Geld & Recht alle pijlers

Wat moet ik hiermee?

11-05-2019 23:49 90 berichten
Mijn vriend heeft voor ons huis een decoratief stuk voor aan de muur gekocht. Voor naar mijn idee heel veel geld. Denk dan aan 1100 euro. Ik vind het a) niet zo mooi en b) bizar veel geld voor iets aan de muur. Het is ook geen kunstwerk zodat het dat geld evt waard is. De verkoper heeft hem geen bon gegeven dus hij heeft in feite geen retourrecht. Daarnaast wil hij het eigenlijk wel houden en tja, heeft het ook met zijn eigen geld betaald. Ik snap natuurlijk dat ik daar niks over te zeggen hebt dan, het is immers zijn eigen geld, maar vind het zo’n onzinnig iets! Zouden jullie dit gewoon loslaten en denken, het is zijn geld, hij vindt het mooi, laten? Of zouden jullie het alsnog bespreken en proberen te ruilen. Hij weten in feite al hoe ik erover denk en vind dat ik het moet laten gaan.. maar het is vooral het feit dat ik zelf niet zo materialistisch ben en ook absoluut vermoed dat dit het geld niet waard is.. ik vind het zo’n zonde en dat ding wordt dan een doorn in het oog elke dag. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het echt niet mooi zou vinden, dan zou ik proberen het te ruilen voor iets anders. Jij moet ook, als je thuis bent, tegen dat werk aankijken. Vind het sowieso gek dat hij niet overlegt over de aanschaf. En dan bedoel ik niet het geld, maar het uiterlijk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Je bent niet materialistisch, maar je meent wel te mogen beschikken over andermans geld. Merkwaardig.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe jullie qua geld zitten, als jullie elke cent moeten omdraaien dan zou ik not amused zijn.

Hebben jullie geld genoeg, tja.. ik zou zeggen dat ik het een wanstaltig monsterlijk ding vind en het daarbij laten
Hij vindt het mooi en hij vindt het het waard en heeft het van zijn eigen geld gekocht. Dan is er dus eigenlijk geen probleem? Of ben je nog niet klaar met zijn opvoeding?
Alle reacties Link kopieren
Raar dat hij niet overlegt aangezien jullie samenwonen. Dan koop je toch spullen die jullie allebei mooi vinden?
Houden jullie de financiën gescheiden?
Raar dat je vriend dat niet bespreekt. Wij zijn ook aan het verhuizen en overleggen wat we beide mooi vinden. Als je het echt niet mooi vindt zou ik het ruilen. Jij moet er ook tegen aan kijken. Het is dan wel zijn geld maar dat zou ik ook nog even bespreken. Wellicht kan je dat geld ook gebruiken voor andere dingen die nog nodig zijn.
Nee klopt, nog steeds bezig;)
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 23:54
Hij vindt het mooi en hij vindt het het waard en heeft het van zijn eigen geld gekocht. Dan is er dus eigenlijk geen probleem? Of ben je nog niet klaar met zijn opvoeding?
Nou...als het in ons huis komt dan zou ik niet blij zijn als ik het echt lelijk vind. Dat soort grote aankopen, ongeacht wie het betaald, zou ik toch even overleggen. Het is geen prulletje van de Action dat een paar maanden op je kast staat tot het tijd is voor de kerstversiering.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-05-2019 23:53
Je bent niet materialistisch, maar je meent wel te mogen beschikken over andermans geld. Merkwaardig.
Ja dat viel mij ook op. Als het een bezwaar is dat het ding zijn geld niet waard is dan ben je dus wél materialistisch.
Het zou mij geen barst kunnen schelen dat ie het koopt.

Zijn geld, zijn probleem.


Maar aan de muren in mijn huis komen geen lelijke gedrochten.
Ook al hebben ze belachelijk veel geld gekost.

Hij hangt het ding dus maar in de kelder of op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk zijn wij wat makkelijker, wij hebben zaken in huis die wij niet beiden perse mooi vinden, maar een van ons wel. Wij zijn twee individuen met beiden een eigen smaak en interesse en hebben daar samen een balans in gevonden.

Veel geld voor iets uitgeven heeft niet perse iets met materialisme te maken wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Wonen jullie samen? Want dan vind ik het wel belangrijk dat als je iets aan de muur hangt, dat dat iets is waar jullie beide met plezier naar kijken.

Als mijn partner iets zou kopen wat ik niet mooi vind, gaat dat mooi aan de muur in partners kantoor en niet de woonkamer, haha.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
12-05-2019 00:04
Kennelijk zijn wij wat makkelijker, wij hebben zaken in huis die wij niet beiden perse mooi vinden, maar een van ons wel. Wij zijn twee individuen met beiden een eigen smaak en interesse en hebben daar samen een balans in gevonden.

Veel geld voor iets uitgeven heeft niet perse iets met materialisme te maken wat mij betreft.

Weet je... je hebt gelijk. Nu ik er zo over nadenk vind ik ook niet alles mooi wat wij hebben, maar je gunt een ander ook wat. Hoewel ik daarin toch een heel stuk makkelijker ben dan mijn partner. En er zit een verschil tussen iets niet zo mooi vinden en lelijk vinden. Iets wat ik lelijk vind, zou ik niet kunnen waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen in ons huis zijn een compromis maar daar is wel over overlegd. Voordat een van ons iets groots voor ons! Huis koopt ook al is t van eigen geld overleggen we dat.

Interesseert me niet als hij van zijn eigen geld iets groots voor zichzelf koopt. Is zijn geld mag hij mee doen wat hij wilt en hoeft niet overlegt Vica versa. We hebben gezamenlijk geld en eigen geld en eigen geld is ook echt voor jezelf.

Maar komt iets groots in ons huis te hangen dan wordt dat echt wel overlegd! Anders zou t terug gaan
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
12-05-2019 00:04
Kennelijk zijn wij wat makkelijker, wij hebben zaken in huis die wij niet beiden perse mooi vinden, maar een van ons wel. Wij zijn twee individuen met beiden een eigen smaak en interesse en hebben daar samen een balans in gevonden.

Veel geld voor iets uitgeven heeft niet perse iets met materialisme te maken wat mij betreft.
Hier net zo. Geven en nemen is het ook op dit gebied.
Hmm tja dahlia74 en chocolol, ik snap wat jullie zeggen wel goed. Eigenlijk vind ik ook dat ik zo zou moeten denken. Hem dat gunnen, het is echt zijn smaak en stijl.. Helaas lukt dat even niet helemaal. het is zoveel geld:( hoewel we niet op een houtje hoeven te bijten.. maar we zouden daarmee op een andere manier ons leven veel makkelijker kunnen maken..
Alle reacties Link kopieren
Girlnextdoor30 schreef:
12-05-2019 00:16
Hmm tja dahlia74 en chocolol, ik snap wat jullie zeggen wel goed. Eigenlijk vind ik ook dat ik zo zou moeten denken. Hem dat gunnen, het is echt zijn smaak en stijl.. Helaas lukt dat even niet helemaal. het is zoveel geld:( hoewel we niet op een houtje hoeven te bijten.. maar we zouden daarmee op een andere manier ons leven veel makkelijker kunnen maken..

Het zit je hoe dan ook dwars.
Ik zou het niet laten voor wat het is maar erover praten want anders heb je kans dat het blijft spelen in koppie.
Je vertelt dat hij het van zijn geld heeft gekocht. Jullie hebben je financieen dus gescheiden of gedeeltelijk gescheiden. Hij heeft het kunstwerk zelf uitgekozen dus vind het zelf wel erg mooi en dat is iets om te respekteren. Maar........ jij hoeft het niet elke dag onder ogen te zien, zeker gezien je het niet echt leuk vindt. Hij had echt wel met je kunnen overleggen over dit kunstwerk van tevoren.
Als hij een studeerkamer heeft laat het hem dan daar ophangen.
Jij lijkt vooral problemen te hebben met de hoeveelheid geld. Misschien is dat iets wat je een beetje moet loslaten. Tenslotte kan dit kunstwerk belangrijk voor hem zijn (ook al kan je honderd andere dingen bedenken waarvoor dit geld beter was te besteden)
Het helpt je niet om je daar druk over te maken.
Jullie hebben misschien je geld gescheiden maar het huis is toch van jullie samen (of van de bank/ verhuurder, maar je begrijpt wat ik bedoel). Dan is overleg over zoiets zeker op zijn plaats.
Ik denk dat je met 'niet materialistisch' bedoelt dat je zelf nooit zoveel geld zou uitgeven aan een dergelijk object. Dat lijkt me goed om met hem te bespreken. Want je kunt je geld gescheiden hebben, als je allebei zeer andere ideeën hebt over hoe het goed is om geld te besteden dan kan dat veel ergernis opleveren. Het gaat gaat niet om een keer een te dure lunch ofzo. 1100 euro is veel geld en ik vind dat hij er om zou moeten geven hoe jij het vindt waaraan hij dat uitgeeft, als je niet in het geld zwemt uiteraard.
Zo te horen gaat het je dus toch om het geld.
Had je er niks van gezegd -en misschien wel mooi gevonden- als het 50 euro had gekost?
Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd wat het kan zijn voor 1100 euro als het geen kunst is! Kun je daar iets meer over loslaten?
Hij heeft het van zijn eigen geld gekocht.
Einde discussie.

Hooguit kun je onderhandelen waar het opgehangen wordt omdat jij in hetzelfde huis woont.
Verder heb je er geen reet over te zeggen.
Taralina schreef:
12-05-2019 07:25
Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd wat het kan zijn voor 1100 euro als het geen kunst is! Kun je daar iets meer over loslaten?
Ik vermoed iets als een replica van een zwaard uit Lord of the Rings of GoT. Deze kost bv 700 dollar.
http://www.valyriansteel.com/shop/sword ... od_84.html

Ik hou er wel van btw.
Alle reacties Link kopieren
Gezien de gescheiden bankrekeningen, zou ik me om het geld niet zo druk maken. Zelf zou ik het er ook echt niet voor over hebben, maar het is zijn geld.
Ik zou me wel storen aan het feit dat hij zonder overleg iets koopt waar je elke dag tegenaan moet kijken. Nu hebben mijn man en ik soms op het enge af dezelfde smaak qua inrichting, maar zou dat niet het geval zijn, zou er gerust iets in huis mogen hangen wat ik minder mooi vind, maar ik zou het echt niet waarderen als dat zonder overleg zou gebeuren.

Beslis voor jezelf hoe wanstaltig jij het ding vindt. Als je het echt zo lelijk vindt dat je er echt niet tegenaan wil kijken, moet je nogmaals in gesprek gaan. Denk je dat je er wel mee kunt leven (onthoud ook, alles went), dan zou ik het loslaten, maar wel aangeven dat je het zeer wenselijk vindt als hij de volgende keer overlegt.
Alle reacties Link kopieren
Alles voor het huis ongeacht wie het betaald, zou ik eerst altijd overleggen met partner.

Toevallig enkele dagen geleden een schilderij gekocht. We gingen samen uitzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven