Geld & Recht alle pijlers

Verzekering weet waar ik pin??

03-08-2019 18:42 15 berichten
Merkwaardig. Heb vanmiddag mijn auto ingeruild voor een andere. In de garage gebeld naar mijn verzekering met de vaste telefoon van die garage. Ter verificatie stelden ze me allerlei vragen, ook omdat ik niet met mijn eigen telefoon belde volgens hen. Oké, prima. De laatste vraag van hen aan mij was waar ik voor het laatst gepint heb. Huh? Nou zonet op het postkantoor voor het overschrijven. Volgens hen klopte dat en daarmee was de verificatie klaar.
Maar sinds wanneer kan je verzekeringsmaatschappij je transacties zien?

Als het vanuit de sleepwet is heb ik in elk geval geen toestemming gegeven. Of zie ik wat anders over het hoofd?
Ik zou bellen en het ze vragen. Vind het ook vreemd maar het zou goed kunnen dat er een bepaald systeem is waarmee ze dat toch kunnen zien. Zou het ook niet willen.
Is je verzekeraar misschien gelieerd aan een bank? Jouw bank?
Cateautje schreef:
03-08-2019 18:46
Is je verzekeraar misschien gelieerd aan een bank? Jouw bank?
Ja, ik realiseerde het mij zo juist. Slotje dan maar.

Ik was in de veronderstelling contact te hebben met mijn verzekering.
miekemv schreef:
03-08-2019 18:51
Ja, ik realiseerde het mij zo juist. Slotje dan maar.

Ik was in de veronderstelling contact te hebben met mijn verzekering.

Huh? Nu snap ik het even niet meer.

Je dacht dat je je verzekering had gebeld maar je had per ongeluk je bank gebeld?
Maar je hebt wel antwoord op je vragen gekregen?

Als de bank je tussenpersoon is voor je verzekeringen, mogen ze volgens mij geen vragen stellen over de financiële overeenkomsten die je evt ook met hen hebt. Vind het raar dat ze naar pintransacties vragen, als jij een verzekeringsvraag hebt.
Of snap ik het echt helemaal verkeerd nu?
Parallella schreef:
03-08-2019 18:58
Huh? Nu snap ik het even niet meer.

Je dacht dat je je verzekering had gebeld maar je had per ongeluk je bank gebeld?
Maar je hebt wel antwoord op je vragen gekregen?

Als de bank je tussenpersoon is voor je verzekeringen, mogen ze volgens mij geen vragen stellen over de financiële overeenkomsten die je evt ook met hen hebt. Vind het raar dat ze naar pintransacties vragen, als jij een verzekeringsvraag hebt.
Of snap ik het echt helemaal verkeerd nu?
Daar zit mijn verwarring ook hoor, ik dacht ook tussenpersoon. Maar kennelijk doen ze twee in een.
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
03-08-2019 18:58
Huh? Nu snap ik het even niet meer.

Je dacht dat je je verzekering had gebeld maar je had per ongeluk je bank gebeld?
Maar je hebt wel antwoord op je vragen gekregen?

Als de bank je tussenpersoon is voor je verzekeringen, mogen ze volgens mij geen vragen stellen over de financiële overeenkomsten die je evt ook met hen hebt. Vind het raar dat ze naar pintransacties vragen, als jij een verzekeringsvraag hebt.
Of snap ik het echt helemaal verkeerd nu?
Ik ben ook heel benieuwd..
Het telefoonnummer is van de Rabobank 24 uurs. Dan moet je inspreken waar het over gaat. Verzekering dus in mijn geval. Ik dacht dat ik iemand van Interpolis aan de lijn had. Maar kennelijk handelen ze dat zelf af.
Alle reacties Link kopieren
Interpolis is volgens mii van de Rabo
wolkie schreef:
03-08-2019 19:33
Interpolis is volgens mii van de Rabo
Werken samen:

https://www.interpolis.nl/over-interpol ... interpolis
Alle reacties Link kopieren
Die samenwerking tussen Interpolis en de Rabo is de reden dat ik nooit meer iets met 1 van beide te maken wil hebben! Na een verhuizing heeft Interpolis het ooit voor elkaar gekregen om onze verzekeringen op naam van de vorige bewoner van ons huis te zetten omdat die wel een rekening bij de Rabo had. Dus auto-, inboedel- en opstalverzekering waren ineens van iemand die wij niet eens kenden.

En daar kwam ik pas achter toen ik mijn nieuwe auto bij wilde schrijven op onze polis en dat niet kon omdat die op een totaal onbekende naam bleek te staan.
Ja, de naam herkende ik dan wel van de brieven van allerlei incassobureaus en deurwaarders die wij nog kregen...

Ik vraag me nog steeds af wat er was gebeurd als ons huis was afgebrand met onze papieren polis er in. Ik denk dat ze dan doodleuk het uitgekeerde geld op die Rabobankrekening van die ander gestort hadden!
Iphi schreef:
04-08-2019 14:47
Die samenwerking tussen Interpolis en de Rabo is de reden dat ik nooit meer iets met 1 van beide te maken wil hebben! Na een verhuizing heeft Interpolis het ooit voor elkaar gekregen om onze verzekeringen op naam van de vorige bewoner van ons huis te zetten omdat die wel een rekening bij de Rabo had. Dus auto-, inboedel- en opstalverzekering waren ineens van iemand die wij niet eens kenden.

En daar kwam ik pas achter toen ik mijn nieuwe auto bij wilde schrijven op onze polis en dat niet kon omdat die op een totaal onbekende naam bleek te staan.
Ja, de naam herkende ik dan wel van de brieven van allerlei incassobureaus en deurwaarders die wij nog kregen...

Ik vraag me nog steeds af wat er was gebeurd als ons huis was afgebrand met onze papieren polis er in. Ik denk dat ze dan doodleuk het uitgekeerde geld op die Rabobankrekening van die ander gestort hadden!


Tja, dat kun je op hen afschuiven natuurlijk. Je zou je ook kunnen afvragen waarom het jou nooit opviel dat je geen polissen van Jouw verzekeringen op Jouw naam had.....
Blijkbaar 3 verzekeringen zelfs waarvan jij dus geen polisbladen op Jouw naam had.
En je groene kaart van Jouw autoverzekering kan dus ook niet op jouw naam gestaan hebben. En die ontvang je jaarlijks, nooit opgevallen die andere naam daarop?


En bij schade zou het jou wel zijn opgevallen dat je nooit je geld kreeg.... gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
04-08-2019 14:54
Tja, dat kun je op hen afschuiven natuurlijk. Je zou je ook kunnen afvragen waarom het jou nooit opviel dat je geen polissen van Jouw verzekeringen op Jouw naam had.....
Blijkbaar 3 verzekeringen zelfs waarvan jij dus geen polisbladen op Jouw naam had.
En je groene kaart van Jouw autoverzekering kan dus ook niet op jouw naam gestaan hebben. En die ontvang je jaarlijks, nooit opgevallen die andere naam daarop?


En bij schade zou het jou wel zijn opgevallen dat je nooit je geld kreeg.... gelukkig maar.
Jazeker hadden we polisbladen e.d. op onze naam! En elke maand werd braaf de premie afgeschreven van onze rekening.
De Rabo had intern iets veranderd in hun computersysteem waardoor al onze verzekeringen gekoppeld waren aan ons adres, dat weer gekoppeld was aan de rekening van de vorige bewoner.
Het systeem had dus geconcludeerd dat de vorige bewoner bij onze verzekeringen hoorde en al onze gegevens kwijtgemaakt.

Als in de tijd voordat we dat gemerkt hadden ons huis was afgebrand met onze papieren polissen er in denk ik niet dat we zonder erg veel gedoe ons geld gekregen hadden. Aangezien die papieren de enige plek waren waarop onze naam nog aan de polis gekoppeld zat.
Alle reacties Link kopieren
Die samenwerking hoeft er toch niet toe te leiden dat gegevens over betaalgedrag worden gedeeld? Die zijn voor de verzekeraar irrelevant. Verzekeraar kan ook andere controle vragen stellen.

Ik zou het wel begrijpen dat als je via de Rabo contact opneemt, dat zij de verificatie uitvoeren en dat ze je dan daarna doorverbinden met de verzekeraar. Wellicht is dat wat er aan de hand was?
Alle reacties Link kopieren
Interpolis is inderdaad van de Rabobank maar ik vind het wel opmerkelijk dat iemand van Interpolis dus ook jouw bankrekeningen in kan zien.

Ik zou dit nog eens navragen want het lijkt me een vreemde gang van zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven