Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
Mooi LadyDay! Ziet er heerlijk zacht uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, is ie ook! Ik heb deze trui echt heel bewust gekocht en het is een heel goede aankoop gebleken. Nu het kouder is heb ik em gewoon echt 3x per week aan.

Deze heb ik ook nog in het vizier... als ie goed in de opruiming komt (want nu 350 euro en dat gaat me te ver) ... misschien... zo mooi!

Afbeelding
Via een sale kleding besteld. Kon het bij een ophaalpunt laten leveren. Meestal kom ik dan in de verleiding om daar ook iets in het winkeltje te kopen, maar heb dat nu niet gedaan :-)

Laatst een gesprek over kado's kopen. Iemand had om echte wol gevraagd. Blijkt dat zo 5 euro per bol te kunnen zijn, minstens 10 bollen voor een trui. Er wordt dus een breipatroon gegeven ipv de wol.
Ik ben redelijk immuun geworden voor sale of kortingen merk ik. Ik krijg nu geen enkele mail meer van winkels en het is wel fijn. Ik mis het ook niet en qua garderobe is het eigenlijk prima.

Het enige dat recent nog gekocht is, zijn sinterklaascadeautjes voor familieleden / een nieuwkomersgezin en (helaas) een nieuwe garagesleutel, de vorige is in het OV verloren geraakt.

Mooie trui Lady Day!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
25-11-2019 19:45
Het is deze, maar dan in camelkleur.

https://www.drykorn.com/nl-nl/casey-407215-87.html

Hij is echt zo lekker warm en superzacht.
Oooh die ziet er echt heel fijn uit! Zeker nu het kouder is. Comfortabel maar ook heel mooi (vind dat bij truien vaak een uitdaging)

Hier moet ik mij echt inhouden, ik zie allerlei mooie aanbiedingen vanwege black friday. Vind het heel stom van mezelf, ik roep heel hard dat ik niet materialistisch (meer) ben maar ben er dus kennelijk gevoeliger voor dan ik zou willen. Het zijn overigens wel dingen die ik al langer wil hebben (geen impuls), maar het oude (stofzuiger, koffiemachine) werkt nog prima dus niet nodig. Gelukkig een ambitieus spaardoel, dat werkt toch als een stok achter de deur :whip: vind green friday een geweldig tegengeluid.
Fijn Herfst, goede keuze geweest !

Wat een heerlijke trui Lady , echt zo’n wegkruip trui.
Alle reacties Link kopieren
Black Friday is een beetje een wassen neus, de kortingen worden ruim overdreven dus ik zie het vooral als marketing truc (heb ook bijna geen nieuwsbrieven en zo dat scheelt, dus kom het maar weinig tegen. Of ik ben afgestompt :))
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik heb een aantal gebreide jurken van Drykorn. Heerlijk. Die hebben ze elk jaar wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij al heel veel scheelt is dat ik vanuit huis werk. Mijn kantoor is in het buitenland waar ik niet zo heel vaak naar toe hoef. Ik loop ook bijna alleen maar in yogabroeken en truien. Toen ik nog wel elke dag naar kantoor ging vond ik het echt leuk om jurken en mooie laarzen te dragen en gaf daar ook heel veel geld aan uit. En panty's... had echt een Wolford obsessie.

Sinds wanneer hebben we hier eigenlijk Black Friday?
Alle reacties Link kopieren
black friday was er 5 jaar geleden ook al lady, toen zag je het alleen nog niet overal maar het word nu steeds meer bekend.
Het slaat hier alleen nergens op, want het is bij ons niet de vrije vrijdag na een nationale feestdag. Maar oh well. Korting is korting.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe nog niks gekocht tijdens black friday.. best knap. Wil stiekem een nieuwe tv maar de huidige doet het nog gewoon. Zou zuur zijn als ie er morgen mee kapt en de prijzen omhoog zijn maar ja, je bespaart pas echt geld als je gewoon eens wat dingen opmaakt of als ze nog niet aan vervanging toe zijn..
Veel geluk gehad hier, we wilden vandaag sowieso een grote ladder kopen om de dakgoten enzo goed te kunnen schoonmaken, want mijn vader is er dit weekend en dus hebben we een auto ter beschikking. Is wat makkelijker dan met een ladder van 2m50 op de bus.

Ik merkte per toeval gisteravond - toen we de afmetingen aan het opzoeken waren ivm de auto - dat de bouwmarkt alleen gister -25% korting gaf op een artikel naar keuze. Heb dus de ladder online gereserveerd voor de actieprijs, en dus in plaats van 140 euro, maar 105 euro betaald. :yes:
Hier Ook niks gekocht hoor met black Friday. hd wel leuk jurkje en pumps in m’n winkelmandje gedaan en vrijdag was de prijs nog even verhoogd met €5. 😂😂 daaag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe ereader gekocht gisteren. Mijn oude heeft het een paar weken terug begeven en ik heb gewacht tot gisteren in de hoop op een goede deal.

Verder sowieso een dure maand gehad en ik voel voortdurend de kriebel om dingen te kopen. Eerder in de maand heb ik een mooi maar duur nieuw jurkje gekocht en er staat nu weer een doos van Zalando in de kamer. Die gaat grotendeels terug maar dan baal ik weer omdat ik überhaupt dingen bestelt heb.

Goed nieuws is dat ik per 1 januari een nieuwe baan heb waar ik ook fors meer ga verdienen. Ik hoop dat het me gaat lukken om het extra geld ook allemaal te gaan sparen. Het zou zonde zijn om het uit te geven aan dingen die ik niet nodig heb.
Ik heb voor mijn moeder haar lievelingsshampoo en conditioner besteld. Is een wat duurder merk en was nu met korting. Zelf is ze niet zo handig met online bestellen.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
28-11-2019 20:04
Black Friday is een beetje een wassen neus, de kortingen worden ruim overdreven dus ik zie het vooral als marketing truc (heb ook bijna geen nieuwsbrieven en zo dat scheelt, dus kom het maar weinig tegen. Of ik ben afgestompt :))
Hmm ik vind 99 euro korting op een exclusief item best een hoop geld eigenlijk. Niet echt low buy haha
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
01-12-2019 00:47
Hmm ik vind 99 euro korting op een exclusief item best een hoop geld eigenlijk. Niet echt low buy haha
Meer de kortingen zijn vaak opgeblazen, en dan is het ipv 99 euro eigenlijk maar 30 of zo (een korting die je normaal ook tegenkomt).
Ik zag het bij een kennis die erover twitterde. De fantastische korting die ze zou krijgen op een koelkast was tegen een prijs waar die normaal helemaal niet voor verkocht werd. Korting was maar de helft.

De angst om een goede deal mis te lopen drijft zo'n uitverkoop. Psychologisch is het lastig zulke deals te weerstaan, ook al is het een fopkorting.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een Black Friday aanbieding van een tapas restaurant waar ik wel eens kwam met vriend.

5 Tapas en 2 toetjes voor £25 ipv £49, dus bijna 50% korting als je nu een bon voor januari koopt. Mijn eerste reactie was: "Jeetje 50% is toch wel veel, misschien leuk om als bon aan zwager en schoonzus kado te doen met kerst". Tot ik even de korting ging checken.

Als je op de website kijkt hebben ze normaal gesproken een aanbiedingmenu van 3 tapas en een toetje voor £18 pp. Voor £36 krijg je dus normaal 6 tapas en 2 toetjes. (Niet op de heel drukke momenten, maar toch, dat is hun gangbare kortingsmenu)

De korting van het menu voor 2 van £25 moet je vergelijken met £36, niet de geadverteerde £49. Dus £11 korting ipv de geadverteerde £24. Eigenlijk nog minder wegens minder eten (5 tapas ipv 6), losse tapas kosten £4-£6, dus een korting van £5-£7, ipv £24.

Ik snap heus dat restaurants zulke acties opzetten om in januari volk door de deur te krijgen. Good for them. Maar het is gewoon geen 50% korting, eerder een Black Friday fopkorting.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Alls goed hier met de No/Low BUy?

Bij mij niet zo..

Ik had het hele jaar geld weggezet voor de Decembermaand, dus an sich maakt het op het budget niks uit. De kadootjes, kersboom, kaarten en kosten van feestjes komen daar uit. Maar het voelt toch een beetje als geld verbrassen omdat ik gewoon een hoop meer uitgeef nu :-D

Heb ook nog extra kosten voor mijn huurders (ik heb een woning in een ander deel van het land waar ik hiervoor woonde die ik verhuur), allemaal dingen die sowieso de komende jaren toch gebeuren moeten en waar ik een potje voor heb.

Maar het ziet er ineens zo kaal uit op mijn rekening, die bijna lege potjes..... :|
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Uit frustratie had ik een hele berg kleding besteld. Tegen de tijd dat het geleverd werd had ik er al geen zin meer in. Toch een beetje zonde dat ik alles weer terug ga sturen.

Verder gaat het goed.
Het gaat redelijk, ik heb toch de neiging wat dingen te kopen, deel ervan deed ik: nieuwe keukenwanten zodat de oude weg kunnen, zeepbakjes en zeep zodat we definitief overgaan van vloeibaar naar blok, twee dezelfde fleecedekens voor op bed in plaats van twee verschillende allergoedkoopste van de Ikea met konijnenhapjes uit en een T-shirt van een nostalgisch programma uit m’n jeugd. Ook kocht ik kleine (12€) kerstcadeau’s voor vriend en vader. En een deel ervan deed ik niet: kleding (= ik heb genoeg!) en kookboeken (= ik zoek toch bijna alles online op!). Het hangt er dus een beetje vanaf :-D

Oja, we hebben ook de zomervakantie vastgelegd. De helft van m’n eindejaarsbonus (nog niet eens de helft van een normaal maandsalaris, voor de indicatie) ging dus naar het voorschot, de andere helft staat op m’n spaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier zien we met angst en beven een aantal offertes tegemoet voor werkzaamheden in huis, we hebben deze maand al grote uitgaven gehad dus even opletten.

Daardoor wel wat bewuster. De muurverf die ik zag hadden ze ook van het huismerk, welke komende week is afgeprijsd. Weinig boodschappen nodig want we eten de voorraad leeg. En inmiddels voor €40 aan spullen verkocht op marktplaats. Zocht voor kerst nog een tafelkleed en heb er een bij de kringloop gescoord voor 0,25 :proud: .

Wel een weekendje uit logeren geweest, met reiskosten e.d. toch weer paar tientjes verder maar heb besloten ter compensatie lunch mee te nemen van huis komende week dus dan hoef ik niets van de spaar te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even binnenvallen.
Omdat mijn broodmes alweer bijna 30 (!) jaar oud is, en nogal bot geworden, en mijn aardappelschilmesjes ook allemaal versleten zijn viel ik bijna voor een messenaanbieding (1+1) bij een supermarkt. Een broodmes laten slijpen werd daardoor duurder dan een redelijke kwaliteit nieuwe kopen.

In mijn la ligt al een eeuwigheid een aanzetstaal dat ik alleen voor mijn grote mes af en toe gebruik.
Gisteren vond ik een filmpje hoe je een broodmes zelf scherper kunt maken met zo'n aanzetstaal en verdomd, het werkt!
https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/sli ... oodmes.htm
En ook mijn aardappelschilmesjes (zowel de goedkope van 4 voor 2,50 als de wat duurdere met een houten handvat) zijn weer vlijmscherp.
Zo scherp dat ik vanavond in mijn vinger sneed :roll:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn financiën laatst bijgewerkt qua overzicht voor 2020. Ook omdat mijn zorgkosten een flinke hap uit inkomsten zijn.
Deze maand geen geld ‘over’ als alles betaald is. Heb wel nog een kerstborrel, een verjaardagsfeestje waarvoor ik kadootjes moet kopen en eters met kerst. Gelukkig een mp verkoop gedaan dus het gaat net lukken.
Voor komend jaar automatische reserveringen in aparte potjes op bankrekening aangemaakt.
Hopelijk gaat dit werken voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven