Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil geen bouwafval container zien

05-08-2019 14:08 238 berichten
Onlangs hebben wij een huis uit de jaren ‘50 gekocht. De sleuteloverdracht is pas over een paar weken maar de huidige eigenaar heeft alvast een mailtje gestuurd namens de buurvrouw dat zij geen bouwafval container wil zien.

Ja zien. Want die container komt voor onze eigen deur en op de openbare weg. Dit hebben we kortgesloten met de gemeente voor de zekerheid. Op de stoep was niet handig ivm doorgang en werken aan de waterleiding. Op onze oprit is niet handig omdat we dan ons huis niet meer in/uit kunnen.

Tegenover onze huizen zit een bos en verder is het sowieso erg open en rustig. Maar zij wil niet uit haar huiskamerraam een bouwcontainer zíen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou netjes op reageer. We hebben 1x gezwaaid vanaf onze oprit en we wilde ons toen voorstellen maar ze maakte dat ze weg kwam.

En als ze al geen container wil zien, hoe ga ik dan insteken dat we 3 maanden 5 dagen per week gaan verbouwen met 4-5 man? Het is vervelend maar om ons huis in deze eeuw te krijgen qua verwarming, leidingwerk en isolatie gaat er nog al verbouwd worden.

Dus tips, tricks en ervaringen zijn erg welkom.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
28-08-2019 20:52
Dat is idd ook wel een geschikte Henk, denk ik.
Haha, deze Henk ken ik echt. Woonde bij mij in het dorp. Is wel een leuke Henk!
Wat is dit een ontzettend grappig topic geworden.

En wat fijn Glitter, dat het met de buurvrouw wel goed lijkt te komen. Ok, ze is misschien een beetje raar (met haar latten) maar als het daar bij blijft en je verder gewoon een fatsoenlijke relatie kunt hebben, dan wens ik je HEEL veel plezier en geluk met je nieuwe huis! (en je spierpijn ;-) )
Maandag kleine kans op Henk :cheer2: We krijgen een nieuwe container omdat de huidige vol zit en bij het weghalen komt de gemeente altijd kijken of er geen schade aan hun eigendom is gemaakt. Doordat de container misschien afval lekt oid. En de gemeente wil er op toezien dat zo’n zware container netjes geladen wordt.

Ik zal een passend portret zoeken voor Henk, als ik hem mag ontmoeten :thumbsup:
Kastanjez schreef:
30-08-2019 08:50
Wat is dit een ontzettend grappig topic geworden.

En wat fijn Glitter, dat het met de buurvrouw wel goed lijkt te komen. Ok, ze is misschien een beetje raar (met haar latten) maar als het daar bij blijft en je verder gewoon een fatsoenlijke relatie kunt hebben, dan wens ik je HEEL veel plezier en geluk met je nieuwe huis! (en je spierpijn ;-) )


Met de buurvrouw valt het mee, tot nu toe. Misschien is ze wel erg geholpen met haar lozing van de latten. Ze wenst wel aangesproken te worden met haar achternaam en schrikt zich telkens de tyfus als ik langsloop en gezellig ‘goedemorgen/middag buurvrouw Jansen’ zeg en zij net de deur uit stapt. Het is een beetje een slapstick aan het worden :-*

Ik had ook eens op Viva gelezen dat buren afval in elkaars kliko doen als deze al aan de weg staan om leeg gemaakt te worden. Zou ik ook nooit doen maar het halve topic vond dat toen best normaal.
gekoproze schreef:
28-08-2019 22:25
Haha, deze Henk ken ik echt. Woonde bij mij in het dorp. Is wel een leuke Henk!

:-D Wat grappig.
Geen Henk vandaag :(

Wel een nieuwe container :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
02-09-2019 19:13
Geen Henk vandaag :(

Wel een nieuwe container :cheer2:
Hang er een briefje aan: Latjes graag in de linkerhoek :devil:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Dat van die Spa vind ik lief, maar ik zou wel in de verleiding zijn om als je weer eens thee drinkt met de buurvrouw te informeren of zij toevallig gezien heeft wie zonder te vragen latten in jullie container gegooid heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer zeg, geen Henk :-D.

Kun je niet gewoon een probleem verzinnen? Zo’n typisch administratief regeltjes probleem. “Hallo, kunt u Henk sturen? Een van mijn buren denkt dat er bij de wissel van de containers 0,5 mm van een stoeptegel op gemeentegrond is beschadigd. Ook staat er een totaal nutteloos bordje 35 graden uit het lood”

Zo’n lokroep die een echte Henk niet kan weerstaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Niet gelezen, misschien mosterd.

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aandenken dat er een hoge container, mits die het zicht zou wegnemen voor mijn mooie uitzicht zou staan. Zeker als het voor 3 maanden is en je aan huIs gebonden bent zoals ik en wellicht de buurvrouw. Als haar uitzicht haar lust en haar leven is en ze is slecht ter been ofzo dan kan het plots vrij lang wegnemen zeer deprimerend zijn voor haar.
Ik verzoek mensen met een bestelbus die langdurig voor mijn deur willen parkeren ook vriendelijk dat op een parkeerstrook iets verderop te doen waar geen huizen staan. Nooit een probleem als ik het vriendelijk verzoek.

Het zou wel schelen als het een zo laag mogelijke container is, die zoveel mogelijk uit het zicht wordt geplaatst. Heeft de andere buur er minder moeite mee wat meer naar hem of aan de overkant, om de hoek of achterom ofzo.

Is er werkelijk geen andere oplossing dan pech maar hou het dan zo kort en laag mogelijk zodat ze over de container heen kan kijken.

Is het een lage container waar ze overheen kan kijken, wat haar uitzicht niet tot amper wegneemt dan hoef je natuurlijk niets te overleggen en nergens rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
unuance schreef:
08-09-2019 10:10
Niet gelezen, misschien mosterd.

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aandenken dat er een hoge container, mits die het zicht zou wegnemen voor mijn mooie uitzicht zou staan. Zeker als het voor 3 maanden is en je aan huIs gebonden bent zoals ik en wellicht de buurvrouw. Als haar uitzicht haar lust en haar leven is en ze is slecht ter been ofzo dan kan het plots vrij lang wegnemen zeer deprimerend zijn voor haar.
Ik verzoek mensen met een bestelbus die langdurig voor mijn deur willen parkeren ook vriendelijk dat op een parkeerstrook iets verderop te doen waar geen huizen staan. Nooit een probleem als ik het vriendelijk verzoek.

Het zou wel schelen als het een zo laag mogelijke container is, die zoveel mogelijk uit het zicht wordt geplaatst. Heeft de andere buur er minder moeite mee wat meer naar hem of aan de overkant, om de hoek of achterom ofzo.

Is er werkelijk geen andere oplossing dan pech maar hou het dan zo kort en laag mogelijk zodat ze over de container heen kan kijken.

Is het een lage container waar ze overheen kan kijken, wat haar uitzicht niet tot amper wegneemt dan hoef je natuurlijk niets te overleggen en nergens rekening mee te houden.
Wel een héél klein beetje, het topic is al een maand oud en de container staat er ook alweer een paar weken :there:
unuance schreef:
08-09-2019 10:10
Niet gelezen, misschien mosterd.

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aandenken dat er een hoge container, mits die het zicht zou wegnemen voor mijn mooie uitzicht zou staan. Zeker als het voor 3 maanden is en je aan huIs gebonden bent zoals ik en wellicht de buurvrouw. Als haar uitzicht haar lust en haar leven is en ze is slecht ter been ofzo dan kan het plots vrij lang wegnemen zeer deprimerend zijn voor haar.
Ik verzoek mensen met een bestelbus die langdurig voor mijn deur willen parkeren ook vriendelijk dat op een parkeerstrook iets verderop te doen waar geen huizen staan. Nooit een probleem als ik het vriendelijk verzoek.

Het zou wel schelen als het een zo laag mogelijke container is, die zoveel mogelijk uit het zicht wordt geplaatst. Heeft de andere buur er minder moeite mee wat meer naar hem of aan de overkant, om de hoek of achterom ofzo.

Is er werkelijk geen andere oplossing dan pech maar hou het dan zo kort en laag mogelijk zodat ze over de container heen kan kijken.

Is het een lage container waar ze overheen kan kijken, wat haar uitzicht niet tot amper wegneemt dan hoef je natuurlijk niets te overleggen en nergens rekening mee te houden.


Het is de moeite waart om een topic te lezen. Dan had je gezien dat ze met haar wang tegen het glas geplakt zou moeten staan om die container alleen al te zien.

En je had kunnen lezen dat de buurvrouw helemaal niks heeft gezegd over de container en ons zelfs water + eten heeft gebracht tijdens de hitte.

Maar je bent iig je ei kwijt.
unuance Niemand kijkt graag op een container uit, maar soms is het nou eenmaal even niet anders. Je kunt niet altijd verwachten dat anderen zich naar jou kunnen schikken, ook al is je uitzicht je lust en je leven. Je hebt weinig zeggenschap over de exacte afmetingen en kleuren van zo’n container.

Gelukkig is het in dit topic allemaal helemaal goed gekomen en is de verbouwing in volle gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven