Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht slotenservice

31-07-2019 10:10 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagavond voordeurslot werkte niet en kon niet meer binnnen
Slotenmaker gebeld (24uursslotenservice)
Na 40 min komen er twee jongen gasten in een Audi aan rommelen wat aan het slot en ik moest € 415,00 afrekenen contant want pin werkte niet
(Reden mee naar dichtstbijzijnde pinautomaat)

Voelde me behoorlijk geïntimideerd /bedreigd en aangezien ik alleen ben met mijn kinderen erbij heb ik betaald.

Op internet las ik hierna dat ze onder verschillende namen zo te werk gaan.

Politie (hier mijn woonplaats) doet niets
Iemand dezelfde ervaring met hun of ideeen hoe ik het aan kan pakken al kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn geld
Je bent opgelicht. Het is best een bekende truc ook dus ben echt bang dat je kan fluiten naar je geld.
Alle reacties Link kopieren
Als je die figuren echt niet vertrouwt, zou ik je slot nog een keer laten veranderen bij een betrouwbaar bedrijf. Je weet niet of ze sleutels erbij gemaakt hebben.

Denk dat het inderdaad een dure les is.
huisduif wijzigde dit bericht op 31-07-2019 10:15
0.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Wordt bij Radar voor gewaarschuwd. Je bent je geld kwijt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit is zo'n bekende truc, google maar. Je bent de zoveelste die veel te veel betaald voor deze service. Er zijn veel van dit soort bedrijfjes die hier rijk van worden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, opgelicht? Jij had een probleem, dat hebben zij opgelost. En daar heb jij voor betaald. Nogal veel, dat wel, maar het is niet zo dat je slot stiekem eigenlijk alsnog niet open ging toch?

Dus nee, daar kan een politie niks mee. Het is niet verboden om een belachelijke prijs voor iets te vragen, en je geïntimideerd voelen is bijna onmogelijk te bewijzen (ik snap het wel hoor, maar ‘ik vond het eng omdat het twee grote kerels waren’ is natuurlijk geen zaak).

Dure les, voor dit soort dingen niet zomaar de bovenste hits bellen.
Helaas, het is een bekende oplichters truc. Is al veel aandacht aan besteed op de televisie, in consumenten programma's en dergelijke. Toch wel nuttig om deze programma's te volgen.....

Als je googelt nooit het eerste adres pakken, maar een beetje verder kijken.

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/ar ... tenmakers/
Volgende keer niet de eerste hit van Google pakken maar even wat verder kijken. Het is toch vrij algemeen bekend dat hier vaak hoge bedragen voor worden gevraagd

Je hebt ze zelf ingehuurd, dus helaas moet je betalen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Opgelicht geven ze ook nog tips:

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraa ... tenmakers/

In zo'n situatie als bovenstaande had je 112 mogen bellen, aldus deze tips.

Zoals met veel bedrijven die bovenaan in Google staan zijn dit gekochte advertenties en zegt dat helemaal niets over hun service.
Duur leermoment. Daarom altijd al naar de prijs vragen voor je ze überhaupt laat komen en indd verder kijken dan de eerste hit op Google.
Alle reacties Link kopieren
Tip:

Zet het telefoonnummer van een betrouwbare sleutelservice in je telefoon, dan heb je het bij de hand op het moment dat je het nodig hebt en hoef je niet de duurste van Google te kiezen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Duur snap ik ook wel
Maar dit was ruim 400 euro
Telefonisch werd gezegd max 150
Wat heel normaal is
Alle reacties Link kopieren
Schrijf een review, liefst meer dan 1.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dahlia74 schreef:
31-07-2019 10:24
Bij Opgelicht geven ze ook nog tips

Goeie tips wel. De eerste tip is om jezelf niet buiten te sluiten (duh!) en de tweede is om niet te betalen als ze een te hoge prijs rekenen. Alsof dat zo makkelijk is als je bedreigd wordt.

Een betere tip is volgens mij om van tevoren heel duidelijk een prijs af te spreken. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
31-07-2019 10:29
Duur snap ik ook wel
Maar dit was ruim 400 euro
Telefonisch werd gezegd max 150
Wat heel normaal is
Ja, dat is ook de truc. Er komen allemaal kosten bij.
pennetje80 schreef:
31-07-2019 10:29
Duur snap ik ook wel
Maar dit was ruim 400 euro
Telefonisch werd gezegd max 150
Wat heel normaal is
Als deze afspraak mondeling gemaakt is had je niet moeten betalen.
En de politie moeten bellen omdat ze je intimideerden.
nu heb je betaald wat betekent dat je akkoord bent gegaan.
dure les.
pennetje80 schreef:
31-07-2019 10:29
Duur snap ik ook wel
Maar dit was ruim 400 euro
Telefonisch werd gezegd max 150
Wat heel normaal is

Dan had je ze 150 euro moeten geven want dat was de afspraak. En als ze moeilijk gaan doen daar ter plekke de politie bellen. Pinautomaten hebben een camera dus als ze zo dom zijn om iets te doen dan zijn ze meteen de pineut.
Alle reacties Link kopieren
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... -probleem/

Je hebt te maken gehad met criminelen en niet met een normaal bedrijf dat je nog zou kunnen aanspreken op een vooraf gemaakte prijsafspraak ... .
nausicaa schreef:
31-07-2019 10:18
Nou ja, opgelicht? Jij had een probleem, dat hebben zij opgelost. En daar heb jij voor betaald. Nogal veel, dat wel, maar het is niet zo dat je slot stiekem eigenlijk alsnog niet open ging toch?

Dus nee, daar kan een politie niks mee. Het is niet verboden om een belachelijke prijs voor iets te vragen, en je geïntimideerd voelen is bijna onmogelijk te bewijzen (ik snap het wel hoor, maar ‘ik vond het eng omdat het twee grote kerels waren’ is natuurlijk geen zaak).

Dure les, voor dit soort dingen niet zomaar de bovenste hits bellen.
Ik lees ook niet per se een geval van oplichting hierin.
Alle reacties Link kopieren
Naar je geld kun je fluiten, maar je hebt het ook niet zo verstandig aangepakt. Ik had vorig jaar (zondagavond laat) het probleem dat er een sleuteltje afbrak in het slot van de achterdeur, waardoor hij niet meer dicht kon. Ik was alleen thuis en het leek me niet fijn om zo te gaan slapen, dus gegoogled en beoordelingen gelezen over verschillende bedrijven die ik kon vinden. Toen naar degene gebeld met heel veel lovende recensies (niet op de site van het bedrijf zelf overigens, dat vind ik ook altijd dubieus) en vooraf aan de telefoon de prijs gevraagd: 50 euro.
Er kwam een man die het probleem netjes en snel verholpen had en het kostte me inderdaad 50 euro.
Nou voorkom je niet altijd alle ellende, maar als je vooraf het een en ander uitzoekt, is de kans wel veel kleiner dat het misgaat.

Dure les voor jou, maar in het vervolg anders aanpakken dus.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 31-07-2019 11:06
2.19% gewijzigd
lise1985 schreef:
31-07-2019 10:39
Ik lees ook niet per se een geval van oplichting hierin.
Ik wel. Is ook gewoon een zeer bekende werkwijze.

Je kan er alleen bar weinig mee.
lise1985 schreef:
31-07-2019 10:39
Ik lees ook niet per se een geval van oplichting hierin.

Nou ja, eerst zeggen dat het maximaal 150 euro kost en vervolgens onder dwang ruim 400 euro laten betalen is natuurlijk gewoon oplichting. Of afpersing, hoe je het ook wil noemen.
Alle reacties Link kopieren
Maar Ze hadden van te voren een (max) prijs gezegd

En ik kon noet binnen, met kids

Ja had beter een andere kunnen kiezen dat weet ik ook wel
RikM schreef:
31-07-2019 11:10
Nou ja, eerst zeggen dat het maximaal 150 euro kost en vervolgens onder dwang ruim 400 euro laten betalen is natuurlijk gewoon oplichting. Of afpersing, hoe je het ook wil noemen.
Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven