Geld & Recht alle pijlers

Wat heb je jezelf vandaag ontzegd/hoe heb je bespaard?

06-10-2019 22:48 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is naar aanleiding van mijn hernieuwde spaarplannen....om nog beter op mijn geld te letten ( zonder dat het mij veel tijd en energie kost) zodat ik was overhoud. Probeer jij ook minder uit te geven terwijl dat lastig is voor je ? Laat je dan hier inspireren. Ken je alle bezuinigings trucs maar vind je het lastig in praktijk te brengen? Kom hier onder gelijkgestemden!

Ik trap af:
vandaag heb ik mijn zoon geholpen met zijn krantenwijk, wat een takkeweer ik wilde het liefste naar mijn favo koffietent, niet gedaan en thuis chocomel gemaakt met wat lekkers er bij.
MAAR
MIjn dochter had competitie uit en ondanks dat ik alles onder de 30 minuten fietsen wilde fietsen toch de auto gepakt. Zeiknat bij de sport aankomen gaat mij te ver.
biol schreef:
11-10-2019 22:36
Man en ik zijn gestopt met roken.. dus deze week sowieso al samen 40 euro oid bespaard.
Daarnaast vandaan onderweg niet gestopt bij Starbucks maar mijn eigen theebeker vanuit huis meegenomen.

En als klap op de vuurpijl was ik eigenlijk heel moe en had ik geen puf om te koken maar toen ik in de winkel liep kon ik niks makkelijks bedenken waar ik ook zin in had dus uiteindelijk heb ik een hartige taart gemaakt.

Dus genoeg bespaard deze week en vandaag!
Wauw. Dat tikt lekker aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in de herfstvakantie vaak een weekend weg. Maar ik was laat met boeken: er waren alleen nog huisjes verkrijgbaar waar ik eigenlijk helemaal niet heen wil... nu blijven we lekker thuis en gaan leuke dagjes weg doen. Ook heel leuk. En... waarom zou je een paar honderd euro uitgeven aan een huisje waar je niet echt wil zijn, terwijl je het thuis fijn hebt?
anoniem_387817 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 08:50
Reden: Typfouten
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hotels geboekt voor onze trip

Een goedkoop hotel geboekt terwijl ik luxer wilde...op hoop van zegen dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Ik wil ook wel wat besparen en het lijkt me leuk hier wat beter op te letten.

Ik heb vandaag geen shoarma gehaald, maar zelf gebakken, zelf tsatsiki en een verse soep gemaakt, en voldoende salade gehaald voor bij het avondeten en om morgen samen met mijn soep als lunch te eten. Dubbelop bespaard: bij het avondeten en mijn lunch.
Alle reacties Link kopieren
man wilde een wrap onderweg voor mij halen, en een starbucks thee, heel lief hoor, maar heb ze beide afgeslagen. Hij had geen zin meer om te koken, en wilde hapjes in de supermarkt halen, maar ik heb toch nog gehaktballetjes met zelfgemaakte cranberry saus, gebakken aardappels en winter groente uit de oven bij elkaar geflanst. Daarna nog een homp kaas in blokjes gesneden, een appel in partjes, walnoten, dadels etc als "toetje'. Heb hem niet horen klagen :proud:

Hij is daar wat makkelijker in, terwijl ik het echt zonde vind als er nog genoeg in huis is. En ik vind het ook echt leuk als iedereen zit te smullen en blijer is met wat er op tafel staat ipv een portie afhaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten ook altijd vanuit de voorraad. Wat ligt er nog in de vriezer, op de planken? Man is wat makkelijker met impulsaankopen, ik zeg altijd tegen hem "kijk nou eerst even in de voorraad". Daar staan vaak de meest heerlijke dingen die te combineren zijn.

Vandaag heb ik euro's bespaard door in de Hema tóch die paar Sinterklaaslekkernijen terug te leggen in het schap.
Alle reacties Link kopieren
als ik naar de kapper ga doe ik normaal altijd wassen en knippen
vandaag ging ik direct onder de douche vandaan naar de kapper en heb dus het wassen overgeslagen. Scheelde 2,50, dat kost een douchebeurt thuis niet... ;-)
Alle reacties Link kopieren
vandaag niet gereden naar een afspraak maar een skype in plaats gedaan .
scheelt ook veel moeite

leuk kadootje geknutseld voor kind 4 voor haar vriendinnetje met weinig budget.
geen eten gekocht op het werk. ook niets mee maar er stond amandelstaaf in de keuken gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Niks gekocht behalve boodschappen terwijl ik wel in de dierenwinkel én de speelgoedwinkel ben geweest. Vond dat kind&kat genoeg verwend worden.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alvast wat sinterklaascadeautjes gekocht bij het kruidvat (25 procent korting op speelgoed) en action. Dat scheelt best veel met alles op het laatste moment in moeten kopen. Dus ik heb nu uitgegeven om straks te kunnen besparen.

Morgen ga ik met mijn kinderen naar de kinderboerderij. Ik neem dan lekkere broodjes van thuis mee. Dat scheelt een bezoekje aan het theehuis. En... ze eten nog gezonder ook
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk onderwerp, maar wat me opvalt is dat zoveel mensen zo trots zijn als ze zelf koken of een lunch meenemen. Of koffie zetten. Ligt het nu aan mijn leeftijd (60+) dat ik dat helemaal niet heb? Ik neem altijd eigen eten mee naar het werk, en heb een theemachine staan voor thee. De automatenkoffie is hier ook goed. Als ik moet reizen voor mijn werk neem ik ook eigen eten/water mee. Ik heb altijd voorraad in huis en maak elke week een boodschappenlijst waarbij ik kijk wat er nog is...
Ik heb dat gewoon zo geleerd vroeger, want we hadden geen Starbucks etc. Overigens vind ik Starbucks niet te zuipen, dus dat scheelt ook ;-).
Schriftje schreef:
24-10-2019 15:33
Wat een leuk onderwerp, maar wat me opvalt is dat zoveel mensen zo trots zijn als ze zelf koken of een lunch meenemen. Of koffie zetten. Ligt het nu aan mijn leeftijd (60+) dat ik dat helemaal niet heb? Ik neem altijd eigen eten mee naar het werk, en heb een theemachine staan voor thee. De automatenkoffie is hier ook goed. Als ik moet reizen voor mijn werk neem ik ook eigen eten/water mee. Ik heb altijd voorraad in huis en maak elke week een boodschappenlijst waarbij ik kijk wat er nog is...
Ik heb dat gewoon zo geleerd vroeger, want we hadden geen Starbucks etc. Overigens vind ik Starbucks niet te zuipen, dus dat scheelt ook ;-).
Dat heb ik vroeger ook zo geleerd en ik vind het heerlijk luxe om het anders te doen. :)
Schriftje schreef:
24-10-2019 15:33
Wat een leuk onderwerp, maar wat me opvalt is dat zoveel mensen zo trots zijn als ze zelf koken of een lunch meenemen. Of koffie zetten. Ligt het nu aan mijn leeftijd (60+) dat ik dat helemaal niet heb? Ik neem altijd eigen eten mee naar het werk, en heb een theemachine staan voor thee. De automatenkoffie is hier ook goed. Als ik moet reizen voor mijn werk neem ik ook eigen eten/water mee. Ik heb altijd voorraad in huis en maak elke week een boodschappenlijst waarbij ik kijk wat er nog is...
Ik heb dat gewoon zo geleerd vroeger, want we hadden geen Starbucks etc. Overigens vind ik Starbucks niet te zuipen, dus dat scheelt ook ;-).

Helemaal eens, en ik ben 15-20 jaar jonger dan jij. Ik vind iets goedkopers kopen ipv iets duurders ook niet echt besparen. Maar als je echt ergens heel veel zin in hebt en je doet het niet (of het nu vanwege het geld of de calorieën is), dan mag je daar best trots op zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ja wij geven ook alleen maar geld uit aan koffie/lunch als we een dagje uit zijn of vakantie oid. Gewoon dagelijks vind ik dat zonde van het geld. Voor onderweg of als ik ergens een uurtje zit neem ik wat mee, of besluit ik dat slechts een flesje water in mn tas genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
24-10-2019 15:33
Wat een leuk onderwerp, maar wat me opvalt is dat zoveel mensen zo trots zijn als ze zelf koken of een lunch meenemen. Of koffie zetten. Ligt het nu aan mijn leeftijd (60+) dat ik dat helemaal niet heb? Ik neem altijd eigen eten mee naar het werk, en heb een theemachine staan voor thee. De automatenkoffie is hier ook goed. Als ik moet reizen voor mijn werk neem ik ook eigen eten/water mee. Ik heb altijd voorraad in huis en maak elke week een boodschappenlijst waarbij ik kijk wat er nog is...
Ik heb dat gewoon zo geleerd vroeger, want we hadden geen Starbucks etc. Overigens vind ik Starbucks niet te zuipen, dus dat scheelt ook ;-).
Ik denk dat het leven van toen jij 35 was enorm verschilt van nu 35 zijn..
als ik op mijn werk ben dan neem ik uiteraard gewoon koffie daar, maar als ik onderweg ben (en dat ben ik veel, gemiddeld 75% van mijn werktijd) en 3 uur aan het rijden ben dan is het soms heel fijn om een lekkere warme kop koffie te hebben.
Koken doe ik dagelijks, maar na een drukke werkdag is het soms fijn om het gemak te verkiezen boven de standaard.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ja, de standaard verschuift met de jaren
1 blik op mijn oudste twee en je ziet het al

Waar ik nog graag af en toe gemaksvoeding koop ..gaan zij al voor thuisbezorgd.nl...dure sushi bestellen vinden ze vrij gewoon.
Een broodje kaas is niet genoeg in de ochtend.. wel een luxe broodje carpaccio

Etc etc
Alle reacties Link kopieren
Komt ook omdat je meer te besteden hebt. 'vroegah' waren er maar weinig mensen die ruim modaal verdienden. Sowieso als gezin werkte meestal alleen de man. Toen ik nog alleen woonde kon ik mij ook echt geen koffie/colaatje buiten de deur verloven. Laat staan sushi. Als vriendinnen die samenwoonden ergens een flesje fris/sap/whatever haalden van 2,50 en daarbij een broodje van 5 euro verzon ik een smoes, schaamde mij dood dat ik dat niet kon. (heb al gegeten, niet zo een trek / misselijk etc) Maar ik kon dat dus niet missen, dat was voor mij minstens 3 x avondeten. Nu kan ik dat allemaal wel, maar het is iets wat altijd in mijn achterhoofd blijft. Voor mij is het nog steeds luxe en geen standaard.
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
16-10-2019 11:02
als ik naar de kapper ga doe ik normaal altijd wassen en knippen
vandaag ging ik direct onder de douche vandaan naar de kapper en heb dus het wassen overgeslagen. Scheelde 2,50, dat kost een douchebeurt thuis niet... ;-)
Ik knip de haren van mijn kinderen.
Scheelt toch zo'n 35 per maand.
Ik heb tijdens mijn vakantie in het ziekenhuis gelegen. Heb daar alleen geld uitgegeven aan een reep chocolade. Vervolgens een week bij mijn ouders uitgeziekt. Kostten ook: Nul.

Vakantie was in Noorwegen, waar een wijntje 12,- euro kost. En ik houd van wijn....dus de besparing is enorm.

Krijg zelfs al mijn vakantiedagen terug.
En volgens mij van mijn reisverzekering ook mijn eigen risico van de zorgverzekering.

Financieel was het een enorme meevaller.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties ;-)
Ik merkte het niet op omdat ik geen géld heb voor die dingen. Toen ik 35 was had ik zelfs een heel erg goede baan en ik zwom zo'n beetje in het geld. En ook nu zou ik best elke dag een dure koffie kunnen halen. Maar ik vind het gewoon niet nodig. Ik heb wel thuis een dure en erg goede koffiemachine, die lekker alleen maar zwarte koffie zet. Ik neem mijn eigen erg lekkere lunch mee naar het werk omdat ik het vertik om voor een klein bordje salade en een bekertje soep ruim 5 euro neer te moeten tellen... Dan heb ik na een uur weer honger.
Ik vind het leuk om te lezen dat er hier mensen zijn die beseffen dat je ook wel met wat minder luxe kan soms.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag een trui die ik een tijdje geleden op internet zag en heel graag wilde. Maar toen (anderhalve maand geleden denk ik) hadden ze in de winkel in mijn woonplaats waar ze dat merk verkopen de kleur niet die ik wilde en heb ik twee andere truien van dat merk gekocht. Vandaag hadden ze opeens wel dé trui en hij stond prachtig! Maar toch heb ik hem teruggehangen, weer meer dan 100 euro is gewoon teveel van het goede...
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
25-10-2019 09:43
Ik heb tijdens mijn vakantie in het ziekenhuis gelegen. Heb daar alleen geld uitgegeven aan een reep chocolade. Vervolgens een week bij mijn ouders uitgeziekt. Kostten ook: Nul.

Vakantie was in Noorwegen, waar een wijntje 12,- euro kost. En ik houd van wijn....dus de besparing is enorm.

Krijg zelfs al mijn vakantiedagen terug.
En volgens mij van mijn reisverzekering ook mijn eigen risico van de zorgverzekering.

Financieel was het een enorme meevaller.
Hahaha inwendige lachkriebel: check. Hopelijk ben je er qua gezondheid weer helemaal bovenop!
Here am I in my little bubble
Ik heb eigenlijk een nieuwe werktas nodig en een heel dure op het oog. Maar ik heb hem nog steeds niet gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm....het topic wat heb je jezelf gegund is succesvoller dan deze...
Blijkbaar hoeven veel lezers niet op de portemonnee te letten?of gaat het bij hen misschien vanzelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven