Geld & Recht alle pijlers

Welke energieleverancier?

21-05-2019 12:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over +/- 2 maanden ga ik verhuizen naar een nieuwbouwwoning en ben vast aan het oriënteren op welke energieleverancier ik ga nemen. Ik heb geen idee van mijn verbruik, nu nog thuiswonend.

Wat ik belangrijk vindt is dat ik via een app mijn verbruik kan zien en de thermostaat hoger/lager kan zetten. Ook wil ik de teruglevering kunnen zien van de zonnepanelen.

Iemand tips op basis van ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
weet je zeker dat je alles via de app wilt lezen en bedienen? Let op je privacy!

Er zijn genoeg vergelijkingssites waar je je woning en woonsituatie (flat, rijtjes huis, 1 of 3 personen, etc) kunt invullen. Dit geeft meestal een goede indicatie voor verbruik. Niet alleen van stroom maar ook van water en gas.

Wat jij wilt bieden de meeste leveranciers wel aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Privacy zit ik niet zo over in, heb ook niks te verbergen. Daarnaast is de woning al voorzien van een slimme meter.

Ik heb de vergelijkingssites ingevuld dus weet qua maandbedrag waar ik op zal uitkomen. Ik zie daar alleen geen recensies van de apps die worden aangeboden en welke functies deze apps hebben!
Handig wij twijfelen tussen Oxxio en Essent. Die komen het goedkoopste uit de vergelijking tot nu toe. We willen ook die app. Welke is beter?
Wij hebben sinds deze week een slimme meter, hiervoor draaide onze meter gewoon terug als we energie van onze zonnepanelen terug kregen. Man heeft de slimme meter zo lang mogelijk uitgesteld.

Maar goed ik kan wel vertellen welke energieleverancier wij hebben, maar dat is elk jaar weer anders. Man kijkt elk jaar weer welke ons het voordeligst uitpakt en dan stappen we weer over. Wij hebben nu via eneco wel een app die het verbruik weergeeft, thermostaat bedienen weet ik niet.

Edit: volgens mij moet je dan weer een toon thermostaat oid hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
21-05-2019 13:44
Wij hebben sinds deze week een slimme meter, hiervoor draaide onze meter gewoon terug als we energie van onze zonnepanelen terug kregen. Man heeft de slimme meter zo lang mogelijk uitgesteld.

Maar goed ik kan wel vertellen welke energieleverancier wij hebben, maar dat is elk jaar weer anders. Man kijkt elk jaar weer welke ons het voordeligst uitpakt en dan stappen we weer over. Wij hebben nu via eneco wel een app die het verbruik weergeeft, thermostaat bedienen weet ik niet.

Edit: volgens mij moet je dan weer een toon thermostaat oid hebben.

Wij hebben nog steeds een terugdraaiende meter. En zolang deze nog gewoon werkt blijft de meter ook zitten. Ongeacht wat de energieleverancier ook zegt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Liefdevoorteckels schreef:
21-05-2019 13:11
Privacy zit ik niet zo over in, heb ook niks te verbergen. Daarnaast is de woning al voorzien van een slimme meter.

Ik heb de vergelijkingssites ingevuld dus weet qua maandbedrag waar ik op zal uitkomen. Ik zie daar alleen geen recensies van de apps die worden aangeboden en welke functies deze apps hebben!
Ik heb ook absoluut niets te verbergen. Toch hoeft niet iedereen alles van me te weten.
hamerhaai schreef:
21-05-2019 13:54
Wij hebben nog steeds een terugdraaiende meter. En zolang deze nog gewoon werkt blijft de meter ook zitten. Ongeacht wat de energieleverancier ook zegt.
@hamerhaai: In eerste instantie had mijn man ook geen afspraak gemaakt voor vervanging, maar ik weet niet wat het was waarvan hij zei het is onvermijdelijk het gaat toch gebeuren. Daarbij kwam dit bericht niet vanuit de energieleverancier maar de netwerkbeheerder.

Ook grappig, laatst kwam er een verkoper van zonnepanelen aan de deur. Mijn man: Heb je al eens omhoog gekeken? Owww Waarna verkoper door liep naar de buren die 1 maand terug zonnepanelen hebben laten plaatsen :facepalm:
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 21-05-2019 19:11
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
21-05-2019 13:59
@hamerhaai: In eerste instantie had mijn man ook geen afspraak gemaakt voor vervanging, maar ik weet niet wat het was waarvan hij zei het is onvermijdelijk het gaat toch gebeuren. Daarbij kwam dit bericht niet vanuit de energieleverancier maar de netwerkbeheerder.

Ook grappig, laatst kwam er een verkoper van zonnepanelen aan de deur. Mijn man: Heb je al eens omhoog gekeken? Owww Wanneer verkoper door liep naar de buren die 1 maandtering zonnepanelen hebben laten plaatsen :facepalm:

Sorry, het is de netbeheerder.

Uiteindelijk zou het wel verplicht worden, maar zo ver is het nog lang niet. Al zeggen de verschillende partijen wel dat het "of al verplicht is, of dat dit op korte termijn verplicht gaat worden".

Voorlopig houden wij nog de oude meter.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
21-05-2019 13:59
@hamerhaai: In eerste instantie had mijn man ook geen afspraak gemaakt voor vervanging, maar ik weet niet wat het was waarvan hij zei het is onvermijdelijk het gaat toch gebeuren. Daarbij kwam dit bericht niet vanuit de energieleverancier maar de netwerkbeheerder.

Ook grappig, laatst kwam er een verkoper van zonnepanelen aan de deur. Mijn man: Heb je al eens omhoog gekeken? Owww Wanneer verkoper door liep naar de buren die 1 maandtering zonnepanelen hebben laten plaatsen :facepalm:
:rofl:

To, het is ook handig om eens te na te gaan hoeveel zonnepanelen je hebt en wat dit (mogelijk) gaat opleveren. Vul dit ook in bij energievergelijkers.
Ik zit nu zelf bij Greenchoice, want die kwamen erg goed uit de bus bij mijn laatste overstap. Ik stap eigenlijk elk jaar over. Aankomend jaar wordt het wat lastiger omdat wij nu zonnepanelen hebben, dus dan is het ook handig om rekening te houden met terugleverbedragen/drempels (als die er zijn). Wat je opwekt met je zonnepanelen kun je meestal via een aparte app inzien.

Maar op pricewise staat een vergelijking van diverse apps: https://www.pricewise.nl/blog/beste-ene ... rgiedirect
Ik vind het zelf belangrijker dat de prijs laag is, want je kunt vaak je thermostaat zo instellen dat hij aangaat als je bijna thuis bent.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
hamerhaai schreef:
21-05-2019 14:04
Sorry, het is de netbeheerder.

Uiteindelijk zou het wel verplicht worden, maar zo ver is het nog lang niet. Al zeggen de verschillende partijen wel dat het "of al verplicht is, of dat dit op korte termijn verplicht gaat worden".

Voorlopig houden wij nog de oude meter.
Groot gelijk!
Alle reacties Link kopieren
Je thermostaat via de app bedienen is afhankelijk van de thermostaat, niet van de energieleverancier.
Google even op WIFI thermostaat.

Wij hebben deze https://wifithermostaten.nl/wifithermos ... -easy.html

Ik vind het overigens niet echt veel toegevoegde waarde hebben om dat ding via de app te kunnen bedienen. Hij staat zo ingesteld dat de verwarming aan is als er iemand van ons thuis is en anders lager, dus het komt eigenlijk nooit voor dat we daar op afstand nog iets aan willen veranderen. En als ik thuis ben, loop ik net zo gemakkelijk even naar dat kastje.
Alle reacties Link kopieren
Hier oxxio, bevalt goed. Handige app waar je alles kan zien en veranderen.
Ook slimme meter hier en je moet er dus toestemming voor geven dat ze meermalen per dag mogen uitlezen om zo de app constant up to date te houden.
Ik heb er geen moeite mee, erg handig !
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral belangrijk dat het een groene leverancier is. Wij kwamen uit bij Qurrent. Geen idee of het de allergoedkoopste is in ons geval (ik vind dat dus niet het belangrijkst), ze leveren in elk geval wel tegen een redelijk tarief terug.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ga vanavond nog is rond snuffelen! Ik krijg overigens maar 4 zonnepanelen, maar dit heeft de woningbouw zo bepaald. Ik ben benieuwd naar mijn verbruik, aangezien er ook vloerverwarming aanwezig is!
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
21-05-2019 15:32
Ik vind het vooral belangrijk dat het een groene leverancier is. Wij kwamen uit bij Qurrent. Geen idee of het de allergoedkoopste is in ons geval (ik vind dat dus niet het belangrijkst), ze leveren in elk geval wel tegen een redelijk tarief terug.
Wij zitten ook bij Qurrent en hebben ook zonnepanelen.
Prima tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven