Geld & Recht alle pijlers

Lekkage nieuw huis

13-08-2019 08:47 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ander huis gekocht, afgelopen weekend hebben wij getekend en daarna hebben wij dus nog 3 dagen bedenk tijd.

De mensen wonen er zelf niet meer, gisteren zijn we gaan meten met de sleutel die de buren hebben.

Het ging ineens heel hard regenen en even later zagen we in de slaapkamer een vochtplek, wat er eerder nog niet was.

Waarschijnlijk zit de lekkage in het dakkapel. Ook bij de ramen van het dakkapel lag water.
Wij vermoeden dus dat het dakkapel niet goed is.

Wat zouden jullie doen?
De koop niet door laten gaan.
Hun het laten repareren met het risico dat je over een paar maanden of paar jaar weer hetzelfde probleem heb.
Of eisen dat er wat van de prijs af gaat zodat wij zelf een nieuw dakkapel kunnen laten zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit afgelopen is. Kan me bijna niet voorstellen dat de verkoper akkoord gegaan is met het de eenzijdige aanpassing van de voorwaarden maar je weet het maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-08-2019 08:47
Nee, die heeft net een klushuis gekocht en heeft wel wat anders aan haar hoofd.
Die is emmertjes aan het verzamelen in huis ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Lady_Day schreef:
15-08-2019 18:16
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit afgelopen is. Kan me bijna niet voorstellen dat de verkoper akkoord gegaan is met het de eenzijdige aanpassing van de voorwaarden maar je weet het maar nooit.
‘tuulijk is die verkoper niet akkoord gegaan met nieuwe voorwaarden nadat er al getekend is. Anders was TO dat ook al wel heel blij hier komen melden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het TO. Ben erg benieuwd of het allemaal nog gelukt is. Hoop het uiteraard van wel. Laat je nog iets weten, dan hebben mensen in de toekomst er misschien ook nog iets aan.
De keuring zal toch onderhand wel gedaan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ergens anders dat de koop niet doorging, dus het TO heeft het denk ik wel goed geregeld, maar jammer dat er geen update kwam.
Alle reacties Link kopieren
Excusses het is een hele drukke tijd geweest, het is idd niet doorgegaan. Maar nu zitten we dus wel met het probleem dat we geen huis hebben. Maar Ja wat is erger een huis kopen met een hoop problemen en kosten of geen huis, tja het is allebei wat. Heb zeker geleerd van deze situatie maar tis nu gewoon even een rot situatie.
Heel zuur, maar zo zie je maar weer dat het nooit goed is om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Dat is een levensles die ook in andere topics van toepassing kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rozen1234 schreef:
03-10-2019 14:44
Excusses het is een hele drukke tijd geweest, het is idd niet doorgegaan. Maar nu zitten we dus wel met het probleem dat we geen huis hebben. Maar Ja wat is erger een huis kopen met een hoop problemen en kosten of geen huis, tja het is allebei wat. Heb zeker geleerd van deze situatie maar tis nu gewoon even een rot situatie.
Toch maar goed denk ik. Heb je de keuring uiteindelijk nog wel laten plaatsvinden en daar kwam dus meer uit dan alleen het dak. Hopelijk vinden jullie snel iets nieuws en dit is in ieder geval een les die je meeneemt in de volgende situatie. Succes met de verdere zoektocht en fijn dat het uiteindelijk zo gelopen is.
Alle reacties Link kopieren
Rozen1234 schreef:
03-10-2019 14:44
Excusses het is een hele drukke tijd geweest, het is idd niet doorgegaan. Maar nu zitten we dus wel met het probleem dat we geen huis hebben. Maar Ja wat is erger een huis kopen met een hoop problemen en kosten of geen huis, tja het is allebei wat. Heb zeker geleerd van deze situatie maar tis nu gewoon even een rot situatie.
Voor een volgende keer: Doe altijd een bouwtechnische keuring. Al is het maar omdat er altijd wat wordt gevonden bij zo'n keuring en je dus altijd meer onderhandelingsruimte hebt.

Je 'gokje' van 10.000,- eraf is een erg riskant gokje. Het is een totaal uit de lucht gegrepen bedrag die nergens op gebaseerd is behalve je natte vinger. Wat nou als al dat water ergens zit waar het niet meer weg kan en langzaam het halve dak opvreet? Dan is 10.000,- een schijntje. Zo'n lekkage moet je laten onderzoeken door iemand die er verstand van heeft. Niet zelf wat gaan dobbelen met getallen.

Als een relatief nieuwe dakkapel van 15 jaar al lekt, dan is er misschien wat gebeund in het huis. Wat zal er dan nog meer mis zijn?

Ik snap niet waarom je zoveel risico neemt voor een keuring die misschien een keer 300 euro kost maar je misschien wel 30.000,- kan schelen aan reparatiekosten.
Alle reacties Link kopieren
...Een straaltje water na een harde regenbui. Jemig wat een paniek.
Het kan gewoon onder de 'loodflap' geslagen zijn. Repareren kost dan een paar tientjes, laten doen iets meer. Daar ga je toch geen deal voor laten klappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven