Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil geen bouwafval container zien

05-08-2019 14:08 238 berichten
Onlangs hebben wij een huis uit de jaren ‘50 gekocht. De sleuteloverdracht is pas over een paar weken maar de huidige eigenaar heeft alvast een mailtje gestuurd namens de buurvrouw dat zij geen bouwafval container wil zien.

Ja zien. Want die container komt voor onze eigen deur en op de openbare weg. Dit hebben we kortgesloten met de gemeente voor de zekerheid. Op de stoep was niet handig ivm doorgang en werken aan de waterleiding. Op onze oprit is niet handig omdat we dan ons huis niet meer in/uit kunnen.

Tegenover onze huizen zit een bos en verder is het sowieso erg open en rustig. Maar zij wil niet uit haar huiskamerraam een bouwcontainer zíen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou netjes op reageer. We hebben 1x gezwaaid vanaf onze oprit en we wilde ons toen voorstellen maar ze maakte dat ze weg kwam.

En als ze al geen container wil zien, hoe ga ik dan insteken dat we 3 maanden 5 dagen per week gaan verbouwen met 4-5 man? Het is vervelend maar om ons huis in deze eeuw te krijgen qua verwarming, leidingwerk en isolatie gaat er nog al verbouwd worden.

Dus tips, tricks en ervaringen zijn erg welkom.
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 15:21
We gaan werken tussen 08.00-17.30.
Prima tijden !
ClaireSophie schreef:
05-08-2019 14:35
Good luck! Ik weet nog dat je fel reageerde op mijn verbouwingsplannen en dat was ergens nog terecht want wij zijn aan alle kanten aan het uitbouwen, maar over een bouwcontainer heb ik de buren nog niet horen klagen...

Wat ik wil zeggen: je staat in je recht en nee verbouwen is er verre van leuk maar wat verwachten de buren dan als je een jaren vijftig bouwval koopt? Veel 55+ ers worden met de dag inflexibeler :facepalm:

Good luck!


Hoe gaat het met de pukkel? :-P) :-* Mijn aversie voor aanbouwen is nog groter geworden na jouw topic :biggrin:
Fruity-Pebbles schreef:
05-08-2019 15:13
Ook daar kan je met de bouwvakkers afspraken overmaken.
Vorig jaar kregen wij nieuwe buren, zij hebben ook 3 maanden verbouwd, maar de nieuwe eigenaren hebben de bouwvakkers op het hart gedrukt voor 10 uur 's ochtends niet te boren etc.
Ik ben zelf een keer bij hun binnen geweest om te vragen hoe of wat. Ik ging met verlof en zag het niet zitten om in de kraamperiode met herrie naast me te zitten. Ze hadden al gezien dat ik hoogzwanger was en als ik bevallen was ik het even moest laten weten, dan zouden ze ervoor zorgen dat er tijdens mijn rusturen geen dingen gesloopt of geboord zou worden.
Dus je zou ook je bouwvakkers kunnen vragen rekening te houden met hoe laat ze gaan slopen oid. Niet dat je dat moet doen, maar mijn verhaal is alleen om te laten zien dat er bouwvakkers zijn die echt wel mee willen denken aan omstandigheden
En dit! In overleg kan er heel veel! Vaak is er écht niet weken lang herrie tussen 7:00 en 18:00 maar een paar uurtjes per dag of alleen de eerste dagen (tijdens bijvoorbeeld slopen). Volgens mij probeert TO contact te leggen en kan ze gelijk, als ze contact heeft, hoe de buurvrouw daarin staat. Hebben wij ook gedaan. Buren vroegen ons:

Liever niet voor 7:30 en na 18:00 zware boor/sloop en zaagwerkzaamheden.
Op zaterdag graag na 9:00 uur beginnen en rond 16:00 stoppen en zondag alleen opruimen en vegen!

We hebben mazzel met zulke buren en houden ons hieraan. We melden het ook als er, zoals laatst, gefreest moest worden. Hebben we twee dagen uitgesteld want toen gingen de buren op vakantie!

Nogmaals, communicatie.
Maar nee, miepen over de container. Ik er met mijn pet niet bij!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een email terugsturen en daarin alleen vermelden: bedankt voor de informatie. Mvg
Zet een paar mooie plantenpotten voor de container ;)
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 15:23
Prima tijden !

Vonden we zelf ook wel :) Ik wil douchen zonder bouwvakkers en mét water en onze peuter slaapt vroeg. Ik zou verbouwgeluiden ook niet tof vinden tijdens en na het diner.
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 15:25
Hoe gaat het met de pukkel? :-P) :-* Mijn aversie voor aanbouwen is nog groter geworden na jouw topic :biggrin:
:proud: inmiddels noem ik onze aan/uitbouw ook pukkel. Mijn man vraagt wekelijks hoe ik aan die 'achterlijke' term kom, hoe moest eens weten :facepalm:

Nou kijk! Geen aanbouw voor jou/bij jullie! Scheelt weer voor de buren!

Succes hè met alles! Hou het eindresultaat voor ogen!
Nitflex schreef:
05-08-2019 15:27
Zet een paar mooie plantenpotten voor de container ;)


Ik had niet gedacht aan camouflage en waardeer jouw tip en die van dat koeiendoek :thumbsup:
Iedereen die reageert, sowieso bedankt. Het gaat wat snel en ik neem alle tips mee :heart:
2019 schreef:
05-08-2019 14:46
We hebben alleen gezwaaid vanaf onze oprit staat er in de openingspost.
Dan zet je de container toch op je oprit neer. Maar dat is blijkbaar onhandig zo te lezen
Je kunt wel een container met toestemming op straat plaatsen, maar dat wil niet zeggen dat je daar ook kunt parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk dat je dan beseft dat je daar langs komt te wonen... Daar zou ik misschien nog wel het meeste van balen.
Koop voor een paar tientjes een rol wilgetenenmat en zet die voor de container.
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 15:29
Ik had niet gedacht aan camouflage en waardeer jouw tip en die van dat koeiendoek :thumbsup:
In ieder geval een briefje met je contactgegevens geven.
-Wij hebben elkaar nog niet kunnen ontmoeten, hopelijk lukt dat binnenkort! Groetjes, de nieuwe buren, tel/email.
Alle reacties Link kopieren
zodra de container geplaatst wordt aan de buitenkant voor haar ramen lakens spannen.
Probleem opgelost.
Niet geschoten is altijd mis
In ieder geval moet je je voorbereiden op het hebben van enorme zeikerd als buur. Dus als je heg centimeter hoger is geworden klachten, als fiets van je kind op de stoep is blijven liggen klachten, als jullie auto vies is klachten, als jullie kat door hun tuin loopt klachten, etc etc.
Ik vind inderdaad ook vooral: rekening houden met elkaar is normaal, maar eisen dat er geen container komt, dat is onredelijk.

What's next, ik wil niet dat de AH-bezorgingsdienst na 18 uur langskomt? Ik wil niet dat je je auto voor 7 uur 's ochtends krabt? Ik wil niet dat je baby na 20.00 uur huilt? Ik wil niet dat je de kliko na 20.00 uur naar je tuin terughaalt?
Dahlia74 schreef:
05-08-2019 15:16
Dan is het 4 maanden, ik snap echt het probleem niet. Heeft niets met niet mogen miepen te maken, het hoort er gewoon bij. TO wil de woning moderniseren, het kan zomaar zijn dat er al 40-50 jarig nauwelijks aan de woning is gebeurd. Dus moet ene koper van de woning maar in de oude zooi blijven, want anders hebben de buren overlast van een verbouwing? TO pakt in een keer door, dat is voordeliger voor de buren dan kopers die besluiten er een meerjarenplan te maken.
Inderdaad. Mijn buurvrouw is nou al 1,5 jaar bezig. En mijn buurman van de andere kant maar zeiken omdat het binnen 2 maanden gebeurde bij mij. En die is nog jong ook.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 15:14
Nee. Alleen kijkt ze er niet tegenaan als in dat ze het pas ziet als ze tegen het huiskamerraam gaat staan, met haar rechter oor tegen het glas geplakt. En dan staat er zo’n 6 tot 9 meter naar links verderop een container.
Dan kun je er gevoeglijk van uitgaan dat ze m bewust wil zien als ze m kan zien.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Misschien mailen dat je haar kop ook liever niet ziet, of ze dus tussen het krieken vd dag en zonsondergang wil binnen blijven.
2019 schreef:
05-08-2019 14:48
Maar goed to zou jij het fijn vinden om tegen een bouwcontainer aan te moeten kijken?
Ik ben TO dan wel niet, maar ik vind heel veel dingen niet fijn, zoals vrachtwagens op de snelweg tijdens de spits, of kletsende mensen in de supermarkt die de boel versperren - maar dat betekent niet dat ik het recht óf het plan heb om anderen te vertellen dat ík er geen zin in heb. Het probleem is namelijk niet dat het niet mag, maar dat ik er geen zin in heb. De oplossing ligt dan dus bij mij en niet bij die ander.
-jolijn- schreef:
05-08-2019 16:01
Ik vind inderdaad ook vooral: rekening houden met elkaar is normaal, maar eisen dat er geen container komt, dat is onredelijk.

Zoals iemand anders al zei: je wéét helemaal niet of buuf dit eist. Dit is alleen nog maar wat de verkoper heeft gezegd en daar kan een enorme vertekening in zitten.
Ik ben buurtbemiddelaar en ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen een enórm probleem met mekaar hadden gewoon omdat ze nog nooit rechtstreeks met elkaar gesproken hadden en alleen maar op basis van aannames boos waren geworden :facepalm:
Ik wéét idd niet of het wel waar is wat de verkoper zegt. Daarvoor moet ik de buurvrouw eerst spreken.

Het kan zijn dat de verkoper liegt. Maar met de tips die ik hier krijg kan ik al wel het gesprek beter aansnijden.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 15:29
Ik had niet gedacht aan camouflage en waardeer jouw tip en die van dat koeiendoek :thumbsup:
Of je laat het gerucht verspreiden dat er een zuipkeet container voor hangjongeren wordt geplaatst. En dan tadaaaaa, opluchting! Het is gewoon een afvalcontainer.

Mijn zus heeft ook zo’n zeikende buurvrouw. Eerst was het probleem dat mijn zus het geen probleem vond dat nichtje en andere buurkinderen met stoepkrijt op door zus gehuurde puincontainer tekenden. Toen vonden ze dat zus met hen had moeten overleggen over de kleur tegels van haar oprit want dat vloekte met haar kleurenschema (NB: het zijn allemaal vrijstaande woningen, dus niet dat je een soort gedeelde oprit hebt waarbij veel mensen samen doen met de buren).

En toen de sanitairmeneer en keukenmeneer kwamen kwam ze een oploop maken want ‘ze stond op het punt van bevallen’. Echt, wat denkt zo’n doos nu helemaal als er een hele rij woningen tegelijk worden opgeleverd? Dat iedereen nog even vier maanden de dubbele woonlasten gaat doorbetalen en pas een huis bewoonbaar laat maken als zij weer vindt dat ze voldoende is uitgerust? Nogmaals, vrijstaande woningen in een nieuwbouwwijk. Dat mens heeft nu een vendetta met haar andere buurvrouw die het gore lef heeft gehad afgelopen maand te bevallen en door de kraamvisite (doodgewoon bezoek) wordt haar prinsesje steeds gewekt. Althans dat beweert ze. Jammer voor haar hebben beide buurvrouwen onomwonden verteld waar ze haar grieven kan steken.

Ik ben zo blij met mijn huidige buurtjes.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Aanbellen en uitleggen. Dan hou je altijd de eer aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ouderen zijn zeuren, menen jullie dat?
55+ ers werken overdag tot hun 67e.
En zijn echt geen ouwe zeikers. Althans, de meesten niet.
Ik ben 61 en zeker geen zeurpiet.
Sterker nog, mijn jonge ex-onderbuurvrouw kwam ooit klagen toen ik 1 keer, om 9 uur in de avond, met schoenen aan door de gang had gelopen terwijl ik ze ALTIJD bij de voordeur uitdoe.
Over de hond naast ons die wel eens blafte maar een rustig dier was, heeft ze meermaals de politie gebeld.
amarna wijzigde dit bericht op 05-08-2019 17:34
65.94% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven