Geld & Recht alle pijlers

Tips voor plaatsvervangende toestemming verhuizing

14-06-2019 15:52 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik heb een hulpvraag.
Wil graag met mijn kinderen buiten de huidige gemeente verhuizen. En gaan samenwonen met mijn nieuwe partner met wie ik een duurzame relatie heb opgebouwd
Mijn ex-partner geeft hier geen toestemming voor.

Helaas zijn we nu in het traject gekomen dat ik vervangende toestemming moet gaan aanvragen bij de rechtbank.
Omdat ikzelf heel bang ben om fouten te maken vraag ik me af hoe bereid je zoiets voor?
Heeft iemand nog tips voor me?

Dit alles loopt via een advocaat, maar ik dien van alles voor te bereiden voor mijn advocaat.
Wil hierin niks over het hoofd zien, maar zie soms door de bomen het bos niet meer.

Als een van jullie iets weet hoor ik het graag, mag ook via PB.

Alvast bedankt.
Waarom wil je buiten de gemeente gaan wonen? Gaan de kinderen dan ook naar een andere school en zo? Hoe vaak zijn de kinderen bij jou en hoeveel bij je ex?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver is de afstand in km en reistijd in je nieuwe situatie?
Kunnen ze op dezelfde school en clubjes blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat je ex meer aan het belang van je kinderen denkt dan jij.
Is het in het belang van je kinderen om verder weg van hun vader te wonen?
Ga je ver wonen en hebben jullie co? Ga jij op en neer rijden naar ex en kan je vriend niet bij jou komen wonen?
Vragen, vragen...
Alle reacties Link kopieren
kan je vriend niet nar jouw gemeente komen ? Zal de rechter ook gaan vragen dus dat zal je moeten motiveren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
14-06-2019 16:12
Is het in het belang van je kinderen om verder weg van hun vader te wonen?
Het is bijna nooit in het belang van de kinderen om verder bij hun vader vandaan te gaan wonen.

Maar als vader of moeder aan de andere kant van het land een betere baan kan krijgen dan hoor je nooit iemand over het belang van de kinderen om in hun eigen omgeving te blijven.

Gescheiden ouders hoeven nou ook weer niet roomser te zijn dan de paus.

Bij co-ouderschap kan je niet te ver bij elkaar vandaan wonen maar bij een weekendregeling valt het nadeel van iets verder moeten reizen echt wel weg tegen een nieuw leven kunnen opbouwen van een van de exen.

Zeker als de verhuizendecpartner in de steek is gelaten door de ander.

Al vermoed ik dat een rechter met het laatste geen rekening houdt.
Wat moet je voorbereiden dan? Heeft de advocaat vast verteld.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
14-06-2019 16:28
kan je vriend niet nar jouw gemeente komen ? Zal de rechter ook gaan vragen dus dat zal je moeten motiveren.
En ik vermoed dat een argument als hij heeft een koophuis en ik een huurhuis geen goed argument is om maar wat te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Maak eerst eens een goede schatting van de kans dat je toestemming krijgt van een rechter, voor je dat hele circus in gaat.

Is er noodzaak tot verhuizen?
Heeft het gevolgen voor de zorgregeling met hun vader?
Hoever wonen de kinderen bij hun vader vandaan en hoe ver wordt dat?
Heb je voldoende de alternatieven afgewogen?

Wat is het voornaamste argument van je ex om geen toestemming te geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tip: gewoon niet doen. Dat samenwonen niet en dat verhuizen niet.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
14-06-2019 16:47
Maak eerst eens een goede schatting van de kans dat je toestemming krijgt van een rechter, voor je dat hele circus in gaat.

Is er noodzaak tot verhuizen?
Heeft het gevolgen voor de zorgregeling met hun vader?
Hoever wonen de kinderen bij hun vader vandaan en hoe ver wordt dat?
Heb je voldoende de alternatieven afgewogen?

Wat is het voornaamste argument van je ex om geen toestemming te geven?
yep dit.
Er zou een wet moeten komen die ouders verbiedt meer dan 10 km bij elkaar vandaan te gaan wonen en/of samen te gaan wonen met een ander tot hun kinderen minimaal 18 jaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-06-2019 16:59
Er zou een wet moeten komen die ouders verbiedt meer dan 10 km bij elkaar vandaan te gaan wonen en/of samen te gaan wonen met een ander tot hun kinderen minimaal 18 jaar zijn.
Helemaal mee eens.

Echt Noa, die vader he: ooit was hij de prins op het witte paard en besloot je er kinderen mee te krijgen....
Dat zou je toch wat moeten vertellen over de handigheid van het introduceren van nieuwe partners en zeker over wat je je kinderen nu aan wil doen.
redbulletje schreef:
14-06-2019 16:59
Er zou een wet moeten komen die ouders verbiedt meer dan 10 km bij elkaar vandaan te gaan wonen en/of samen te gaan wonen met een ander tot hun kinderen minimaal 18 jaar zijn.
Ja en nee. In de ideale situatie wel natuurlijk. Maar als pa (zoals hier ook een topic over is) amper of niet naar ze omkijkt en jij hebt geen werk/ vangnet is die wet knap lullig.
Ik woon zowat in de straat met ex maar als hij wil verhuizen ga ik hem niet tegenhouden. Hij gaat dan zelf maar brengen en halen verder gaat het niet. Misschien verhuis ik hem wel achterna als dat voordelen heeft. Ik verhuis zelf niet. Vind dat gereis vervelend. Maar anders zou het denk ook wel “mogen”.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
14-06-2019 17:07
Ja en nee. In de ideale situatie wel natuurlijk. Maar als pa (zoals hier ook een topic over is) amper of niet naar ze omkijkt en jij hebt geen werk/ vangnet is die wet knap lullig.
Ik woon zowat in de straat met ex maar als hij wil verhuizen ga ik hem niet tegenhouden. Hij gaat dan zelf maar brengen en halen verder gaat het niet. Misschien verhuis ik hem wel achterna als dat voordelen heeft. Ik verhuis zelf niet. Vind dat gereis vervelend. Maar anders zou het denk ook wel “mogen”.
Je vraagt ook geen toestemming om zelf te verhuizen. Dat hoeft ook niet, dat mag gewoon. Het gaat om toestemming om de kinderen te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
14-06-2019 17:21
Je vraagt ook geen toestemming om zelf te verhuizen. Dat hoeft ook niet, dat mag gewoon. Het gaat om toestemming om de kinderen te verhuizen.
En het is uiteraard volkomen logisch als de andere ouder nee zegt. Zeker als er in het convenant heel duidelijke afspraken staan.
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
14-06-2019 17:24
En het is uiteraard volkomen logisch als de andere ouder nee zegt. Zeker als er in het convenant heel duidelijke afspraken staan.
Dat kan logisch zijn. Hoeft niet. TO heeft te weinig verteld om daar iets over te zeggen.

Ik maak vaak zat situaties mee waarin de verhuizende ouder wél vervangende toestemming krijgt. En ook heel regelmatig niet. Is geheel afhankelijk van de omstandigheden.
Daar kunnen wij toch niets zinnigs op zeggen? We kennen de zaak niet. Maar laat eea even door anderen lezen en je advocaat is er ook om goed op te letten of jou aangeleverde informatie klopt zodat het voor jou gunstig uitpakt.

Of het voor je kinderen ook gunstig is durf ik niet te zeggen. Zou jij je ex toestemming hebben gegeven om met de kinderen naar een andere plaats te verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-06-2019 16:59
Er zou een wet moeten komen die ouders verbiedt meer dan 10 km bij elkaar vandaan te gaan wonen en/of samen te gaan wonen met een ander tot hun kinderen minimaal 18 jaar zijn.
Volgens mij slaan we met z'n allen volledig door wat dit betreft.
En vervolgens maar klagen dat de kinderen van tegenwoordig als prinsjes en prinsesjes behandeld worden...
Maar o wee als je ze te ver van hun papa af laat wonen, dat is Echt Heel Schadelijk hoor.
Of godbetert een nieuwe partner in de buurt van je kinderen laat.....
Beschadigd voor het leven zijn ze......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet zo waarop ik moet reageren.

Ik vroeg om tips. Blijkbaar kunnen sommige een conclusie trekken dat de vader beter aan zijn kinderen denkt terwijl er verder niks over omschreven staat.

Ik heb idd een hele lijst gekregen met vragen. Over de noodzaak. Enz.
Maar zie ik naast die standaardlijst niet iets over het hoofd.

Wat de reden is voor mijn ex om nee te zeggen. Omdat ik getrouwd ben gewreest met een narcist welke zijn eigen belang voorop stelt. Waar ik heel blij ben dat iK niet meer in die relatie zit. Maar hij zal er ook alles aandoen om mij dwars te zitten. Hoe erg dit is.


Tuurlijk was de vader ooit de prins op het witte paard. En ik wilde ook totaal niet scheiden. Maarja als de vader die keuze maakt omdat hij er met je beste vriendin vandoor is gegaan dan kan ik er ook niet veel aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-06-2019 17:44
Volgens mij slaan we met z'n allen volledig door wat dit betreft.
En vervolgens maar klagen dat de kinderen van tegenwoordig als prinsjes en prinsesjes behandeld worden...
Maar o wee als je ze te ver van hun papa af laat wonen, dat is Echt Heel Schadelijk hoor.
Of godbetert een nieuwe partner in de buurt van je kinderen laat.....
Beschadigd voor het leven zijn ze......
Ja joh, beide ouders in je buurt hebben is zoooo overgewaardeerd!
Alle reacties Link kopieren
sowieso hoor je hier alleen maar de kant van 1 van de partners.. en als scheidende partij zal je niet gauw zeggen dat het aan jezelf ligt.. Dus de redenen die worden aangevoerd neem ik altijd met korrel zout.

Ik zou zelf niet meer gaan samenwonen als ik (jonge) kinderen zou hebben, het is een feit dat 2e huwelijken relatief snel stuklopen en ik zou ze dat niet aandoen.
Zit er iets in t water of zo dat mannelijke exen tegenwoordig altijd een narcist zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven