Geld & Recht alle pijlers

H&M retourzending is niet goed gegaan, wat nu?

04-08-2019 18:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Advies / ervaringen gevraagd. Gaat om het volgende; begin juli flink wat besteld bij de H&M (nog nooit problemen mee gehad, maar nu doe ik dit dus nooit meer) man wat een ged*nder.. Nou je begrijpt de helft ging weer terug, en daarna volgt een rekenwerkje aangezien ik altijd kies voor het achteraf betalen. Bedrag + retourkosten betaald, pakket weer terug en klaar zou je denken.

Alles in 1 doos, track en trace bon uiteraard bewaard en er verder geen aandacht meer aan geschonken. Tot ik een week of 3 later een mailtje krijg met 'retour is aangekomen', nou dikke prima dacht ik. De doos is aangekomen, dus het mailtje gelijk verwijderd (ja oké beetje dom, maar wat kan er nou fout gaan?)

Tot ik van de week een verzoek krijg om nog een restbedrag over te maken. Huh? Nou je begrijpt, alle mails nagekeken (huis op de kop gehad, stel je voor dat ik het toch fout heb gedaan maar nee) blijkt een bikini niet te zijn aangekomen in die 'doos'. Uiteraard wel een retourformulier bijgestuurd, waarop ook duidelijk stond waarom ik de bikini retourneerde..

Maar ja wat nu? Internet al afgezocht naar soortgelijke gevallen maar kan zo niks vinden. Zij blijven maar aangeven dat ik de bikini toch echt thuis heb liggen. Wat dus echt niet het geval is.

Wat nu?
Joe.
Betalen, zo duur zal het vast niet zijn
Ben je van het gezeik af.
even bellen en anders Pejeka even om advies vragen
Maar 1 bikini niet aangekomen?! Heeft iemand van de post je doos open gemaakt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit eens bij een andere webwinkel gehad. Daar hadden ze een filmpje of foto's van het uitpakken van de doos en kon je dus zien wat er in zat. De foto's hebben ze gemaild. Misschien doet HM dit ook?
Ik heb het ook weleens gehad. Ik had 1 grote doos en 1 apart zakje met 1 artikel. Dat ene artikel moest terug samen met wat andere dingen uit de grote doos, dus had het bij elkaar gedaan. Dat snappen ze bij H&M blijkbaar niet, ook al zat het retourformulier erbij. Ik hoefde alleen het track&trace nummer te geven en toen was het afgeboekt, ik hoefde niets te betalen.
Wat nu?

Ehmmm... Bel of mail de klantenservice. Gewoon als eerste. Daar zijn ze voor he?

Aangeven dat de bikini er in zat. Meestal corrigeren ze het uiteindelijk wel. Soms gaat het mis bij retouren uitpakken en verwerken. Of zakje was niet goed en ligt die bikini op miscellaneous.

Blijft mensenwerk en H&M is meestal makkelijk en courant. Als je maar wel zelf de klantenservice aanschrijft of belt voor een correctie/onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de klantenservice al gebeld, of een berichtje gestuurd via messenger?
Alle reacties Link kopieren
Je pakket wordt gewogen (tenminste door post NL wel) voordat je het meegeeft. Dus even kijken met de track en trace hoe zwaar pakket was en dan kunnen ze zo controleren hoeveel erin zat.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat laatst bij wehkamp. Gewoon ff gebeld met de klantenservice en toen is ook dat ene ene artikel afgeboekt
carrie-bradshaw schreef:
04-08-2019 19:12
Je pakket wordt gewogen (tenminste door post NL wel) voordat je het meegeeft. Dus even kijken met de track en trace hoe zwaar pakket was en dan kunnen ze zo controleren hoeveel erin zat.


Dat staat er helemaal niet ( meer) bij. Alleen postadres en track and tracenummer. Is allemaal anders nu H&M wel retourstickers met barcodes heeft.

TO moet gewoon even eerst eens de klantenservice bellen of mailen.

Ipv in de stress te schieten en wat nu te roepen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-08-2019 18:34
Betalen, zo duur zal het vast niet zijn
Ben je van het gezeik af.

Indd dit dus!

Succes
Alle reacties Link kopieren
Waarom bestel je een héle vracht kleding om daarna meer dan de helft terug te sturen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst kijken of die bikini toch niet nog per ongeluk onder je bed is beland. Daarna de klantenservice bellen en je verhaal uitleggen. Even kijken wat hun reactie is. Waarschijnlijk wordt het opgelost en in het ergste geval kost het je 1 goedkope bikini, dus dat zal ook wel meevallen.

Ik snap trouwens niet waarom je dat mailtje noemt. De doos is toch ook aangekomen? Dat ene mailtje zegt toch niet of die bikini er in zit? (En ja, mailboxen zijn tegenwoordig gigantisch, waarom zo'n mailtje weggooien als je denkt hem misschien nog nodig te hebben?)
chocolol wijzigde dit bericht op 04-08-2019 22:19
0.09% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
04-08-2019 19:13
Dat staat er helemaal niet ( meer) bij. Alleen postadres en track and tracenummer. Is allemaal anders nu H&M wel retourstickers met barcodes heeft.

TO moet gewoon even eerst eens de klantenservice bellen of mailen.

Ipv in de stress te schieten en wat nu te roepen.
Dat kun je gewoon opzoeken. Barcode van je geretourneerde pakket invullen in de PostNL app en het gewicht staat erbij. Of is dat gewicht gewoon overgenomen van hoe je het pakket in eerste instantie ontvangen hebt?
pejeka schreef:
04-08-2019 19:24
Waarom bestel je een héle vracht kleding om daarna meer dan de helft terug te sturen?
Waarom zou je kleding houden die niet past/niet lekker zit of wat dan ook? Ik heb vandaag zelfs bijna mijn hele bestelling van H&M geretourneerd. Maten kloppen vaak niet bij H&M dus ik bestel van sommige dingen 3 maten en zelfs dan komt het nog voor dat het niet past. Ik heb broeken en rokken van H&M in maat 34 t/m 40 en ze passen allemaal.
Suzan_1991 schreef:
04-08-2019 21:22
Waarom zou je kleding houden die niet past/niet lekker zit of wat dan ook? Ik heb vandaag zelfs bijna mijn hele bestelling van H&M geretourneerd. Maten kloppen vaak niet bij H&M dus ik bestel van sommige dingen 3 maten en zelfs dan komt het nog voor dat het niet past. Ik heb broeken en rokken van H&M in maat 34 t/m 40 en ze passen allemaal.
Ow, je bent er in getrapt, nu kom het nieuwe stokpaardje.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee.

Ik heb al via mail contact met ze gehad, toen kwam er niet zo'n aardige reactie terug.. ik zou maar in de war zijn, en moest thuis maar eens goed kijken.. al gedaan. 3 keer. Nadien dus dit topic gestart.

Ga morgen de klantenservice maar even bellen. En hopen op een andere medewerker..
bloemenmeisje97 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 22:04
18.99% gewijzigd
Joe.
Bloemenmeisje97 schreef:
04-08-2019 21:56
Bedankt voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee.

Ik heb al via mail contact met ze gehad, toen kwam er niet zo'n aardige reactie terug.. ik zou maar in de war zijn, en moest thuis maar eens goed kijken.. al gedaan. 3 keer.

Het gaat me niet eens zozeer om het geld, maar wel hoe er vervolgens met me wordt omgegaan.

Ga morgen de klantenservice maar even bellen.
Ik doe het altijd eerst via Facebook. Tegenwoordig kan het ook via pb, eerst kon het alleen openbaar. Je krijgt dan een email van de social media klantenservice. Ik word door hen altijd goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren
ik had het toevallig eergisteren nog aan de hand, bij een andere webwinkel. ook 1 jurkje wat in een los zakje zat bij 2broeken in een doos gedaan en alles afgeboekt behalve dat jurkje. even contact gehad met klantenservice, bestelnummer en retourdatum aangegeven waarop zij de voorraad heeft nagekeken en later terugkwam met excuus en het verhaal dat er op de dag van mijn retouren een storing was geweest waardoor het afboeken mis is gegaan. gewoon even bellen dus dan word het meestal wel opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Geen stress. Ik heb een keer de pech gehad dat mijn hele retourzending vernietigd was in het postsorteercentrum. Ik kreeg enkel een totaal uit elkaar getrokken zakje terug met een droog briefje dat er iets mis gegaan was. Bij de h en m werd ik door de klantendienst super vriendelijk te woord gestaan en ook direct geloofd (ik had behoorlijk veel stress bij het bellen). Alles werd mooi teruggestort. De man aan de telefoon zei dat ik niet wakker hoefde te liggen, de h en m zou dit verlies niet voelen:)
Alle reacties Link kopieren
Heb ook eens gehad bij H&M dat een groot deel van mijn verzending terug ging en dat is ook niet goed gegaan met retourneren, toen kon je ze nog mailen en dat heb ik gedaan en toen hebben ze het in orde gemaakt. Je kan ze nu het beste een messenger bericht sturen, word je goed en vaak snel geholpen.
gizzmo-returns schreef:
04-08-2019 18:34
Betalen, zo duur zal het vast niet zijn
Ben je van het gezeik af.
Dit.
Bedenk maar dat je vast al veel gemak hebt gehad van online bestellen dus dat die ene bikini er wel af kan.
Bloemenmeisje97 schreef:
04-08-2019 21:56
Bedankt voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee.

Ik heb al via mail contact met ze gehad, toen kwam er niet zo'n aardige reactie terug.. ik zou maar in de war zijn, en moest thuis maar eens goed kijken.. al gedaan. 3 keer. Nadien dus dit topic gestart.

Ga morgen de klantenservice maar even bellen. En hopen op een andere medewerker..
Gewoon bellen, ze zijn meestal echt niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ooit (jaren geleden) bij Zalando meegemaakt. Schoenen in 2 maten besteld en beiden maten weer retour. Bleek later dat maar 1 paar afgemeld was en het andere paar niet.

Heeft iemand onderweg van het pakket er een paar uitgehaald of bij Zalando zelf of hebben ze per vergissing het 2 paar verkeerd afgemeld. Geen idee.

Toen ik aangaf dat beide paren in de doos retour hadden gezeten moest ik een brief naar Berlijn sturen en daarna was het ook klaar. Ik hoefde niets te betalen wat ik ook niet zou hebben gedaan voor iets wat ik retour had gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven