Geld & Recht alle pijlers

Hoe gaan jullie om met boetes? Ik kan het niet verwerken...

17-08-2019 00:05 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

ik weet dat ik mijn eigen boetes moet betalen (inmiddels ook betaald) maar ik kan het maar niet verwerken, ik vind het zo erg!
Ik werk via een uitzendbureau en heb 14 diensten geaccepteerd nog 2 dagen te gaan. Maar 3x op dezelfde tijd en plek heb ik boetes gekregen toen ik naar werk reed. Omdat ik 5 km te hard reed; 43 euro, 57 euro en nog eens 57 euro. dat is 14 uur werken dus heb gewoon 2 dagen voor niets gewerkt. Ik vind het zo dom van mezelf, had totaal niet door dat ik harder reed dan 50 had ook niet aan flits app gedacht.

Maar mijn vraag is, hoe verwerken jullie dit want het zit de hele dag in mijn hoofd heb t eten verbrand en kom er maar niet af
Oh dat is kut.

Snel betalen en vergeten doe ik. Als de accept betaald en verscheurd is kan ik door.

Ik heb er ook eens 3 in 1 week gehad. Bij de 3e stond vriend er mee voor het raam te zwaaien toen ik thuis kwam. Ik herkende de envelop meteen. Kon wel door de grond.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Nou gewoon betalen en doorleven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, vervelend. Wonden likken en weer door.
43 euro voor 5 km te hard lijkt me trouwens niet kloppen
https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nede ... oetes-2019
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Nou uhh, niet te hard rijden dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Beter op je snelheid letten en verder gaan met je leven.

Het is kut, maar nu niks meer aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 00:08
Oh dat is kut.

Snel betalen en vergeten doe ik. Als de accept betaald en verscheurd is kan ik door.

Ik heb er ook eens 3 in 1 week gehad. Bij de 3e stond vriend er mee voor het raam te zwaaien toen ik thuis kwam. Ik herkende de envelop meteen. Kon wel door de grond.
Ja ik heb ook meteen betaald, van 1 kwam er een brief thuis en 2 daarvan kan je online zien, maar nu kijk ik steeds naar mijn bankieren en baal er heel erg van. Ik probeer me te troosten dat ik het werk leuk vind (in de zorg) en dat het niet alleen gaat om geld verdienen... maar had t geld wel gwn nodig natuurlijk ahah
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel erg balen maar wie heb je ermee door er zo in te blijven hangen en je eten te verpesten? Ik zou er zelf flink van balen en ervan leren. Is dit je eerste boete(serie)? Ik vind het vreselijk zonde geld dus na mijn eerste boete heb ik ervoor gezorgd dat ik me altijd aan de snelheid hou, tenzij ik er bewust voor kies dat het daar op dat tijdstip veilig iets harder kan en ik het risico op een boete incalculeer. Nooit meer een boete gehad *klopt af* .

Dus dat (beter opletten en zorgen dat je niet meer per ongeluk te hard rijdt) is mijn advies.
Therapie.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:10
Ja ik heb ook meteen betaald, van 1 kwam er een brief thuis en 2 daarvan kan je online zien, maar nu kijk ik steeds naar mijn bankieren en baal er heel erg van. Ik probeer me te troosten dat ik het werk leuk vind (in de zorg) en dat het niet alleen gaat om geld verdienen... maar had t geld wel gwn nodig natuurlijk ahah

Dat vind ik wel doordraaien hoor, heb je dit soort raar/obsessief gedrag vaker?
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
17-08-2019 00:10
Tsja, vervelend. Wonden likken en weer door.
43 euro voor 5 km te hard lijkt me trouwens niet kloppen
https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nede ... oetes-2019
Er staat letterlijk; overschijding maximum binnen bebouwde kom, met 5 km/h 55 km/h na correctie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit het de hele dag in je hoofd? Is het vanwege het geld of vind je het heel stom van jezelf? Begin daar maar eens mee. Als je dat duidelijk hebt, weet je weer een beetje meer over jezelf. ;)
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
17-08-2019 00:13
Dat vind ik wel doordraaien hoor, heb je dit soort raar/obsessief gedrag vaker?
Nee eigenlijk niet maar sta nu in de min hierdoor misschien daardoor
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
17-08-2019 00:13
Waarom zit het de hele dag in je hoofd? Is het vanwege het geld of vind je het heel stom van jezelf? Begin daar maar eens mee. Als je dat duidelijk hebt, weet je weer een beetje meer over jezelf. ;)
vind het echt stom van mezelf is me eerste boete en dan drie achter elkaar...
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:14
Nee eigenlijk niet maar sta nu in de min hierdoor misschien daardoor
Had dan wat later betaald. Staat altijd wel een aardige termijn voor.
Ik had een keer 35 cent boete bij de bibliotheek omdat ik me vergist had in de inlever datum. Drama! Lag er nachten van wakker. :(

Voor de rest nog nooit boetes gehad.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:13
Er staat letterlijk; overschijding maximum binnen bebouwde kom, met 5 km/h 55 km/h na correctie?
Ik heb er verder geen verstand van hoor, ik heb alleen een fiets. Wel zo zuinig ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
17-08-2019 00:15
Had dan wat later betaald. Staat altijd wel een aardige termijn voor.
Ik was zo geschrokken dat ik het meteen betaalde om het meteen te vergeten maar t maalt nog steeds door me hoofd
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
17-08-2019 00:12
Therapie.
Schei toch uit, heb je een rijke papa?
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:26
Ik was zo geschrokken dat ik het meteen betaalde om het meteen te vergeten maar t maalt nog steeds door me hoofd
Dat is dom dan.
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:28
Schei toch uit, heb je een rijke papa?
Nee joh, ik werk zelf voor mijn centen.
Binnen de bebouwde kom te hard wordt idd een stuk zwaarder aangerekend als buiten de bebouwde kom.

Ik had er eentje bij voor door rood rijden. Kon nét nog dacht ik. Nope..nét niet.
Toen al €190. Nu nog meer dacht ik.
Er van balen is logisch hoor maar je kunt ook doordraven. En dat doe jij nu.

Loslaten en doorleven!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die boetes minder erg dan jouw concentratie tijdens het rijden persoonlijk. Gevaarlijk dat je niet weet hoe hard je gaat..
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
17-08-2019 00:11
Dat is heel erg balen maar wie heb je ermee door er zo in te blijven hangen en je eten te verpesten? Ik zou er zelf flink van balen en ervan leren. Is dit je eerste boete(serie)? Ik vind het vreselijk zonde geld dus na mijn eerste boete heb ik ervoor gezorgd dat ik me altijd aan de snelheid hou, tenzij ik er bewust voor kies dat het daar op dat tijdstip veilig iets harder kan en ik het risico op een boete incalculeer. Nooit meer een boete gehad *klopt af* .

Dus dat (beter opletten en zorgen dat je niet meer per ongeluk te hard rijdt) is mijn advies.
Ja dit is inderdaad mijn eerste boete (serie). Ik rij al 3 jaar en hield me gewoon altijd netjes aan de regels behalve in de nacht dan. Als het een vaste baan was had ik het minder erg gevonden, maar dit is puur vakantie werk en paar diensten bij een locatie. Hierdoor vind ik het extra erg dat ik steeds op dezelfde weg boetes maak naar werk toe... Lastig uit te leggen, maar voelt gewoon alsof ik werk om de boete die ik daar net heb gemaakt te betalen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven