Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
M'n vakantiegeld gaat voorlopig naar de spaarrekening.
We houden niet zo van op vakantie gaan en ik heb veel van mijn verlofuren van vorig jaar niet gebruikt, die heb ik dus uit laten betalen. Tikt toch weer lekker aan qua salaris.
In this mad house we must all survive
Ik heb besloten om mijn uren gewoon aan te vullen tot mijn contracturen. Mijn vakantie begint donderdag dus deze week vul ik aan en komende week begin ik in het weekend en vul ik ook aan. Zo heb ik extra loon, maar ook wat extra vakantieuren over. Lijkt me een mooie middenweg.

Vakantiegeld gaat hier op de doelenrekening vakantie. Dat van mijn man ook. Mocht er van overblijven, gaat het naar de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
To good to go is nog steeds niet veel hier helaas. Ik moet zeggen dat wij graag op vakantie gaan dus wij sparen, hier altijd al veel voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vakantiegeld wordt maandelijks uitbetaald. Van mijn vriend wel per jaar, zetten we op de spaarrekening. In juli gaan we verhuizen naar een nieuwbouw appartement en moeten nog een vloer en gordijnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker drackie nu kan je lekker gaan sparen.

De vraag vakantie uitbetalen of opnemen, zou ik voor opnemen gaan bij uitbetalen gaat er altijd zo afschuwelijk veel belasting vanaf.

Betreft de boodschappen 1x in de week rond de 150 euro voor 2 volwassenen en 2 kids. Best veel maar bezuinig niet op lekker eten en drank chips enz. Wij gaan dan ook niet vaak uit eten of terrasjes pakken enz. Vaak als we dagje weg gaan nemen we eten en drinken mee. Eigen meer omdat je vaak alleen patat enz kan halen dan uit bezuiniging.

Hier gaat het zo far so good geef stukken minder uit vanaf het moment dat ik eens ging uitrekenen wat er op ging aan onzin. Als ik de draad kwijt raak helpt optellen van de bedragen wat ik spendeer enorm.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe werkt het goed, elke dag 15 euro op de boodschappenrekening storten. Ik heb niet de neiging om het dan ook elke dag op te maken, juist niet. Ik zie het nu al als sport om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk op komt te staan.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
22-05-2019 17:53
Tot nu toe werkt het goed, elke dag 15 euro op de boodschappenrekening storten. Ik heb niet de neiging om het dan ook elke dag op te maken, juist niet. Ik zie het nu al als sport om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk op komt te staan.
Goed zeg! Fijn dat het zo werkt voor je.
Hier ook in afwachting van het vakantiegeld! Hopelijk morgen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ging trouwens elke 3 weken naar de schoonheidssalon voor gelnagellak.
Ik heb nu zelf nagellak gekocht en die blijft een week lang mooi zitten.
Voor 50 euro heb ik nu de basislak, topcoat en 4 kleuren. Kleine investering die ik er ruim uit heb al :)
Alle reacties Link kopieren
Vakantiegeld gaat hier op de spaarrekening: ik los elk jaar in december 10.000 af op de hypotheek en daarnaast betaal ik de masterstudie van mijn oudste (die hopelijk binnenkort afstudeert).

Goed tochtje door de stad: bij de Xenos de laatste paaseitjes 25 cent én een knoeperd van een Italiaanse paascake ook voor 25 cent. Die eten mijn kinderen en hun vrienden wel op hoor!
Alle reacties Link kopieren
Vorige topic meegelezen nu graag meeschrijven.

Lees meerdere over Picnic boodschappen. wel goede ervaringen mee dus? Ga het eens uitzoeken.

Hier mega veel troep in huis en door een verbouwing allerlei prullaria tegengekomen wat deed nadenken over hoeveel troep je toch koopt altijd.

To good to go doen weinig aan mee hier jammer. en veel allergieën hier dus zal ook niet alles kunnen gebruiken en dan is het weer duur en jammer.
Ik heb nog 96 euro staan en ik moet daar alleen vrijdag nog boodschappen mee doen. Komt normaal gesproken goed dus.

Helaas, volgende maand wordt weer een dure maand (uitstapjes, vaste kosten). Ik krijg wel nog 155+200 euro van m’n werk in verband met fietsvergoeding, thuiswerkvergoeding en terugbetaling van een dagcursus. Dat is dus meer dan welkom om toch genoeg te kunnen sparen!
Alle reacties Link kopieren
hier is er nog 226 euro over en mijn loon komt maandag weer. ik heb vandaag al getankt dus moet er dus alleen nog wat boodschappen van halen. 150 euro kan dus naar de spaarrekening :-)
Ons vakantiegeld gaat eerst op de spaarrekening en daar betalen we dan later onze vakantie van. We hebben deze maand niet echt iets overgehouden, maar ook (nog) niet teruggeschreven van de spaarrekening, dus wat dat betreft toch een prima maand. :)

Volgende maand verwacht ik wel aardig wat kosten:
- Vakantie moet worden betaald: €1.000
- Ik ga die high tea voor moederdag nog doen €45
- We hebben met mijn schoonzusje een uitstapje naar de Efteling afgesproken: €90 entree en we zullen daar vast ook nog wel iets kopen.
- Vaderdag komt er ook alweer aan
- Mijn man is jarig (wil het niet vieren maar ik weet nu al dat mijn schoonmoeder gewoon komt ondanks dat hij zegt dat ie het niet wil vieren)
Gisteren kwam het salaris van mijn man binnen. Zonder vakantiegeld, dat duurt nog een maand. Het was een hoger bedrag dan verwacht, dus nog eens ruim 300 euro extra opzij gezet bovenop ons vaste spaarbedrag. Mijn salaris kwam vandaag, inclusief vakantiegeld. Ook hier weer meer dan verwacht. Vakantiegeld staat al apart voor de vakantie, verder het vaste spaarbedrag opzij gezet, een bedrag voor aflossing hypotheek en nog eens ruim 300 euro opzij gezet om extra te sparen.

Van afgelopen maand dit keer overigens niets extra overgehouden. Wel binnen de budgetten gebleven, dus alsnog prima. We hadden ook gewoon gespaard dus ik hoefde ook niets over te houden, toch vind het wel lekker om over te houden. Sparen is een beetje verslavend merk ik.
Mijn man zei dat binnen het bedrijf was aangegeven dat het vakantiegeld dit jaar wat zou tegenvallen vanwege een regeling die moest worden afgebouwd. Ik ben dus erg benieuwd, als het goed is ontvangen we het morgen.
Alle reacties Link kopieren
Vakantiegeld is toch wettelijk bepaald?
Lady_Day schreef:
24-05-2019 11:54
Vakantiegeld is toch wettelijk bepaald?

Ja, dat wel, maar volgens mij kregen zij altijd iets meer dan wat wettelijk bepaald was, maar dat wordt nu dus afgebouwd. Mijn man wist het ook niet precies te vertellen hoe het zat
Vakantiegeld is binnen en netjes op de spaarrekening gezet :yes:
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
24-05-2019 13:40
Ja, dat wel, maar volgens mij kregen zij altijd iets meer dan wat wettelijk bepaald was, maar dat wordt nu dus afgebouwd. Mijn man wist het ook niet precies te vertellen hoe het zat
Ah okay. Maar 8% houd je altijd.

Ik besteed mijn vakantiegeld eigenlijk altijd wel aan iets. In 2016 en 2017 heb ik er kleding van gekocht. Vorig jaar een nieuwe CV ketel. Het geld van dit jaar weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren €1000,- op de spaarrekening gezet maar met een beetje pech (of geluk) is het vanavond alweer uitgegeven want we gaan éindelijk kijken voor een nieuwe bank! Dat is heel erg nodig want de rugleuning van onze huidige bank is doorgezakt en hij zit echt beroerd. Nu hebben we eindelijk geld om de bank te vervangen!
Nou het is net binnen, maar het viel me echt totaaaal niet tegen! Mijn man heeft van januari tot met maart 40 uur gewerkt (normaal gesproken 36) en dus was het juist echt flink meer dan vorig jaar. Dus ben er wel blij mee :biggrin: Al had ie ook een salarisverhoging deze maand dus weet dan nooit exact hoeveel dat nu uiteindelijk vakantiegeld is en hoeveel dan die verhoging. Maargoed, who cares :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
24-05-2019 14:41
Vakantiegeld is binnen en netjes op de spaarrekening gezet :yes:
Ja hier ook, viel niet tegen!
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
24-05-2019 15:19
Nou het is net binnen, maar het viel me echt totaaaal niet tegen! Mijn man heeft van januari tot met maart 40 uur gewerkt (normaal gesproken 36) en dus was het juist echt flink meer dan vorig jaar. Dus ben er wel blij mee :biggrin: Al had ie ook een salarisverhoging deze maand dus weet dan nooit exact hoeveel dat nu uiteindelijk vakantiegeld is en hoeveel dan die verhoging. Maargoed, who cares :biggrin:
Snorrie, dat laatste kun je toch op het loonstrookje zien als het goed is?
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag ook payday. Ik begin elke maand met hetzelfde ronde bedrag (2500), hetgeen over is wordt gespaard met een veelvoud van 125 euro, het stukje boven de 2500 en minder dan 125, gaat naar de rekening van mijn man. Rond de eerste van de maand, spaar ik een vast gedeelte.
De laatste maanden houd ik op pay day heel wat over en wordt extra gespaard.
Dit topic is inspirerend, ik heb weinig behoefte om te kopen. Ik loop graag rond in een stad en “shop” graag, maar kijken is ook leuk. En af en toe iets kopen wat ik echt wil.
Alle reacties Link kopieren
Hier meer een low-buy want ik heb enorm leuke oorbellen gekocht die ik al een tijdje op het oog had :)

(Vakantiegeld wordt hier niet aan gedaan, helaas)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven