Geld & Recht alle pijlers

Pakket vermist en nu ?

07-08-2019 21:04 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets besteld via webshop. Artikel is Artikel komt uit buitenland en is rechtstreeks door heb verzonden. Ik was/ben echter op vakantie. Webshop wist van vakantie maar is vergeten dit door te geven aan verzender. Oké. Kan gebeuren.

Ik neem contact op met DPD (pakketdienst ) Ik moest in de gaten houden wanneer pakket op depot aan was gekomen en dan kon adres worden aangepast. Zo gezegd zo gedaan. Aflever adres aangepast en dat heb ik bevestigd gekregen van DPD. Op bewuste dag is ontvanger thuis gebleven om het pakket aan te pakken. Maar nee. Geen pakket.

Ik check track en tracé en daar staat dat het is afgeleverd. Maar waar ?? Niet op het opgegeven adres. Het is niet bepaald
Een klein ding dus kan zeker niet bij buren in brievenbus zitten ;).

Ik zoek contact met Dpd en vraag waar het pakket is en wie ervoor heeft getekend. Ze verwijzen mij mij naar de verzender. Maar die heeft niets fouts gedaan. DPD heeft zich niet aan afspraak gehouden.

Ik heb uiteraard de webshop dit verhaal ook gemeld en zijn proberen bij verzender info te krijgen.

Dpd neemt echter geen actie, maar blijven verwijzen naar verzender.
Dpd is toch degene die gemaakte afspraak niet nakomt ?

Iemand nog ideeën wat ik kan doen ? Ik baal enorm want is duur op maat gemaakt artikel.
Balen

Maar idd dat soort bedrijven ziet jou niet als hun klant maar de verzender

De verzender kan onderzoek laten instellen

Fijne vakantie
Alle reacties Link kopieren
Verzender kan geloof ik dan een claim indienen, als ontvanger kun je dit niet. DPD vind ik overigens ook echt waardeloos, houden zich slecht aan afspraken, stappen zo via de achterdeur naar binnen of zetten pakketjes voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
Als je wist dat je op vakantie ging, waarom heb je dan niet gelijk het adres van je buurvrouw/je tante/je zusje of wie dan ook thuis was, doorgegeven?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt een overeenkomst met de webshop, de webshop een overeenkomst met de pakketdienst. Jij hebt niks met DPD te maken. Jij hebt het pakket niet ontvangen, dus moet de webshop ervoor zorgen dat je het alsnog ontvangt. Hoe zij dat verder met de pakketdienst regelen is niet jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
07-08-2019 21:15
Jij hebt een overeenkomst met de webshop, de webshop een overeenkomst met de pakketdienst. Jij hebt niks met DPD te maken. Jij hebt het pakket niet ontvangen, dus moet de webshop ervoor zorgen dat je het alsnog ontvangt. Hoe zij dat verder met de pakketdienst regelen is niet jouw probleem.
Klopt helemaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
En de nood was zo hoog om het pakket te bestellen tijdens je vakantie of was t al een tijdje onderweg en was t een samenloop van omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-08-2019 21:12
Als je wist dat je op vakantie ging, waarom heb je dan niet gelijk het adres van je buurvrouw/je tante/je zusje of wie dan ook thuis was, doorgegeven?
Omdat ik de data had doorgeven aan webwinkel. Omdat de kans bestond dat het pakket eerder zou worden verzonden. Dus had ik keurig bij bestelling doorgegeven. Was ook een optie zeg maar bij bestellen juist omdat het in de vakantie periode was/is
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
07-08-2019 21:22
En de nood was zo hoog om het pakket te bestellen tijdens je vakantie of was t al een tijdje onderweg en was t een samenloop van omstandigheden.
Het product wordt op maat gemaakt en de kans was eerder dat het juist ná de vakantie zou komen. En ik heb (ruim) voor de vakantie besteld.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed. Ik moet dus bij verzender Zijn. Dpd is idd waardeloos maar ja. Niet altijd keuze.
Alle reacties Link kopieren
heb je je al je buren al gesproken? Ook de mensen die nu op vakantie zijn? Grote kans dat iemand toch dit pakketjes heeft aangenomen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Klopt. Jij bent namelijk niet de klant van dpd. Jij hebt een overeenkomst met de webshop, de webshop met dpd.
Dpd zal daarom alleen actie ondernemen als hún opdrachtgever (de webshop) dat vraagt.

Jij kunt de webshop in gebreke stellen. Ze hebben immers niet geleverd.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-08-2019 21:42
heb je je al je buren al gesproken? Ook de mensen die nu op vakantie zijn? Grote kans dat iemand toch dit pakketjes heeft aangenomen.
Ja. Ik heb direct in onze straat app gevraagd of iemand pakket had aangepakt. Het is echt groot en heel specifiek. En niemand had het. Mijn buuf die plantjes en post doet heeft mijn post nog een keer nagekeken
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
07-08-2019 21:58
Klopt. Jij bent namelijk niet de klant van dpd. Jij hebt een overeenkomst met de webshop, de webshop met dpd.
Dpd zal daarom alleen actie ondernemen als hún opdrachtgever (de webshop) dat vraagt.

Jij kunt de webshop in gebreke stellen. Ze hebben immers niet geleverd.

Heb ik al gedaan Maar eigenlijk is het fout van DPD :/
Alle reacties Link kopieren
Waarom iets wat zo duur is in het buitenland bestellen? laat het dan bij een afhaalpunt bezorgen. Beetje apart dit.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
07-08-2019 22:26
Heb ik al gedaan Maar eigenlijk is het fout van DPD :/
Maar daar heb jij niks mee te maken. De webshop moet jou het product leveren en het verder met DPD uitzoeken en daar heb jij verder niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
07-08-2019 22:29
Waarom iets wat zo duur is in het buitenland bestellen? laat het dan bij een afhaalpunt bezorgen. Beetje apart dit.
Simpel. Omdat dit niet in nl. Te koop is. Je besteld het via een tussenpersoon in Nederland (bedrijf staat goed bekend ) en de fabrikant levert het rechtstreeks aan de klant. Niets aparts aan. Heb er al eerder iets gekocht en ging prima. Levertijd is ong. 4 weken. Ik heb het 6 weken geleden besteld en mijn vakantie doorgegeven aan tussenpersoon (webshop ) In dit geval ging het mis omdat de tussenpersoon verzuimt heeft aan fabrikant te melden dat het product pas op datum X verzonden kan worden. Dpd heeft zich vervolgens niet aan afspraak gehouden. En blijkbaar kan ik daar niets mee. Webshop heeft het opgepakt en nu maar even zien. Webshop geeft aan het opnieuw te bestellen voor me als het niet binnen een week boven water is.
Wacht het heel even af; ik heb ook een keer gedoe gehad met DPD, ook pakket vermist, maar pakket zat gewoon in het proces. Ik heb het idee dat hun track and trace niet altijd even lekker werkt.
Alle reacties Link kopieren
tessin schreef:
08-08-2019 12:20
Wacht het heel even af; ik heb ook een keer gedoe gehad met DPD, ook pakket vermist, maar pakket zat gewoon in het proces. Ik heb het idee dat hun track and trace niet altijd even lekker werkt.

Helaas. Het pakket is nu 10 dagen zoek.

Verzender ligt nu in clinch met dpd hoorde ik van webshop. Verzender heeft keurig een of ander mailtje doorgestuurd met info over bezorging naar dpd maar ze zwijgen in alle talen. Zucht. Zo irritant.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
07-08-2019 21:39
Het product wordt op maat gemaakt en de kans was eerder dat het juist ná de vakantie zou komen. En ik heb (ruim) voor de vakantie besteld.
Hoe kan iets op maat worden gemaakt als de juiste vakmensen (of het nou meubelmakers, gordijnenmakers of kleermakers zijn) de maat nooit hebben opgenomen ter plekke?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
poldervrouw schreef:
08-08-2019 18:01
Helaas. Het pakket is nu 10 dagen zoek.

Verzender ligt nu in clinch met dpd hoorde ik van webshop. Verzender heeft keurig een of ander mailtje doorgestuurd met info over bezorging naar dpd maar ze zwijgen in alle talen. Zucht. Zo irritant.
Maar waar is het precies fout gegaan dan? Eerder schrijf je dat je het aangepaste afleveradres aangepast bevestigd hebt gekregen van DPD.

De webshop had sowieso moeten wachten met versturen tot na je vakantie, zoals de afspraak was. Al snap ik dat het voor hen geen dagelijkse situatie is, en ze normaal gesproken het product meteen verzenden als het klaar is.
pejeka schreef:
08-08-2019 19:31
Hoe kan iets op maat worden gemaakt als de juiste vakmensen (of het nou meubelmakers, gordijnenmakers of kleermakers zijn) de maat nooit hebben opgenomen ter plekke?
Kan prima. Ik wil graag stoel X met onderstel B in kleur Y met een kussentje van stof M kleur I erin. Hoeft niemand iets aan te komen meten en gebeurt vaker met designmeubels.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
08-08-2019 21:43
Kan prima. Ik wil graag stoel X met onderstel B in kleur Y met een kussentje van stof M kleur I erin. Hoeft niemand iets aan te komen meten en gebeurt vaker met designmeubels.
Dat is niet "op maat maken". Dat is het switchen van standaard onderdelen. Dus in plaats van een paars kussentje, een groen kussentje. Heeft niks met op maat maken te maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-08-2019 19:31
Hoe kan iets op maat worden gemaakt als de juiste vakmensen (of het nou meubelmakers, gordijnenmakers of kleermakers zijn) de maat nooit hebben opgenomen ter plekke?
Het is geen meubels of kleding. Het “op maat” behelst het zelf samenstellen mbv aantal onderdelen. Ieder artikel kan je naar eigen maat , smaak , kleur , hoogte etc. samenstellen. Het is een gebruiksartikel
Nogmaals. Jij hebt met de webshop van doen. Jij hebt niets gehad. Webshop's probleem. Jij hoeft niet te betalen of ze moeten kunnen bewijzen dat jij het pakket wel hebt aangenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven