Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil geen bouwafval container zien

05-08-2019 14:08 238 berichten
Onlangs hebben wij een huis uit de jaren ‘50 gekocht. De sleuteloverdracht is pas over een paar weken maar de huidige eigenaar heeft alvast een mailtje gestuurd namens de buurvrouw dat zij geen bouwafval container wil zien.

Ja zien. Want die container komt voor onze eigen deur en op de openbare weg. Dit hebben we kortgesloten met de gemeente voor de zekerheid. Op de stoep was niet handig ivm doorgang en werken aan de waterleiding. Op onze oprit is niet handig omdat we dan ons huis niet meer in/uit kunnen.

Tegenover onze huizen zit een bos en verder is het sowieso erg open en rustig. Maar zij wil niet uit haar huiskamerraam een bouwcontainer zíen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou netjes op reageer. We hebben 1x gezwaaid vanaf onze oprit en we wilde ons toen voorstellen maar ze maakte dat ze weg kwam.

En als ze al geen container wil zien, hoe ga ik dan insteken dat we 3 maanden 5 dagen per week gaan verbouwen met 4-5 man? Het is vervelend maar om ons huis in deze eeuw te krijgen qua verwarming, leidingwerk en isolatie gaat er nog al verbouwd worden.

Dus tips, tricks en ervaringen zijn erg welkom.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe het bij TO is maar hier in de gemeente moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente om een container op de openbare weg te mogen plaatsen, uiteraard met vermelding van begin- en einddatum en exacte locatie.

Vervolgens wordt dit gepubliceerd in het plaatselijke suffertje en kan elke belanghebbende daar bezwaar tegen aantekenen.

Heb je pech dan mag de container niet geplaatst worden na bezwaren.
Niet geschoten is altijd mis
Sugarspice schreef:
05-08-2019 15:52
In ieder geval moet je je voorbereiden op het hebben van enorme zeikerd als buur. Dus als je heg centimeter hoger is geworden klachten, als fiets van je kind op de stoep is blijven liggen klachten, als jullie auto vies is klachten, als jullie kat door hun tuin loopt klachten, etc etc.
Dit.
-jolijn- schreef:
05-08-2019 16:01
Ik vind inderdaad ook vooral: rekening houden met elkaar is normaal, maar eisen dat er geen container komt, dat is onredelijk.

What's next, ik wil niet dat de AH-bezorgingsdienst na 18 uur langskomt? Ik wil niet dat je je auto voor 7 uur 's ochtends krabt? Ik wil niet dat je baby na 20.00 uur huilt? Ik wil niet dat je de kliko na 20.00 uur naar je tuin terughaalt?
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
05-08-2019 17:17
Geen idee hoe het bij TO is maar hier in de gemeente moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente om een container op de openbare weg te mogen plaatsen, uiteraard met vermelding van begin- en einddatum en exacte locatie.

Vervolgens wordt dit gepubliceerd in het plaatselijke suffertje en kan elke belanghebbende daar bezwaar tegen aantekenen.

Heb je pech dan mag de container niet geplaatst worden na bezwaren.

En dan?
Je moet toch kunnen verbouwen?

Ik had ooit een buurvrouw met hartritmestoornissen. Die eiste dat er niet geschuurd werd... Tja, die werd gewoon uitgelachen door de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
05-08-2019 17:17
Geen idee hoe het bij TO is maar hier in de gemeente moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente om een container op de openbare weg te mogen plaatsen, uiteraard met vermelding van begin- en einddatum en exacte locatie.

Vervolgens wordt dit gepubliceerd in het plaatselijke suffertje en kan elke belanghebbende daar bezwaar tegen aantekenen.

Heb je pech dan mag de container niet geplaatst worden na bezwaren.
Staat toch in de OP dat het is kortgesloten met de gemeente? Dan neem ik aan dat TO in dat gesprek alle informatie rondom het plaatsen van een container op de openbare weg heeft gekregen, en aan de hand daarvan de stappen heeft genomen om de container daar neer te kunnen/mogen zetten.

Hier in de gemeente is een overleg ter kennisgeving voldoende, als het om maximaal een bepaalde tijdsduur gaat.
Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat de buurvrouw dit heeft gezegd. Voor hetzelfde wil de eigenaar bewerkstelligen dat jij een hekel aan je buurvrouw krijgt omdat hij een appeltje met haar te schillen heeft.

Want welke eigenaar zou zich zo voor een karretje laten spannen? Ik zou hier in elk geval als eigenaar niet in mee gaan, en ik vermoed velen niet.
Blijenvrij schreef:
05-08-2019 19:57
Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat de buurvrouw dit heeft gezegd. Voor hetzelfde wil de eigenaar bewerkstelligen dat jij een hekel aan je buurvrouw krijgt omdat hij een appeltje met haar te schillen heeft.

Want welke eigenaar zou zich zo voor een karretje laten spannen? Ik zou hier in elk geval als eigenaar niet in mee gaan, en ik vermoed velen niet.


De eigenaar deed nog al ‘aanhankelijk’ naar de buren aan weerszijde. Over de buurvrouw sprak hij minnend en de andere buren (waar onze oprit aan ligt) sprak hij aan met ‘knul’ en ‘meisje’ terwijl dit om mensen gaat van in de 70-80. Dus dat hij zich voor een karretje laat spannen geloof ik wel.

We hadden vooraf geen idee dat de eigenaar zo’n gekko was. Het leek een normale vent.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
05-08-2019 14:10
Aanbellen, kennis maken en je plannen kenbaar maken. Ook zeggen dat je in overleg met de gemeente tot deze beslissing bent gekomen.

Dit en zeggen dat er helaas geen andere mogelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
Kate2000 schreef:
05-08-2019 15:08
Ik zou haar huis ook kopen, maar ik snap dat dat niet altijd gaat.
Dan zou ik haar lekker negeren, en als ze gaat zeuren de tyfus laten krijgen!
🤣
-jolijn- schreef:
05-08-2019 16:01
Ik wil niet dat je de kliko na 20.00 uur naar je tuin terughaalt?
Oh dit soort mensen bestaan hoor, ik heb er naast gewoond :bonk:

Ik zou nog een keer aanbellen om je voor te stellen. Doet ze dan niet open en jullie gaan beginnen met verbouwen: briefje door de bus doen waarin je je voor stelt zodat ze contact kan opnemen en de bal dus bij haar ligt. Eventueel oordoppen bij het kaartje doen.
En maar hopen dat het negatieve gezeur van de verkoper afkomt en de buuv meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou twee weken slopen en daarna
Een puinzak op de oprit zetten. Die container drie maanden laten staan: wat een onzin.
*Sjaan* schreef:
06-08-2019 06:55
Ik zou twee weken slopen en daarna
Een puinzak op de oprit zetten. Die container drie maanden laten staan: wat een onzin.
Tuurlijk. Daar red je het wel mee een hele verbouwing lang...

Ook na het sloopwerk heb je voortdurend veel puin.
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 21:05
De eigenaar deed nog al ‘aanhankelijk’ naar de buren aan weerszijde. Over de buurvrouw sprak hij minnend en de andere buren (waar onze oprit aan ligt) sprak hij aan met ‘knul’ en ‘meisje’ terwijl dit om mensen gaat van in de 70-80. Dus dat hij zich voor een karretje laat spannen geloof ik wel.

We hadden vooraf geen idee dat de eigenaar zo’n gekko was. Het leek een normale vent.

Laten we hopen dat de eigenaar de gekko is en niet de buurvrouw. Om iemand met knul en meisje aan te spreken van minimaal 70 jaar is erg bijzonder inderdaad.

Houd er rekening mee dat als een container op de weg staat, deze veel eerder vol is dan dat hij op eigen terrein staat. Veel mensen gaan er dan iets bijgooien. Maar ik snap dat je geen andere mogelijkheid hebt. Succes met alles. Hoop dat het meevalt.
*Sjaan* schreef:
06-08-2019 06:55
Ik zou twee weken slopen en daarna
Een puinzak op de oprit zetten. Die container drie maanden laten staan: wat een onzin.


Heb jij wel eens een huis gerenoveerd? :-|

Zo’n puinzak is voor een badkamertje óf toilet met de vloerbedekking van de trap genoeg.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
06-08-2019 07:27
Heb jij wel eens een huis gerenoveerd? :-|

Zo’n puinzak is voor een badkamertje óf toilet met de vloerbedekking van de trap genoeg.
Meer dan eens.
Daarom zeg ik: eerst investeren in slopen zodat je de volle containers zo snel mogelijk kunt laten afvoeren.
*Sjaan* schreef:
06-08-2019 07:32
Meer dan eens.
Daarom zeg ik: eerst investeren in slopen zodat je de volle containers zo snel mogelijk kunt laten afvoeren.

Maar ik zeg niet dat we niet eerst gaan slopen en jij had het over zakken, niet containers.

En dan nog, als we eerst gaan slopen komt er daarna nog steeds afval van de bouw af.
Blijenvrij schreef:
06-08-2019 07:19
Laten we hopen dat de eigenaar de gekko is en niet de buurvrouw. Om iemand met knul en meisje aan te spreken van minimaal 70 jaar is erg bijzonder inderdaad.

Houd er rekening mee dat als een container op de weg staat, deze veel eerder vol is dan dat hij op eigen terrein staat. Veel mensen gaan er dan iets bijgooien. Maar ik snap dat je geen andere mogelijkheid hebt. Succes met alles. Hoop dat het meevalt.


Jaa dat had ik ook al bedacht :idee: Er was hier ooit een topic dat iemand op de camera had staan dat de buuf smorgens in dr duster potten verf in de container gooide en het daarna glashard ontkende.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal niet op dat mailtje reageren, je weet van niks. Mocht je buuf tegenkomen kun je vertellen van de verbouwplannen.
Maar jémig zeg, wat zijn er toch een hoop zeikerds op de wereld. Leven en laten leven. Buren mogen nu eenmaal hun huis verbouwen, een beetje verdraagzaamheid mag best.
Ik zou me van de domme houden en als ze verhaal komt halen vriendelijk blijven. De gemeente heeft toestemming gegeven dus dikke doei.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-08-2019 15:27
Zet een paar mooie plantenpotten voor de container ;)
Nette oplossing! Ik had aan een emmer water met kalk gedacht..dat over haar woonkamerraam heen, ziet ze die container ook niet meer 😁.
Vind het een beetje lullig om via de huidige bewoner een mailtje te sturen, terwijl ze waarschijnlijk heel goed weet dat er verbouwd moet worden om het huis up to date te maken. Zou me er niet teveel van aan proberen te trekken..binnen de toegestane normen gewoon je ding doen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Langs gaan om kennis te maken.
Uitleggen wat jullie gaan doen en hoe lang jullie denken bezig te zijn.
Het vriendelijk brengen als iets dat vast staat zodat er geen discussie mogelijk is.
Laat haar, haar verhaal doen, maar ga je niet verdedigen. Zeg dat je je best doet om de overlast zoveel als mogelijk te beperken.
Joh, je hebt in overleg met gemeente een plek gevonden voor een container, gaat op redelijke tijden klussen.

Meer kan je niet doen. Ja aanbellen en gesprekje aangaan en dat melden. Mailtje van de buurman negeren. Dat was je plan al. Als ze ooit eens open gaat doen. ;-)

Succes met de verbouwing !
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
06-08-2019 08:07

Meer kan je niet doen. Ja aanbellen en gesprekje aangaan en dat melden. Mailtje van de buurman negeren. Dat was je plan al. Als ze ooit eens open gaat doen. ;-)
Als mijn indruk juist is acht ik de kans vrij groot dat de buurvrouw wel naar buiten komt speren op het moment dat de container geplaatst wordt; kan TO dan gelijk melden dat het 3 maanden gaat duren :puh:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou niet maar steeds proberen contact te leggen met die zuurpruim. Je bent een paar keer langs geweest, ze doet niet open, nou dan zal ze wel weinig thuis zijn. Mooi, heeft ze ook weinig last van jullie verbouwing.
Ik zou, zoals iemand anders al schreef, gewoon lekker binnen de toegestane regels mijn ding gaan doen. Als ze iets wil vragen of vertellen komt ze wel naar jou toe. Kun je altijd nog zeggen dat je een paar keer langs bent geweest.
Ik zou niet teveel in haar gezeur meegaan. En als ze niet tegen die container aan wil kijken zet ze er zelf maar een plantenbak voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die mail van de huidige eigenaar niet serieus nemen. Ik krijg het gevoel dat hij bewust aan het stoken is.
Jullie hebben akkoord van de gemeente en als het werkelijk zo is dat buurvrouw niet 3 maanden naar een container wil kijken, dan kijkt ze maar de andere kant op. Daarnaast is ze dan ook echt heel simpel en zielig in mijn ogen.

TO lekker laten gaan en ik zou ook even geen energie steken in de kennismaking. Je komt haar ongetwijfeld nog wel tegen, dan kun je je dan prima voorstellen.
We’re all mad here
GlitterCupcake schreef:
06-08-2019 07:43
Jaa dat had ik ook al bedacht :idee: Er was hier ooit een topic dat iemand op de camera had staan dat de buuf smorgens in dr duster potten verf in de container gooide en het daarna glashard ontkende.
Om dat te voorkomen gebruikten veel mensen in onze buurt een dichte container, zo 1 met van die metalen deuren ervoor. Die kun je 's nachts gewoon dichtdoen, dan heb je geen issues meer. Hier waren voor de tijd vaak problemen omdat mensen een container voor bouwafval/puin hadden (relatief goedkoop) en dan allerlei metalen en chemische dingen terugvonden in die container: niet alleen is ie dan sneller vol, maar hij moet ook als gemengd afval worden afgevoerd, wat veel duurder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven