Geld & Recht alle pijlers

Raboscanner?

08-09-2019 18:37 44 berichten
Hi all,

Kom ik thuis na een drukke zondag en denk ik “Hey, ik ga lekker sushi bestellen”

Wilde dit via Thuisbezorgd doen. Moet ik ineens met mijn Raboscanner ondertekenen? Was een bedrag van 29 euro. Kon er ook niks over vinden op internet, waarom dat nu ineens zou moeten. Ben net verhuisd en heb dat ding niet in mijn kamer liggen.. Iemand een idee hoe dit komt?
Onbekend rekeningnummer?
Ipadres?

Dan wil raboscanner soms ineens voor dat alle bedragen een akkoord?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 18:40
8.54% gewijzigd
https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... o-scanner/
Suðri schreef:
08-09-2019 18:38
Onbekend rekeningnummer?
Dat ook inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
08-09-2019 18:38
Onbekend rekeningnummer?
Je kan normaal tot 100 euro overmaken naar onbekende rekeningnummers zonder de scanner.
Koffiepot schreef:
08-09-2019 18:44
Je kan normaal tot 100 euro overmaken naar onbekende rekeningnummers zonder de scanner.
Dat is een quotum voor een dag of een week oid. Zie link die ik plakte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik altijd, voor alles, de scanner nodig heb

Reden waarom ik bijna alles overgezet heb naar ING
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
08-09-2019 18:51
Ik heb het gevoel dat ik altijd, voor alles, de scanner nodig heb

Reden waarom ik bijna alles overgezet heb naar ING
Die app is zo onveilig dat ze met 1 klik je hele bankrekening leeg kunnen halen ;)
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
08-09-2019 18:56
Die app is zo onveilig dat ze met 1 klik je hele bankrekening leeg kunnen halen ;)

Hoezo dan?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
08-09-2019 19:17
Hoezo dan?
Omdat ze een hele slechte IT afdeling hebben en een nog veel slechtere klantenservice. En ze proberen je ook nog op te laten draaien voor hen fouten en slecht beveilige/werkende app's.

Ik zou daar juist heel ver van blijven.
Suðri schreef:
08-09-2019 18:56
Die app is zo onveilig dat ze met 1 klik je hele bankrekening leeg kunnen halen ;)
Bewijs?
Gisteren nog bij kassa. QR fraude met ING app.


En beetje google levert je nog veel meer verhalen op.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 19:28
13.19% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
08-09-2019 19:20
Omdat ze een hele slechte IT afdeling hebben en een nog veel slechtere klantenservice. En ze proberen je ook nog op te laten draaien voor hen fouten en slecht beveilige/werkende app's.

Ik zou daar juist heel ver van blijven.
Ik denk niet dat dat specifiek voor ING geldt. Als het al waar is.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-09-2019 19:21
Gisteren nog bij kassa.

En beetje google levert je nog veel meer verhalen op.

Ik heb de app net geïnstalleerd, dus ik ben toch wel benieuwd.
Wat gebeurde er aan de kassa dan?

Een snel google-rondje levert me alleen info over afschaffen van TAN-codes op en reportage uit 2012.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
COtweepuntnul schreef:
08-09-2019 19:22
Ik denk niet dat dat specifiek voor ING geldt. Als het al waar is.
Zeker wel. Kijk kassa van gisteravond maar.
Coerage schreef:
08-09-2019 19:25
Ik heb de app net geïnstalleerd, dus ik ben toch wel benieuwd.
Wat gebeurde er aan de kassa dan?

Een snel google-rondje levert me alleen info over afschaffen van TAN-codes op en reportage uit 2012.
Het programma Kassa.
En al maanden aan de gang, in april de eerste meldingen, en gewoon niets mee gedaan.
COtweepuntnul schreef:
08-09-2019 19:22
Ik denk niet dat dat specifiek voor ING geldt. Als het al waar is.

Ik denk het wel. Want ik heb gekeken en goed geluisterd.
En is niet de eerste keer waaruit blijkt dat ING een slechter beveiligde betaalomgeving/procedure en app heeft dan de meeste andere banken.

( En ik heb een bekend vogeltje die werkt bij de ING en dit beaamt)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 19:31
12.35% gewijzigd
En die phising/tikkie fraude met voornamelijk ( en wel 1000 ) gedupeerde ING klanten in het nieuws zo'n 2 weken geleden ofzo. ING doet namelijk minder aan dubbele controle/authenticatie dan de andere banken.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 19:55
15.15% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
08-09-2019 19:28
En die phising/tikkie fraude met voornamelijk ING klanten in het nieuws zo'n 2 weken geleden ofzo. ING doet namelijk minder aan dubbele controle/authenticatie dan de andere banken.
Wel makkelijker natuurlijk, dat je geen controle hoeft in te voeren ;)
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
08-09-2019 18:51
Ik heb het gevoel dat ik altijd, voor alles, de scanner nodig heb

Reden waarom ik bijna alles overgezet heb naar ING
Er zijn een aantal dingen waarbij standaard staat ingesteld dat je de scanner nodig hebt, maar dit kun je allemaal uitschakelen.
Dat is éénmalig via de site aangeven dat je geld over wil maken naar onbekende nummers zonder de scanner en dat je daglimiet wil verhogen naar 1000 euro.
Lijkt me minder werk dan alles overzetten naar ING...
Ik ben nu net Kassa aan het kijken, wat erg voor die klanten. Ga m'n ouders waarschuwen want die gebruiken alle de ING app.

Maar die rabo scanner heb je toch altijd nodig? Kun je geen andere betaalmethoden kiezen?
TsumTsum schreef:
08-09-2019 19:45
Ik ben nu net Kassa aan het kijken, wat erg voor die klanten. Ga m'n ouders waarschuwen want die gebruiken alle de ING app.

Maar die rabo scanner heb je toch altijd nodig? Kun je geen andere betaalmethoden kiezen?
Nee hoor.
TsumTsum schreef:
08-09-2019 19:45
Ik ben nu net Kassa aan het kijken, wat erg voor die klanten. Ga m'n ouders waarschuwen want die gebruiken alle de ING app.

Maar die rabo scanner heb je toch altijd nodig? Kun je geen andere betaalmethoden kiezen?
Je hebt hem niet altijd nodig in je app. Naar bekende rekeningnummers die zij veilig achten kan je na een aantal keer en tot eem bepaald bedrag met een pincode ondertekenen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 19:56
0.22% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven