Geld & Recht alle pijlers

Wie rijdt er een cabrio (hard top) ?

28-05-2019 09:56 33 berichten
Langzaamaan denk ik dat ik toch voortijdig afscheid ga nemen van de oranje Nissan Micra.

Ik denk nu aan een klein cabriootje. Nissan Micra cabrio (zijn er niet zo veel van) of Peugeot 207 cabrio.

Die hebben harde kapjes en ik wel eens ergens opgestoken dat die minder lawaai maken en minder koud zijn in de winter.

Ik maak niet heel veel kilometers per jaar. 10.000 ofzo is een ruwe schatting.

Wie rijdt er ook cabrio en hoe bevalt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik, al jaren. Mijn cabrio is in de winter voorzien van een hardtop, inderdaad voor het comfort. Maar op een mooie winterdag gaat de hardtop eraf om lekker open te kunnen rijden. In de zomer gewoon een softtop, en ja dat maakt iets meer herrie dan met de hardtop. Des te meer reden om vooral open te rijden in.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 28-05-2019 10:05
1.14% gewijzigd
Ik heb een soft top en ik heb geen last van kou in de winter. Ik denk wel dat een soft top wat meer herrie maakt dan een hard top (al vind ik de "herrie" van de regen op mijn kap erg gezellig). Maar ga gewoon eens wat proefritjes maken, dan merk je het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
28-05-2019 10:00
Ik heb een soft top en ik heb geen last van kou in de winter. Ik denk wel dat een soft top wat meer herrie maakt dan een hard top (al vind ik de "herrie" van de regen op mijn kap erg gezellig). Maar ga gewoon eens wat proefritjes maken, dan merk je het vanzelf.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
ik rij al bijna 20 jaar carbio. Eerst de MX5 A, de eerste met die klapkoplampen. Deze heb ik bij bijna 400.000 km verkocht. Sinds 6 jaar rij ik MX5 C.

Bij de eerste carbio had ik een hardtop, bij mijn huidige niet. De auto staat altijd buiten, en ik rij best veel.

Van kou heb ik echt geen probleem, en de herrie valt ook heel erg mee. De regen tikt gezellig op de kap.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Positieve reacties dus.

Ooit problemen gehad met dat automatisch mechanisme? Dat zou nog wel eens een kostenpost kunnen worden lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Mazda MX-5 gehad, geweldig. Druk op de knop en dakje ging open. Met open dak rijden is geweldig. (Nu geen auto meer.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Vrienden van ons hebben hun cabrio vrij snel ingeruild omdat die hard top wel heel veel van je bagageruimte inneemt. Als je er niet mee op vakantie gaat, en niet vaak veel spullen hoeft mee te nemen, heb je daar niet zo snel last van, maar meer dan je handbagagetrolley past er vaak niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik rij al jaren in een cabrio, zoweol softtop als hardtop. Hardtop maakt minder lawaai, maar beiden rijden heerlijk. Ik rij vrij snel open: (stoel)verwarming aan en genieten!

Met een hardtop heb je inderdaad wat minder ruimte, maar is goed te doen, ook op vakantie. Tenminste: als je platte koffers neemt en niet teveel meeneemt :-D
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar een 207 cc en heeeel blij mee! Rijd lekker, zowel met als zonder kap.

Bagage is wel een ding, met kap dicht is de bak ruim zat, met kap open Kun je ook wel wat kwijt maar niet genoeg voor een twee persoons vakantie van 2 weken. Een (lang) weekend weg gaat prima, als je niet gaat kamperen. Je kunt ook nog wel een goeie weekendtas op de achterbank kwijt.

Het achterbankje is klein, mijn zes jarige zit er echter prima.
Ik rijd meestal alleen en ben de afgelopen 10 jaar niet langer dan een dag of 3 op vakantie geweest met de auto, dus met de ruimte komt het wel goed.
forumfossiel schreef:
28-05-2019 10:43
Vrienden van ons hebben hun cabrio vrij snel ingeruild omdat die hard top wel heel veel van je bagageruimte inneemt. Als je er niet mee op vakantie gaat, en niet vaak veel spullen hoeft mee te nemen, heb je daar niet zo snel last van, maar meer dan je handbagagetrolley past er vaak niet in.

Als je een cabrio hebt, moet je gewoon accepteren dat het over het algemeen niet de meest praktische auto's zijn. In mijn kofferbak past niet eens een boodschappenkrat (goed excuus om boodschappen te laten bezorgen) en op mijn achterbank pas je alleen als je baby bent of als je je benen in je nek kan leggen (maar dan past het windscherm niet meer, dus passagiers zijn eigenlijk gewoon geen optie). Maar wat is het leuk om ermee te rijden :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Mijn cabrio heeft geen achterbank en bagageruimte is klein. Boodschappen doe ik altijd op de fiets, korte stukjes rijd ik sowieso niet met de auto. Dat is gewoon niet goed voor de auto.

De mijne heeft dus een softtop. Wij hebben vele trektochten door Europa gemaakt met deze auto, gewoon tent en alle andere spullen mee. Gaat bij deze auto prima, ook met open kap. Hoewel de kap wel dicht gaat bij zeer felle zonneschijn in de zomer. Anders brand je echt de auto uit.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een tijdje in een cabrio rondgereden, was leuk voor even maar ik mis de auto niet. De mensen die ik ken die er nog wel 1 hebben, rijden voornamelijk rond met het dak dicht en de airco aan.

Misschien ben ik gewoon niet zo’n cabrio type, ik vond de auto net iets teveel de aandacht trekken en rij liever wat anoniemer rond :$
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
28-05-2019 10:00
Ik heb een soft top en ik heb geen last van kou in de winter. Ik denk wel dat een soft top wat meer herrie maakt dan een hard top (al vind ik de "herrie" van de regen op mijn kap erg gezellig). Maar ga gewoon eens wat proefritjes maken, dan merk je het vanzelf.
Heb een paar jaar softtop gereden (Mini) en dat beviel me prima. Geen last van kou (want goede verwarming en stoelverwarming).
Zarah schreef:
28-05-2019 19:27
Heb een paar jaar softtop gereden (Mini) en dat beviel me prima. Geen last van kou (want goede verwarming en stoelverwarming).

:high5:

;-D
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
28-05-2019 10:42
Positieve reacties dus.

Ooit problemen gehad met dat automatisch mechanisme? Dat zou nog wel eens een kostenpost kunnen worden lijkt mij.
Yep. Nou ja, niet echt met het met mechanisme, maar bij mij is een van de kabels gebroken (gelukkig was het dak dicht....). Reparatie bij de dealer was bijna 3.000 euro (en nee, daar kreeg ik geen nieuw dak bij.....). Toen verder gaan zoeken en een Mini hobbyist gevonden die het voor minder dan 1.000 deed. Blijft een hoop geld, maar ja.....

Als je een softtop hebt, zorg er goed voor.....
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
28-05-2019 12:12
Als je een cabrio hebt, moet je gewoon accepteren dat het over het algemeen niet de meest praktische auto's zijn. In mijn kofferbak past niet eens een boodschappenkrat (goed excuus om boodschappen te laten bezorgen) en op mijn achterbank pas je alleen als je baby bent of als je je benen in je nek kan leggen (maar dan past het windscherm niet meer, dus passagiers zijn eigenlijk gewoon geen optie). Maar wat is het leuk om ermee te rijden :flirting:
Hehehe, ja, dat inderdaad. Nichtjes pasten nog wel op de achterbank, maar volwassenen eigenlijk niet. En achterin de cabrio is alleen te doen als het echt lekker weer is, want je windscherm kan dan niet staan.
Maar met windscherm kun je eigenlijk het hele jaar open rijden. Gewoon de verwarming aan. Alleen (harde) regen is niet fijn.

Als ik weer geld heb weet ik het wel....
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
28-05-2019 19:29
:high5:

;-D
Haha, wat is het leuk he?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en neem geen losse hardtop (MX5 heeft dat volgens mij?), die is er in je eentje niet af te tillen....
Ik heb een Figaro. Je kunt niet meer anoniem rijden maar het is zo fijn om open te rijden. Verwarming aan en genieten. Automaat is fijn en hoewel het dak handmatig open en dicht gaat is dat zo gedaan. Heb er nog wel een auto bij met meer ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
28-05-2019 19:41
Oh, en neem geen losse hardtop (MX5 heeft dat volgens mij?), die is er in je eentje niet af te tillen....
Valt reuze mee, met z'n tweetjes was het zo gedaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
28-05-2019 22:42
Valt reuze mee, met z'n tweetjes was het zo gedaan.
Klopt, maar TO is alleen als ik het goed heb.... Met z'n tweetjes gaat het prima maar in je eentje is het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ah cabrio. :flirting:
Ik had een renault megane cabrio, met hard top dus. Dat is echt wel stiller dan een soft top en je hoeft dus niet te wisselen tussen winter/zomer. Kofferbak viel qua ruimte best mee en heeft voor een cabrio best een okay achterbank.
Ik mis 'm nog haha, maar hij had zoveel op de teller staan dat ie weg moest. Misschien wordt mijn volgende auto wel weer een cabrio...
Oja, geen windscherm nodig (op voorstoelen) en inderdaad: bij te heet weer gooide ik het dak juist dícht.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Jaren met veel plezier Golf cabrio gereden.
Is soft kap, maar gedraagt zich (vond ik) als een gewone auto met kap dicht.
En van binnen evenveel ruimte als een gewone golf, met dus 4 volwaardige zitplaatsen, geen gedoe met in kofferbak verzonken of wisselen zomer-winter oid.
Heerlijke auto!

Nu een compactere auto, wel met schuifdak, maar dat is niet hetzelfde!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven