Geld & Recht alle pijlers

Partneralimentatie stoppen?

01-07-2019 00:22 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex partner met wie ik samen een kind heb en waarvan ik nu 2 jaar gescheiden ben betaal ik partneralimentatie. Ze heeft al meer dan een jaar een nieuwe vriend en sinds kort hebben zij samen een kindje gekregen. Hij heeft nog een eigen huis maar is grotendeels van de tijd bij haar in huis. We hebben co-ouderschap over ons gezamenlijke kind.

Nu wil ik het gesprek aangaan om te gaan stoppen met de partneralimentatie omdat ze naar mijn idee dus samenleven als ware gehuwd. Dit staat ook zo in ons scheidingsplan.

Wie heeft ervaring hiermee en kan ik zo maar stoppen met de alimentatie? (Liefst na goed overleg uiteraard)
omdat ze naar mijn idee dus samenleven als ware gehuwd. Dit staat ook zo in ons scheidingsplan.

Je idee is wishfull thinking.

Als ze niet getrouwd zijn zijn ze niet gehuwd.

Daarnaast houd hij nog een eigen huis aan, die zijn meestal niet gratis en dus zullen ze niet officieel samen wonen en is de financiele ruimte van je ex waarschijnlijk aantoonbaar niet vooruitgegaan.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 00:29
12.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet zomaar stoppen. Ik zou via een advocaat een herzieningsverzoek doen al zit de kans erin dat het wordt afgewezen omdat zij niet samenwonen... Ik weet het, oneerlijk, maar helaas werkt het nog steeds zo.
Helaas denk ik dat dit niet gaat lukken, zij zullen nooit toegeven dat ze merendeel vd tijd samenleven.

Schandalig, ja! Helaas teveel vrouwen die gratis geld boven alles stellen.
Ach, TO zal jarenlang gratis opvang, huishoudster ect hebben gehad. En hij weet ook helemaal niet wat die vriend van ex betaald aan dat huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-07-2019 00:33
Ach, TO zal jarenlang gratis opvang, huishoudster ect hebben gehad.
??
lila01 schreef:
01-07-2019 00:42
??
Zelfde soort aanname als dat gelul over gratis geld. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Neem een goede advocaat welke veele ervaring heeft met dit soort zaken, ik heb destijds een prive onderzoeker ingehuurd, was niet goedkoop maar heeft mij veel geld bespaart.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-07-2019 00:33
Ach, TO zal jarenlang gratis opvang, huishoudster ect hebben gehad. En hij weet ook helemaal niet wat die vriend van ex betaald aan dat huishouden.
Uhm, rare aanname dit. En als zijnde gehuwd betekend dat er geen sprake van huwelijk hoeft te zijn. Leuk dat je reageerd maar als je niet weet waar het over gaat graag mijn topic overslaan.
Rechtdoor schreef:
01-07-2019 00:51
Uhm, rare aanname dit. En als zijnde gehuwd betekend dat er geen sprake van huwelijk hoeft te zijn. Leuk dat je reageerd maar als je niet weet waar het over gaat graag mijn topic overslaan.
Mijn aanname was een reactie op de aanname over gratis geld.

Er is geen huwelijk en ze wonen niet officieel samen, hij heeft nog een eigen huis.

Fijn dat jij vind dat ze wel als zijnde gehuwd leven maar dat is dus niet zo.

En als jij het zo zeker weet kan je toch een verzoek indienen en heb je het niet over stoppen zonder dat verzoek. En hoef je het hier niet te komen vragen aan de leken.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 00:55
9.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
01-07-2019 00:29
Je kunt niet zomaar stoppen. Ik zou via een advocaat een herzieningsverzoek doen al zit de kans erin dat het wordt afgewezen omdat zij niet samenwonen... Ik weet het, oneerlijk, maar helaas werkt het nog steeds zo.
Ik ga ook niet zo maar stoppen. Ik wil het eerst bespreken maar ik lees op site vanuit advocaten etc dat het heel lastig is. Gezien we een goede relatie met elkaar hebben wil ik deze ook niet stuk maken. Maar er bekruipt mij wel gevoel van onterecht betalen.
Dan had je voor het trouwen moeten weten wat voor soort contract je aanging.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-07-2019 00:53
Er is geen huwelijk en ze wonen niet officieel samen, hij heeft nog een eigen huis.
Waar baseer je dat op? (Serieuze vraag) Via mijn kind weet ik dat ze 7 dagen van de week bij elkaar slapen en zijn. Ik krijg met wat ik kan vinden geen duidelijk beeld hoe dat beoordeelt wordt.

Overigens ga ik mijn kind hierin niet als getuige betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je iets wil met de partneralimentatie. Zeker omdat je ex nu een andere partner heeft, met een kind. Haar nieuwe partner zal dus waarschijnlijk meedoen in het financiële leven en dan zou ik ook denken: "ze kan zich redden, waarom nog betalen?"

Ik kan me ook voorstellen dat je dat zou voelen als ze ineens heel veel zou verdienen.

Ik zou vooral eens bellen met een advocaat, wbt de partneralimentatie.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-07-2019 00:56
Dan had je voor het trouwen moeten weten wat voor soort contract je aanging.
Heb je in hetzelfde schuitje gezeten. Ik lees een hoop frustratie in je reacties.
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
01-07-2019 01:02
Ik kan me voorstellen dat je iets wil met de partneralimentatie. Zeker omdat je ex nu een andere partner heeft, met een kind. Haar nieuwe partner zal dus waarschijnlijk meedoen in het financiële leven en dan zou ik ook denken: "ze kan zich redden, waarom nog betalen?"

Ik kan me ook voorstellen dat je dat zou voelen als ze ineens heel veel zou verdienen.

Ik zou vooral eens bellen met een advocaat, wbt de partneralimentatie.

Succes!
Top! Hier kan ik iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Samenwonen als zijnde gehuwd is een reden om de pa te herzien.
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met een advocaat om advies in te winnen.
Wellicht kan je idd eerst een gesprek met je ex erover hebben.Het lijkt mij wel netjes om haar eerst te informeren dat je de Pa wil laten herzien als hier een basis voor is.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-07-2019 00:56
Dan had je voor het trouwen moeten weten wat voor soort contract je aanging.
Dat lijkt To prima te weten, gezien hij de PA graag wil laten beëindigen nu zijn ex vermoedelijk gewoon samenwoont.
Alle reacties Link kopieren
Hier een uitspraak (in hoger beroep) waarin een man een bedrijfsrecherche-bureau had ingehuurd om aan te tonen dat zijn partner inmiddels samenleefde als ware gehuwd : https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2019:2341

Die zaak is door de man gewonnen.

Je moet je natuurlijk afvragen of je dit allemaal de moeite waard vindt (ik zou er niet vanuit gaan dat de 'goede relatie' die je nu nog met je ex zegt te hebben ook zo goed zal blijven als je iets vergelijkbaars zou doen). Dit is vechtscheiden van het allerhoogste niveau.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo het vermoedenndat ex niet officieel samenwoont omdat ze dan volgens de scheidingsacte geen recht meer heeft op PA.
En wie krijgt kindgebondenbudget bij jullie TO?
Daar zit nl. ook een behoorlijke extra als je als 'alleenstaande ouder' beschouwd wordt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Lucifer2018 schreef:
01-07-2019 00:33
Ach, TO zal jarenlang gratis opvang, huishoudster ect hebben gehad. En hij weet ook helemaal niet wat die vriend van ex betaald aan dat huishouden.
Pardon? Het is maar goed dat jij geen minister president bent, dan zou het in no time oorlog. Wat een achterlijke aannames. En zelfs al is dat zo en zelfs al woont de ex in dit verhaal niet samen is PA iets waardoor vrouwen bij mij in achting dalen. Gewoon zelf de broek ophouden.
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
01-07-2019 06:52
Pardon? Het is maar goed dat jij geen minister president bent, dan zou het in no time oorlog. Wat een achterlijke aannames. En zelfs al is dat zo en zelfs al woont de ex in dit verhaal niet samen is PA iets waardoor vrouwen bij mij in achting dalen. Gewoon zelf de broek ophouden.
Zo dalen mensen in mijn achting, als ze tijdens hun relatie werk en zorg niet 50-50 verdelen
Scheelt namelijk veel gedoe met uitkeringen en pa, na een scheiding
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
01-07-2019 06:52
Pardon? Het is maar goed dat jij geen minister president bent, dan zou het in no time oorlog. Wat een achterlijke aannames. En zelfs al is dat zo en zelfs al woont de ex in dit verhaal niet samen is PA iets waardoor vrouwen bij mij in achting dalen. Gewoon zelf de broek ophouden.
Ze doet juist die aanname omdat een ander een achterlijke aanname deed over gratis geld. Even je snappertje wakker maken.
Alle reacties Link kopieren
TO, je kunt herziening aanvragen, zou dat dan wel vooraf bespreken met je ex. En eerst juridisch advies inwinnen uiteraard.
Overweeg wel vooraf hoever je wil gaan hiermee, een onderzoeksbureau inschakelen bv gaat best ver, en gaat waarschijnlijk ten koste van de verstandhouding.
Carooo1985 schreef:
01-07-2019 04:15


Je moet je natuurlijk afvragen of je dit allemaal de moeite waard vindt (ik zou er niet vanuit gaan dat de 'goede relatie' die je nu nog met je ex zegt te hebben ook zo goed zal blijven als je iets vergelijkbaars zou doen). Dit is vechtscheiden van het allerhoogste niveau.
O, wat raar zij mag gewoon doen en laten wat ze wil inclusief nieuwe vriend en kersverse baby maar ex moet maar pa betalen vanwege de "goede relatie", of de lieve goede vrede.
Omgekeerde wereld.
zij had ook gewoon zelf kunnen melden dat het niet meer nodig is dat er al een tweede leg is en nieuwe partner.
TO ga naar een advocaat en regel dit goed.
Het heeft niets te maken met de co ouderschap.
Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven