Geld & Recht alle pijlers

Schade met auto van 15 jaar

28-06-2019 18:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag is er een mevr tegen de auto van mijn zoon aangereden . Hij kwam van rechts en zij heeft hem niet gezien. Nu is de schade iets meer dan 1000 euro maar de auto zelf zal ook niet veel meer waard zijn. Nu zegt de mevr ja we kunnen wel schade formulieren invullen maar het is toch maar een oude auto. Idd maar voor mijn zoon nog prima. Hoe nu verder?
Alle reacties Link kopieren
Dan betaalt ze het toch lekker contant?
Sowieso schadeformulieren invullen. Als hij meer schade heeft dan hij waard is krijg je de dagwaarde uitgekeerd en kun je daar een nieuwe auto voor kopen, en met wat mazzel is de dagwaarde net hoger dan het schadebedrag, dan kun je zelf bepalen of je de auto wel of niet laat repareren (maar de restwaarde gaat dus wel omlaag, als je de schade laat zitten).
Alle reacties Link kopieren
Schadeformulier invullen: mevr is verzekerd en wanneer de auto economisch Total loss wordt verklaard krijgt je zoon in elk geval een bedrag(je) om in een nieuwe aankoop te stoppen.
Natuurlijk schade formulier invullen. En als ze dat niet wil, laat haar maar een voorstel doen, ter compensatie.
Huh wat? Die wil gewoon niet betalen, is bang voor d'r no claim en 15 jaar is tegenwoordig niet oud hoor. Ik zou zeggen, '1000 contant dan'. Natuurlijk moet je die papieren invullen.
Altijd een formulier invullen. Je zoon heeft schade. Het is aan hem er over te beslissen of hij het wil claimen of niet niet aan haar.
Wat maakt het uit dat de auto 15 jaar is voor die vrouw?

Al was ie er 25.


Die vrouw is er tegenaan geknald en in fout, dus er worden papieren opgemaakt en dat gaat naar de verzekering.

Trekt je zoon tenminste misschien nog iets terug.


Dacht ze dat ze een 18-jarige of wat wel effe in de zak kon zetten?
Trouwens als de formulieren zijn ingeleverd en alles is in werking gezet dan nog kan mevrouw besluiten het voor eigen rekening te nemen zodat haar no-claim niet in gevaar komt.

Zonder formulier heeft je zoon geen bewijs en als zij zegt het persoonlijk te vergoeden en ze doet dat dan toch niet dan hebben jullie het werk ervan.
Hoe nu verder?

Wat hebben jullie zelf al bedacht?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
28-06-2019 18:23
Hoe nu verder?

Wat hebben jullie zelf al bedacht?
Dat er zeker papieren ingevuld moet worden. Maar is heel onprettig als iemand zo neerbuigend doet gezien dat zij dit heeft veroorzaakt. uiteraard niet opzettelijk.
bibi70 schreef:
28-06-2019 18:45
Dat er zeker papieren ingevuld moet worden. Maar is heel onprettig als iemand zo neerbuigend doet gezien dat zij dit heeft veroorzaakt. uiteraard niet opzettelijk.
Nou en, laat haar lekker neerbuigend doen. Het gaat haar geld kosten dus boeiend. Als iemand neerbuigend doet over een ding op 4 wielen zegt dat genoeg over haar.
Ik zit net te denken, en onze auto is ook al ruim 15 jaar oud. Als daar 1000 euro schade aan zat zou ik 'm direct laten repareren, want voor dat geld kan ik lang niet weer zo'n auto kopen. Leeftijd zegt niet zo veel meer bij een auto.. Gewoon invullen en kijken wat het brengt, als zij het zelf wil betalen kan ze dat gewoon met haar eigen verzekering afspreken zodat haar no claim-korting niet omlaag gaat.
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
28-06-2019 18:45
Dat er zeker papieren ingevuld moet worden. Maar is heel onprettig als iemand zo neerbuigend doet gezien dat zij dit heeft veroorzaakt. uiteraard niet opzettelijk.
Heeft je zoon foto's gemaakt?
Gewoon de formulieren invullen, dan heb je dat alvast in handen.
Daarna bedenken of je een eventueel voorstel accepteert van mevrouw (1000 euro handje contantje).
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
28-06-2019 18:54
Heeft je zoon foto's gemaakt?
Gewoon de formulieren invullen, dan heb je dat alvast in handen.
Daarna bedenken of je een eventueel voorstel accepteert van mevrouw (1000 euro handje contantje).
ja fotoos gemaakt
De verzekering van die mevrouw zal echt nooit meer uit gaan betalen dan de dagwaarde van de auto dus als de auto al geen1000 euro meer waard is gaat hij dat echt niet vergoed krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik aangereden. Hele oude auto dus total loss verklaard. Van de verzekering kreeg ik €750. Daarvan heb ik een andere auto gekocht.

Met die auto heb ik een goede maand geleden iemand anders aangereden. Zij moest opeens op de rem omdat een scooter geen richting aangaf en voor haar langs de rotonde over stak. Ik was net te laat.

Schade bij haar was €1000 euro, ik heb de verzekering betaald want anders was ik veel meer kwijt geweest aan no-claim.

Kortom: papieren invullen, ze kan altijd de verzekering direct betalen als ze haar no-claim niet wil kwijt raken. Ik zou alleen contant geld aannemen als je zeker weet dat de dagwaarde van je auto onder het geboden bedrag ligt.
sanne_a wijzigde dit bericht op 28-06-2019 19:42
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen al schreef: gewoon papieren invullen.

Dat de schadeveroorzaker neerbuigend doet over de oude auto is jouw probleem niet. En het feit dat het een oude auto is, maakt de schade niet anders.

Iemand die schade veroorzaakt is in beginsel gewoon verplicht om de schade die de ander dientengevolge lijdt te vergoeden. Simpel...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Maar die papieren moet je toch direct ter plekke invullen? Als die mevrouw nu weg is hoop ik wel dat het nog goed komt. Hoop bijvoorbeeld dat ze haar echte tel nr gegeven heeft en ook opneemt als hij belt om af te spreken die papieren in te vullen.
Baggal schreef:
28-06-2019 19:28
Zoals iedereen al schreef: gewoon papieren invullen.

Dat de schadeveroorzaker neerbuigend doet over de oude auto is jouw probleem niet. En het feit dat het een oude auto is, maakt de schade niet anders.

Iemand die schade veroorzaakt is in beginsel gewoon verplicht om de schade die de ander dientengevolge lijdt te vergoeden. Simpel...
Ze zullen nooit meer schade dan de dagwaarde uitbetalen. Dat noem je dat de auto totall los is.
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 19:33
Ze zullen nooit meer schade dan de dagwaarde uitbetalen. Dat noem je dat de auto totall los is.
Uiteraard - volledig eens,

Maar het feit dat de auto oud is, is verder niet zo relevant voor het feit dat er schade is veroorzaakt en dat die schade vergoed moet worden. Kreeg de indruk dat TO het lastig vindt dat de schadeveroorzaker neerbuigend deed over het voertuig. En daar hoeft TO (of haar zoon) zich niet rot over te voelen. Dat bedoelde ik aan te geven met mijn post.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat een giga trut zeg. Gewoon betalen als je een ongeluk hebt gemaakt!
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 19:17
De verzekering van die mevrouw zal echt nooit meer uit gaan betalen dan de dagwaarde van de auto dus als de auto al geen1000 euro meer waard is gaat hij dat echt niet vergoed krijgen.
Precies. Het gaat er niet om wie wat wil. Auto is wrs economisch total loss.
Auto is waarschijnlijk economisch total loss. Verzekering betaalt de dagwaarde dan uit. Je zoon mag de auto houden.

Je hebt een paar opties:
1: auto verkopen, en ja mensen kopen voor een paar honderd euro echt wel een auto met schade. Ervaring mee. Dan heb je de dagwaarde + een paar 100€ en daar kan je echt wel iets leuks voor terugkopen.
2: je zoon kan in de auto blijven rijden en de dagwaarde mooi in zijn zak steken.

Je kunt de dagwaarde van de auto zelf eenvoudig opzoeken is de dagwaarde meer dan 1000€? Verzekering laten oplossen. Dagwaarde minder? Dan met mevrouw overleggen of zij het alsnog liever uit eigen zak betaalt.
bibi70 schreef:
28-06-2019 18:45
Dat er zeker papieren ingevuld moet worden. Maar is heel onprettig als iemand zo neerbuigend doet

Lekker belangrijk wat zij zegt/doet. Ze is gewoon verantwoordelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven