Geld & Recht alle pijlers

Afterpay rekening zonder iets te bestellen

13-07-2019 23:02 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen terug kreeg ik een mailtje dat de dpd onderweg was naar mijn huis om een pakketje te leveren. Naam klopte maar het adres niet. Ik dacht eigenlijk dat iemand met dezelfde voornaam en achternaam een verkeerd email adres had opgegeven.
Nu krijg ik vandaag een mail van afterpay dat ik die bestelling kan betalen. Dus ik heb ingelogd bij afterpay en zie idd dat ik 69,95 moet betalen. Huh? Iemand heeft dus mijn bankrekeningnr? Of heb je dit niet nodig als je iets besteld en met afterpay wilt betalen?
Ik kan nu de webwinkel of afterpay niet bereiken maar ben wel een beetje bang dat ik dit dus gewoon moet betalen. Weet iemand dit toevallig?
Iemand heeft op je adres/naam een bestelling gedaan. klinkt als de bekende pakjes fraude.


Niet betalen en maandag bellen/nu mailen.
Nee hoor, bel maandag maar met Afterpay, daar valt van alles mee te bespreken en ze staan nergens meer van te kijken die hebben het allemaal al een keer of wat gehoord.
En als je weet waar het pakketje vandaan komt, kan je ook contact opnemen met die winkel, dan weten zij ook waar het over gaat.
Vergeet niet te melden dat het om een ander adres gaat.
Alle reacties Link kopieren
achterhalen wie dat is op dat foutieve adres? moet toch eenvoudig zijn?
Hoezo ik neem aan dat je geen pakketjes aanneemt die je niet besteld hebt? Ze hebben je rekeningnummer niet nodig als je met AfterPay wilt betalen.
Maandag even bellen
Alle reacties Link kopieren
Het pakketje is op een ander adres afgeleverd.
Ik ben nog even in mijn ongewenste mail gaan kijken en daar zag ik de orderbevestiging. Mijn naam, ander adres en een telefoonnummer. Er wordt nu niet opgenomen maar ik ga morgen nog wel een keer bellen. Ik hoop eigenlijk dat de besteller gewoon een verkeerd mailadres( toevallig die van mij) heeft opgegeven. Of ben ik nou heel naief..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zowiezo maandag afterpay en de webwinkel bellen maar ben een enorme stresskip dus ga de hele nacht liggen piekeren..
Alle reacties Link kopieren
dat is heel naief, zou hem proberen op te sporen, je hebt toch dat adres dan kun je via post track en trace checken of het echt op dat adres is geleverd. kun je gewoon langsgaan en hem aanspreken hierover.
Alle reacties Link kopieren
en als er echt kwaad opzet is in het spel dan politie want dat is fraude.
sowieso bellen met afterpay en dat bedrijf om dat recht te zetten. want als je gewoon niet betaald zonder te verwittigen dat krijg je incasso op uw dak en dat kan wel op meer geld uitdraaien dan dat pakje.
jujuken schreef:
13-07-2019 23:29
dat is heel naief, zou hem proberen op te sporen, je hebt toch dat adres dan kun je via post track en trace checken of het echt op dat adres is geleverd. kun je gewoon langsgaan en hem aanspreken hierover.
Ja leuk, ik heb ook altijd al blauwe ogen willen hebben. :)
Alle reacties Link kopieren
Langsgaan was ik niet van plan. Het is bijna 150 km vanaf mijn adres en dan sta ik straks voor een dichte deur...of er wordt wel opengedaan en dan waarschijnlijk gewoon ontkend.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje: desnoods met politie
jujuken schreef:
13-07-2019 23:34
Cateautje: desnoods met politie
Ten eerste krijg je de politie daar niet voor mee en ten tweede vind ik dat nou echt naïef.

Sorry, maar ik kan er niets anders van maken.
Yellowmouse schreef:
13-07-2019 23:34
Langsgaan was ik niet van plan. Het is bijna 150 km vanaf mijn adres en dan sta ik straks voor een dichte deur...of er wordt wel opengedaan en dan waarschijnlijk gewoon ontkend.
Het is iemand geweest die jouw naam en mailadres heeft, dus dan moet je verzinnen of je iemand dat mailadres hebt gegeven of er is iets mis met de beveiliging van je pc
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb mijn mailadres aan niemand gegeven. Ik moet wel zeggen dat mijn mailadres gewoon mijn voor en achternaam aan elkaar zijn en dan het vaak gebruikte hotmail.com. het kan toeval zijn...internetten doe ik op mijn telefoon, heb daar idd geen beveiliging voor.
Dan zit zo'n onhebbelijkheidje van mensen in een klein hoekje, zeker als je ook buiten de deur internet gebruikt en vrije wifi.
Het schijnt heel eenvoudig te zijn om in het openbaar de gegevens van een telefoon te halen. Ik weet er ook het fijne niet van, maar het is bekend dat het gebeurt.
Bij afterpay moet je ook je geboortedatum opgeven als je daarmee wilt betalen (of was dat nou Klarna?). Dus ik zou maandag echt even bellen en de situatie uitleggen, mochten ze je niet geloven dan kun je altijd nog vragen welke geboortedatum is opgegeven en klopt die niet dan kun je dat natuurlijk weer bewijzen.
Nee hoor, je hoeft je geboortedatum niet te geven bij Afterpay.
Ik begrijp niet dat je een mail van ‘DPD’ opent, als je niets besteld hebt bij DPD. Vaak zijn het phishingmails en dus niet door DPD verzonden, waarbij je via een link op een nepsite terecht komt en waar je dus al je persoonlijke gegevens achterlaat voor en bij criminelen...
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 00:15
13.50% gewijzigd
Cateautje schreef:
13-07-2019 23:54
Nee hoor, je hoeft je geboortedatum niet te geven bij Afterpay.
Ja hoor.
Okee maar mogelijk heeft dus iemand met dezelfde naam (is het een bijzondere naam?) alleen per ongeluk verkeerd e-mailadres opgegeven en is er verder niks aan de hand. Gewoon even bellen dus en je niet te veel zorgen maken? Jij doet toch niets verkeerd?
Je kan trouwens ook even de app downloaden. Dan zie je waar t besteld is en kan je de factuur on hold zetten. Ook zie je welke bank aan je account is gekoppeld.
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-07-2019 00:02
Ik begrijp niet dat je een mail van ‘DPD’ opent, als je niets besteld hebt bij DPD. Vaak zijn het phishingmails en dus niet door DPD verzonden, waarbij je via een link op een nepsite terecht komt en waar je dus al je gegevens achterlaat voor criminelen...
Dat kan ook nog. Maar ze had gedoe met een bestaand pakje toch?

En meestal willen ze een betaling en daar moet je voor op een link klikken. Neem even aan dat TO niet op een betaallink gaat klikken.

Gewoon afterpay mailen en anders maandag bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja de app van afterpay heb ik even gedownload. De betaling on hold zetten kan alleen als ik het pakketje als retour aanmeld zie ik. Dat doe ik maar niet want ik heb niks om te retoureren. Ik zie wel dat mijn bank aan het account gekoppeld is maar dat klopt ook wel want ik heb ook gewoon een afterpayaccount..
Heb je automatische incasso of niet want anders wordt het binnen 5 dgn afgeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven