Geld & Recht alle pijlers

Te laat betaalde griffiekosten

04-07-2019 20:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Eiseres had de griffiekosten te laat betaald en dus besloot de rechter de zaak niet ontvankelijk te verklaren. Wel mag eiser opnieuw een dagvaarding sturen wat hij ook daadwerkelijk gaat doen.

Deze tegenpartij heeft al meerdere rechtzake achter de rug en is hierin erg bedreven schijnt. Wat zou de reden kunnen zijn dat de tegenpartij de griffiekosten veel te laat heeft betaald.? Tegenpartij heeft overigens een advocaat. Van betrouwbare bronnen vernomen dat deze tegenpartij over lijken gaat om het even cru te zeggen.

Voor mij is dit de eerste rechtzaak en ben zo groen als gras hierin. Maar mijn gezonde verstand zegt mij dat de tegenpartij dit niet "zomaar "is vergeten.

Iemand met meer ervaring hierme? Alvast dank!
:fortune:
Misschien om een andere rechter te krijgen? Ik heb geen idee. Vraag het aan je advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Zijn moeder overleed en hij had andere dingen aan zijn hoofd
Zijn kind lag in het ziekenhuis en hij had andere dingen aan zijn hoofd
Hij was op vakantie en miste de deadline
Er ging iets mis bij de bank
Hij is het per ongeluk gewoon vergeten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat als de eiser de griffiekosten niet betaald, dat dit opeens de schuld is van de tegenpartij?

Overigens zou ik zelf niet een rechtzaak in gaan zonder advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk omdat de advocaat er niet aan toe is gekomen om de processtukken op orde te krijgen? Mogelijk is eiseres meer bewijsmiddel aan het vergaren? Mogelijk willen ze de eis aanpassen? Zo maar wat ideeën.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed wie je bedoeld met eiser en eiseres, horen deze bij elkaar?

Wat de tegenpartij te maken heeft met de te laat betaalde kosten is me in dit geval ook niet duidelijk.

Ben jij toeschouwer hierbij? Of meer betrokken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de eiseres ineens eiser en daarna de tegenpartij geworden?
Jij bent de tegenpartij vanuit de eiser(es) gezien?
Het is je eerste rechtszaak maar je advocaat gaat over lijken? Is dat nodig in dezen?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo onduidelijk ben,

Tegenparij ,de eiser, heeft de griffiekosten te laat betaald. Deze eiser gaat kennelijk over lijken.
Ik ben de gedaagde. Ik heb zeker een advocaat.
Misschien om jou extra stress te bezorgen zodat je uiteindelijk wel wilt schikken?
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
04-07-2019 21:51
Mogelijk omdat de advocaat er niet aan toe is gekomen om de processtukken op orde te krijgen? Mogelijk is eiseres meer bewijsmiddel aan het vergaren? Mogelijk willen ze de eis aanpassen? Zo maar wat ideeën.
Dit wellicht? Denk je dat het zoiets zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tijd kopen voor wat dan ook?
Geen idee waarom je gedaagd bent, maar kan tijd in je nadeel zijn? Is er ergens nog een bepaalde beslissing die genomen wordt van belang? Of dat in een andere zaak nog uitspraak wordt gedaan, wat negatieve invloed kan hebben op jouw zaak? Iets anders waar ze op willen wachten?
Of het is echt gewoon vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Wacht het rustig af en laat je advocaat het werk doen. De rechter had de andere partij niet-ontvankelijk kunnen verklaren en de zaak kunnen sluiten, maar heeft dat niet gedaan. Het kan oneerlijk voelen, je kan balen van de vertraging en je kunt het suf analyseren maar verandert dat het besluit van de rechter en dat waar de rechtzaak over gaat? Je advocaat zal heus wel gaan benadrukken dat eiser verzaakt heeft en dat dit de gang van zaken niet dient. Laat het hen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is de eiser en dan ben jij dus de tegenpartij.
Of jij bent de gedaagde en dan is hij de tegenpartij.
Je moet niet 'eiser' en 'tegenpartij' door elkaar voor dezelfde gebruiken, dan wordt het verwarrend.

Waarschijnlijk heeft jouw voorgevoel gelijk. Hij schat zijn kansen niet al te hoog in, maar wil jou vooral treiteren en de zaak rekken.
Je begint toch geen rechtzaak om halverwege te vergeten dat je daar mee bezig was. Zie het maar als een stukje onzekerheid van de andere kant.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven