Geld & Recht alle pijlers

Rabo bank app meldingen

29-05-2019 08:12 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man betaalt KA via zijn Rabo rekening aan zijn exvrouw, ook Rabo rekening. Vorige maand belde ze omdat ze een melding via haar Rabo app had gekregen wegens onvoldoende saldo op man s rekening. Dat dus de KA niet afgeschreven kon worden. Ik was hierover erg verbaasd, hoe kan dat nu?
Of is dit normaal....ben hierin niet zo thuis. Overigens is de KA gewoon betaald hoor, we hebben meerdere rekeningen.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is het gewoon blufpoker van zijn ex. Ze zal de KA niet op de gebruikelijke dag gekregen hebben. En ze heeft zelf de conclusie getrokken dat het komt door onvoldoende saldo.

Ik zou er verder niet op reageren.

Je hebt alleen inzagen in rekeningen die je beheert.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als je man onvoldoende saldo heeft voor automatische incasso krijgt zijn ex inderdaad die melding als zij incasseren wil
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
29-05-2019 08:21
Als je man onvoldoende saldo heeft voor automatische incasso krijgt zijn ex inderdaad die melding als zij incasseren wil
Maar volgens mij staat daar nooit de reden bij, alleen dat het niet gelukt is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
29-05-2019 08:22
Maar volgens mij staat daar nooit de reden bij, alleen dat het niet gelukt is.
Dat weet ik niet. Het verrast me al dat ex incasseert i.p.v. een automatische overschrijving
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet hoor...ze belde een dag voordat ze de KA zou krijgen. Er stond ook onvoldoende saldo op, op dat moment. Vandaar dat mijn man via zijn ing rekening de KA had afgeschreven. Ze heeft de KA op de goede datum gekregen.

Deze Rabo rekening was ooit hun beider rekening. Man heeft Rabobank gebeld en die zeggen dat de rekening nu alleen op zijn naam staat.

Ex klonk erg overtuigend moet ik zeggen, via haar Rabo app een melding gekregen dat man onvoldoende saldo had en de KA niet afgeschreven zou worden...dat klopte wel iig.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
29-05-2019 08:21
Als je man onvoldoende saldo heeft voor automatische incasso krijgt zijn ex inderdaad die melding als zij incasseren wil
Ah oke....dan kan het dus wel.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
29-05-2019 08:24
Dat weet ik niet. Het verrast me al dat ex incasseert i.p.v. een automatische overschrijving
Als particulier kun je ook helemaal geen automatische incasso bij een andere rekening doen. Daarnaast kost het inschieten van een incasso geld als ze wel een zakelijke rekening heeft. Ik gok ook op bluffen.
hamerhaai schreef:
29-05-2019 08:18
volgens mij is het gewoon blufpoker van zijn ex. Ze zal de KA niet op de gebruikelijke dag gekregen hebben. En ze heeft zelf de conclusie getrokken dat het komt door onvoldoende saldo.

Ik zou er verder niet op reageren.

Je hebt alleen inzagen in rekeningen die je beheert.
Dit. Ik heb het wel eens met de sportschool gehad. De enige melding die ik kreeg was dat de automatische afschrijving was mislukt. Daar heeft ze zelf waarschijnlijk van gemaakt dat er niet genoeg saldo was.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
29-05-2019 08:25
Ik weet het niet hoor...ze belde een dag voordat ze de KA zou krijgen. Er stond ook onvoldoende saldo op, op dat moment. Vandaar dat mijn man via zijn ing rekening de KA had afgeschreven. Ze heeft de KA op de goede datum gekregen.

Deze Rabo rekening was ooit hun beider rekening. Man heeft Rabobank gebeld en die zeggen dat de rekening nu alleen op zijn naam staat.

Ex klonk erg overtuigend moet ik zeggen, via haar Rabo app een melding gekregen dat man onvoldoende saldo had en de KA niet afgeschreven zou worden...dat klopte wel iig.
En een dag van te voren kan ze dat al helemaal niet zien. Ook al zou het AI zijn. Want de rabo incasseert gewoon en dan moet je binnen 4 werkdagen het geld aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
Man geeft dus bank opdracht elke 27 ste van de maand de KA over te schrijven naar exvrouw. Nu dus 1 dag van te voren belt ze op omdat ze die melding heeft gekregen .Ze was bang dat ze de KA niet zou krijgen denk ik en terecht hoor...wij hadden dat voorzien en haar de KA betaald via een andere rekening

Ik was gewoon verbaasd dat dat kon zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
Misschien is zij nog ingelogd op je man zijn rekening?
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
29-05-2019 08:32
Dit. Ik heb het wel eens met de sportschool gehad. De enige melding die ik kreeg was dat de automatische afschrijving was mislukt. Daar heeft ze zelf waarschijnlijk van gemaakt dat er niet genoeg saldo was.
Maar dan was jij toch degene bij wie het afgeschreven moest worden, niet degene waar het geld heen moest?
Het slaat nergens op als de ontvanger een dag van tevoren al bericht zou krijgen dat de incasso niet gaat lukken, want dan heb je die dag nog gewoon om je saldo aan te vullen. En de reden van evt mislukken lijkt me al helemaal niet iets wat gedeeld wordt (al zijn er weinig andere redenen te bedenken dan onvoldoende saldo natuurlijk).

Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, is dat ex toch nog gewoon inzage heeft in deze rekening, en dus een dag van tevoren zag dat er nog niet voldoende saldo was. Omdat ze eigenlijk niks meer met deze rekening te maken hoort te hebben, heeft ze daar dit verhaal van gemaakt. Want pure bluf zou wel heel toevallig zijn, dat dat dan net gebeurt op die ene keer keer dat er ook echt niet genoeg saldo is.
De rekening kan wel alleen op naam van man staan, maar dat betekent zeker niet automatisch dat ex dan geen inzicht meer heeft. Bij vrienden van mij kon man ook alle rekeningen van vrouw inzien, ook die altijd alleen op haar naam hadden gestaan. Volgens de bank was dat altijd zo, omdat ze ook een en/of rekening hadden. Alsof je dan al je andere rekeningen ook meteen wilt delen :-| . Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er ergens toch nog een fout vinkje staat, en ex de rekening gewoon nog in haar overzichten heeft staan.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Rabo vooraf aan de ontvanger meldt dat een periodieke overschrijving in de toekomst niet gaat lukken. Logischer is dat alleen de betaler daar op het moment zelf een melding van krijgt.

Heeft ze de rekening er misschien in haar eigen Rabo-app nog bij staan en kan ze zo het saldo zien? Als het ooit ook haar rekening was heeft ze die misschien nooit verwijderd. Dat zou ik na proberen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
29-05-2019 08:38
Man geeft dus bank opdracht elke 27 ste van de maand de KA over te schrijven naar exvrouw. Nu dus 1 dag van te voren belt ze op omdat ze die melding heeft gekregen .Ze was bang dat ze de KA niet zou krijgen denk ik en terecht hoor...wij hadden dat voorzien en haar de KA betaald via een andere rekening

Ik was gewoon verbaasd dat dat kon zeg maar...
Het kan ook niet, mogelijk dat ze toch op 1 of andere manier nog op die rekening kan kijken, maar je krijgt echt geen melding als een overschrijving niet lukt omdat een ander onvoldoende saldo heeft 1 dag van te voren. Ik heb op dit moment ook onvoldoende saldo op mijn rekening, maar als ik een overschrijving voor morgen wil doen kan ik dat geld toch nog aanvullen vanaf mijn spaarrekening? Of ik vraag mijn moeder om geld over te maken. Zij heeft ING en meestal heb ik dat dezelfde dag nog (tenzij het in het weekend valt. De 26ste was zondag, de 27ste maandag, dus als je het de 26ste overmaakt van ING naar Rabo, dan heb je het op maandagmorgen en kan op maandag gewoon de afschrijving plaatsvinden.
erizito schreef:
29-05-2019 08:45

Heeft ze de rekening er misschien in haar eigen Rabo-app nog bij staan en kan ze zo het saldo zien? Als het ooit ook haar rekening was heeft ze die misschien nooit verwijderd. Dat zou ik na proberen te gaan.



Ik denk dat de Rabobank haar nog steeds inzicht in die rekening geeft via de app. Ze moet dat niet zelf verwijderen, de bank moet dat doen. Man van TO moet de Rabobank dus opdracht geven dat zijn ex-vrouw die rekening niet meer mag inzien als zij inlogt.
Dat staat dat dus los van dat de rekening niet meer op haar naam staat.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
29-05-2019 08:25
Ik weet het niet hoor...ze belde een dag voordat ze de KA zou krijgen. Er stond ook onvoldoende saldo op, op dat moment. Vandaar dat mijn man via zijn ing rekening de KA had afgeschreven. Ze heeft de KA op de goede datum gekregen.

Deze Rabo rekening was ooit hun beider rekening. Man heeft Rabobank gebeld en die zeggen dat de rekening nu alleen op zijn naam staat.

Ex klonk erg overtuigend moet ik zeggen, via haar Rabo app een melding gekregen dat man onvoldoende saldo had en de KA niet afgeschreven zou worden...dat klopte wel iig.

Dan bestaat de kans dat de rekening van je man nog steeds "onder een andere rekening van zijn ex hangt", dat zij nog steeds inzagen heeft in de rekening.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn Rabo app nog een oude gezamenlijke rekening staan (inmiddels opgeheven). Ik denk dat dit het inderdaad is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou persoonlijk een testje doen: nu doen of je neus bloedt, rekening aanvullen zodat er genoeg voor KA opstaat en twee dagen voordat de KA overgemaakt zou worden het gehele saldo wegsluizen naar een andere rekening. Zien of ze dan weer belt.
erizito schreef:
29-05-2019 09:09
Ik zou persoonlijk een testje doen: nu doen of je neus bloedt, rekening aanvullen zodat er genoeg voor KA opstaat en twee dagen voordat de KA overgemaakt zou worden het gehele saldo wegsluizen naar een andere rekening. Zien of ze dan weer belt.


Waarom zo omslachtig? Waarom niet gewoon contact opnemen met de Rabobank mbt de onlinge inzage van die rekening door de ex-rekeninghouder?
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
29-05-2019 08:47
Het kan ook niet, mogelijk dat ze toch op 1 of andere manier nog op die rekening kan kijken, maar je krijgt echt geen melding als een overschrijving niet lukt omdat een ander onvoldoende saldo heeft 1 dag van te voren. Ik heb op dit moment ook onvoldoende saldo op mijn rekening, maar als ik een overschrijving voor morgen wil doen kan ik dat geld toch nog aanvullen vanaf mijn spaarrekening? Of ik vraag mijn moeder om geld over te maken. Zij heeft ING en meestal heb ik dat dezelfde dag nog (tenzij het in het weekend valt. De 26ste was zondag, de 27ste maandag, dus als je het de 26ste overmaakt van ING naar Rabo, dan heb je het op maandagmorgen en kan op maandag gewoon de afschrijving plaatsvinden.
Ja precies wat ik ook dacht Wilma...mss vult man de rekening aan en dan kan die afschrijving toch gewoon plaats vinden. Dat kan de Rabo toch nooit weten?

Als exvrouw zijn rekening kan inzien via haar app terwijl haar naam niet meer is verbonden met zijn Rabo rekening...kunnen ze dat zien dan bij de Rabobank? Man heeft gebeld namelijk en die zeiden dat zij geen rekeninghouder meer is.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
29-05-2019 09:10
Waarom zo omslachtig? Waarom niet gewoon contact opnemen met de Rabobank mbt de onlinge inzage van die rekening door de ex-rekeninghouder?
Dat kunnen ze dus zien...of zij inzage heeft?

Man is bijna 10 jaar gescheiden..zou me toch wat koud op het dak vallen als zij al die tijd inzage heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
29-05-2019 08:38
Man geeft dus bank opdracht elke 27 ste van de maand de KA over te schrijven naar exvrouw. Nu dus 1 dag van te voren belt ze op omdat ze die melding heeft gekregen .Ze was bang dat ze de KA niet zou krijgen denk ik en terecht hoor...wij hadden dat voorzien en haar de KA betaald via een andere rekening

Ik was gewoon verbaasd dat dat kon zeg maar...
Niet zo slim van haar, nu weet man dat ex nog inzage heeft in de rekening ;-). Leg dit probleem voor aan de Rabobank, doen zij niets open dan een nieuwe rekening en hef deze rekening op.

Het betreft overigens een periodieke overboeking, geen automatische incasso. De ontvanger krijgt geen melding als de overboeking niet wordt uitgevoerd.
kataravrouw schreef:
29-05-2019 09:26
Dat kunnen ze dus zien...of zij inzage heeft?

Man is bijna 10 jaar gescheiden..zou me toch wat koud op het dak vallen als zij al die tijd inzage heeft gehad.


Ik zou wel deze vraag expliciet stellen aan de Rabobank. Zij moeten kunnen zien in welke rekeningen mevrouw inzicht heeft. En ja, soms maakt de bank de fout dat zij vergeten dat inzicht te blokkeren nadat zij geen rekeninghouder meer is.

Mijn ex en ik hadden een en/of-rekening en ieder een eigen rekening, en we hadden inzicht in elkaars rekeningen, ook al was dat niet en/of. De bank moet dat inzicht zelf stop zetten. Laat je man dat per direct navragen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven