Geld & Recht alle pijlers

Jongeren rekening ING

12-09-2019 13:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje....mijn stiefzoon heeft een rekening bij de ING via zijn moeder. De jongen is ruim 17 en wil graag ook een app, zoals zijn vrienden. Hij wil zijn eigen geld beheren. Logisch denk ik. Hij werkt ook, naast zijn school.

Mijn kinderen hebben ook altijd hun eigen rekening gehad, maar ik kon daar niet op kijken want geen inlogcodes.
Nu zegt stiefzoon dat hij wel een inlogcode heeft, maar dat hij dan op zijn moeder s account inlogt. Niet op zijn eigen rekening. Klopt dit wel?
Dat je als ouder kunt meekijken op de rekening van je minderjarig kind, dat snap ik. Is ook goed. Maar dat stiefzoon niet kan inloggen op zijn eigen jongerenrekening vind ik vreemd...of is dat in de loop der jaren veranderd? Zou ook kunnen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat klopt niet. Wij hebben ook ing. Je kunt als ouder in je eigen account ook de rekening van je minderjarige kind inzien. En kind heeft op eigen telefoon een app waar hij zijn saldo kan zien en geld over kan maken. Kan al vanaf 12 jaar. Even langs het kantoor fietsen en dan is het zo geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Onze minderjarige heeft een jongerenrekening. Ik kan die inzien via mijn rekening maar hij kan gewoon op zijn eigen computer inloggen en betalingen doen. Hij wil zelf nog niet de ING app. Met 18 jaar kan hij dan aangeven om het niet meer te koppelen aan mijn rekening. Ik kan via mijn rekening ook betalingen doen van zijn rekening. Maar daar blijf ik natuurlijk vanaf tenzij hij het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe het dan kan dat als hij inlogt, hij op de rekening van zijn moeder komt.
Hij heeft wel een eigen bankpasje.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
12-09-2019 13:18
Ik vraag me af hoe het dan kan dat als hij inlogt, hij op de rekening van zijn moeder komt.
Hij heeft wel een eigen bankpasje.
Dan gebruikt hij dus de gegevens van zijn moeder en is er waarschijnlijk niets voor hemzelf aangevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet dan dus ook de bankrekening van zijn moeder? Dan logt hij in op het account van zijn moeder en niet op zijn eigen account. Heeft hij wel een eigen bankrekening? Of heeft moeder een rekening op haar naam voor zoon?

Hier hebben we ABN en kinderen hebben zelf de app op mobiel en ipad. Weet niet precies hoe het bij ING gaat maar hier was het een kwestie van app downloaden en vervolgens de stappen volgen. Kind maakt zelf een code aan en wij als ouders moesten in onze app wel een akkoord geven dacht ik. Was in iedergeval een fluitje van een cent.
Alle reacties Link kopieren
Bij aanvraag heeft hij als het goed is een eigen account gekregen waar hij met zijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord moet inloggen. Als dit niet is gebeurt zou ik met hem naar de ING gaan en dat navragen. Kan zijn dat moeder dat zo geregeld heeft maar het is wel raar.
Hij kan zelf een app krijgen maar zijn wettelijkvertegenwoordiger moet ook hiervoor tekenen .
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter haar rekening was ook zichtbaar in mijn app.
Ze wilde haar eigen app. Maar dat lukte niet zonder een Mijn ING account. Die moest ze eerst aanvragen. Toen kreeg ze brief en die moest weer inleveren bij ING punt voor een wachtwoord voor Mijn ING . Toen dat geregeld was, kon ze haar eigen app installeren. Ik zie nog steeds haar rekening in mijn app. Die verdwijnt als zij 18 is.
Alle reacties Link kopieren
Man is met zoon naar de bank geweest. Hij moet nu opnieuw de inlogcode [ gebruikersnaam] aanvragen online. Hebben we iniddels gedaan.

Dan kan hij op zijn eigenrekening inloggen en ook de app downloaden.

Zoon blij!!
Wij hebben Rabobank. Ik kan wel kinds rekening zien en daar eventueel geld vanaf halen, van alles blokkeren, etc, maar hij kan als hij zelf in zijn app inlogt alleen zijn eigen rekening zien.

Volgen mij is het tot 18 verplicht dat een ouder inzage kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat snap ik....maar hij heeft dus wel een eigen jongerenrekening blijkt, maar kon nooit inloggen op zijn rekening. Want hij had daarvan geen inlogcodes of app.
Hij moet dus elke keer vragen aan zijn moeder of er nog genoeg geld op zijn rekening staat en of hij iets kan pinnen [ schoolkantine ed ] Dus dat is vrij omslachtig allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven