Geld & Recht alle pijlers

Zo lang WW?

03-06-2019 13:45 9 berichten
Ik ben helaas werkloos en hoop zo snel mogelijk weer iets te vinden en heb voor de tussentijd WW aangevraagd. De laatste 2 keer dat ik dat deed kreeg ik 3 maanden en de laatste keer was eind 2017. Nu heb ik echter volgens het UWV recht op 8 maanden WW en dat vind ik wel erg lang. Vraag me af of er niet ergens een fout is gemaakt. Wel fijn natuurlijk dat ik nu blijkbaar langer WW krijg want je weet maar nooit hoe het loopt maar toch vraag ik me af of ik niet beter ook een deel apart kan zetten voor het geval dat ik een deel terug moet betalen?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn legio sites waar je de voorwaarde kan bekijken. Hier kan je precies zien waar jij recht op heb. Anders kan je altijd het juridisch loket inschakelen die zijn namelijk gratis.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -uitkering

met rekentool
Hoe lang heb je nu gewerkt dan, na je laatste ww?
gizzmo-returns schreef:
03-06-2019 13:53
Hoe lang heb je nu gewerkt dan, na je laatste ww?
Anderhalf jaar.

Ik heb de rekenhulp gebruikt en het lijkt wel te kloppen.
TsumTsum schreef:
03-06-2019 14:30
Anderhalf jaar.

Ik heb de rekenhulp gebruikt en het lijkt wel te kloppen.
Lijkt mij ook, fijn toch! Geeft wat minder druk.
gizzmo-returns schreef:
03-06-2019 14:32
Lijkt mij ook, fijn toch! Geeft wat minder druk.
Ja klopt, de afgelopen 2x heb ik uiteindelijk maar een baan genomen om maar iets te hebben. Niet dat ik de banen zo vreselijk vond, vond ze best leuk eigenlijk maar niet iets wat ik tot m'n pensioen wilde en ook te weinig uren en niet veel doorgroei mogelijkheden. Nu ga ik me richten op banen die ik echt leuk vind en met voldoende uren. Heb een tijdje geprobeerd om een baan naast m'n andere baan te vinden maar uiteindelijk niet gelukt dus nu gewoon meteen gaan voor de uren die ik minimaal wil werken.
Voorheen voldeed je blijkbaar alleen aan de wekeneis en nu ook aan de jareneis en dan heb je opeens langer recht op WW.

De eerste zes maanden mag je naar banen van vergelijkbaarniveau kijken en daarna moet je alles accepteren. Je kunt ook een baan met minder uren accepteren en dan krijg je dat aangevuld met een WW uitkering.
Ja dat heb ik gelezen maar er zijn op het moment best regelmatig vacatures voor banen die me leuk lijken en ook nog eens het minimaal aantal uren bieden. Dus ik vermoed dat het wel goed komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven