Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
Vandaag heb ik 31 euro betaald aan de supermarkt, inclusief chocolade voor familieleden als aardigheidjes. We hebben in principe tot en met woensdag genoeg eten en de diepvries zit vol. Wel heb ik nog 20 euro apart liggen voor de markt. En ik heb dan nog 65 euro over!

Vakantiegeld van mij is al binnen (zie hoger/vorige topic), maar van vriend nog niet. Het bedrag viel mij ook goed mee :-D
Alle reacties Link kopieren
Vakantie geld vriend is binnen. Kat heeft aardig wat (775) gekost dus buffer weer aangevuld en de rest in spaarpot bruiloft gedaan. Mijn vakantie geld laat ik eind van het jaar uitbetalen.

Heb nu al 2 dagen verleiding weerstaan snoep en milkshake te halen. Bang dat ik straks niet meer in trouwjurk pas, mooie stok achter de deur.
gemberpannekoek schreef:
24-05-2019 18:21
Snorrie, dat laatste kun je toch op het loonstrookje zien als het goed is?

Ja, maar alleen wat het bruto is. Netto staat alleen het totaalbedrag erop. Ik kom daar nooit goed uit
Alle reacties Link kopieren
Hier valt het vakantiegeld tegen, want ben pas sinds oktober in dienst. En een belastingaanslag van 500 euro. Meh.
Ik heb gister een krabpaal geshopt van 100 euro. Duur, maar liever dit dat een goedkoop ding dat binnen 3mnd uit elkaar valt. We krijgen er binnenkort een 3e kat bij :heart:
Wat leuk Pilou! :cat:
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
24-05-2019 21:50
Ja, maar alleen wat het bruto is. Netto staat alleen het totaalbedrag erop. Ik kom daar nooit goed uit
Oh bij mij is het ook netto uitgesplitst, wat onhandig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Zo, we hebben een nieuwe bank gekocht. Het kost flink wat, maar ik ben er heel erg blij mee. Helaas duurt het nog wel 10 weken voordat hij geleverd kan worden.

Verder heb ik vanmorgen ook een nieuw matras besteld. Ik kon er niet meer tegen. Ik werd vanmorgen weer wakker met ontzettend veel rugpijn en slapen zat er echt niet meer in. Ik heb al wat matrassen geprobeerd en tot nu toe is het allemaal niks geworden dus ik hoop van harte dat dit matras wel goed is.
Alle reacties Link kopieren
Hier met neefjes in speelparadijs. Toegang was gratis, maar een simpele pannekoek is een tientje :-o
In de twee uur dat we er zijn al €60 verder. Nou ja, de herrie hier is erger dan de kosten :-D
Hopelijk zal het nieuwe matras de verlichting bieden die je zoekt Drackie!

Wij zijn al tijden ‘op zoek’ naar een nieuwe bank, maar eigenlijk vinden we niks dat we allebei leuk vinden. De oude bank functioneert nog wel hoor, maar is een goedkope bank van de Ikea die na 6-7 jaar op begint te raken.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag wel geld uitgegeven. Ik wilde al langere tijd een tattoo om mijn vader, die plotseling is overleden afgelopen oktober, te eren. Het is het woordje "papa" in zijn handschrift op mijn pols geworden. Erg blij mee!
Jynx, een collega van me heeft iets gelijkaardig op dezelfde plek, maar dan van haar moeder. Mooie gedachte erachter!

Onze buxushaag (zo’n 4-5 meter ofzo) is helemaal weggevreten door de buxusmot. De vorige eigenaars hadden de haag zorgvuldig onderhouden met een bestrijdingsmiddel, maar wij hebben dat nooit gebruikt. Gelukkig maar, gezien de vogeljongensterfte de laatste weken. Maar we zouden die haag best vervangen. En vriend wil dat nu-nu zelf doen, de tuinwinkel zit zo’n 7 km verderop. Maar we hebben geen auto, dus dat wordt nog een uitdaging :-D
Alle reacties Link kopieren
Geen no buy hier deze week maar wel een paar dingen gekocht waar ik echt blij van wordt en oude spullen vervangen die er echt aan toe waren.

Vandaag mijn servies vervangen. Het was een bijeengeraapt zooitje van 10 jaar oud en af en toe zelfs stukjes er van af. Zat er al een hele tijd aan te denken maar ik ben er toch te veel een krent voor. Maar vandaag bij een opheffingsuitverkoop 6 ontbijtborden, 4 kommen en 6 grote eetborden voor nog geen 15 euro gekocht. Handgemaakt uit Portugal met een mooie groene azuurblauwe kleur van goede kwaliteit. Mijn kast ziet er zo veel opgeruimder en minder rommelig uit.

Hoeslakens had ik ook nodig want er vallen gaten in twee van de vier die ik heb en ze beginnen te pillen. 3 euro per stuk, donkergrijs 100 procent percaal katoen. Enkel bij de twee gehouden die ik moet vervangen. Voorheen zou ik er meteen 6 meenemen ofzo om ze over een paar jaar nog in de kast te hebben liggen (hamsteren)

Handdoeken waren ook al vanaf het jaar kruik dus vijf vervangen die inmiddels als schuurpapier aanvoelen. Was bij elkaar ongeveer een euro of 12.

Ben eigenlijk heel erg tevreden. Heb geen tassen, jassen, schoenen e.d. gekocht wat ik niet nodig had. Iets wat ik voorheen wel had gedaan, want enorme korting en FOMO.

Nu alles bij elkaar gezocht en een vuilniszak met textiel morgen in de bak gooien. Heb nog een stapel boeken liggen en sinds kort is de Slegte weer open in Amsterdam. Hopelijk willen ze die boeken, ben ik daar ook weer vanaf.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
25-05-2019 20:06
Geen no buy hier deze week maar wel een paar dingen gekocht waar ik echt blij van wordt en oude spullen vervangen die er echt aan toe waren.

Vandaag mijn servies vervangen. Het was een bijeengeraapt zooitje van 10 jaar oud en af en toe zelfs stukjes er van af. Zat er al een hele tijd aan te denken maar ik ben er toch te veel een krent voor. Maar vandaag bij een opheffingsuitverkoop 6 ontbijtborden, 4 kommen en 6 grote eetborden voor nog geen 15 euro gekocht. Handgemaakt uit Portugal met een mooie groene azuurblauwe kleur van goede kwaliteit. Mijn kast ziet er zo veel opgeruimder en minder rommelig uit.

Hoeslakens had ik ook nodig want er vallen gaten in twee van de vier die ik heb en ze beginnen te pillen. 3 euro per stuk, donkergrijs 100 procent percaal katoen. Enkel bij de twee gehouden die ik moet vervangen. Voorheen zou ik er meteen 6 meenemen ofzo om ze over een paar jaar nog in de kast te hebben liggen (hamsteren)

Handdoeken waren ook al vanaf het jaar kruik dus vijf vervangen die inmiddels als schuurpapier aanvoelen. Was bij elkaar ongeveer een euro of 12.

Ben eigenlijk heel erg tevreden. Heb geen tassen, jassen, schoenen e.d. gekocht wat ik niet nodig had. Iets wat ik voorheen wel had gedaan, want enorme korting en FOMO.

Nu alles bij elkaar gezocht en een vuilniszak met textiel morgen in de bak gooien. Heb nog een stapel boeken liggen en sinds kort is de Slegte weer open in Amsterdam. Hopelijk willen ze die boeken, ben ik daar ook weer vanaf.
Goede aankopen toch, als het “op” is, moet je dat soort dingen gewoon vervangen lijkt me. En je hebt er een mooie prijs voor betaald, is niet duur. Hier trouwens ook Portugees servies, erg mooi en de kwaliteit is super.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
25-05-2019 14:45
Hopelijk zal het nieuwe matras de verlichting bieden die je zoekt Drackie!

Wij zijn al tijden ‘op zoek’ naar een nieuwe bank, maar eigenlijk vinden we niks dat we allebei leuk vinden. De oude bank functioneert nog wel hoor, maar is een goedkope bank van de Ikea die na 6-7 jaar op begint te raken.
Stom is dat he. En dan zul je zien, koop je er “gewoon” een omdat de oude echt niet meer kan, loop je nog geen week later tegen de perfecte bank aan. Tenminste, zo gaat dat hier altijd. :bonk:

Lastig Drackie. Wij zijn naar zo’n beddenzaak gegaan en hebben alles uitgeprobeerd. En toch blijft het spannend, vind een ander matras altijd erg wennen en kan er pas na een nachtje slapen echt een goed oordeel over geven.
Truusjemier schreef:
25-05-2019 13:48
Hier met neefjes in speelparadijs. Toegang was gratis, maar een simpele pannekoek is een tientje :-o
In de twee uur dat we er zijn al €60 verder. Nou ja, de herrie hier is erger dan de kosten :-D
Ik was pas met Snorrie in een speelparadijs en daar vielen de prijzen qua consumpties erg mee.
Ook qua herrie, het was rustig maar gezellig.
Drackie , wat voor bank hebben jullie gekocht, kleur , materiaal, hoekbank ?
hartjeJynx schreef:
25-05-2019 16:07
Hier vandaag wel geld uitgegeven. Ik wilde al langere tijd een tattoo om mijn vader, die plotseling is overleden afgelopen oktober, te eren. Het is het woordje "papa" in zijn handschrift op mijn pols geworden. Erg blij mee!
Wat mooi. :rose: de hug poppetjes zijn weg volgens mij. :hug: oh nee, toch niet.

Mooi symbool hartje.
hartjeJynx schreef:
25-05-2019 16:07
Hier vandaag wel geld uitgegeven. Ik wilde al langere tijd een tattoo om mijn vader, die plotseling is overleden afgelopen oktober, te eren. Het is het woordje "papa" in zijn handschrift op mijn pols geworden. Erg blij mee!

Mooi :)
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
25-05-2019 21:58
Drackie , wat voor bank hebben jullie gekocht, kleur , materiaal, hoekbank ?
Het is een bruine (hazelnoot) hoekbank geworden van alcamara-stof. Dat is een supersterke stof die wat weg heeft van suède. Katproof dus, dat is belangrijk!

Ik heb heel lang naar banken gegoogled maar naar een winkel gaan werkte toch het beste. Toen bleek er veel meer mogelijk dan gedacht.
drackie wijzigde dit bericht op 26-05-2019 01:59
17.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Truusjemier schreef:
25-05-2019 21:31
Stom is dat he. En dan zul je zien, koop je er “gewoon” een omdat de oude echt niet meer kan, loop je nog geen week later tegen de perfecte bank aan. Tenminste, zo gaat dat hier altijd. :bonk:

Lastig Drackie. Wij zijn naar zo’n beddenzaak gegaan en hebben alles uitgeprobeerd. En toch blijft het spannend, vind een ander matras altijd erg wennen en kan er pas na een nachtje slapen echt een goed oordeel over geven.
Bij mij duurt het vaak echt wel een paar weken voordat ik er iets nuttigs over kan zeggen omdat die rugpijn pas begint als ik er wat langer op slaap. Ik vind het heel lastig en kies daarom wel steeds voor matrassen waarbij je kunt proefslapen.
Alle reacties Link kopieren
hartjeJynx schreef:
25-05-2019 16:07
Hier vandaag wel geld uitgegeven. Ik wilde al langere tijd een tattoo om mijn vader, die plotseling is overleden afgelopen oktober, te eren. Het is het woordje "papa" in zijn handschrift op mijn pols geworden. Erg blij mee!
Heel erg mooi :hug:
Alle reacties Link kopieren
Truusjemier schreef:
25-05-2019 21:24
Goede aankopen toch, als het “op” is, moet je dat soort dingen gewoon vervangen lijkt me. En je hebt er een mooie prijs voor betaald, is niet duur. Hier trouwens ook Portugees servies, erg mooi en de kwaliteit is super.
Ja ben er ook erg blij mee. Alles voelt meteen frisser aan. Vond het zo'n goede deal, dan is het zonde om er over een maandje of wat alsnog volle prijs voor moeten te betalen. Al moet ik wel bekennen dat ik voorheen echt schalen, kommen, kleine bakjes en weet ik het wat erbij had gekocht wat ik nooit had gebruikt omdat het goedkoop zou zijn dus ben vooruit gegaan :)




Wat een mooi gebaar Jynx.

Ik hoop dat die nieuwe matras wel wat is Drackie. Het is vervelend als je slecht slaapt en ook nog eens rugpijn hebt telkens.
Klinkt mooi Drackie , jullie bank.
en sterkte met je rug toegewenst !
Alle reacties Link kopieren
Fijn broodtrommel. Alles lekker fris.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de koopdrang compleet weg. Ik had gedacht dat met het ontvangen van mijn vakantiegeld het wel weer zou gaan kriebelen maar niets... helemaal niets. Ik heb vrijdag 2000 euro op de spaarrekening gezet en heb geen enkele wens. Dit voelt heel 'zen' zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven