Geld & Recht alle pijlers

Schade aan woning door lekkage

03-07-2019 12:17 12 berichten
Er is een leiding in de flat waar ik woon stuk gegaan vorige week waardoor er in mijn woning water is gekomen.
Ik moet de schade opgeven aan de verhuurder zodat zij de schade kunnen doorzetten naar hun verzekering. De gelede schade bedraagt ca 1.300 euro. Ik heb echter geen bonnen meer voor de spullen die ik op ga geven. Ik kan foto's maken van de schade maar het is op foto's niet echt zichtbaar. het gaat om apparatuur wat niet meer werkt of slecht functioneert en de vloerbedekking.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewoon foto's maken, de spullen bewaren en een lijst opstellen met de schadespullen, hoe oud ze zijn en wat de prijs nu is.

Mogelijk komen ze kijken naar de spullen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat vervelend. Kan de verzekeraar niet gewoon langskomen?
Volgens mij keren ze niet zomaar een bedrag uit.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
In dit soort gevallen komt er vaak een schade-expert langs. Beschadigde spullen niet wegdoen dus.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Kun je wellicht via je bankrekening nog afschrijvingen terughalen, van de apparatuur?
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk zal de verzekeraar een schade-expert langs sturen. Onder bepaalde bedragen kan het ook zijn dat de verzekeraar het 'afkoopt' en je dus het bedrag gewoon uitgekeerd krijgt. maar dat verschilt per verzekeraar.
Het is geen ramp als je de bonnetjes niet meer hebt, als je nog maar ongeveer weet wat de aanschafwaarde en aankoopdatum was is dat ook goed.
onder welk bedrag komen ze niet kijken?
Alle reacties Link kopieren
Onder de 250 komen ze niet. Geeft niet dat je geen bonnen meer hebt, wij kregen gewoon de nieuwwaarde vergoed, maar dat ligt ook aan je verzekering.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam er gewoon iemand kijken. Laminaat was opgebold en dat was op de foto's niet goed te zien.
Spullen gewoon bewaren dus. Wel foto's maken en beschrijving.
Madeliefjees schreef:
03-07-2019 14:16
Onder de 250 komen ze niet. Geeft niet dat je geen bonnen meer hebt, wij kregen gewoon de nieuwwaarde vergoed, maar dat ligt ook aan je verzekering.
Boven de 250 euro ook niet per se.

Ik moest de schade opgeven, foto's maken en een schatting van de te vervangen spullen, wel met prijsvoorbeelden erbij.
En daarna kiezen iemand langs laten komen om het te laten maken of zelf doen en de schade vergoed plus gemaakte werkuren krijgen. Niemand gezien verder. Ging over 1200 euro.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
03-07-2019 14:05
onder welk bedrag komen ze niet kijken?
Dat verschilt per verzekeraar, is geen norm ofzo voor (voor zover ik weet).
Kukita-Del-Barrio schreef:
03-07-2019 14:05
onder welk bedrag komen ze niet kijken?
Dat verschilt per soort schade, welke verzekering mbt dekking en dan ook nog per verzekeraar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven