Geld & Recht alle pijlers

Raam valt uit net gekocht huis

12-07-2019 17:09 15 berichten
Vorige week heb ik de sleutel van mijn huis gekregen. Vandaag deed ik het slaapkamerraam open en kwam het raam eruit zetten. Het kozijn was slecht en de schroeven zijn losgekomen uit het hout. Nu wist ik wel dat dit kozijn op termijn vervangen moest worden. Alleen vraag ik me af of ik hier nog iets mee kan richting de verkoper? Dank voor jullie advies.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me geen verborgen gebrek. Dat had je zelf kunnen zien voor de koop.
Alle reacties Link kopieren
je wist dat het kozijn tzt vervangen moest worden. Daar heb je dan ook naar gekeken neem ik aan?
Het is niet verzwegen door de ex-eigenaren, maar het is eerder aan vervanging toe dan je hoopte/had verwacht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me geen verborgen gebrek. Je wist dat de kozijnen slecht waren. Je wist alleen niet hoe slecht ze waren, maar dat kan je de vorige eigenaar niet aanrekenen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Een week is ook een termijn.
Hoezo verborgen gebrek?

Je hebt zelf van tevoren vastgesteld dat de ramen nier meer je dat waren.

Gevalletje pech gehad dat het al zo snel aan vervanging toe is.


Gelukkig gebeurt het nu en niet bij -10 buiten.
Ik heb toch best wel wat verrote kozijnen gezien, maar dat het raam er helemaal uitvalt is toch wel extreem. Dan lijkt me dat het er wel zichtbaar slecht aantoe moet zijn geweest.
Nitflex schreef:
12-07-2019 17:36
Ik heb toch best wel wat verrote kozijnen gezien, maar dat het raam er helemaal uitvalt is toch wel extreem. Dan lijkt me dat het er wel zichtbaar slecht aantoe moet zijn geweest.
Dat viel dus gek genoeg wel mee. Het zag er meer uit als dat het binnen 2-5 jaar wel een keer gedaan zou moeten worden. Maar zeker niet alsof het ieder moment in kon storten. Ik denk dat het raam eerder is losgeraakt en dat het toen provisorisch is hersteld. Volgende week komt de aannemer gelukkig langs.
Marnamai schreef:
12-07-2019 17:29
Hoezo verborgen gebrek?

Je hebt zelf van tevoren vastgesteld dat de ramen nier meer je dat waren.

Gevalletje pech gehad dat het al zo snel aan vervanging toe is.


Gelukkig gebeurt het nu en niet bij -10 buiten.
Dat zeker! Geluk bij een ongeluk.
Zeg verkopert, luistert jij eens ff. Dat huissie van jou dat stort bekanst in mekaar hierzo.
Dit kosijn is naar z'n grootje zie je wel. En nou dagtik da jij da wel zou wille betale!
Sorry maar ik moest lachen om je topictitel. :HA:
Alle reacties Link kopieren
Zeker een uitverkoopje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
RikM schreef:
12-07-2019 17:52
Sorry maar ik moest lachen om je topictitel. :HA:
Blij dat er nog iemand vrolijk van wordt ;)
Aaltje89 schreef:
12-07-2019 17:44
Dat viel dus gek genoeg wel mee. Het zag er meer uit als dat het binnen 2-5 jaar wel een keer gedaan zou moeten worden. Maar zeker niet alsof het ieder moment in kon storten. Ik denk dat het raam eerder is losgeraakt en dat het toen provisorisch is hersteld. Volgende week komt de aannemer gelukkig langs.
Oh, maar dan kan verkoper dus ook zeggen dat ze niet door hadden dat ‘t zo slecht was misschien?

Wel balen zeg, maar ja, dan is het ook maar meteen vervangen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
12-07-2019 17:52
Sorry maar ik moest lachen om je topictitel. :HA:

Het is weer eens wat anders dan een weggewaaid dakraam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven