Geld & Recht alle pijlers

Ontslag nemen

15-05-2019 05:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voorheen heb ik 7 maanden gewerkt voor een courier dienst, met veel plezier gewerkt helaas een baan switch gemaakt i.v.m. te lage verdiensten en willen doorgroeien

Tijdens mijn sollicitatie bij mijn nieuwe werkgever (uitzendbureau) duidelijk maar ook zeker met respect aangegeven wat mijn voorkeur is. Er wordt namelijk in 2 ploegen gewerkt. Voor mij is de ene ploeg heel belangrijk ten opzichte van de ander ploeg. Dit i.v.m m'n vader 5 dagen door de week niet zien i.v.m dat hij de ochtend ploeg heeft (andere werkgever) terwijl ik de middag heb. 4x per week sport komt niet meer uit in de ene ploeg. En het meerijden van een collega tevens ook 18 jaar kameraad.

Mijn voorkeur is aangegeven tijdens mijn introductie week (week van 25 maart) voor een ander zijn dit misschien niet zulke belangrijke punten maar voor mij wel. Na mijn introductie week heb ik mijn opzegtermijn van c.a. 4 weken afgerond bij mijn vorige werkgever. Tijdens de laatste week van mijn opzegtermijn werd ik vrijdag gebeld door het uitzendbureau met de mededeling dat zij een functie voor me hebben. Helaas wel in de ploeg waar mijn voorkeur niet lag. Heb dit geweigerd waarop ik een preek kreeg dat ik heb solliciteert bij een werkgever niet voor een ploeg (enigszins snap ik de manier van denken maar een beetje eigen inbreng op mijn werkweek is niet verkeer toch? Daarnaast zijn het best zwaar wegende punten voor mij) we zouden na het weekend weer contact hebben, nogmaals na het weekend aangeven het niet te willen accepteren. Nogmaals weer de preek gekregen waarop ik mij gedwongen voelde om ja te zeggen. Voor mijn gevoel werd ik zo veel onder druk gezet dat ik het woord nee niet eens durfde te zeggen.

Nu werk ik 5 weken in de ploeg waar ik niet wou werken i.v.m sport, het amper zien van mijn vader terwijl we onder het zelfde dak wonen en het meerijden. Moet zeggen dat soorten en mijn vader niet zien er behoorlijk onder lijdt. Hierbij krijg ik de vraag wil ik voor deze organisatie werken die zo met mijn belangen omgaat? Tijdens telefonisch contact is de sfeer ook niet bepaald leuk, het is mijn woord tegen die van hun waarbij zij duidelijk laten merken dat zij in een hogere machtspositie staan (die indruk krijg ik) ben ondertussen 21 jaar en heb al een aantal werkgevers gehad waaronder 2 andere uitzendbureaus, deze maakt het wel heel bond. Ga totaal niet met plezier naar werk.

schriftelijk contact doet het uitzendbureau blijkbaar niet meer aan.

Wat zijn mijn rechten? Hoe kan ik dit het beste aanpakken of war voor instantie kan mij hierin (kosteloos) helpen. Het liefst neem ik ontslag
anoniem_362357 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 06:12
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
“Dit i.v.m m'n vader 5 dagen door de seks niet zien i.v.m dat hij de ochtend ploeg heeft (andere werkgever) terwijl ik de middag heb.”

Wat staat hier?!? :sarcastic:


Verder heb je gewoon pech. Je hebt een baan aangenomen waar ze in 2 ploegen werken en je mocht een voorkeur opgeven, maar daarmee garanderen ze niet dat ze je voorkeur ook echt toewijzen. Ze doen niks wat niet mag. Als jij het zo verschrikkelijk vindt, moet je op zoek gaan naar een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
15-05-2019 05:55
“Dit i.v.m m'n vader 5 dagen door de seks niet zien i.v.m dat hij de ochtend ploeg heeft (andere werkgever) terwijl ik de middag heb.”

Wat staat hier?!? :sarcastic:


Verder heb je gewoon pech. Je hebt een baan aangenomen waar ze in 2 ploegen werken en je mocht een voorkeur opgeven, maar daarmee garanderen ze niet dat ze je voorkeur ook echt toewijzen. Ze doen niks wat niet mag. Als jij het zo verschrikkelijk vindt, moet je op zoek gaan naar een andere baan.
Toevallig las het net zelf terug zonder uw reactie gezien te hebben en schrok er zelf van 🤣 is onderussen aangepast. Kunt u uw reactie verder aanpassen? 🤣
Waarom ga jij in op een 'preek' van het uitzendbureau? Je bent volwassen en maakt je eigen beslissingen, dat laat je toch niet doen door een of andere intercedent.
Bij ontslag nemen heb je geen hulp nodig hoor dat kan je gewoon zelf. Heb je bij die couriersdienst toch ook gedaan? En aangezien je bij een uitzendbureau werkt heb je niet eens een opzegtermijn, je kan gewoon aangeven per direct te willen stoppen.

Je krijgt dan alleen geen inkomen, dat dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
15-05-2019 06:25
Waarom ga jij in op een 'preek' van het uitzendbureau? Je bent volwassen en maakt je eigen beslissingen, dat laat je toch niet doen door een of andere intercedent.
Daar heeft u een punt in, je zou toch bijna denken dat ik geen mens ben maar in ieder geval bedankt voor uw reactie waar ik op dit moment vrij weinig aan heb
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-05-2019 06:28
Bij ontslag nemen heb je geen hulp nodig hoor dat kan je gewoon zelf. Heb je bij die couriersdienst toch ook gedaan? En aangezien je bij een uitzendbureau werkt heb je niet eens een opzegtermijn, je kan gewoon aangeven per direct te willen stoppen.

Je krijgt dan alleen geen inkomen, dat dan weer niet.
Ik kan het inderdaad makkelijk zelf maar toch zegt me iets dat in dit geval het niet makkelijk gaat, vandaar dat ik aan het inlichten ben. Opzegtermijn zal wel een maand zijn i.v.m het vinden van vervangende. Alhoewel ik op dit moment geen zelfstandige functie heb, het zou juist een voordeel voor ze moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
Dus je woont nog bij je pa en je wil hem ook 5 dagen per week op werk zien anders lijden jullie daaronder...? Ehh ok, fijn dat jullie zo'n goede band hebben I guess?
Ik heb geen tips voor je, ik ben het eens met het bedrijf waar je werkt. Je stelt teveel eisen. Als je er niet met ze uitkomt dan moet je naar een andere baan zoeken. Maar ik zou niet zomaar verwachten dat zij wel akkoord gaan met je wensen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een leermoment dit. Je wilde niet in deze ploeg en hebt je over laten halen. Volgende keer niet meer doen dus.

Tegen het uitzendbureau zeggen dat je wil stoppen met deze baan. Ja, misschien heb je een opzegtermijn, dat hoort bij werken en het volwassen leven. Kom je wel overheen hoor. Een paar maanden niet leven zoals je wil is geen ramp, dan waardeer je daarna weer meerwat je hebt.
VAnonymous schreef:
15-05-2019 06:28
Daar heeft u een punt in, je zou toch bijna denken dat ik geen mens ben maar in ieder geval bedankt voor uw reactie waar ik op dit moment vrij weinig aan heb
Wat een rare reactie, wat heeft geen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties en je als slachtoffer opstellen van iets waar je zelf mee ingestemd hebt te maken met 'geen mens zijn'?
Honingbij_ schreef:
15-05-2019 06:32
Dus je woont nog bij je pa en je wil hem ook 5 dagen per week op werk zien anders lijden jullie daaronder...? Ehh ok, fijn dat jullie zo'n goede band hebben I guess?
Ik heb geen tips voor je, ik ben het eens met het bedrijf waar je werkt. Je stelt teveel eisen. Als je er niet met ze uitkomt dan moet je naar een andere baan zoeken. Maar ik zou niet zomaar verwachten dat zij wel akkoord gaan met je wensen.

Dat staat er echt niet. TO wil zijn vader thuis zien, en dat gaat niet als ze ieder een andere ploeg werken.

On topic.
TO je hebt toch ook nog weekend? Of ergens in ieder geval twee dagen vrij in de week. Je bent toevallig nog thuiswonend maar bezig en eigen leven op te bouwen. Pak de kansen die je kunt krijgen en een vader gaat niet minder van je houden hoor.

Hier een dochter die in ploegen werkt. Soms zie ik haar drie/vier dagen amper. Dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
VAnonymous schreef:
15-05-2019 06:31
Ik kan het inderdaad makkelijk zelf maar toch zegt me iets dat in dit geval het niet makkelijk gaat, vandaar dat ik aan het inlichten ben. Opzegtermijn zal wel een maand zijn i.v.m het vinden van vervangende. Alhoewel ik op dit moment geen zelfstandige functie heb, het zou juist een voordeel voor ze moeten zijn
Hoe lang werk je daar nu en hoe lang duurt je contract?

Edit: zie het al, 5 weken. Wanneer is je contract ingegaan en voor welke duur?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dit is het echte leven, niet maakbaar, soms hard en oneerlijk en tja met 18 jaar wordt je nog niet echt voor vol aangezien, jammer dat je niet bij je vader zit maar je hebt een baan en verdient geld, als het management je niet aanstaat en de sfeer niet goed is kun je kijken naar een andere baan maar altijd wegrennen als het niet top is is ook niet de manier, leren aanpassen is ook een deel van opgroeien.
Als het echt oneerlijk is dan kun je altijd nog op je strepen staan.

Je moet ook respect verdienen op een werkplek en er het beste van kunnen maken.
Je zou het luchtig kunnen houden en vrolijk aan kunnen geven dat als er een plekje vrij komt dat jij graag in de andere ploeg wil en of ze dat kunnen noteren, je kunt het proberen, nee heb je en ja kun je krijgen!
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
15-05-2019 07:06
Dit is het echte leven, niet maakbaar, soms hard en oneerlijk en tja met 18 jaar wordt je nog niet echt voor vol aangezien, jammer dat je niet bij je vader zit maar je hebt een baan en verdient geld, als het management je niet aanstaat en de sfeer niet goed is kun je kijken naar een andere baan maar altijd wegrennen als het niet top is is ook niet de manier, leren aanpassen is ook een deel van opgroeien.
Als het echt oneerlijk is dan kun je altijd nog op je strepen staan.

Je moet ook respect verdienen op een werkplek en er het beste van kunnen maken.
Je zou het luchtig kunnen houden en vrolijk aan kunnen geven dat als er een plekje vrij komt dat jij graag in de andere ploeg wil en of ze dat kunnen noteren, je kunt het proberen, nee heb je en ja kun je krijgen!
Hard en oneerlijk dat begrijp ik en aanpassen heb ik over het algemeen geen problemen mee. Heb 2 jaar in de diepvries gewerkt fulltime voor een uitzendbureau, kan me prima aanpassen aan situaties maar de huidige situatie is toch wat anders.

Ik heb het in de week van 25 maart mondeling aangeven,schriftelijk heb ik het pas 15 april aangegeven daarna is er behoorlijk wat miscommunicatie ontstaan pas 6 dagen geleden is de vacature online gegaan voor de functie die ik uitvoer terwijl het voor mij al speelt sinds 25 maart


Tickel schreef:
15-05-2019 06:56
Hoe lang werk je daar nu en hoe lang duurt je contract?

Edit: zie het al, 5 weken. Wanneer is je contract ingegaan en voor welke duur?
Bedankt voor uw reactie, daar is bij mij een beetje onduidelijkheid in aangezien er een proeftijd van een maand is. Mijn contract begon op 18 maart, ik heb van 18 tot en met 22 maart een introductie gevolgd. Vervolgens heb ik direct na de introductie 4 weken mijn opzegtermijn voltooid bij mijn vorige werkgever en toen pas de eerste officiële werkdag gemaakt op 15 april. Nu weet ik dus niet of ik kan beroepen op mijn proeftijd
Zeg gewoon op met inachtneming van de opzegtermijn en werk nog even een paar weekjes door. Opgelost.

Je verhaal is trouwens ontzettend warrig en met veel onbegrijpelijke zinnen. (“Moet zeggen dat soorten en mijn vader niet zien er behoorlijk onder lijdt.”?) Misschien even herlezen.
Alle reacties Link kopieren
En wat ga je dan bij een volgende werkgever zeggen waarom je je vorige baan hebt opgezegd na vijf weken? Dat je bent gestopt omdat je niet met je vriend mee kon rijden en omdat je je vader niet zag? Lijkt me niet echt uitnodigend voor een nieuwe werkgever. Ik vind eigenlijk dat je nogal wat noten op je zang hebt, waar een werkgever eigenlijk weinig mee te maken heeft. De vraag of je voor een organisatie wil omgaan die zo met je belangen omgaat, lijkt mij dan ook niet echt relevant. Het zijn namelijk geen belangen, maar (in mijn ogen) niet reële eisen. Een inkomen en werk gaat voor je hobby's, het zien van je vader en meerijden met je vriend. Dat laatste drie zijn zaken die je moet aanpassen.

En wat ik ook niet zo goed snap, waarom heb je je vorige baan al opgezegd voordat je zeker wist dat je wat nieuws had? Je had ook even door kunnen blijven werken, totdat je wel iets vond wat bij je eisen past.
Seriously?
.
Alle reacties Link kopieren
Het bedrijf heeft bij het uitzendbureau gevraagd om medewerkers voor shift B. Die hebben ze geleverd.

Jij wil liever shift A doen.
Ga in gesprek met je manager binnen het bedrijf, en geef aan dat je graag zou willen overstappen naar shift A zodra dat mogelijk is. Tot die tijd werk je in shift B.

Als dat niet kan of ze dat niet willen, dien je je ontslag in, werk je tot dat kan en ga je ondertussen op zoek naar een baan die wél aan jouw wensen en eisen voldoet.

Lijkt me geen rocketscience.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je geeft je voorkeur aan en je denkt dat je dan iets kunt afdwingen.

Wat zijn je rechten? :HA:

Je hebt het recht om volwassen te worden.

Bijna geen enkele volwassene kan 4x per week sporten, altijd met zijn collega meerijden en elke week zijn ouders zien. Je werkgever moet met tig werknemers rekening houden en niet alleen met jou.

Een vraag om een voorkeursdienst kan met ja of met nee worden beantwoord en nu is het even nee. Vast een woord dat je nog niet zo vaak gehoord hebt in je leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je vader er van?
Alle reacties Link kopieren
Grow up. Je kan toch niet verwachten dat een werkgever hiermee rekening gaat houden ? Ga lekker bij het bedrijf waar je vader werkt werken dan. Gezellig :-)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-05-2019 07:41
Het bedrijf heeft bij het uitzendbureau gevraagd om medewerkers voor shift B. Die hebben ze geleverd.

Jij wil liever shift A doen.
Ga in gesprek met je manager binnen het bedrijf, en geef aan dat je graag zou willen overstappen naar shift A zodra dat mogelijk is. Tot die tijd werk je in shift B.

Als dat niet kan of ze dat niet willen, dien je je ontslag in, werk je tot dat kan en ga je ondertussen op zoek naar een baan die wél aan jouw wensen en eisen voldoet.

Lijkt me geen rocketscience.
Zo zou ik het ook doen. Niet zomaar stoppen, maar op zoek naar echte oplossingen.
Hoe komt het dat deze ploegen niet switchen? Ik heb ook 'ns op 'n bedrijf gewerkt waar op de productie en werkvoorbereiding in 2 ploegen werd gewerkt maar die deden dat week om week. Zelf hoefde ik als administratie gelukkig niet in ploegen en ging gewoon zo vroeg mogelijk om ook weer zo vroeg mogelijk naar huis te kunnen.
Overigens gaf ik sowieso altijd aan niet beschikbaar te zijn voor avond/nachtdienst.
Alle reacties Link kopieren
ploegendienst betekent toch gewoon dat je in alle ploegen meedraait?

jij verwacht van de werkgever dat ze alle andere werknemers gaan plannen rond jouw voorkeuren. Terwijl je net daar komt werken.

Je verwacht, nee eist, wel heel veel van je werkgever.

Hoe denk je trouwens dat andere mensen dit doen die in ploegendiensten werken, in de zorg, bij de politie, in het ziekenhuis, beveiliging, etc? Die moeten vaak ook nog een gezin met kinderen runnen, en sporten, en mantelzorgen, en elkaar misschien ook nog een keertje zien.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je werkt daar nog maar net dus denk dat je een fase A contract hebt, klopt dat? Dan kun je vandaag zeggen dat je vanaf morgen niet meer komt. Je hebt dan alleen geen inkomen en ook geen recht op een uitkering. Dus als ik jou was zou ik doorzoeken naar een baan die beter past en als je die hebt, je huidige baan opzeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven