Geld & Recht alle pijlers

Advocaad dwingt

08-06-2019 21:22 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De vader van mijn dochter heeft een advocaad genomen en deze heeft me 2 weken geleden een brief gestuurd en anderhalf week later nog een met het verzoek binnen zoveel dagen te reageren. Mijn vraag is kan dit?

Hij heeft gelogen dat hij zijn kind niet mag zien en wilt het gedeeltelijke gezag.

Hij is een onvolwassen persoon en doet dit alleen om mij te kunnen pakken.

Kind is nu 4 en hij heeft haar op 4 jarig leeftijd pas erkend omdat hij dit in het verleden niet wilde.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een advocaat? Zo niet, neem er één in de hand .
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Advocaat nemen.

Je kunt kiezen om te reageren, of om niets te laten horen nadat je een brief van een advocaat hebt gehad waar je het niet mee eens bent (maar raad ik af betreft voogdij zaken). Besluit je te reageren op de brief van de advocaat, dan is het verstandig om erin te zetten:

Dat je het niet eens bent met zijn eisen;
Waarom je het niet eens bent met zijn eisen (zijn argumenten zijn onjuist, hij schetst de situatie verkeerd, et cetera);
Overigens is het, wanneer je het niet eens bent met de brief van een advocaat, altijd verstandig om juridische bijstand te zoeken. Wanneer je als niet-jurist tegenover een advocaat staat, is de kans dat je onder de tafel gepraat wordt erg groot, zelfs al heb je gelijk.

Betreft voogdij zaken goed laten voorlichten hoe te reageren of niet. Dit kan ook tegen je worden gebruikt! (Moeder werkt moedwillig tegen)
anoniem_386754 wijzigde dit bericht op 08-06-2019 22:59
16.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
deze heeft me 2 weken geleden een brief gestuurd en anderhalf week later nog een met het verzoek binnen zoveel dagen te reageren. Mijn vraag is kan dit?

Ja dat kan en mag. Een verzoek mag iedereen doen, het hangt van de omstandigheden af wat de consequenties zijn van het niet voldoen aan een verzoek. Ik raad je aan om zelf juridische hulp in te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Niet reageren!!!
Terug naar school gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat mogen ze doen. Maar reageren is niet hetzelfde als akkoord gaan met hun voorwaarden/eisen. In dit geval reageer je in de vorm van bezwaar maken. En neem zoals al genoemd is, een advocaat of een juridisch (onderlegd) persoon in armen.
Zelf een geschikte familierecht advocaat zoeken al dan niet op basis van toevoeging. Niet zelf het wiel uit proberen te vinden.
Cinderella00 schreef:
08-06-2019 23:01
Terug naar school gaan.
Jij ja, in de kleuterklas nog wel.
Belle73 schreef:
08-06-2019 22:51
Heb je zelf een advocaat? Zo niet, neem er één in de hand .
Of in de arm.
Dat hangt er vanaf wat er eerder is afgesproken en of jij je aan jouw verplichtingen hebt gehouden, maar een advocaat mag dat doen. Of jij daar in mee moet gaan hangt dan af van in hoeverre jij in je recht staat.

Reageer je niet en komen jullie er niet uit, dan kan de advocaat van de vader van je dochter besluiten om het via de rechter af te dwingen. Nu geeft hij je dus een laatste kans om er zonder rechter uit te komen. Wij kunnen hier niet zien hoe sterk zijn zaak is.

Neem een advocaat.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 09-06-2019 07:04
0.20% gewijzigd
Ik zou meer vertrouwen hebben in het advies van een eigen advocaat dan van forumleden. Dus neem zelf een advocaat, als dat mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Arme kind....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lindanan schreef:
08-06-2019 21:22
Hij is een onvolwassen persoon en doet dit alleen om mij te kunnen pakken.
Feit? Is de vader van je dochter jonger dan achttien?

Mening? Jij vindt hem kinderlijk? Laat dat stukje dan uit je argumentatie.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
08-06-2019 22:51
Heb je zelf een advocaat? Zo niet, neem er één in de hand .
Niet doen. Een advocaat die zo klein is, maakt enkele geen indruk.
viva-life22 schreef:
08-06-2019 23:16
En neem zoals al genoemd is, een advocaat of een juridisch (onderlegd) persoon in armen.
Niet doen. Altijd de relatie met je advocaat zakelijk houden.
kintsugi schreef:
08-06-2019 23:31
Of in de arm.
Doen!
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Of neem er één van zwarte kip. Waarom zou je het gezag niet kunnen delen? Ooit was deze man goed genoeg om een kind mee te maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
merano schreef:
09-06-2019 08:13
Niet doen. Een advocaat die zo klein is, maakt enkele geen indruk.



Niet doen. Altijd de relatie met je advocaat zakelijk houden.


Doen!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
LolitaFleur schreef:
08-06-2019 22:55
Advocaat nemen.

Je kunt kiezen om te reageren, of om niets te laten horen nadat je een brief van een advocaat hebt gehad waar je het niet mee eens bent (maar raad ik af betreft voogdij zaken). Besluit je te reageren op de brief van de advocaat, dan is het verstandig om erin te zetten:

Dat je het niet eens bent met zijn eisen;
Waarom je het niet eens bent met zijn eisen (zijn argumenten zijn onjuist, hij schetst de situatie verkeerd, et cetera);
Overigens is het, wanneer je het niet eens bent met de brief van een advocaat, altijd verstandig om juridische bijstand te zoeken. Wanneer je als niet-jurist tegenover een advocaat staat, is de kans dat je onder de tafel gepraat wordt erg groot, zelfs al heb je gelijk.

Betreft voogdij zaken goed laten voorlichten hoe te reageren of niet. Dit kan ook tegen je worden gebruikt! (Moeder werkt moedwillig tegen)
Ja dit dus ik zou niet mee werken.. hij is een halfjaar terug gekomen in haar leven en vanaf toen versierd hij mij. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niks van hem wil. Het welzijn van mijn kind voorop staat en als hij daar wat aan bij kan dragen is dat goed.

Maar zoals altijd is met deze man niks verstandig, want het is een zieke narsist met borderline.

Hij heeft strafbladen etc en
ik weet niet of hij nog bij de psychiater loopt kan dit ook een rol spelen?
Alle reacties Link kopieren
Cinderella00 schreef:
08-06-2019 23:01
Terug naar school gaan.
Sorry dat ik hier niet geboren ben
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
08-06-2019 22:59
Niet reageren!!!
En hoe goed werkt dit in mijn voordeel
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
08-06-2019 22:51
Heb je zelf een advocaat? Zo niet, neem er één in de hand .
Nog niet maar heb in het verleden info gevraagd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-06-2019 23:33
Dat hangt er vanaf wat er eerder is afgesproken en of jij je aan jouw verplichtingen hebt gehouden, maar een advocaat mag dat doen. Of jij daar in mee moet gaan hangt dan af van in hoeverre jij in je recht staat.

Reageer je niet en komen jullie er niet uit, dan kan de advocaat van de vader van je dochter besluiten om het via de rechter af te dwingen. Nu geeft hij je dus een laatste kans om er zonder rechter uit te komen. Wij kunnen hier niet zien hoe sterk zijn zaak is.

Neem een advocaat.
Dankje
Alle reacties Link kopieren
Lindanan schreef:
09-06-2019 09:10
Ja dit dus ik zou niet mee werken.. hij is een halfjaar terug gekomen in haar leven en vanaf toen versierd hij mij. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niks van hem wil. Het welzijn van mijn kind voorop staat en als hij daar wat aan bij kan dragen is dat goed.

Maar zoals altijd is met deze man niks verstandig, want het is een zieke narsist met borderline.

Hij heeft strafbladen etc en
ik weet niet of hij nog bij de psychiater loopt kan dit ook een rol spelen?

Bijzonder.

Wat zijn 'strafbladen etc'?
Alle reacties Link kopieren
Van die genen heeft je kind 50%.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dankje allemaal voor de tips! Ik denk dat het verstandig is om iets vast te gaan stellen waar hij zich aan houd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven