Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
Maar goed, eigenlijk is je MEGA blijdschap dus gewoon volledig ongegrond. Want je gaat het gewoon niet redden.
En nu?
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
13-08-2019 21:15
Omdat ik vind dat je een beetje moet zorgen voor je medemens. Ik koop altijd de straatkrant, geef zwervers iets te drinken of eten enzo. Zit in de aard van het beestje denk ik. Mijn man en kinderen verklaren me vaak voor gek, maar ik voel me daar goed bij. Natuurlijk zal ik soms belazerd worden, dat is dan maar zo. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik altijd wel een paar euro kan missen. Ik heb ook andere tijden gekend en toen kreeg ik soms wat mensen om me heen wat geld oid.

Het enige dat ik nooit mee doe is geld geven voor een treinkaartje. Ooit werd ik aangesproken door een jongen die zei dat zijn portemonnee was gestolen. De bekende truc. Ik heb hem gezegd dat ik een kaartje voor hem wilde betalen en hij zou het absoluut terugbetalen. Ik heb hem toen gezegd dat als hij het niet terugbetaalt, ik nooit meer aan iemand op een station geld zou geven en dat dat zijn verantwoordelijkheid was. Nooit mijn geld teruggezien natuurlijk....Dus dat doe ik nooit meer.
Ik kan het geld ook missen en ik deel dat ook met vrienden of familieleden die het minder hebben. Laatst zelfs met een zwerver op vakantie. Die kan ik recht in de ogen kijken en dat voelde goed.
Maar ondanks dat ik het geld kan missen hou ik er niet van om belazerd te worden. Ik zou dus nooit zomaar geld overmaken naar een vreemde op internet die beweert dat hij/zij geen geld heeft.
Alle reacties Link kopieren
Waar zegt TO dat ze spaargeld heeft?
chocolol schreef:
13-08-2019 21:45
Waar zegt TO dat ze spaargeld heeft?
Ja dat vraag ik me ook af?
Ga bij familie of vrienden eten de komende tijd en vraag of ze een pot pindakaas en een brood sponsoren.
Letsgetlosttonight schreef:
13-08-2019 21:53
Ja dat vraag ik me ook af?
Je weet hoe dat gaat hier.
Vast een fanatiekeling die To haar ganse forumleven heeft doorgespit (loep) en er zo achter is gekomen.
Tintelfris schreef:
13-08-2019 21:59
Je weet hoe dat gaat hier.
Vast een fanatiekeling die To haar ganse forumleven heeft doorgespit (loep) en er zo achter is gekomen.
Nou ik zie het niet hoor maar zal wel aan mij liggen.
Alle reacties Link kopieren
Las laatst op een nieuwssite dat iemand een hele tijd allemaal vage klachten had verzonnen en steeds naar het ziekenhuis ging zodat ie daar gratis kon eten.

Wat me erop brengt dat je ook iets kunt uitvreten en een paar dagen in het staatshotel gaat doorbrengen.

Of zoals sommige fanatieke knieperds in Amerika doen: vuilnisbakken doorspitten.

Kan allemaal. Of je "leent" jezelf dat tientje van je volgende maandbudget. Dat is denk ik toch de kortste klap.
Alle reacties Link kopieren
In dit topic noemde TO dat ze een spaardoel heeft om oesters te gaan eten. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze daar ook al geld voor gespaard heeft. Kan ook zijn dat ze daarvoor gaat sparen zodra ze uit het rood is.
Maar spaardoel is hier voor velen al voldoende om te concluderen dat ze geld zat heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
13-08-2019 21:59
Je weet hoe dat gaat hier.
Vast een fanatiekeling die To haar ganse forumleven heeft doorgespit (loep) en er zo achter is gekomen.

Al zou het zo zijn dat TO in een ouder topic spaargeld had, dat betekent toch niet dat TO dat geld nu nog heeft?
chocolol schreef:
13-08-2019 22:06
Al zou het zo zijn dat TO in een ouder topic spaargeld had, dat betekent toch niet dat TO dat geld nu nog heeft?
Dat heb je goed.
chocolol schreef:
13-08-2019 22:06
Al zou het zo zijn dat TO in een ouder topic spaargeld had, dat betekent toch niet dat TO dat geld nu nog heeft?
anoniem_386944 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:26
Reden: dubbel
4.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maaaaaaanisch!!! Wat doe je jezelf aan joh?! 1.50 voor 10 dagen is niet reëel en kost je teveel inspanningen voor wat het je gaat opleveren. Want je zegt schuldenvrij, maar feitelijk ben je alleen je behoeften aan het uitstellen, met als gevolg dat je over een paar weken alsnog meer nodig hebt.
Als je nu slecht eet ben je over een paar weken of ziek, of futloos of, als je gevoelig bent voor depressie, gedeprimeerd. Kost ook geld.
abby83 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 15:15
44.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ps. Had je schulden (problematisch niet kunnen aflossen en/of aan de oorspronkelijk afgesproken terugbetaaltermijnen kunnen voldoen) of heb je rood gestaan (een leenvorm aangeboden door je bank)? En hoe lang heeft die periode eigenlijk geduurd? Als ik sommige reacties lees heb je sowieso niet echt een goed beels bij financiën en inzicht etc. Misschien dat iemand met kennis van zaken je gerust kan stellen dat bepaald gedrag helemaal niet zo erg is en dat je voor bepaalde dingen iets teveel geobsedeerd lijkt, terwijl het nadeel verwaarloosbaar is. Beetje dezelfde aanpak om van vliegangst af te komen zegmaar.
Ga dit weekend naar de winkel en koop voor maximaal 15 euro eten voor de dagen die je nog te gaan hebt tot je nieuwe salaris.
Op de dag dat je je nieuwe salaris binnen hebt ben je meteen schuldenvrij, die 15,00 euro minder om uit te geven de komende maand gaat je zeker lukken aangezien je verder geen schulden meer hoeft af te betalen.

Maak ook meteen een butgetplan per week, maand en jaar met daarin al je inkomsten en uitgaven om zo n situatie in de toekomst te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
13-08-2019 20:56
wie heeft er nu nog meer het nummer van casa de papel in z'n hoofd?

bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao, ciao B-)
Echt jammer dat dit nr hiervoor (serie) gebruikt wordt. Heb er goede herinneringen aan vroeger. Wat to betreft. Wel een leuke challenge. Als je het niet red je spaargeld aanspreken. Als je het wel red zou gaaf zijn.
Leef je nog, kind?
Alle reacties Link kopieren
Als je nog eten hebt liggen dan thuis dan kan je makkelijk gewoon niets meer uitgeven. Anders zal het gewoon in het rood staan worden. Had je natuurlijk van te voren ook wel kunnen voorspellen 🤷
Appie heeft voor de kleintje altijd een banaantje en appel en soms hapjes.
Koffie en thee met een koekje erbij.

Neem je gewoon een aantal kinderen mee naar binnen om fruit te shoppen. :lol:
(Moet je natuurlijk niet te vaak doen!)
Bied jezelf als oppas aan of om boodschappen te doen. Kies je voordeelaanbiedingen via stapelkorting van AH. Als die nog gelden.
Neem je er 4 en zeg je dat het er 1 - 3 waren.)

Maar wel eerlijk blijven. Maar bied aan en kijk of je mensen kan vinden die het willen gebruiken.
Bij AH ga ik dus nooit meer de scanner gebruiken. Ik had alleen 4 visconserven en wat zuivel of zo uit de stapelkorting. Nou.... die kassière dolenthousiast dat ze er eindelijk een mocht doen. Steekproek noemen ze dat. Steken doen ze dan wel. De scanner als steekwapen en "STEEKPROEF!!!".
Ik ga dus nooit meer langs zo'n ding. Ik had alles al in mijn tas geladen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
TO is iemand die niet met geld om kan gaan. In een nieuw topic wil ze tips voor vakantie :D

Er was ooit een topic over eten met een minimaal budget.
Wil toch wat tips neerzetten, gewoon als iemand eens op dit topic stuit die
zoekt naar tips.

Goedkoopste pasta, tomato frito/gezeefde tomaat enz. Met tomatensaus is het niet altijd de beste keus om de goedkoopste te nemen. Heinz bv is veel dikker en heeft al wat meer smaak van zichzelf dan ah eigen merk bv, of die van de lidl.
Rijst kun je ook goed opleuken met kruiden en een uitje.
Als je bij een markt woont loop daar tegen 4 uur dan eens langs. Veel groente en fruit wat gekneusd is wordt niet meer verkocht maar een appel met een plekje is nog prima te eten als je dat plekje weg snijd.
Ook de eierman wil wel eens doosjes hebben die te vies zijn om te verkopen.
Je ziet ook veel mensen scharrelen om die tijd. Vaak met tassen vol :)
Soep en groente in blik inslaan als het in de aanbieding is. Ei vult goed en is zeer multifunctioneel. Zelfs een restje spaghetti is lekker als vulling van een dubbelgeslagen omelet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een kar vol boodschappen halen bijde Jumbo, en dan kijken waar je 4e in de rij bent, want als 4d in de rij krijg je de boodschappen namelijk gratis.
Let op je moet degene die aan het afrekenen is NIET meetellen , je begint dus met gellen vanaf de 2e persoonin de rij.
Ik heb dit namelijk gehad bij de Jumbo toen ik dacht 4e in de rij te zijn :facepalm: heel genant.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik denk dat je wat meer inkomsten moet regelen, dat spaart wat gemakkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2019 19:54
Ik zou het wc-papier verkopen. Met zo'n weekmenu valt er toch vrij weinig te poepen.
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Koop een pak bloem en een pak rijst. Kan je 's ochtends pannenkoeken bakken en 's avonds een kommetje rijst eten.

Maar serieus, ik snap niet dat je het jezelf zo moeilijk maakt. Hartstikke goed natuurlijk dat je uit de schulden bent maar 1.50 voor 10 dagen is niet realistisch. Als je het vanaf volgende maand echt zo goed gaat hebben kan je best een tientje voorschieten voor jezelf.
Pivot! PIVOT!!!
KitKeller schreef:
17-08-2019 13:19
Koop een pak bloem en een pak rijst. Kan je 's ochtends pannenkoeken bakken en 's avonds een kommetje rijst eten.

Maar serieus, ik snap niet dat je het jezelf zo moeilijk maakt. Hartstikke goed natuurlijk dat je uit de schulden bent maar 1.50 voor 10 dagen is niet realistisch. Als je het vanaf volgende maand echt zo goed gaat hebben kan je best een tientje voorschieten voor jezelf.
Nou, beetje rood staan sinds kort.

Ja is zeker schuld en ja beter dat je dat niet meer staat.
Maar wat een overdreven OP/TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven