Geld & Recht alle pijlers

Make-a-wish loterij verkoopmethode

13-07-2019 20:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond kwam er iemand aan de deur voor de verkoop van Make-a-wish loten. Toen ik akkoord had gegeven op de tablet van de verkoper kwam de aap uit de mouw, dat er niet 1, maar 12 trekkingen waren à € 12,50 en dat ik een telefoonnummer moet bellen om niet aan alle 12 trekkingen mee te doen. Ik vind dit misleiding, dit had vooraf verteld moeten worden, dan was ik niet akkoord gegaan. Gevolg is nu: eens maar nooit meer Make-a-wish en slechte reclame (ook hier). Wat vinden jullie hier van?
Love is the meaning of life
Direct abo annuleren wegens colportage
Jep. Dit is colportage en kun je binnen een bepaalde tijd ongedaan maken.
anoniem_375659 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 20:39
4.70% gewijzigd
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Kijk misschien hier ook even:

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... colportage
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwamen ze ook aan de deur. Die jongen had het over een lootje van ‘ongeveer een tientje’. Nu ik dit lees, ben ik blij dat ik meteen heb aangegeven dat ik nooit dingen aan de deur/op straat invul/koop 😬
Ik vind het persoonlijk jammer dat je dit Make-A-Wish aanrekent. Met een telefoontje is de handeling ongedaan gemaakt, je kan een klacht neerleggen. Hun zien intern wie de verkoop heeft gedaan, en als je verkoop doet door te liegen dan hang je.

Maar dan moeten mensen wel melding maken. En dat was net zoveel moeite geweest als dit topic zeg maar.

Alle goede doelen maken tegenwoordig gebruik van dit systeem van deur aan deur. Ik ben er zelf ook geen fan van. Maar het zijn de individuen die liegen om sales te scoren.
He vervelend! Bij mij was de Postcodeloterij een tijdje geleden de druppel. Ik heb toen een geen colportage bordje gekocht. Werkt perfect. https://www.neesticker.com/product/wel- ... ertuigers/ of elke andere verkoper.
Je kunt er nog eenvoudig vanaf, beroep je op je bedenkrecht. Standaard opzegbriefje kun je van het internet plukken.

En in de toekomst gewoon niet meer iets tekenen waarvan je de voorwaarden niet hebt gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Goede doelen maffia.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
13-07-2019 21:09
Ik vind het persoonlijk jammer dat je dit Make-A-Wish aanrekent. Met een telefoontje is de handeling ongedaan gemaakt, je kan een klacht neerleggen. Hun zien intern wie de verkoop heeft gedaan, en als je verkoop doet door te liegen dan hang je.

Maar dan moeten mensen wel melding maken. En dat was net zoveel moeite geweest als dit topic zeg maar.

Alle goede doelen maken tegenwoordig gebruik van dit systeem van deur aan deur. Ik ben er zelf ook geen fan van. Maar het zijn de individuen die liegen om sales te scoren.
Het gaat me niet om verkoop aan de deur, maar dat pas na akkoord duidelijk werd gemaakt dat je er feitelijk voor 12 x aan vast zit, tenzij je tussentijds belt om op te zeggen.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit zoiets gehad, weet niet meer welk goed doel. dacht dat het eenmalig was, 2 dagen later krijg ik mail of post, dat weet ik niet meer: geachte mevrouw nlies, leuk dat u ons gaat sponsoren voor x per maand. heb ze meteen gebeld, dat dat niet mijn bedoeling was, en met excuus van de persoon aan de telefoon, die zei dat dat echt niet de goede gang van zaken was, is het teruggedraaid.
Sindsdien ben ik wel meer meteen afkappend aan de deur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dat je niets moet ondertekenen aan de deur. Het is een agressieve manier van producten aan de man brengen.
Damned if I don’t
elfjetwaalfje schreef:
13-07-2019 23:50
Het gaat me niet om verkoop aan de deur, maar dat pas na akkoord duidelijk werd gemaakt dat je er feitelijk voor 12 x aan vast zit, tenzij je tussentijds belt om op te zeggen.
Dat veranderd niks aan mijn hele verhaal? Al die goede doelen die langs de deur gaan, doen dat voor langdurig lidmaatschap. Anders is zo iemand langs de duren sturen toch niet te betalen.

Dit is niet iets wat net uitgevonden is. En ook niet wat alleen deze stichting doet.

Helaas heb je van die verkopers er tussen zitten die dat soort ongein uithalen om meer sales te verkopen. Ik heb een tijdje dit werk gedaan maar kon mijn collega’s echt niet uitstaan.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had je collectes. Nu moet er meteen een abbo afgedwongen worden en de truc is om je slecht voor te lichten. De colporteurs hebben vaak targets en een bonus. Laat de directeur van een goed doel anders 10-25% van zijn salaris afstaan dan zijn dit soort praktijken niet nodig...het is agressief ...een goed doel is tegenwoordig gewoon handel.

Ik begrijp sowieso niet hoe gokken en een goed doel ethisch kunnen samen gaan????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
14-07-2019 02:16
Dat veranderd niks aan mijn hele verhaal? Al die goede doelen die langs de deur gaan, doen dat voor langdurig lidmaatschap. Anders is zo iemand langs de duren sturen toch niet te betalen.

Dit is niet iets wat net uitgevonden is. En ook niet wat alleen deze stichting doet.

Helaas heb je van die verkopers er tussen zitten die dat soort ongein uithalen om meer sales te verkopen. Ik heb een tijdje dit werk gedaan maar kon mijn collega’s echt niet uitstaan.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
14-07-2019 02:16
Dat veranderd niks aan mijn hele verhaal? Al die goede doelen die langs de deur gaan, doen dat voor langdurig lidmaatschap. Anders is zo iemand langs de duren sturen toch niet te betalen.

Dit is niet iets wat net uitgevonden is. En ook niet wat alleen deze stichting doet.

Helaas heb je van die verkopers er tussen zitten die dat soort ongein uithalen om meer sales te verkopen. Ik heb een tijdje dit werk gedaan maar kon mijn collega’s echt niet uitstaan.
Nee, klopt, het is inderdaad iets wat ze allemaal doen: de bedoeling is dat je donateur wordt.

Maar wat ze ook allemaal toelaten is dat de mensen die aan je deur komen daar niet duidelijk over zijn, soms zelfs liegen en wat ik een keer meegemaakt heb, is dat de knul op het formulier een extra vakje maakte 'eenmalige gift', maar ja dat paste niet in het systeem en zo werd het toch een donateurschap (dat ik onmiddellijk heb afgezegd).

Ik kap ze tegenwoordig voordat ze aan hun verhaal kunnen beginnen direct af met 'je wil waarschijnlijk dat ik donateur word?'. Zeggen ze dan 'ja' dan zeg ik meteen dat ik dat niet wil. Sommigen die slim willen doen, zeggen dan 'nee, je zit er niet aan vast', want inderdaad je kunt het donateurschap zelf direct weer opzeggen. :facepalm:

Vroeger kwam je er nog wel mee weg door met een stralend gezicht te zeggen dat je al jaren donateur bent, goede club, ga zo door! Maar nu vragen ze dan of je je bedrag niet wil verhogen. Zucht.

Ik snap dat goede doelen afhankelijk zijn van mensen die hen geld gunnen, maar met deze methodes krijg ik een hekel aan ze.
Ook zoiets: niet online je donateurschap kunnen opzeggen. Nee, je moet ze opbellen zodat ze kunnen proberen je van die onzalige gedachte te kunnen afbrengen. :@
Of je denkt, dan maar online het bedrag verlagen tot het minimum, word je een uur later opgebeld met 'Jammer, u heeft het bedrag verlaagd net nu we willen beginnen met een nieuwe campagne en speciale actie' (die ze je dan 5 minuten lang uit de doeken proberen te doen als je het niet onmiddellijk en onverbiddelijk afkapt.)

Echt, zit daar bij die goede doelen nou nooit eens iemand die bedenkt dat dit allemaal niet zo slim is? Of die een andere en betere strategie kan bedenken om zieltjes te winnen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
13-07-2019 21:19
He vervelend! Bij mij was de Postcodeloterij een tijdje geleden de druppel. Ik heb toen een geen colportage bordje gekocht. Werkt perfect. https://www.neesticker.com/product/wel- ... ertuigers/ of elke andere verkoper.
De nee tegen alles ga ik bestellen!
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
14-07-2019 10:21
Nee, klopt, het is inderdaad iets wat ze allemaal doen: de bedoeling is dat je donateur wordt.

Maar wat ze ook allemaal toelaten is dat de mensen die aan je deur komen daar niet duidelijk over zijn, soms zelfs liegen en wat ik een keer meegemaakt heb, is dat de knul op het formulier een extra vakje maakte 'eenmalige gift', maar ja dat paste niet in het systeem en zo werd het toch een donateurschap (dat ik onmiddellijk heb afgezegd).

Ik kap ze tegenwoordig voordat ze aan hun verhaal kunnen beginnen direct af met 'je wil waarschijnlijk dat ik donateur word?'. Zeggen ze dan 'ja' dan zeg ik meteen dat ik dat niet wil. Sommigen die slim willen doen, zeggen dan 'nee, je zit er niet aan vast', want inderdaad je kunt het donateurschap zelf direct weer opzeggen. :facepalm:

Vroeger kwam je er nog wel mee weg door met een stralend gezicht te zeggen dat je al jaren donateur bent, goede club, ga zo door! Maar nu vragen ze dan of je je bedrag niet wil verhogen. Zucht.

Ik snap dat goede doelen afhankelijk zijn van mensen die hen geld gunnen, maar met deze methodes krijg ik een hekel aan ze.
Ook zoiets: niet online je donateurschap kunnen opzeggen. Nee, je moet ze opbellen zodat ze kunnen proberen je van die onzalige gedachte te kunnen afbrengen. :@
Of je denkt, dan maar online het bedrag verlagen tot het minimum, word je een uur later opgebeld met 'Jammer, u heeft het bedrag verlaagd net nu we willen beginnen met een nieuwe campagne en speciale actie' (die ze je dan 5 minuten lang uit de doeken proberen te doen als je het niet onmiddellijk en onverbiddelijk afkapt.)

Echt, zit daar bij die goede doelen nou nooit eens iemand die bedenkt dat dit allemaal niet zo slim is? Of die een andere en betere strategie kan bedenken om zieltjes te winnen?
Vreselijk, ik kan daar zo slecht tegen. Net als dat je een eenmalige donatie doet en daarna nog tot in de eeuwigheid post ontvangt met smeekbedes of je alsjeblieft meer wil geven. Aan dat soort bedrijven geef ik dus helemaal niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
14-07-2019 11:36
Vreselijk, ik kan daar zo slecht tegen. Net als dat je een eenmalige donatie doet en daarna nog tot in de eeuwigheid post ontvangt met smeekbedes of je alsjeblieft meer wil geven. Aan dat soort bedrijven geef ik dus helemaal niets meer.
En dan ook nog pennen, tassen, ansichtkaarten en weet ik wat meesturen....
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad niet meer in gaan op verkoop aan de deur. Zit toch vaak een addertje onder het gras wat ze niet vertellen. De verkopers moet immers ook z'n targets halen... Ik heb onlangs deze sticker besteld: https://www.stopsticker.nl/product/geen ... en-sticker. Niemand meer aan de deur gehad.
tonkje schreef:
14-07-2019 10:21
Nee, klopt, het is inderdaad iets wat ze allemaal doen: de bedoeling is dat je donateur wordt .

Echt, zit daar bij die goede doelen nou nooit eens iemand die bedenkt dat dit allemaal niet zo slim is? Of die een andere en betere strategie kan bedenken om zieltjes te winnen?
Daar wordt zeker over nagedacht en van alles geprobeerd, maar door-TO- door werving levert nog steeds meer op dan het kost, anders deden die goede doelen het niet meer.
Overigens betaal je, als je op deze manier donateur wordt, het eerste jaar het wervingsbureau, want dit zijn aparte bedrijfjes die worden ingehuurd. Je kunt dus zomaar dezelfde jongen aan de deur krijgen voor het energiebedrijf, leasezonnepanelen, de postcodeloterij en Oxfam.
Alleen de mensen die met een collectebus aan je deur komen zijn vrijwilligers, en die bijdrage is eenmalig. Vis sms doneren is doorgaans ook eenmalig, als je wel wilt geven maar niet ergens aan vast wil zitten, is dat een optie.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
14-07-2019 16:30
Alleen de mensen die met een collectebus aan je deur komen zijn vrijwilligers, en die bijdrage is eenmalig. Vis sms doneren is doorgaans ook eenmalig, als je wel wilt geven maar niet ergens aan vast wil zitten, is dat een optie.
Nou, dat heb ik een keer gedaan voor Amnesty, vervolgens bleek dus dat daarmee ook direct mijn mobiele nummer in hun telefoonbestand opgenomen en werd ik steeds gebeld!

Dat sms doe ik dus ook niet meer. Helaas...
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
13-07-2019 20:21
Vanavond kwam er iemand aan de deur voor de verkoop van Make-a-wish loten. Toen ik akkoord had gegeven op de tablet van de verkoper kwam de aap uit de mouw, dat er niet 1, maar 12 trekkingen waren à € 12,50 en dat ik een telefoonnummer moet bellen om niet aan alle 12 trekkingen mee te doen. Ik vind dit misleiding, dit had vooraf verteld moeten worden, dan was ik niet akkoord gegaan. Gevolg is nu: eens maar nooit meer Make-a-wish en slechte reclame (ook hier). Wat vinden jullie hier van?
Update: ik kreeg een uitgebreide reactie van Make-a-wish met excuses. Prima. De werving was uitbesteed aan een extern bedrijf wat dit ook voor andere organisaties doet. Daar zitten dus dit soort risico's aan als er onvolledige informatie op het verkeerde moment wordt gegeven.

Het -tot wederopzegging- stuit me nog steeds tegen de borst: lesje geleerd.
Love is the meaning of life
Hier ook zo'n sticker bij de deur, werkt prima is mijn ervaring!!

Hier ook regelmatig verkopers aan de deur. Geen zin meer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven