Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
IBIopviva schreef:
13-08-2019 19:49
Goede tip!
Mosterd is trouwens ook een product wat vaak over de datum is achterin. Jarenlang alleen op deze manier mijn mosterd verkregen. Leek me niet direct waardevol voor TO maar wie weet kan jij er wat mee.
De toetjes die ik wilde waren naar achteren geschoven maar wel drie!! dagen over datum en mosterd vind ik niet lekker dus ik schuif de pot door.
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:52
Snap dat het haast niet te doen is, €1,50 voor 10 dagen. Maar ik denk, als je in mijn schoenen zou staan... maanden lang de rode cijfers te hebben betaald, netjes op je geld te hebben gelet en nu uiteindelijk probeert om niet rood meer te staan wel snapt wat ik bedoel.

bedeltopic kan ik niet zo snel inkomen, maar ieder zijn of haar idee.

Mijn doel is gewoon heel duidelijk, wil geen rode cijfer meer zien. Nooit meer. En als dat vanaf NU al kan is dat gewoon heel prettig. Ben verder gezond, dus kan best een keer 10 dagen wat minder gezond eten en er zo voor zorgen dat het mij gaat lukken deze maand.
Om vervolgens, met een normaal budget (€40,-) boodschappen per week te doen en zo weer stap voor stap wat te sparen.....

Als de wasmachine nu kapot gaat duik ik de rode cijfers weer dieper in, wil dat graag voorkomen en een buffer op gaan bouwen dat hij kapot mag gaan zonder dat ik er van wakker lig....
Sorry, maar het slaat nergens op nog geen 10-tje uit te willen geven, maar liever 10 dagen niet gezond te eten.
gizzmo-returns schreef:
13-08-2019 19:44
Verkapt Bedeltopic?
Ze heeft wel een spaarsaldo begreep ik.
Soleil8; aan vaste laste doe je niks en als je al minimaal uitgeeft aan de boodschappen heb je op een gegeven moment nog maar zo weinig dagen over dat je moet 'overleven', dat je gaat proberen om het te doen met het geld wat je hebt om er voor te zorgen dat je de rode cijfers (die je nog op je bankrekening kan staan) niet meer voorkomen.

Probeer je eens te verplaatsen in mijn situatie. Maanden lang geld afbetaald, dit is nog het laatste. Dan kan ik er voor kiezen om deze week nog een keer bv. €30,- uit te geven aan normale boodschappen en deze volgende maand in te lossen, of er juist NU al voor te zorgen dat het is opgelost....

Dus het is nu met €1,50 in 10 dagen, of volgende maand pas.... Liever nu :)
Wat was je spaardoel?
2019 schreef:
13-08-2019 19:55
Ze heeft wel een spaarsaldo begreep ik.
Dan vind ik dit nog bizarder
Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga niet uitleggen waarom en hoe en wat meer verder. Ieder heeft zo zijn mening en die mogen jullie ook hebben. Alleen het benoemen ervan schieten we allemaal niks mee op toch :)

Ik vroeg om tips om rond te komen, nu komen de azijnzeikerds om commentaar te geven wat ze er van vinden. Dat had ik niet gevraagd; Wat vinden jullie ervan?
Als je nog tips hebt, graag en anders CIAO CIAO!
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:56
Soleil8; aan vaste laste doe je niks en als je al minimaal uitgeeft aan de boodschappen heb je op een gegeven moment nog maar zo weinig dagen over dat je moet 'overleven', dat je gaat proberen om het te doen met het geld wat je hebt om er voor te zorgen dat je de rode cijfers (die je nog op je bankrekening kan staan) niet meer voorkomen.

Probeer je eens te verplaatsen in mijn situatie. Maanden lang geld afbetaald, dit is nog het laatste. Dan kan ik er voor kiezen om deze week nog een keer bv. €30,- uit te geven aan normale boodschappen en deze volgende maand in te lossen, of er juist NU al voor te zorgen dat het is opgelost....

Dus het is nu met €1,50 in 10 dagen, of volgende maand pas.... Liever nu :)
Je maakt rare keuzes, zeker als het over dit soort bedragen gaan
:facepalm:
Je vraagt tips om rond te komen maar reageert niet op de vraag wat er precies in je voorraadkast of vriezer ligt.
Behalve spinazie :P

Dus: duik je keuken in en vertel ons wat je nog hebt.
En hoeveel lege flessen heb je?
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:58
Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga niet uitleggen waarom en hoe en wat meer verder. Ieder heeft zo zijn mening en die mogen jullie ook hebben. Alleen het benoemen ervan schieten we allemaal niks mee op toch :)

Ik vroeg om tips om rond te komen, nu komen de azijnzeikerds om commentaar te geven wat ze er van vinden. Dat had ik niet gevraagd; Wat vinden jullie ervan?
Als je nog tips hebt, graag en anders CIAO CIAO!
Iedere idioot weet dat het niet reëel is om hiervan te leven, als je geen volle voorraadkast hebt.
2x
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:01
99.67% gewijzigd
Ik vind het anders wel "een uitdaging".

Ik hoop dat je het redt.


Laat je over 10 dagen weten of je het overleefd hebt zonder terug in de rode cijfers te duiken? (Gesteld dat de wasmachine niet de geest geeft. )
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-08-2019 19:41
15 cent per dag is volkomen onrealistisch. Je doet er verstandiger aan om normaal en gezond te eten.

Dan nog maar 2 maanden rood staan en zorgen dat je daarna in de plus blijft staan.

Om in de toekomst steeds een positief saldo te blijven houden is het van belang om realistisch te budgeteren. Anders heb je zo weer financiële probe men.

Dit inderdaad.
Je maakt er wel een erg drama van hoor TO. En dat oud brood vragen bij de bakker voelt als bedelen; dat is het ook.
Hoe erg kan het zijn om nog 10 dagen tegen rode cijfers aan te kijken (die je zo klein mogelijk maar wel realistisch kunt houden)? Zodra je je salaris krijgt is het voorbij en kun je volgende maand beter budgetteren.
.
2019 schreef:
13-08-2019 19:44
Ook vaak bij de toetjes even naar achteren graaien, die jongeren weten niet meer wat spiegelen is.
Je kan prachtig hebben gespiegeld maar toch niet fifo hebben gevuld :)

Ik zou kijken of je nog iets kan verkopen en anders toch nog even 20 euro rood staan.
Of bij je vriend/ouders/vrienden eten en die volgende maand bij jou uitnodigen
Er zijn geen tips om tien dagen lang rond te komen met 1,50, want het kan niet.

Ciao ciao.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2019 20:03
Er zijn geen tips om tien dagen lang rond te komen met 1,50, want het kan niet.

Ciao ciao.
Hehe kort maar krachtig.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:04
5.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mensen geven allerlei tips, er is je ook gevraagd eens op te schrijven wat je nog in huis hebt.
Verder dan spinazie en een ei heb ik je nog niet op zien schrijven.
Dus; wat heb je in huis???

Met 1,50 cash, een paar statiegeldflessen en spinazie + ei red je het niet, simpel zat.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Of je bent realistisch en stelt je doel op volgende maand. Dat ene maandje maakt ook niks uit.
Everything you see I owe to spaghetti!
gizzmo-returns schreef:
13-08-2019 19:57
Dan vind ik dit nog bizarder
Als to nog spaargeld heeft, vind ik het bizar om dat niet te gebruiken voor boodschappen.
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 20:01
Dit inderdaad.
Je maakt er wel een erg drama van hoor TO. En dat oud brood vragen bij de bakker voelt als bedelen; dat is het ook.
Hoe erg kan het zijn om nog 10 dagen tegen rode cijfers aan te kijken (die je zo klein mogelijk maar wel realistisch kunt houden)? Zodra je je salaris krijgt is het voorbij en kun je volgende maand beter budgetteren.
En dan zit ze op 15/9 of 20/9 terug met 't zelfde probleem omdat ze de rood-stand van augustus moet goed maken en haar nieuw loon pas op 23/9 komt.
Ze moet straks haar hele kast en diepvries aanvullen, dus daar gaat sowieso al een smak geld in steken.

Ik snap wel dat opstartster na maanden krap leven eindelijk geen rode cijfers meer wil zien.

Als ze het nu eindelijk voor eens en altijd opgelost krijgt: Des te beter.



Er lijken geen kinderen mee gemoeid.
Als die er waren zou ik anders spreken.

Maar nu hebben we het over 1 volwassen iemand die effe 10 dagen zowat 0 budget heeft.
Kiezen op elkaar, kasten leegvreten en gaan.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:07
11.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-08-2019 19:59
Je maakt rare keuzes, zeker als het over dit soort bedragen gaan
En daarbij vind ik je nog erg onaardig ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je heel erg honger gaat lijden met nog maar 1,50
Bedelen een optie?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:56
Soleil8; aan vaste laste doe je niks
Dat klopt, daarom kom je bij je vaste lasten nooit voor verrassingen te staan, dat betekent dus dat je ruim van tevoren had kunnen weten wanneer je in deze situatie zou komen. Als je al zolang financiële problemen hebt, dan heb je toch inmiddels de boel weleens in kaart gebracht?
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2019 19:54
Ik zou het wc-papier verkopen. Met zo'n weekmenu valt er toch vrij weinig te poepen.
:proud:

Geen toeslagen?
Die komen de 20e al

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven