennisen omdat ze niet rond kunnen komen van de bijstand.de vaste lasten zijn Enorm hoog.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik weet nog niet hoeveel ik ga verdienen minimouse
Alle reacties Link kopieren
reign schreef:
10-05-2019 20:55
Dat ik net zo weinig krijg als met de bijstand juist!je krijgt echt niet zoveel hoor.ik ken alleenstaande moeder die boodschappen krijgt van kennisen omdat ze niet rond kunnen komen van de bijstand.de vaste lasten zijn Enorm hoog.
Onzin.
Als je alleenstaande moeder bent en je hebt bijstand en niet teveel spaargeld, dan krijg je: huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebondenbudget, kinderbijslag. Dat loopt echt flink op. Als je dan nog niet rond kunt komen, dan doe je iets niet goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven