Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
Alle reacties Link kopieren
Maar wie is dan die ene met een baan en horen jullie nog bij elkaar/ hoeveel mensen moeten daarvan eten?

Veel vragen
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-08-2019 20:05
En dan zit ze op 15/9 of 20/9 terug met 't zelfde probleem omdat ze de rood-stand van augustus moet goed maken en haar nieuw loon pas op 23/9 komt.
Ze moet straks haar hele kast en diepvries aanvullen, dus daar gaat sowieso al een smak geld in steken.

Ik snap wel dat opstartster na maanden krap leven eindelijk geen rode cijfers meer wil zien.

Als ze het nu eindelijk voor eens en altijd opgelost krijgt: Des te beter.



Er lijken geen kinderen mee gemoeid.
Als die er waren zou ik anders spreken.

Maar nu hebben we het over 1 volwassen iemand die effe 10 dagen zowat 0 budget heeft.
Kiezen op elkaar, kasten leegvreten en gaan.

Als je 10 dagen met €1,50 wil leven heb je gewoon 0,0 financieel inzicht.
En €20-30 voor de komende 10 dagen afsnoepen van het budget van volgende maand kan gewoon. Dan duurt het inlopen tot een normaal saldo iets langer (maar hoeveel langer kan dat nou helemaal zijn als je een beetje verstandig je geld uitgeeft).
.
1.50 voor 10 dagen? En er komen nog tips voor ook? Een brood bij de Aldi kost al 1 euro.
Maar wat had je dan verwacht? Dat iemand hier 10 gerechten van 15 cent zou opnoemen?
Ik doe alvast een poging:
dag 1: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
dag 2: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
dag 3: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
Hopelijk kun je hier iets mee, TO!
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
13-08-2019 20:14
1.50 voor 10 dagen? En er komen nog tips voor ook? Een brood bij de Aldi kost al 1 euro.
Nou dan kan ze 2 sneetjes per dag eten. Beetje vasten kan geen kwaad.

Ciao ciao
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen? Volgens mij heb je een groot probleem maar zie je dat niet goed in. Jemig, je reactie lijkt wel manisch. Van 1,50 kun je gewoonweg niet 10 dagen leven en met die spinazie en dat ei kun je amper een dag voorruit. Je zult anders moeten plannen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Snowpink schreef:
13-08-2019 20:14
1.50 voor 10 dagen? En er komen nog tips voor ook? Een brood bij de Aldi kost al 1 euro.
Zo'n brood telt ... 20 sneden?

Dat is dus 2 sneden per dag.

Als je de aankoop nog een paar dagen kan uitstellen geraak je tot 3 of 4 sneden.

Tesamen met eventueel een blik groenten dat nog in de kast staat of een stuk vis / vlees of een blik sardines heb je toch écht een maaltijd.



Creativiteit en geen angst voor honger en inzetten op 1 maaltijd per dag (al de rest is bonus) is gewoon een must in deze situatie.
Marnamai schreef:
13-08-2019 20:19
Zo'n brood telt ... 20 sneden?

Dat is dus 2 sneden per dag.

Als je de aankoop nog een paar dagen kan uitstellen geraak je tot 3 of 4 sneden.

Tesamen met eventueel een blik groenten dat nog in de kast staat of een stuk vis / vlees of een blik sardines heb je toch écht een maaltijd.

Creativiteit en geen angst voor honger is gewoon een must in deze situatie.
Er is geen must.
Er is namelijk spaargeld. Of spaardoel in ieder geval. Kan al weer sparen vanaf volgende maand als ik dat zo lees, Ze wil gewoon niet rood staan. Alsof je van dat ene tientje rood staan je jezelf in de afgrond stort en je spaardoel niet haalt.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:21
18.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:58
Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga niet uitleggen waarom en hoe en wat meer verder. Ieder heeft zo zijn mening en die mogen jullie ook hebben. Alleen het benoemen ervan schieten we allemaal niks mee op toch :)

Ik vroeg om tips om rond te komen, nu komen de azijnzeikerds om commentaar te geven wat ze er van vinden. Dat had ik niet gevraagd; Wat vinden jullie ervan?
Als je nog tips hebt, graag en anders CIAO CIAO!
En er werd een paar keer gevraagd wat je nog in huis had. Geen antwoord van jou dus Ciao Ciao.
voor andere mensen met weinig geld of in nood

https://www.facebook.com/groups/VoorDeM ... highlights
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:13
5.13% gewijzigd
Gratis groente ;)

https://eten-en-drinken.infonu.nl/diver ... stuin.html
Welke gouden tip had je nou verwacht? Natuurlijk is er geen tip om 10 dagen te eten van 1,50.

Doe niet zo moeilijk, neem 25 euro op en eet normaal de komende tijd. Zodat je hopelijk ook normaal kan functioneren en nadenken in die tijd. In plaats van verward raken door hongerklop.

Die vriezer hoeft toch niet volgende maand alweer direct tot de nok toe gevuld te worden, wat een rare onderbouwing van nu 10 dagen honger lijden.
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 20:15
Maar wat had je dan verwacht? Dat iemand hier 10 gerechten van 15 cent zou opnoemen?
Ik doe alvast een poging:
dag 1: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
dag 2: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
dag 3: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
Hopelijk kun je hier iets mee, TO!
:proud:
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
13-08-2019 20:25
Welke gouden tip had je nou verwacht? Natuurlijk is er geen tip om 10 dagen te eten van 1,50.

Doe niet zo moeilijk, neem 25 euro op en eet normaal de komende tijd. Zodat je hopelijk ook normaal kan functioneren en nadenken in die tijd. In plaats van verward raken door hongerklop.

Die vriezer hoeft toch niet volgende maand alweer direct tot de nok toe gevuld te worden, wat een rare onderbouwing van nu 10 dagen honger lijden.
Nou inderdaad. Maar geloof dat je dat niet echt mag zeggen van TO, die is helemaal halleluja om zichzelf uit te hongeren. Dus, CIAO CIAO maar.
Marnamai schreef:
13-08-2019 20:19
Zo'n brood telt ... 20 sneden?

Dat is dus 2 sneden per dag.

Als je de aankoop nog een paar dagen kan uitstellen geraak je tot 3 of 4 sneden.

Tesamen met eventueel een blik groenten dat nog in de kast staat of een stuk vis / vlees of een blik sardines heb je toch écht een maaltijd.



Creativiteit en geen angst voor honger en inzetten op 1 maaltijd per dag (al de rest is bonus) is gewoon een must in deze situatie.
Een maaltijd voor 1 dag ja. En we gaan er wel vanuit dat ze iets in huis heeft, maar ik betwijfel het. Anders had ze dat vast wel genoemd. Dus volgens mij heeft ze niks meer, behalve 1.50. Nee echt, daar kun je geen maaltijd van maken. Laat staan 10 (uitgaande van 1 maaltijd per dag).

Wel een voedselvoorraad lees ik. Wat maakt die 1.50 dan uit? Wil je daarvoor eten halen of een activiteit doen ofzo?
anoniem_381635 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:33
7.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die lege flessen inleveren. Samen met het geld dat je al hebt, haal je een brood en een pot pindakaas en dan heb je iedere dag te eten.
Subnautica schreef:
13-08-2019 19:20

Statieflessen in huis?
muntjes in je auto die je normaal gebruikt voor winkelwagentje?
Lid van united consumers met een opgebouwd tegoed of andere spaartegoeden waarvan je haast vergeten was dat je ze had?
Alle reacties Link kopieren
Tip: van “oud” brood kun je wentelteefjes maken. Zou leuk zijn als je het red! 😁
.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen, maar op marktplaats en misschien fb worden er regelmatig gratis spullen weggegeven waaronder eten. En bij weggeefwinkels wordt er ook wel eens voedsel neergelegd. En bij de jumbo geldt volgens mij dat de datum van vandaag uit koelvak gratis mee mogen( weet niet precies wat de regels zijn).
Voor iedereen een groene tuin
Margriet86 schreef:
13-08-2019 20:38
Tip: van “oud” brood kun je wentelteefjes maken. Zou leuk zijn als je het red! 😁
Behalve brood heb je daar toch ook echt ei en melk voor nodig.
En het ei gaat al op bij de spinazie.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 20:15
Maar wat had je dan verwacht? Dat iemand hier 10 gerechten van 15 cent zou opnoemen?
Ik doe alvast een poging:
dag 1: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
dag 2: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
dag 3: 166.7 gram kale gekookte spaghetti
Hopelijk kun je hier iets mee, TO!

Of 3x per dag 50g havermout.
.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet de tip opvolgen om oud brood te gaan vragen bij de bakker.

Een bakker werkt ook hard voor zijn geld. Dan is het heel erg fout om te gaan zittenen aasgieren terwijl je gewoon spaargeld hebt of nog rood kan gaan staan.

Dat is Voir mensen die echt niet anders kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt ergens dat je normaal 40 euro per week aan boodschappen uitgeeft. Neem nu 20 euro op en doe het volgende maand met 20 euro minder op maandbasis (voor de boodschappen) en dan ben je eind september schuldenvrij.
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 20:44
Of 3x per dag 50g havermout.
Met water, want de melk (voor zover aanwezig in de geheime voorraad) moet in de ouwe wentelteefjes.
.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:52
Reden: Niet gelezen dat TO gewoon spaargeld heeft..
99.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven