Geld & Recht alle pijlers

Alleen langskomen als er uitverkoop is

28-07-2019 20:26 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd als er uitverkoop is langs bij een kledingwinkel in een dorp. Deze winkel is opgericht door een vrouw, die voor zo ver ik weet één andere vrouw in dienst heeft. Ander personeel heb ik daar nooit gezien in ieder geval. Voor de duidelijkheid: het is dus geen franchisenemer van één of andere grote keten.

De kleding die zij verkopen is in mijn optiek erg duur. Zelf zou ik bijvoorbeeld nooit €170,- uitgeven aan een trui. Ik wacht dus altijd tot er echt goede kortingen worden gegeven. Dan hou ik me ook niet in, en kom altijd wel met minstens één soms 2 volle tassen thuis. Soms voel ik mij er wel bezwaard onder, omdat zij op deze manier nooit echt wat aan mij zal verdienen. Als het een H&M/Mango/ etc... zou zijn zou ik daar geen last van hebben. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat er niet voor niets uitverkoop is, zij wil er ook vanaf.

Hoe staan jullie hier tegenover? Is het lullig om alleen langs te komen als er uitverkoop is?
Je bent vast niet de enige.

Natuurlijk is het niet raar.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk is dat niet lullig of raar.
Ik vind het slim.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker niet raar en ga er maar vanuit dat ze nog steeds winst maken.
Als ze 50% korting op die trui geeft, verdient ze er nog steeds aan, hoor.
En jij geeft uit wat je uit kunt geven, daar heeft een ander niets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Zo kom ik altijd aan mijn kleding. Enige minpunt kan zijn dat de gangbare maten eruit zijn. Zo heb ik laatst bij Didi ook weer leuke kleding gekocht voor een prikkie. Is dan wel voor najaar/winter, maar dan loop ik maar een jaartje achter op de mode... Volgens mij niets raars aan, anders ben je toch een dief van je eigen portemonnee? Dat hebben winkels ook echt wel ingecalculeerd hoor, ook de kleine zelfstandigen.
mockturtle wijzigde dit bericht op 28-07-2019 20:33
26.86% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
tenzij je een loon hebt van meer dan 3000 euro netto is dat niet raar, ik versta niet welke gemiddelde mens een trui kan kopen van 170 euro
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het gevoelsmatig, maar:

De doelgroep van deze winkel zijn vrouwen die wèl makkelijk €170,- neerleggen voor een trui.
Dat jij in de uitverkoop wat kleding scoort, is alleen maar goed.
De vaste clientèle heeft al eerder in het modeseizoen ingekocht en deze spullen raakt de eigenaresse aan hen minder snel kwijt.
mdh wijzigde dit bericht op 28-07-2019 20:38
0.15% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
28-07-2019 20:31
tenzij je een loon hebt van meer dan 3000 euro netto is dat niet raar, ik versta niet welke gemiddelde mens een trui kan kopen van 170 euro
Dat zijn er best veel hoor, ook met een salaris van minder dan 3000 netto.

TO, ik zou me er niet druk om maken. Het is een puur zakelijke transactie.
Alle reacties Link kopieren
Ze verdienen wel aan je hoor. Hoeveel denk jij dat het kost om een kledimgstuk te maken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Soms voel ik mij er wel bezwaard onder, omdat zij op deze manier nooit echt wat aan mij zal verdienen.

Schei toch uit. Enig idee wat de marges zijn op kleding? Zelfs als ze 80% korting geven dan maken ze nog winst.
Alle reacties Link kopieren
Is niet raar. De marges op kleding zijn enorm, dus reken maar dat ze er nog wel wat op verdient. Zo'n winkel verkoopt het liever met weinig marge dan helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
28-07-2019 20:33
Dat zijn er best veel hoor, ook met een salaris van minder dan 3000 netto.

TO, ik zou me er niet druk om maken. Het is een puur zakelijke transactie.
ja als ge een trui verkiest boven een paar dagen niet eten,
Ze zal wel weten wat ze doet als ze elk seizoen bijvoorbeeld 60 % kan geven aan korting en die tent nog niet failliet is.

Dan koop ik ook liever 3 truitjes aan 170 euro, dan slechts 1 stuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd naar deze winkel toe als ze 70% korting geven. Ik vraag me echt af of zij er dan nog aan verdiend, ze heeft zelf wel eens laten vallen van niet.

De winkel is gevestigd in een zeer rijk dorp. Dus ik geloof zeker dat de gemiddelde inwoner van dat dorp die €170,- voor een trui niet voelt. Wat dat betreft heeft zij ook de goede locatie gekozen om zo'n winkel te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
28-07-2019 20:35
ja als ge een trui verkiest boven een paar dagen niet eten,
Ik weet dat sommige mensen een bedrag van 170 euro echt belachelijk vinden voor een kledingstuk maar als je geen kinderen hebt, geen auto, en geen torenhoge hypotheek dan hoef je bij een modaal inkomen daar echt geen boterham (of hele broden) om te laten hoor. Ieder maakt zijn eigen keuzes w.b. het uitgeven van geld.

Die vrouw heeft een winkel waar ze dergelijke kleding verkoopt. Er zal heus wel een markt voor zijn want anders zat ze er niet meer.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
28-07-2019 20:34
Ze verdienen wel aan je hoor. Hoeveel denk jij dat het kost om een kledimgstuk te maken?
De kosten om een kledingstuk te maken vallen misschien best mee. Maar voordat een kledingstuk in een winkel hangt, worden er nog wel meer kosten gemaakt.
Zij is de zakenvrouw he... als het haar niet bevalt, hóeft ze zulke korting niet te geven.

Eerlijk gezegd zou het mij aan mijn achtereind kunnen oxideren of dat lullig is of niet. Haar bedrijf, haar keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Toch zou ik zonder schuldgevoel lekker gaan shoppen in de uitverkoop!
De eigenaresse heeft waarschijnlijk meer te duchten van online shopping.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen kinderen geen auto geen huur of lening en woon alleen maar toch zou ik nooit zoveel aan een trui geven
Waar zit die winkel? :hihi:
Want goede boetieks met kleding anders dan h&m, mango etc vind ik schaars!
Alle reacties Link kopieren
Dromertje87 schreef:
28-07-2019 20:40
De kosten om een kledingstuk te maken vallen misschien best mee. Maar voordat een kledingstuk in een winkel hangt, worden er nog wel meer kosten gemaakt.
Een vriendin van mij had ooit een kledingwinkel. Als ik me goed herinner was 50% korting ongeveer break-even voor haar. Ik vond het met die marges nog wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk verdient ze er nog aan, zelfs bij 80% korting. Zij moet haar kleding kwijt, dan liever zo dan het in een kledingbak moeten gooien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk is het niet lullig om alleen langs te komen voor de uitverkoop. Ik heb ook wel winkels waar ik graag kom, maar alleen als het uitverkoop is. Dat af prijzen doen ze zelf hoor. Hoort erbij. Je bent haar niets verplicht.
Lady_Day schreef:
28-07-2019 20:45
Een vriendin van mij had ooit een kledingwinkel. Als ik me goed herinner was 50% korting ongeveer break-even voor haar. Ik vond het met die marges nog wel meevallen.

Dat hangt ook van de beginprijs af. Op een trui van 170 euro kun je aardig wat korting geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven