Geld & Recht alle pijlers

Ambulante begeleiding

31-05-2019 10:50 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met ambulante thuis begeleiding?

Ik heb dit sinds dit jaar. Officieel heb ik recht op zo'n 7 uur, maar ik heb tot nu toe gekozen voor ongeveer een uurtje per week.
Voordat mensen hier over gaan vallen, ik woon op een begeleid wonen locatie waar ik eerst begeleiding kreeg van degene die hier werkten; maar vanwege bezuinigingen moesten ze elders gaan werken (zie vorig topic) en voorheen was het eigenlijk ook alleen maar praten

Vanochtend een afspraak gewijzigd van 15.30 naar een uur later; met mijn toestemming
Dus ik wilde al gezellig gaan koken, zegt ze maar een uur te hebben.

Nu ik dit typ vraag ik me af waar ik me ''druk'' om maak.
Maar ze zijn er toch voor de cliënt; moet ik ook nog maar hopen dat ze op tijd hier is.
Alle reacties Link kopieren
Die zeven uur is ook voor vergaderen, rapporteren en overleggen. Dus daar gaat al zeker 3 uur vanaf.

Daarnaast is het zo dat ze rekening houden met de normale tijd die jij vraagt. Dus als jij normaal een uur begeleiding krijgt, kun je niet opeens extra tijd krijgen (tenzij het crisis is).
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 31-05-2019 11:03
Reden: Op gequote, niet de bedoeling
59.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maar ik heb tot nu toe gekozen voor ongeveer een uurtje per week.
Dus ik wilde al gezellig gaan koken, zegt ze maar een uur te hebben.

Ja, dus?
Als je zelf eerder hebt gekozen voor een uur per week. .. De andere eerdere afspraken zijn voor een uur. De bestaande afspraak verschuift wat qua tijd...

Hoezo denk je dan dat ze meer dan een uur ingepland heeft voor je?
Dat is dan zo ingepland. En waarom je daar verbaast over bent/je druk maakt.. is echt raar.
Vanochtend een afspraak gewijzigd van 15.30 naar een uur later; met mijn toestemming
Dus ik wilde al gezellig gaan koken, zegt ze maar een uur te hebben.


Kan je nu wel of niet koken? Ik snap het probleem niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat S-Groot en Lucifer zeggen dus
Alle reacties Link kopieren
Begeleiding is niet voor de gezelligheid he... Wat is je hulpvraag?
En hoelang doe je over gezellig koken? Ga je voor een weeshuis een meergangen diner maken?
Je hebt zo vaak problemen met communicatie, nu eigenlijk weer maar dan met je therapeut (of begeleider whatever).

Is het niet een idee om voor jezelf concrete, haalbare doelen te stellen. Je doel voor vanmiddag zal ik je vast een beetje mee helpen.

'Joh begeleider, ik vind communicatie lastig, en ik loop ertegen aan dat ik verwachtingen heb, die vaak tegenvallen, zouden we de uren begeleiding kunnen opschroeven zodat we daarmee kunnen oefenen'.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
31-05-2019 11:08
Vanochtend een afspraak gewijzigd van 15.30 naar een uur later; met mijn toestemming
Dus ik wilde al gezellig gaan koken, zegt ze maar een uur te hebben.


Kan je nu wel of niet koken? Ik snap het probleem niet?
Natuurlijk niet. in een uur koken en eten gaat nooit.
Tenzij ik al het voorwerk doe
Michella_1991 schreef:
31-05-2019 11:19
Natuurlijk niet. in een uur koken en eten gaat nooit.
Tenzij ik al het voorwerk doe
Bijzondere reactie. Maar goed.


Dus de afspraak (van normaliter een uur) is verzet van 15.30 naar 16.30 uur.

Ik snap nog steeds niet wat heeft dit met gezellig eten maken, te maken heeft? Eet jij om 16.30 uur?

En waarom je denkt dat je nu ineens meer dan een uur tijd zou krijgen dan als de afspraak om 15.30 was geweest? Waarom kan je niet samen koken in een uur tijd?

Waarom moet zij mee-eten?
Michella_1991 schreef:
31-05-2019 11:19
Natuurlijk niet. in een uur koken en eten gaat nooit.
Tenzij ik al het voorwerk doe

Maar je hebt altijd een uur, dus hoezo had je vandaag op meer gerekend? Ik snap het niet.

En waarom wil je juist gaan koken? Kun je dat niet alleen dan?
Lucifer2018 schreef:
31-05-2019 11:25
Bijzondere reactie. Maar goed.


Dus de afspraak (van normaliter een uur) is verzet van 15.30 naar 16.30 uur.

Ik snap nog steeds niet wat heeft dit met gezellig eten maken, te maken heeft? Eet jij om 16.30 uur?

En waarom je denkt dat je nu ineens meer dan een uur tijd zou krijgen dan als de afspraak om 15.30 was geweest? Waarom kan je niet samen koken in een uur tijd?

Waarom moet zij mee-eten?
Ik denk dat TO rete eenzaam is. Want vele van haar topics komen zich erop neer dat ze aan iemand vast wil klampen of dat ze geliefd wil worden. Ik denk dat TO goed doet daaraan te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
31-05-2019 11:19
Natuurlijk niet. in een uur koken en eten gaat nooit.
Tenzij ik al het voorwerk doe
Natuurlijk gaat dat wel, doe ik dagelijks na mijn werk.

Ga het gesprek aan met je begeleider, kijk naar je verwachtingen en hoe je die beter kan verwoorden.
Maar voor vandaag klopt je afspraak, je vraagt 1 uur en krijgt 1 uur.
Ik denk dat ze dacht dat de begeleider mee eet.
delicious35 schreef:
31-05-2019 11:27
Natuurlijk gaat dat wel, doe ik dagelijks na mijn werk.

Ga het gesprek aan met je begeleider, kijk naar je verwachtingen en hoe je die beter kan verwoorden.
Maar voor vandaag klopt je afspraak, je vraagt 1 uur en krijgt 1 uur.

Tja, dat jij een ik dat kunnen zegt natuurlijk niets over de TO. Ze krijgt niet voor niks ambulante begeleiding :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
In deze tijd van bezuinigen krijg je echt geen 7 uur toegewezen als je het met 1 uurtje ook wel redt.

Dus waarom komt je begeleider maar 1 uur per week?

Overigens is het binnen veel gezinnen de normaalste gang van zaken om binnen een uur te koken en te eten.
Dus dat kan best.

Zeg tegen je begeleider dat je meer uren wil. Dat kan dan niet vandaag want dat heeft ze niet ingepland.

Maar of ze op korte termijn wel meer uren wil inplannen.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 31-05-2019 11:36
15.21% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
31-05-2019 11:27
Ik denk dat ze dacht dat de begeleider mee eet.

Maar waarom denkt ze dat? Dat is de vraag toch?
sugarmiss schreef:
31-05-2019 11:35
In deze tijd van bezuinigen krijg je echt geen 7 uur toegewezen als je het met 1 uurtje ook wel redt.

Dus waarom komt je begeleider maar 1 uur per week?

Overigens is het binnen veel gezinnen de normaalste gang van zaken om binnen een uur te koken en te eten.
Dus dat kan best.

Zeg tegen je begeleider dat je meer uren wil. Dat kan dan niet vandaag want dat heeft ze niet ingepland.

Maar of ze op korte termijn wel meer uren wil inplannen.

Tuurlijk kan dat, maar die gezinnen krijgen dus ook geen ambulante begeleiding. Die hebben een routine die bij TO kennelijk nog niet bestaat en waar ze dus hulp bij krijgt.

Mijn kinderen kunnen ook nog niet in een half uur een pan macaroni op tafel zetten. Van de week nog getest.
Michella_1991 schreef:
31-05-2019 11:19
Natuurlijk niet. in een uur koken en eten gaat nooit.
Tenzij ik al het voorwerk doe

Want je moet samen met haar koken en eten? Je bent echt onwijs onduidelijk.
Wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Een ambulante begeleidster is geen vriendin die gezellig blijft eten, het is haar werk.
Voor de begeleidster is de afspraak puur zakelijk.
Het is haar werk en zij heeft een uur in haar agenda staan om je te helpen met je hulpvraag.
Als je normaliter zelf kan koken, is het nu ook de bedoeling.
Zijn er in het huis waar je woont geen andere mensen waarmee je af en toe samen kunt eten?
Ik denk dat je inderdaad, zoals anderen al aangeven, het beste kunt werken aan je communicatie en je verwachtingsmanagement.

Wil je meer begeleiding? Had je gehoopt dat ze twee uur bleef en dan zou helpen met koken en zou blijven eten? Zou je meer begeleiding willen in de toekomst? Bespreek dit dan met haar. En vraag ook op wat voor termijn ze denkt dat dit mogelijk is. Dan weet je waar je aan toe bent.

Wil je hulp met koken of gezellig samen eten? Geef dit dan ook aan. Als jij niet aangeeft wat precies het probleem is/jouw vraag is, dan is het voor de ambulant begeleider lastig om jou adequaat te helpen.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-05-2019 11:34
Tja, dat jij een ik dat kunnen zegt natuurlijk niets over de TO. Ze krijgt niet voor niks ambulante begeleiding :lightbulb:
Ja. Dat snap ik ook wel. Ik reageerde alleen op de bewering van to dat het niet mogelijk zou zijn.
En samen met een begeleider zal het to waarschijnlijk ook lukken (begeleidster zal hier namelijk wel ervaring mee hebben).
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-05-2019 11:40
Tuurlijk kan dat, maar die gezinnen krijgen dus ook geen ambulante begeleiding. Die hebben een routine die bij TO kennelijk nog niet bestaat en waar ze dus hulp bij krijgt.

Mijn kinderen kunnen ook nog niet in een half uur een pan macaroni op tafel zetten. Van de week nog getest.
Daarom zeg ik ook dat als ze recht heeft op 7 uur dat ze dan om meer uren moet vragen omdat dingen als koken haar blijkbaar niet zo goed afgaan als dat ze zelf denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven