Geld & Recht alle pijlers

Huren als ZZP”er

03-06-2019 19:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds kort ben ik zzp”er. ( ongeveer een maand).

ik wil graag zsm huren mijn inkomsten zijn goed. Binnen welk termijn kan ik gaan huren ? Soms lees ik dat verhuurders je pas serieus nemen als dat je een jaar zzp”er bent dit vind ik wel erg lang ..

Kan ik als
Zzp”er makkelijk aan een huurhuis / appartement komen in de vrije sector ?

Ook heb ik geen idee op welke sites ik kan kijken om een huis/ appartement te huren in een vrije sector welke websites raden jullie mij aan?.

Alvast bedankt.

Groeten.
Alle reacties Link kopieren
Staan in je vorige topic geen tips?

overig/huren-zonder-inkomenseis/list_me ... #p29494230
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
03-06-2019 19:08
Staan in je vorige topic geen tips?

overig/huren-zonder-inkomenseis/list_me ... #p29494230
De situatie is inmiddels veranderd heb nu namelijk wel inkomsten!
Alle reacties Link kopieren
Zo jouw klanten/opdrachtgevers betalen snel...
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Een hypotheek krijg je als ZZP'er vaak pas als je 3 keer jaarcijfers kunt laten zien... Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat huurders ook niet happig zijn op startende ZZP'ers. Want wie zegt hun dat je genoeg geld blijft verdienen? Kun je je daar wat bij voorstellen TO?

Wat voor soort ZZP'er ben je? Doe je langlopende klussen of ben je per dag afhankelijk van het aantal klanten dat je krijgt? Dat zal ook nog wel schelen.

En heb je zelf al gegoogled?
Alle reacties Link kopieren
http://lmgtfy.com/?q=huren+als+ZZP%27er

http://lmgtfy.com/?q=zzp+en+vrije+sector+huren
Alle reacties Link kopieren
Oftewel: lees je vorige topic nog eens terug. Ik denk dat je je eisen bij moet gaan stellen....
Wat verdien je nu dan?

Reken er maar op dat het heel lastig is.
Alle reacties Link kopieren
^ Dan wel niet onmogelijk zelfs in TO haar situatie.

Mijn vader is zzp'er (als in eigen bedrijf) en staat garant voor mij, mijn verhuurder wilde zijn jaarcijfers zien. En hij is dus niet eens de hoofdhuurder. Dus het lijkt me dat je minstens dat moet kunnen aantonen, dus op zn minst een jaar als zpp'er een fatsoenlijk inkomen moet hebben.
Mocht je nog geen jaar bezig zijn dan kun je een prognose laten opstellen door een boekhouder of accountant. Dan heb je toch nog iets om een inkomen aan te tonen.
Maar dan nog zal het heel moeilijk worden; zoals de meesten al aangeven willen ze vaak cijfers van meerdere jaren zien.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
03-06-2019 19:18
De situatie is inmiddels veranderd heb nu namelijk wel inkomsten!

En je hbo-studie in september gaat ook niet door?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel lastig. Misschien dat het in jouw stad/dorp anders is hoor maar dit is mijn ervaring. Ik ben ook op zoek geweest naar een huurwoning. Bijna altijd is er de inkomenseis van 4x de huur moet je brutoloon zijn. Met een huur van pakweg tussen de 1250 en 1500 euro moet je tussen de 5 en 6K bruto verdienen. En dat is als je een vast contract hebt. Ik vrees dat je als startende ZZP-er niet serieus genomen gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven