Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil geen bouwafval container zien

05-08-2019 14:08 238 berichten
Onlangs hebben wij een huis uit de jaren ‘50 gekocht. De sleuteloverdracht is pas over een paar weken maar de huidige eigenaar heeft alvast een mailtje gestuurd namens de buurvrouw dat zij geen bouwafval container wil zien.

Ja zien. Want die container komt voor onze eigen deur en op de openbare weg. Dit hebben we kortgesloten met de gemeente voor de zekerheid. Op de stoep was niet handig ivm doorgang en werken aan de waterleiding. Op onze oprit is niet handig omdat we dan ons huis niet meer in/uit kunnen.

Tegenover onze huizen zit een bos en verder is het sowieso erg open en rustig. Maar zij wil niet uit haar huiskamerraam een bouwcontainer zíen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou netjes op reageer. We hebben 1x gezwaaid vanaf onze oprit en we wilde ons toen voorstellen maar ze maakte dat ze weg kwam.

En als ze al geen container wil zien, hoe ga ik dan insteken dat we 3 maanden 5 dagen per week gaan verbouwen met 4-5 man? Het is vervelend maar om ons huis in deze eeuw te krijgen qua verwarming, leidingwerk en isolatie gaat er nog al verbouwd worden.

Dus tips, tricks en ervaringen zijn erg welkom.
Ik vind 22.00 uur belachelijk laat.

En daarnaast mag je tussen 7.00 en 22.00 uur ook geen 'overlast' veroorzaken he? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Als de sleuteloverdracht pas over een paar weken is waarom zet je er dan 14 augustus een container neer? Maar dit terzijde.

Ga niet werken met briefjes, mails e.d.. Dat wordt altijd verkeerd geïnterpreteerd. Ga nogmaals langs, ze zal toch eens wel thuis zijn? Begin dan niet over de container, je weet immers niet of ze daar wel of geen opmerking over heeft gemaakt. Vertel globaal van je plannen en dat je het puin niet laat slingeren, maar netjes in een container stopt.
Alle reacties Link kopieren
gelukkig zijn containers tegenwoordig meestal groen, dat vind ik wel wat schelen

maar die andere buren die wel leuk zijn, hebben die geen oprit die grenst aan jullie oprit?
want dan kun je misschien vragen of je ook een stukje over hun oprit mag rijden zolang die container op jullie oprit staat...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar huis ook kopen, maar ik snap dat dat niet altijd gaat.
Dan zou ik haar lekker negeren, en als ze gaat zeuren de tyfus laten krijgen!
Kate2000 schreef:
05-08-2019 15:08
Ik zou haar huis ook kopen, maar ik snap dat dat niet altijd gaat.
Dan zou ik haar lekker negeren, en als ze gaat zeuren de tyfus laten krijgen!
Nee, niet altijd. Maar vaak wel? :rofl:
Kate2000 schreef:
05-08-2019 15:08

Dan zou ik haar lekker negeren, en als ze gaat zeuren de tyfus laten krijgen!
Wat klinkt dat gezellig zo met die woorden.
2019 schreef:
05-08-2019 14:48
Maar goed to zou jij het fijn vinden om tegen een bouwcontainer aan te moeten kijken?
Hoe moet je anders grootschalig verbouwen? 10 keer per dag met je auto vol bouwafval naar de milieu straat?

Of komt er nu zo'n kul argument dat GlitterCupCake dan maar niet zo'n huis had moeten kopen?

Die oude verzuurde pensionado's moeten eens een hobby gaan zoeken. In plaats van zaniken over een bouwcontainer. Écht, je hebt geen leven als je daarover miept....
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
05-08-2019 14:48
Maar goed to zou jij het fijn vinden om tegen een bouwcontainer aan te moeten kijken?
Ach, voor 3 maanden is dat toch te overzien?
ClaireSophie schreef:
05-08-2019 15:10
Hoe moet je anders grootschalig verbouwen? 10 keer per dag met je auto vol bouwafval naar de milieu straat?

Of komt er nu zo'n kul argument dat GlitterCupCake dan maar niet zo'n huis had moeten kopen?

Die oude verzuurde pensionado's moeten eens een hobby gaan zoeken. In plaats van zaniken over een bouwcontainer. Écht, je hebt geen leven als je daarover miept....
O wacht even de bewoners die aan het verbouwen zijn van 8 tot 5 naar hun werk ( of wonen rustig in hun oude huis)en de buren hebben geen leven en mogen niet miepen.
Ik snap hem.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 15:13
2.88% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
05-08-2019 15:11
Ach, voor 3 maanden is dat toch te overzien?
Bijna elke verbouwing loopt uit.
Maar goed ik heb al begrepen dat de buren de T mogen krijgen of ze mogen niet miepen als ze wat ouder zijn.
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 14:28
Oké wel fijn om te lezen dat een container niet heel gek is om neer te zetten. We hebben het plan om hem van 14 augustus tot 14 november neer te zetten. Zijn we eerder klaar dan gaat het eerder weg.

Aanbellen hebben we nu 2x gedaan maar geen reactie. Ik ben erg van het voorstellen en op goede voet samenleven. Ik heb slechte buren gehad en dat vind ik naar wonen.

Ik heb niet op de mail van de huidige eigenaar gereageerd. Die man is boos dat we ‘zijn’ huis gaan verbouwen en dat we minder hebben betaald dan de vraagprijs :-[ Hij vind het niet eerlijk dat we een aankoopmakelaar hadden. Hij had zelf een verkoopmakelaar.

De buren waar onze oprit aan grenst vinden het helemaal leuk dat we er komen wonen. Zij zijn (net als de buurvrouw en de eigenaar) ook op leeftijd maar zien graag verjonging komen.

Onze bouwvakker gaan wel echt lawaai maken ben ik bang. Het zijn bouwvakkers, geen horlogemakers. Ik vrees een beetje voor de komende maanden.
Ook daar kan je met de bouwvakkers afspraken overmaken.
Vorig jaar kregen wij nieuwe buren, zij hebben ook 3 maanden verbouwd, maar de nieuwe eigenaren hebben de bouwvakkers op het hart gedrukt voor 10 uur 's ochtends niet te boren etc.
Ik ben zelf een keer bij hun binnen geweest om te vragen hoe of wat. Ik ging met verlof en zag het niet zitten om in de kraamperiode met herrie naast me te zitten. Ze hadden al gezien dat ik hoogzwanger was en als ik bevallen was ik het even moest laten weten, dan zouden ze ervoor zorgen dat er tijdens mijn rusturen geen dingen gesloopt of geboord zou worden.
Dus je zou ook je bouwvakkers kunnen vragen rekening te houden met hoe laat ze gaan slopen oid. Niet dat je dat moet doen, maar mijn verhaal is alleen om te laten zien dat er bouwvakkers zijn die echt wel mee willen denken aan omstandigheden
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
05-08-2019 15:11
O wacht even de bewoners die aan het verbouwen zijn van 8 tot 5 naar hun werk en de buren hebben geen leven en mogen niet miepen.
Ik snap hem.
Als je hierover gaat zeiken heb je inderdaad geen leven.

Maar stel dat ze het zonder container doen. Dan moeten ze 800x extra naar de milieustraat, waardoor de verbouwing alleen maar langer gaat duren en de periode waarin je in de herrie zit dus ook.

Dan wil ik best wel even tegen een container aankijken.
2019 schreef:
05-08-2019 14:48
Maar goed to zou jij het fijn vinden om tegen een bouwcontainer aan te moeten kijken?

Nee. Alleen kijkt ze er niet tegenaan als in dat ze het pas ziet als ze tegen het huiskamerraam gaat staan, met haar rechter oor tegen het glas geplakt. En dan staat er zo’n 6 tot 9 meter naar links verderop een container.
2019 schreef:
05-08-2019 15:12
Bijna elke verbouwing loopt uit.
Maar goed ik heb al begrepen dat de buren de T mogen krijgen of ze mogen niet miepen als ze wat ouder zijn.
Niet over een container nee. Dat is gewoon dom gezanik. Doe je ogen dicht, zie je hem niet meer.

Maar ik vind ook 3 maanden herrie dan weer een ander verhaal. Daar kan TO best met de aannemer even over gaan zitten. Wat ik al tikte eerder. Daar zijn echt afspraken over te maken.

En tussen 7.00 en 22.00 uur klussen zoals Prada zou aangeven is echt aso. Daar gaan mensen nu terecht van steigeren.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 15:15
4.70% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 15:07
Ik vind 22.00 uur belachelijk laat.

En daarnaast mag je tussen 7.00 en 22.00 uur ook geen 'overlast' veroorzaken he? ;-)
Wordt lastig als flink gesloopt word, vaak is dit vooral de eerste week/weken van toepassing. Verderop in de verbouwing nog de herrie van leidingen en stopcontacten infrezen verder is het geluid van een verbouwing goed te doen tussen 7:00 en 20:00 uur. Hier is mijn advies wel: overleg.

Buren gaven aan vrienden over de krijgen en vanaf 17:00 uur in de tuin te willen zitten, dan stoppen we om 17;00 uur!

Momenteel zijn de buren op vakantie dus starten we eerder en gaan we wat uurtjes langer door!

Maar geluidsoverlast is niet te voorkomen. 'Gelukkig' werken de meeste mensen tussen 7:00 en 18:00 of zijn althans wakker en zich aan het klaarmaken voor werk! Behalve de pensionado's....
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 15:14
Nee. Alleen kijkt ze er niet tegenaan als in dat ze het pas ziet als ze tegen het huiskamerraam gaat staan, met haar rechter oor tegen het glas geplakt. En dan staat er zo’n 6 tot 9 meter naar links verderop een container.
Zet dit dan ook in de openingspost neer.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het 4 maanden, ik snap echt het probleem niet. Heeft niets met niet mogen miepen te maken, het hoort er gewoon bij. TO wil de woning moderniseren, het kan zomaar zijn dat er al 40-50 jarig nauwelijks aan de woning is gebeurd. Dus moet ene koper van de woning maar in de oude zooi blijven, want anders hebben de buren overlast van een verbouwing? TO pakt in een keer door, dat is voordeliger voor de buren dan kopers die besluiten er een meerjarenplan te maken.
2019 schreef:
05-08-2019 15:11
O wacht even de bewoners die aan het verbouwen zijn van 8 tot 5 naar hun werk ( of wonen rustig in hun oude huis)en de buren hebben geen leven en mogen niet miepen.
Ik snap hem.
Geen leven? Omdat je tegen een bouwcontainer aankijkt? Tijd voor psychologische hulp hoor..
ClaireSophie schreef:
05-08-2019 15:15
Wordt lastig als flink gesloopt word, vaak is dit vooral de eerste week/weken van toepassing. Verderop in de verbouwing nog de herrie van leidingen en stopcontacten infrezen verder is het geluid van een verbouwing goed te doen tussen 7:00 en 20:00 uur. Hier is mijn advies wel: overleg.

Buren gaven aan vrienden over de krijgen en vanaf 17:00 uur in de tuin te willen zitten, dan stoppen we om 17;00 uur!

Momenteel zijn de buren op vakantie dus starten we eerder en gaan we wat uurtjes langer door!

Maar geluidsoverlast is niet te voorkomen. 'Gelukkig' werken de meeste mensen tussen 7:00 en 18:00 of zijn althans wakker en zich aan het klaarmaken voor werk! Behalve de pensionado's....

Als ze het laten doen is het meestal om 16.00/17.00 uur wel klaar. Tenminste bij ons. Ja, we gingen in de avonden zelf ook vaak wat doen maar echt niet slopen en onwijze herrie maken.
En ik heb ook echt overlegd met aannemer dat ze niet de setreo op 200 hadden en dat ze geen herrie gingen maken al om 7.15 uur. Misschien 2x gebeurt in 6 weken.

Ik mag hopen dat TO begrijpt dat je niet in de avonden ook gewoon nog pleuris veel herrie kan maken. Een keertje tot 20.00 of effe later .. als iets af moet alla, in overleg.

Maar roepen dat het tussen na 22.00 uur en 7.00 uur wel rustig is.. Tja daar zou ik ook een ruzietje voor over hebben.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 15:23
20.56% gewijzigd
2019 schreef:
05-08-2019 15:12
Bijna elke verbouwing loopt uit.
Maar goed ik heb al begrepen dat de buren de T mogen krijgen of ze mogen niet miepen als ze wat ouder zijn.
Het is leven en laten leven. BIj het wonen in een wijk met koopwoningen, hoort ook af en toe verbouw overlast.
Niet leuk, maar niet zoveel aan te doen. Je kunt binnen grenzen rekening met elkaar houden, maar sommige klussen veroorzaken nu eenmaal overlast. ALs de buurvrouw over 5 jaar zelf een nieuwe keuken nodig heeft, zal ook zij overlast veroorzaken.
2019 schreef:
05-08-2019 15:11
O wacht even de bewoners die aan het verbouwen zijn van 8 tot 5 naar hun werk ( of wonen rustig in hun oude huis)en de buren hebben geen leven en mogen niet miepen.
Ik snap hem.


Hè? Ik ben zelf één van de bouwvakkers 3 dagen per week en we wonen er zelf dan ook.

Je snapt het niet. Echt niet. Pak even lekker wat te eten en zet een muziekje op :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 15:08
Nee, niet altijd. Maar vaak wel? :rofl:
Soms wel dan.
Dahlia74 schreef:
05-08-2019 15:16
Dan is het 4 maanden, ik snap echt het probleem niet. Heeft niets met niet mogen miepen te maken, het hoort er gewoon bij. TO wil de woning moderniseren, het kan zomaar zijn dat er al 40-50 jarig nauwelijks aan de woning is gebeurd. Dus moet ene koper van de woning maar in de oude zooi blijven, want anders hebben de buren overlast van een verbouwing? TO pakt in een keer door, dat is voordeliger voor de buren dan kopers die besluiten er een meerjarenplan te maken.
Amen!
gizzmo-returns schreef:
05-08-2019 15:17
Het is leven en laten leven. BIj het wonen in een wijk met koopwoningen, hoort ook af en toe verbouw overlast.
Niet leuk, maar niet zoveel aan te doen. Je kunt binnen grenzen rekening met elkaar houden, maar sommige klussen veroorzaken nu eenmaal overlast. ALs de buurvrouw over 5 jaar zelf een nieuwe keuken nodig heeft, zal ook zij overlast veroorzaken.
Eens.

Je ontkomt er niet aan. En dan miepen over een container.

Zolang TO beetje rekening houd met buren en de herrie in de allervroegte en in de avond een beetje met slaaptijd baby's en kinderen en niet maanden lang elke avond tot na etenstijd doorgaat zal het wel loslopen. Dan heb je je best gedaan.
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 15:07
Ik vind 22.00 uur belachelijk laat.

En daarnaast mag je tussen 7.00 en 22.00 uur ook geen 'overlast' veroorzaken he? ;-)


We gaan werken tussen 08.00-17.30.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven