Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is inderdaad dat de Jumbo alleen met merkproducten echt goedkoper is. Ik vind de aanbiedingen altijd tegenvallen bij de Jumbo.
Marana schreef:
20-05-2019 21:24
All You Can Eat


De wok of sushi of tapas of een buffet, voor een vast bedrag 2 uur lang eten wat je wilt.
Dankjewel !
hoi, ik ben ook weer van de partij :)

Meestal maak ik wel iets van een weekmenu. Soms als ik er geen zin in heb doe ik gewoon alle boodschappen bij de Lidl, dan ben ik ook vrij goedkoop uit. Zo'n weekje heb ik nu. Ik heb vanalles gehaald en dan zie ik wel wat ik ga eten. Er is voldoende in huis voor een paar dagen in elk geval. Als ik me weer beter voel ga ik weer een weekmenu maken
Alle reacties Link kopieren
Ah, hier zitten jullie!

Boodschappen laat ik sinds een tijdje bezorgen door Picnic. Wij werken beide veel en hebben geen auto dus het is echt begonnen als een gemakskeuze. Ik merk nu wel dat online bestellen goed is voor mijn boodschappenbudget. Doordat ik vanuit huis bestel ga ik gelijk alle kastjes langs en kook ik meer met restjes en koop ik minder vaak dubbel.
Ander voordeel is dat ik me beter kan beheersen en minder makkelijk snaai koop en impulsaankopen doe.

Ze hebben niet alles wat we graag eten dus zo af en toe loop ik nog even een supermarkt binnen of loop ik een rondje over de markt, maar het is heerlijk dat dat niet persé meer hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik schrijf ook graag mee :-).

Met name met het voornemen om het komende half jaar, op één paar zomerschoenen na, geen nieuwe kleren te kopen. Ik kan daar erg van genieten maar m'n kast hangt vol, heb echt niets meer nodig.

Ik heb een aantal maanden niet gewerkt/gereisd dus mijn spaargeld is onder mijn 'ondergrens' gezakt. Gelukkig komt de belastingteruggave en vakantiegeld eraan, dus dat geeft wel weer even een boost.
Ben ook net wat meer vast gaan werken en heb door verhuur van mijn huis (bij mn vriend ingetrokken) inkomsten en lagere woonlasten, dus de belangrijkste voorwaarden voor meer sparen zijn aanwezig. Alleen dus minder uitgeven ;-D.

Op uitjes/ervaringen ed wil ik nog niet gaan besparen, vind ik veel waard. Maar qua 'materie' maakt méér dan ik nu heb me niet gelukkiger. Let's keep it simple :-).
Picknickmanden gebruik ik ook wel eens inderdaad. Vooral omdat ik hun brood erg lekker vind
Nog 2 dagen en dan is deze maand voor mij weer voorbij. Ik begin de nieuwe maand gelijk met buy want ik heb bijna vakantie :cheer: . Ik ga mijn jaarlijkse dag uit met mijn vriendin en dat kost geld. Ik ga alsnog proberen me aan mijn budget te houden. Vakantiegeld komt er ook weer aan. Lekker.

Ik zit nog wel met een dilemma. Ik heb veel gewerkt afgelopen weken en heb mijn uren al gemaakt voor deze maand. Nu kan ik er voor kiezen om geen vakantieuren te registeren. Dan laat ik die uren dus staan en kan ik later dit jaar nog een weekje vrij nemen. Als ik wel een week vakantieuren invul, krijg ik natuurlijk meer uitbetaald. Ik twijfel nu of ik voor een weekje extra vakantie ga, of extra loon....wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag het allerlaatste restje van de lening afbetaald dus vanavond trek ik een fles (kinder)champagne open. :cheer2:
Yeah. Gefeliciteerd Drackie. Dat zal vast lekker voelen! :cheer:
Drackie schreef:
21-05-2019 15:29
Ik heb vandaag het allerlaatste restje van de lening afbetaald dus vanavond trek ik een fles (kinder)champagne open. :cheer2:
Goed gedaan!!
raindrop57 schreef:
21-05-2019 11:22
Nog 2 dagen en dan is deze maand voor mij weer voorbij. Ik begin de nieuwe maand gelijk met buy want ik heb bijna vakantie :cheer: . Ik ga mijn jaarlijkse dag uit met mijn vriendin en dat kost geld. Ik ga alsnog proberen me aan mijn budget te houden. Vakantiegeld komt er ook weer aan. Lekker.

Ik zit nog wel met een dilemma. Ik heb veel gewerkt afgelopen weken en heb mijn uren al gemaakt voor deze maand. Nu kan ik er voor kiezen om geen vakantieuren te registeren. Dan laat ik die uren dus staan en kan ik later dit jaar nog een weekje vrij nemen. Als ik wel een week vakantieuren invul, krijg ik natuurlijk meer uitbetaald. Ik twijfel nu of ik voor een weekje extra vakantie ga, of extra loon....wat zouden jullie doen?

Waar je meer behoefte aan hebt: geld of extra vrije tijd?? Hier zou extra geld altijd welkom zijn. Mijn man houdt altijd wel wat vakantie-uren over eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!
Deze week vrij veel salaris gekregen (nieuwe banen) dus dat is fijn!
Moet nog wel een vlucht boeken voor de zomer dus dat hakt er weer in..
Alle reacties Link kopieren
wat heerlijk drackie, super gedaan! :-) :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Vakantiegeld komt hier ook binnen deze week. Lang niet genoeg voor de vakantie haha. Waar besteden jullie het aan?
Alle reacties Link kopieren
@raindrop: ik werk nu ook wat extra en laat het lekker uitbetalen. Vrije dagen heb ik voldoende.
Gefeliciteerd Drackie!
Flashy schreef:
21-05-2019 16:56
Vakantiegeld komt hier ook binnen deze week. Lang niet genoeg voor de vakantie haha. Waar besteden jullie het aan?

Ik twijfel nog. Ik wil eigenlijk wel een ipad pro. Maar is best een duur ding.
raindrop57 schreef:
21-05-2019 11:22
Ik zit nog wel met een dilemma. Ik heb veel gewerkt afgelopen weken en heb mijn uren al gemaakt voor deze maand. Nu kan ik er voor kiezen om geen vakantieuren te registeren. Dan laat ik die uren dus staan en kan ik later dit jaar nog een weekje vrij nemen. Als ik wel een week vakantieuren invul, krijg ik natuurlijk meer uitbetaald. Ik twijfel nu of ik voor een weekje extra vakantie ga, of extra loon....wat zouden jullie doen?

Ik zou voor extra loon gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Zou zelf voor meer vakantie gaan. Vrije tijd is ook kostbaar. Maar het is maar net wat je zelf belangrijker vindt. Hier geen enerverende leuke baan dus des te minder tijd ik daar aan hoef te besteden des te beter.

Super Drackie dat je klaar bent met de lening. Fijn ook dat het wat beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet mijn vakantiegeld op de spaarrekening. Ik heb plannen om dit jaar te gaan verhuizen, dan komt het nog wel van pas.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig lady day. En Drackie gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Moest even langs de dierenarts voor anti-worm/vlo/teekspul voor 2 katten... 55 euro lichter. Toen ook nog maar even wat benzine in de tank. 30 euro lichter.

Dit is geen goede maand geweest voor sparen.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
21-05-2019 16:56
Vakantiegeld komt hier ook binnen deze week. Lang niet genoeg voor de vakantie haha. Waar besteden jullie het aan?
Voorlopig gaat het op de spaarrekening... Ik spaar voor een verbouwing
Alle reacties Link kopieren
hartjeJynx schreef:
21-05-2019 00:25
Mijn ervaring is inderdaad dat de Jumbo alleen met merkproducten echt goedkoper is. Ik vind de aanbiedingen altijd tegenvallen bij de Jumbo.
Ja dat heb ik dus ook! Grappig dat de ervaringen zo uiteenlopend zijn. Hangt er kennelijk ook erg vanaf wat je koopt welke supermarkt het goedkoopst is.
Mijn vakantiegeld is wel genoeg voor de vakantie, maar echt maar nipt. Ik heb het ook daar aan besteed.

Goed gedaan Drackie!

We gingen uit eten maar de too good to go app deed me besluiten toch thuis te eten. Voor 4 euro... Verse pizza tot vandaag, Mexicaanse overschotel tot vandaag, bakaardappels tot morgen, slamelange tot vandaag, grote pompoen met 2 plekjes, vier nog goede appels en een spitskool die nog goed is, en melkchocolade pralines dat nog lang goed is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven