Geld & Recht alle pijlers

Kosten sterilisatie

10-08-2019 09:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het zelf niet duidelijk vinden en de klantenservice is gesloten dus misschien weet iemand het hier?

Ik neig naar een sterilisatie, ben aanvullend verzekerd, tot een bepaald (redelijk in de buurt komend) bedrag. Moet ik de rest zelf betalen?

Zorgverzekering heeft wel een contract met ziekenhuis, betekent dit dat de ingreep volledig word vergoed?

Het is me niet helemaal duidelijk...

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nee, als er een contract is, wordt de ingreep vergoed tot het bedrag waar je voor verzekerd bent. De rest moet je inderdaad zeg betalen.
Als er geen contract is, krijg je soms helemaal geen vergoeding, of een kleinere (dat moet je nalezen in de voorwaarden van jouw verzekering).
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje. Dat kost dus ondanks de aanvullende verzekering nog best wat. Maandag maar even met het ziekenhuis bellen, wil wel graag weten wat zo’n ingreep precies gaat kosten.

Bedankt!
De prijzen staan vaak ook wel op de site van het ziekenhuis. Volgens mij zijn er wel (kleine) prijsverschillen als je zelf gedeeltelijk moet betalen loont het misschien wel om even rond te shoppen. Of om volgend jaar voor een andere verzekering te kiezen die het wel helemaal vergoed.
Ik neig naar een sterilisatie, ben aanvullend verzekerd, tot een bepaald (redelijk in de buurt komend) bedrag. Moet ik de rest zelf betalen?


Ja, dat is het idee. Anders zou er geen max bedrag staan he?

Heb je een vaste partner? Is die ingreep bij de partner misschien goedkoper?
Alle reacties Link kopieren
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/sterilisatie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Veel goedkoper zo te lezen.. En makkelijker.

En kost maar 1/3e.

:-D
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit al bijverzekerd voor de ingreep en kreeg (na de ingreep) dat er geen contract was met de betreffende organisatie met als gevolg dat ik het alsnog zelf mocht betalen.

Kosten vielen overigens best mee, ronde de € 350 meen ik.

In ieder geval veel voordeliger dan 20 jaar alimentatie.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Voor een man zijn de kosten rond de €350,- voor een vrouw rond de €1200,-
Mocht je bij CZ verzekerd zijn is de aanvullende verzekering dekkend.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
10-08-2019 10:00
Ik neig naar een sterilisatie, ben aanvullend verzekerd, tot een bepaald (redelijk in de buurt komend) bedrag. Moet ik de rest zelf betalen?


Ja, dat is het idee. Anders zou er geen max bedrag staan he?

Heb je een vaste partner? Is die ingreep bij de partner misschien goedkoper?
Ik snap wat je bedoelt maar het is best een bedrag, en aangezien ik mijn andere anticonceptie wel vergoed krijg is dit mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
bingo schreef:
10-08-2019 10:15
Voor een man zijn de kosten rond de €350,- voor een vrouw rond de €1200,-
Mocht je bij CZ verzekerd zijn is de aanvullende verzekering dekkend.
Ik heb idd bij CZ een aanvullende verzekering. Alleen heb ergens gelezen ( kan dit niet meer terugvinden natuurlijk) dat bij een vrouw de kosten rond de 1700€ zijn. En dan is er een behoorlijk gat. :-(
Als je nu de pil slikt en de eigen bijdrage zo veel vind en er blijkbaar geen partner is die zich kan steriliseren, is de prikpil dan geen optie?

Word je niet meer ongesteld, hoeft er maar 1x per 3 maanden aan denken.
cloudwalker schreef:
10-08-2019 10:29
Ik heb idd bij CZ een aanvullende verzekering. Alleen heb ergens gelezen ( kan dit niet meer terugvinden natuurlijk) dat bij een vrouw de kosten rond de 1700€ zijn. En dan is er een behoorlijk gat. :-(
Er is een linkje geplakt net.
Voor volgend jaar plannen en dan perjanuari je verzekering verhogen?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 10:39
2.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ook je eigen risico niet, want die moet je sowieso betalen, tenminste wanneer je dit nog niet gedaan hebt.

Bel maandag gewoon de je zorgverzekeraar eens op. Met welke ziekenhuizen hebben ze contracten en wat wordt er vergoed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
10-08-2019 10:35
Vergeet ook je eigen risico niet, want die moet je sowieso betalen, tenminste wanneer je dit nog niet gedaan hebt.

Bel maandag gewoon de je zorgverzekeraar eens op. Met welke ziekenhuizen hebben ze contracten en wat wordt er vergoed.
Deze ingreep valt niet onder de basisverzekering dus daarvoor geldt het eigen risico niet
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 13:12
0.38% gewijzigd
Moet je voor een dergelijke ingreep verlof opnemen of mag je je ziekmelden? Is het een medisch noodzakelijke ingreep?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso maandag bellen, dan weet ik het gewoon zeker.

Prikpil is geen optie want word niet goed van hormonen. En partner hoeft niet want ik wil geen kinderen meer, ben al ri de 40 en heb al 2 grotere kinderen.
Spiraal heb ik en ook hier reageer ik heftig op.
Eigenlijk alles al gehad en ben er wel klaar mee :D

Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
10-08-2019 10:05
Veel goedkoper zo te lezen.. En makkelijker.

En kost maar 1/3e.

:-D
Ik heb ook begrepen dat de ingreep bij een man veel minder belastend is dan bij een vrouw. No-brainer lijkt me dan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter wat (gecontracteerde) ziekenhuizen bellen voor prijsopgaven, je verzekering zal je niet veel meer vertellen dan je nu al weet.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen expres mijn verzekering aangepast per 1 januari en het daarna laten doen. Dus toen een aanvullende verzekering genomen die het volledige vergoedde. Let wel even op dat wanneer je hierover in gesprek gaat met de gyn voor 1 januari, dat er nog niet een bepaald formulier aangemaakt wordt (ben de naam kwijt) want anders valt het onder je oude verzekering. Zorg dat de gyn het dan als informatief gesprek opschrijft. Ik heb dat namelijk gehad en het kostte me flink wat telefoontjes om dat terug te laten draaien.

Je moet inderdaad alles wat boven die vergoeding uit komt zelf betalen. let op! Dus ook de kosten als je bijvoorbeeld na de ingreep onverhoeds langer moet blijven als er een complicatie zou optreden! Mijn gyn had dit al meermalen aan de hand gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
10-08-2019 11:59
Ik heb toen expres mijn verzekering aangepast per 1 januari en het daarna laten doen. Dus toen een aanvullende verzekering genomen die het volledige vergoedde. Let wel even op dat wanneer je hierover in gesprek gaat met de gyn voor 1 januari, dat er nog niet een bepaald formulier aangemaakt wordt (ben de naam kwijt) want anders valt het onder je oude verzekering. Zorg dat de gyn het dan als informatief gesprek opschrijft. Ik heb dat namelijk gehad en het kostte me flink wat telefoontjes om dat terug te laten draaien.

Je moet inderdaad alles wat boven die vergoeding uit komt zelf betalen. let op! Dus ook de kosten als je bijvoorbeeld na de ingreep onverhoeds langer moet blijven als er een complicatie zou optreden! Mijn gyn had dit al meermalen aan de hand gehad.
dbc doel je op

Ik zou het voor de zekerheid pas na 1 januari in gang zetten, dus nog geen enkele afspraak voor 2020 plannen mbt deze ingreep.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dan ook of ze de nacontroles en eventuele heropname bij complicaties wel vergoeden.

Ik zou sowieso tot het nieuwe jaar wachten voor je eerste afspraak. Sommige ziekenhuizen zijn al door het aantal operaties heen wat ze door de zorgverzekeraars vergoed krijgen. Dit soort planbare dingen worden dan alsnog doorgeschoven naar volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch aannemen dat sterilisaties gewoon vergoed worden?? Lijkt me logisch, zeker gezien het feit dat bv IVF behandelingen al jaren voor Jan en alleman gratis zijn.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
11-08-2019 08:29
Ik mag toch aannemen dat sterilisaties gewoon vergoed worden?? Lijkt me logisch, zeker gezien het feit dat bv IVF behandelingen al jaren voor Jan en alleman gratis zijn.

Je mag alles. Kom je alleen wel voor een lelijke verrassing te staan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven