Geld & Recht alle pijlers

Wie verdient er meer dan € 10.000,- per maand?

06-10-2019 21:12 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 verdien ik zo ongeveer 11.000 euro netto per maand. Ja enorm veel geld maar ik besef het nog niet altijd. 3 jaar geleden werkte ik nog voor een baas voor iet minder dan € 1.800,- euro per maand. Omdat ik voordat ik mijn eigen bedrijf begon bijna 18 jaar voor een baas (werkgever) heb gewerkt weet ik heel goed hoe het is om een "loonslaaf" te zijn en hoe bevoorrecht ik ben. Natuurlijk voel ik me er prima bij en soms voelt het nog als een droom, zeker omdat ik minder werk dan toen ik in loondienst was. De € 11.000,- hark ik met ongeveer 30 uur werken per week binnen. Ik verdien dit geld overigens op een 100% legale manier.

Vraag:

Wie van jullie verdient ongeveer hetzelfde en hoe voel je je daarbij en wat doe je met dat geld. Ik spaar b.v. 8.000 euro per maand en natuurlijk heb ik eerst mijn hypo afgelost. Langzaam maar zeker begin ik nu wat meer uit te geven aan uit eten, vakanties en cafe's maar verder ook niet. Eigenlijk weet ik ook niet goed hoe ik met het geld om moet gaan daarom spaar ik het maar.
:) gefeliciteerd!

Ik verdien pakweg 11.000 minder :proud:
Ik. Na een paar jaar weet je van ellende niet meer wat je met je geld moet doen.
Wat een schijntje. :yawnee:
Suðri schreef:
06-10-2019 21:18
Ik. Na een paar jaar weet je van ellende niet meer wat je met je geld moet doen.
Goed doel
Die 11000 euro is dus na aftrek van omzetbelasting en inkomstenbelasting? Je hebt een eenmanszaak neem ik aan? Heb je een pensioenvoorziening? Een AOV? Rechtsbijstandverzekering? Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering? Hoeveel van je administratie doe je zelf en hoeveel besteed je uit aan bijv een boekhouder?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
06-10-2019 21:18
Ik. Na een paar jaar weet je van ellende niet meer wat je met je geld moet doen.
Dat is weinig creatief maar misschien kakt de creativiteit wel in door gemakkelijk beschikbaar geld.
BlaZoo schreef:
06-10-2019 21:19
Goed doel
Nee.
ooitverlegen schreef:
06-10-2019 21:20
Dat is weinig creatief maar misschien kakt de creativiteit wel in door gemakkelijk beschikbaar geld.
Klopt hoor. Alles wordt toch gemakkelijk.
Suðri schreef:
06-10-2019 21:21
Nee.
Tsja, dan niet klagen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een heerlijke loonslaaf, die heel gelukkig is met veel minder dan €10.000,- in de maand netto (of bruto).

Ik spreek regelmatig bedrijfsmatig mensen die wel richting jouw maandsalaris gaan, maar eerlijk gezegd zijn die gesprekken vaak negatief, omdat het nooit genoeg lijkt te zijn. Maar dat kan komen, omdat zij andere aftrekposten bedenken dan dat ik van het administratiekantoor (en de Belastingdienst) mag gebruiken.

Mag ik weten in welke sector ik beter zou kunnen werken?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
06-10-2019 21:18
Ik. Na een paar jaar weet je van ellende niet meer wat je met je geld moet doen.
Mij gunnen
BlaZoo schreef:
06-10-2019 21:21
Tsja, dan niet klagen
Je hebt geen idee hoe zwaar het is.
CherryBlossom- schreef:
06-10-2019 21:22
Mij gunnen
Ga er zelf maar voor werken, uitvretertje.
Suðri schreef:
06-10-2019 21:22
Je hebt geen idee hoe zwaar het is.
Gelukkig niet
En toen werd je wakker.
Vast bruto

Zet hier ook even neer hoe hoog je belastingaanslag is.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien het wel, maar ik krijg het niet. .. haha flauw!

Wat heerlijk voor je! Geniet ervan, je werkt er tenslotte voor. Als je iets hebt met goede doelen of stichtingen bijv, kun je overwegen hierin te investeren of misschien zelf iets op te zetten etc? Of de helft minder werken en iemand een hele goedbetaald parttime- job gunnen?

Ik zwijmel maar wat hoor...
Suðri schreef:
06-10-2019 21:22
Je hebt geen idee hoe zwaar het is.

Niet klagen. Je zeurt en zit anderen uit te dagen.
BlaZoo schreef:
06-10-2019 21:22
Gelukkig niet
Ik ben echt blij voor je.
Snoetje-80 schreef:
06-10-2019 21:24
Niet klagen. Je zeurt en zit anderen uit te dagen.
Wie daag ik dan uit? En met wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd wat voor werk je doet.
Lijkt me heerlijk om dat te verdienen .
Kanttekening erbij is wel dat een eigen zaak enorm veel verantwoording is.
Dat ligt er maar net aan hoe je het berekend. Ik ben mede eigenaar van groep bedrijven. De bedrijven maken jaarlijks winst en ik ontvang hierdoor naast een salaris ook jaarlijks dividend.

Ik ben het type: als de zon schijnt gerepareerd men het dak. Dus ik los bijvoorbeeld mijn hypotheek versneld af, investeer in langlopende en veilige projecten en geef veel aan goede doelen.
Suðri schreef:
06-10-2019 21:25
Ik ben echt blij voor je.
Dank je. Ik ook. En ben nog serieus ook
Annet1 schreef:
06-10-2019 21:26
Ik ben heel benieuwd wat voor werk je doet.
Lijkt me heerlijk om dat te verdienen .
Kanttekening erbij is wel dat een eigen zaak enorm veel verantwoording is.
Nog meer verantwoordelijkheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven