Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:36
Mensen vind ik echt waanzinnig, ouderen toch iets minder..
Want ouderen zijn geen mensen natuurlijk. :hihi:
Heb je wel wcpapier en dergelijken op voorraad dan? Anders wordt het met € 1.50 sowieso een hele klus.

Inderdaad lege flessen inleveren, dingetjes op marktplaats zetten, bij de winkelwagens € 0.50 zoeken ;-) (daar vinden mijn kinderen áltijd muntjes).

Brood eten met beleg wat je nog hebt, pannenkoeken bakken (Pak met alleen water toevoegen, kun je er best een hoop uithalen).

Je voorraadkast/vriezer leegeten, vaak heb je meer dan je denkt.

Je aanmelden bij Roamler en je verdiensten snel uit laten betalen, maar dan moeten er wel opdrachten bij je in de buurt zijn.

Succes in ieder geval!
Aanbieden om honden uit te laten of auto's te wassen voor wat geld.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Jumbo mag je eten/drinken wat goed is tot de datum van vandaag gratis meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel al een plan voor volgende maand? Een budget voor boodschappen ofzo? Dan zou ik daar een tientje ofzo vanaf halen.
Uiteraard voedselvoorraad wel, maar he... ik kan heel bijdehand gaan lopen doen dat ik dat uiteraard al bedacht had, maar daar winnen we allemaal niks mee denk! Geen gekke oplossing, en ik kan ze alleen maar bedanken voor het meedenken. Niet meteen zo lelijk doen Lady*Voldemort.

Hij is overigens niet heel flink, spinazie ligt er sowieso wel in. Heb nog wel een eitje dus kan sowieso vanaf nu tot het weekend uit de voorraad eten. Als het mee zit met het weekend ook nog, maar dan houdt het denk ik wel op. Het zullen geen oesters worden iig deze week, die heb ik voor januari gepland staan. Heb namelijk wel een spaardoel gesteld want ik heb nogal wat wensen (ook de reden dat ik de verkeerde kant op ging met mijn uitgaven patroon.......)

Oud brood, geven ze dat echt mee? Voelt een beetje als bedelen....
Alle reacties Link kopieren
15 cent per dag is volkomen onrealistisch. Je doet er verstandiger aan om normaal en gezond te eten.

Dan nog maar 2 maanden rood staan en zorgen dat je daarna in de plus blijft staan.

Om in de toekomst steeds een positief saldo te blijven houden is het van belang om realistisch te budgeteren. Anders heb je zo weer financiële probe men.
Natuurlijk mag je blij zijn, het klonk alleen alsof je uit een jarenlang schuldentraject kwam (en ja, die zijn hier ook op het forum). Beetje drama much.

Met 1,50 kun je niets. Misschien een dagje eten maar zelfs een buskaartje is duurder. Dus je zult ergens hulp moeten inroepen. MP verkoop levert niet snel genoeg meer wat op, dan had je je beter vorige week al kunnen realiseren dat je niet uit ging komen deze maand. Dus voor nu: schuif aan bij vrienden en kennissen voor het avondeten en keer al je kasten om voor het ontbijt. Succes.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 13-08-2019 19:44
2.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je bij de jumbo iets vind wat over de datum is krijg je gratis hetzelfde of vergelijkbaar artikel mee. Je kan natuurlijk niet de hele winkel doorspitten maar je kan bij gerichte artikelen kijken. Bij de koekjes kan ik heel vaak wel wat vinden. Niet echt gezond maar het is eten.
Volgens mij gaat dat ook op voor zuivel en dan op dezelfde dag maar dat weet ik niet zeker.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dat gaat nooit lukken. Eerst zeg je dat je nog 1,50 hebt en daarna heb je toevallig nog statiegeldflessen.
Maar echt van 1,50 ga je 10 dagen niet redden of je moet een goede voorraadkast hebben.
Als het enigszins mogelijk is zou ik overigens volgende maand 5 of 10 euro afhalen en ergens in een lade stoppen.

De volgende keer dat de maand een héél eind langer is dan je budget heb je tenminste nog die 10 euro.
Nog altijd krap, maar beter dan 1.5 euro.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen werkende buurvrouw met een kind dat nog vakantie heeft? Vele ouders zitten in de vakantie met oppasproblemen.
Je zou er iets mee kunnen verdienen of het vrijwillig doen en er lekker een boterhammetje mee kunnen eten!
IBIopviva schreef:
13-08-2019 19:41
Als je bij de jumbo iets vind wat over de datum is krijg je gratis hetzelfde of vergelijkbaar artikel mee. Je kan natuurlijk niet de hele winkel doorspitten maar je kan bij gerichte artikelen kijken. Bij de koekjes kan ik heel vaak wel wat vinden. Niet echt gezond maar het is eten.
Volgens mij gaat dat ook op voor zuivel en dan op dezelfde dag maar dat weet ik niet zeker.
Ook vaak bij de toetjes even naar achteren graaien, die jongeren weten niet meer wat spiegelen is.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 19:45
0.09% gewijzigd
Verkapt Bedeltopic?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nu veel zomermarkten/ braderieën. Ga daar zitten met een kleedje. Dat gaat sneller dan marktplaats.
gizzmo-returns schreef:
13-08-2019 19:44
Verkapt Bedeltopic?
Dat wil ik niet meteen roepen, maar vragen naar tips om met 1,50 tien dagen lang 'rond te komen' is wel ver voorbij naïef ja.
Sorry Punttilita, snap ook dat er ergere situaties zijn. Met jarenlang stress en spanning, deurwaarders en schuldhulpverlening. Wat dat betreft mag ik misschien ook wel wat indimmen. Maar ergens, als ik mezelf met niemand vergelijk, ben ik gewoon heel blij met het feit dat het weer de positieve kant op gaat.

Balkonnetje, ja uiteraard wel. En ben blij als ik straks ook onder de ouderen val. Het gaat mij er meer om dat je liefdadigheid moet doen omdat je er feeling voor hebt en ik vind het misbruik maken van de situatie als ik voor komende 10 dagen mezelf uit de shit help en de dametjes of heren weer aan hun lot over laat.... Meer dat

WC papier op orde, qua budget voor boodschappen heb ik de afgelopen maand uiteraard op het goedkoopste geprobeerd te leven. De Dirk en de Jumbo zijn bij ons het goedkoopst. Alleen aangeschaft wat ik echt nodig had, en zo dus ook snel mijn schulden weer af kunnen lossen.
Gat in mn hand was vrij groot (had twee inkomsten, partner en mijne. Nu nog maar een, maar wel zelfde leven blijven leven).

Leer ik weer van!

Wist niet dat de Jumbo zo'n actie had. Zal eens opletten, maar ook in de toekomst. Toch weer mooi meegenomen dan...
Je hebt toch een vriend? Kan me niet voorstellen dat je niet twee weken af en toe met hem kunt mee-eten en een tientje kunt lenen.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 19:50
0.77% gewijzigd
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:40
Uiteraard voedselvoorraad wel, maar he... ik kan heel bijdehand gaan lopen doen dat ik dat uiteraard al bedacht had, maar daar winnen we allemaal niks mee denk! Geen gekke oplossing, en ik kan ze alleen maar bedanken voor het meedenken. Niet meteen zo lelijk doen Lady*Voldemort.

Hij is overigens niet heel flink, spinazie ligt er sowieso wel in. Heb nog wel een eitje dus kan sowieso vanaf nu tot het weekend uit de voorraad eten. Als het mee zit met het weekend ook nog, maar dan houdt het denk ik wel op. Het zullen geen oesters worden iig deze week, die heb ik voor januari gepland staan. Heb namelijk wel een spaardoel gesteld want ik heb nogal wat wensen (ook de reden dat ik de verkeerde kant op ging met mijn uitgaven patroon.......)

Oud brood, geven ze dat echt mee? Voelt een beetje als bedelen....
Spaardoel? Oh dan schuif je dat sparen lekker op.
Je kan dit weekend overigens toevallig niet in de horeca aan de slag?

Liefst met cash betaling of op een plek waar je de fooien instant mag houden.


Of sowieso de komende maanden bijklussen in 't weekend om wat extra reserve op te bouwen?
Die kast en diepvries is immers straks leeggegeten en moet terug aangevuld.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
13-08-2019 19:44
Ook vaak bij de toetjes even naar achteren graaien, die jongeren weten niet meer wat spiegelen is.
Goede tip!
Mosterd is trouwens ook een product wat vaak over de datum is achterin. Jarenlang alleen op deze manier mijn mosterd verkregen. Leek me niet direct waardevol voor TO maar wie weet kan jij er wat mee.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Spaar je koopzegels bij de supermarkt?
-Zo ja, dit is hét moment om je boekjes vol te plakken en ze in te leveren!
-Andere spaarprogramma's waar je aan meedoet? Volle kaart bij de donerzaak, tegoeden voor spaaracties die je in kan leveren etc.

Zelf heb ik in de auto wat losse euro's en 50centjes liggen voor winkelwagentjes. In mijn mapje in de auto 20 euro voor noodgevallen. In mijn cameratas 20 euro voor noodgevallen, in mijn koffer wat geld voor noodgevallen.
-Misschien heb jij ook zulk soort plekjes?
-Of heb je nog een oude portemonnee die je niet meer gebruikt ergens liggen?
-Ergens een plekje kleingeld voor als er goede doelen aan de deur komen?
nokie wijzigde dit bericht op 13-08-2019 19:52
10.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt genoeg tips gehad zo te zien, ik vind het overdreven dat je nu in zo'n situatie zit. Toen je je laatste geld uitgaf, kon je toch wel bedenken dat je minder dan € 5,- te besteden zou hebben tot je volgende salaris?
Snap dat het haast niet te doen is, €1,50 voor 10 dagen. Maar ik denk, als je in mijn schoenen zou staan... maanden lang de rode cijfers te hebben betaald, netjes op je geld te hebben gelet en nu uiteindelijk probeert om niet rood meer te staan wel snapt wat ik bedoel.

bedeltopic kan ik niet zo snel inkomen, maar ieder zijn of haar idee.

Mijn doel is gewoon heel duidelijk, wil geen rode cijfer meer zien. Nooit meer. En als dat vanaf NU al kan is dat gewoon heel prettig. Ben verder gezond, dus kan best een keer 10 dagen wat minder gezond eten en er zo voor zorgen dat het mij gaat lukken deze maand.
Om vervolgens, met een normaal budget (€40,-) boodschappen per week te doen en zo weer stap voor stap wat te sparen.....

Als de wasmachine nu kapot gaat duik ik de rode cijfers weer dieper in, wil dat graag voorkomen en een buffer op gaan bouwen dat hij kapot mag gaan zonder dat ik er van wakker lig....
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:40

Hij is overigens niet heel flink, spinazie ligt er sowieso wel in. Heb nog wel een eitje dus kan sowieso vanaf nu tot het weekend uit de voorraad eten.
Ik zou het wc-papier verkopen. Met zo'n weekmenu valt er toch vrij weinig te poepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven