Geld & Recht alle pijlers

Wie is de opportunist?

09-10-2019 19:06 71 berichten
Hoi allemaal,

Graag hoor ik jullie mening!

Van de week had een kameraad een bekertje water naast zijn gloednieuwe, dure (€100) draadloze oortjes staan. In een of andere onhandige beweging heb ik per ongeluk het bekertje om laten vallen, ik voelde me er superrot over en heb gelijk aangegeven dat ik dat via mijn WA verzekering zou regelen (en desnoods vergoed ik de schade zelf)

Vervolgens gaf iemand anders aan dat de oortjes misschien wel konden drogen en herstellen.

Helaas klonken de oortjes, ook na een dag drogen, volgens kameraad niet meer zoals het was, uiteraard heb ik gezegd dat ik het dan regel via de verzekering.
Ik heb ook gevraagd of ik de oude oortjes misschien zou mogen.

Dat kon niet, want de partner van kameraad had al belang bij de oude oortjes..

Ben ik een opportunist dat ik de oude oortjes graag zou willen? Of is het terecht dat ik er ergens een beetje een gek gevoel ervan krijg?

Heel graag jullie ongezouten mening☺️

Update: Dat ik de oude oortjes zou willen is niet meer ter sprake, bedankt voor jullie reacties! Oortjes zouden voor €150 via MP gekocht zijn, maar kan er geen betalingsbewijs van laten zien. Dit geeft de verzekering aan dat dat nodig is, ook al is het marktplaats. Kameraad denkt via een update dat de oortjes toch weer helemaal hersteld kunnen worden.
Dat vind ik erg fijn😉 en bij deze is de kwestie afgerond!
anoniem_64458991dc931 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 18:01
Reden: Update
18.28% gewijzigd
SjaanRoeispaan schreef:
09-10-2019 22:47
Ik zie jou alleen maar onzin schrijven blaten....
Tuurlijk mop.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn niet van jou of heb je die beker omgegooid om ze te krijgen?

Heb je een foto gemaakt want de verzekering wil mogelijk bewijs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De oortjes waren niet van jou. Waarom zouden ze nu oneens van jou worden nu je ze gesloopt hebt?
Jij bent behalve dat jij de ‘dader’ bent toch helemaal geen partij in deze verzekeringskwestie?
Hatchi schreef:
10-10-2019 10:34
De oortjes waren niet van jou. Waarom zouden ze nu oneens van jou worden nu je ze gesloopt hebt?
Jij bent behalve dat jij de ‘dader’ bent toch helemaal geen partij in deze verzekeringskwestie?
Hatchi, ik begrijp je, maar als ze nog goed zijn, hoeven ze ook niet vergoed te worden, daar draait het hier om.
Als je in een winkel een artikel omruilt omdat het niet voldoet, dan mag je als koper toch ook niet het eerste stuk houden.

Want, waar ik later ook nog aan heb gedacht: kunnen oortjes dan echt niet tegen een geut water? Je hebt ze niet doordrenkt he, er is water over gekomen en dat is zo snel mogelijk geprobeerd om te laten drogen.
Want, als je zweet, daar zou je ook van staan kijken wat er dan aan vocht in die oortjes komt. Als ik terugkom na hardlopen, dan is bij mij alles nat.
Correctie: bijna alles nat. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
09-10-2019 22:49
Ik ben schadebehandelaar, ik behandel avp schades. De eigen polis gaat altijd voor op de aansprakelijkheidsverzekering. Onder een eigen polis wordt er uitgekeerd naar nieuwwaarde onder de aansprakelijkheidspolis naar dagwaarde. Op het moment dat de verzekeraar heeft uitgekeerd treedt de verzekeraar in subrogatie en gaat de uitgekeerde schade verhalen op de veroorzakende partij. De eigen polis wordt zo niet belast en de schadelijdende partij heeft een betere uitkering.
Dat is vrij schokkend, dat dit je werk is en je er toch zo weinig van af weet. Die tip over garantie sloeg bijvoorbeeld echt nergens op. Garantie is zo'n beetje het tegenovergestelde van een verzekering, die dekt geen door externe effecten veroorzaakte schade, maar fabrieksfouten. Ook je overige informatie is meer interpretatie dan waarheid. Als het binnenshuis is gebeurd kan je inderdaad je inboedelverzekering gebruiken en dan kan de verzekeraars ervoor kiezen uit te keren en regres te plegen, maar de avp is nu juist voor dit soort gevallen, waarin de schade is veroorzaakt door een derde partij. Je kan gewoon kiezen welke weg je bewandelt. Die zonder eigen risico is doorgaans aan te bevelen.

En aan TO: je kameraad is overduidelijk de opportunist. Het is ook nog maar de vraag of hij wel recht heeft op het hele bedrag, omdat de schade mogelijk lager is dan de aankoopwaarde.
Spreuken 18:2
Ok, ik heb gebeld met de verzekering, als de oortjes gerepareerd kunnen worden kan er een offerte opgestuurd worden. Als ze niet te repareren zijn, dan kan het aankoopbewijs of een bewijs van de nieuwprijs opgestuurd. Zonder eigen risico gelukkig!

Nu blijken de oortjes €150 gekost hebben en op marktplaats gekocht.

Dus ik heb voorgesteld om dan maar de nieuwprijs op te geven, ik wil er eigenlijk nu ook wel vanaf zijn..

Kameraad stelde wel voor dat hij het misschien op een eigen verzekering kon gooien, maar aangezien ik n.a.v. De reacties hier denk ik dat we gewoon stug even moeten doorzetten via mijn verzekering.
Satchel schreef:
10-10-2019 11:40
Dat is vrij schokkend, dat dit je werk is en je er toch zo weinig van af weet. Die tip over garantie sloeg bijvoorbeeld echt nergens op. Garantie is zo'n beetje het tegenovergestelde van een verzekering, die dekt geen door externe effecten veroorzaakte schade, maar fabrieksfouten. Ook je overige informatie is meer interpretatie dan waarheid. Als het binnenshuis is gebeurd kan je inderdaad je inboedelverzekering gebruiken en dan kan de verzekeraars ervoor kiezen uit te keren en regres te plegen, maar de avp is nu juist voor dit soort gevallen, waarin de schade is veroorzaakt door een derde partij. Je kan gewoon kiezen welke weg je bewandelt. Die zonder eigen risico is doorgaans aan te bevelen.

En aan TO: je kameraad is overduidelijk de opportunist. Het is ook nog maar de vraag of hij wel recht heeft op het hele bedrag, omdat de schade mogelijk lager is dan de aankoopwaarde.
Gezien de schrijfstijl van Gatekeeper is hij of zij ook geen jurist. Niet iedere schadebehandelaar heeft goede juridische kennis.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwdeoptimist schreef:
10-10-2019 12:01
Ok, ik heb gebeld met de verzekering, als de oortjes gerepareerd kunnen worden kan er een offerte opgestuurd worden. Als ze niet te repareren zijn, dan kan het aankoopbewijs of een bewijs van de nieuwprijs opgestuurd. Zonder eigen risico gelukkig!

Nu blijken de oortjes €150 gekost hebben en op marktplaats gekocht.

Dus ik heb voorgesteld om dan maar de nieuwprijs op te geven, ik wil er eigenlijk nu ook wel vanaf zijn..

Kameraad stelde wel voor dat hij het misschien op een eigen verzekering kon gooien, maar aangezien ik n.a.v. De reacties hier denk ik dat we gewoon stug even moeten doorzetten via mijn verzekering.
Misschien moet je dan wel een bon overleggen... dus of dat werkt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mevrouwdeoptimist schreef:
10-10-2019 12:01
Nu blijken de oortjes €150 gekost hebben en op marktplaats gekocht.
Dus ze zijn ineens 50% duurder geworden en via Marktplaats.
Heeft hij toevallig nog de mailconversatie met die verkoper en een afrekening op zijn rekening daarvan, of is het toevallig handje contantje gegaan zonder enig bewijs.
Laat hem lekker maar zijn eigen verzekering oplichten.
Niq schreef:
10-10-2019 15:46
Dus ze zijn ineens 50% duurder geworden en via Marktplaats.
Heeft hij toevallig nog de mailconversatie met die verkoper en een afrekening op zijn rekening daarvan, of is het toevallig handje contantje gegaan zonder enig bewijs.
Ik heb zelf aangenomen dat ze rond de €100 zouden hebben gekost, om een richtprijs voor dit topic te geven😉

Misschien is het wel een goede tip om de mailconversatie als betalingsbewijs op te voeren..
Ik zou zelf denken, een paar oortjes kosten 25 euro.
Mailwisseling is natuurlijk helemaal aanpasbaar.
Misschien het boekje "Oplichten doe je zo" bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Oh zoiets heb ik ook een keer gehad, nog steeds nare smaak van.

Ik heb gevraagd om een herstelofferte of de aankoopbon, omdat ik die nodig had voor de verzekering. Die kon hij niet overleggen. Gezegd dat mijn verzekering dan niet ging uitkeren, en ik ook niet ging betalen, hoe vervelend ik het ook vond. Hoop heisa en gedoe, voet bij stuk gehouden, vervolgens zou er een herstelofferte komen en daar wacht ik 8 maanden later nog steeds op...

In dit geval vind ik het een vreemd verhaal: wie betaalt er € 150 voor tweedehands oortjes die in andermans oren hebben gezeten? :sick: Terwijl je voor dat bedrag toch echt goede nieuwe hebt?

Ze zijn zeker ook contant betaald?
viva-amber schreef:
10-10-2019 07:15
Ze zijn niet van jou of heb je die beker omgegooid om ze te krijgen?

Heb je een foto gemaakt want de verzekering wil mogelijk bewijs.
Bedankt viva-amber voor je scherpe commentaar.. Dat was precies de reden waarom ik het hier op het forum voorleg😉

Ik heb net met de verzekering gebeld en zij geven aan dat de verzekering mogelijk de oortjes opvraagt om steekproefsgewijs te testen of er niet gefraudeerd wordt. Ze zijn nogal populair en er wordt veel mee gefraudeerd blijkbaar..

Nee, we hebben geen foto gemaakt.. We hebben de boel zsm weer proberen te drogen..
Dus je sloopt iets van een ander en denkt dan recht te hebben ergens op?
Eigenaardig.
Bedankt allemaal voor het reageren!

De verzekering gaf aan dat er of een herstelofferte of een aankoopbewijs nodig was.
Een mailconversatie en afschrijving van MP voldeed ook.

Dat kon kameraad niet laten zien, maar hij gaf aan dat er met een update de oortjes waarschijnlijk helemaal wel weer hersteld kunnen worden.

Daar was ik blij mee om te horen en daarmee is de kwestie afgedaan😉
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
10-10-2019 11:40
Dat is vrij schokkend, dat dit je werk is en je er toch zo weinig van af weet. Die tip over garantie sloeg bijvoorbeeld echt nergens op. Garantie is zo'n beetje het tegenovergestelde van een verzekering, die dekt geen door externe effecten veroorzaakte schade, maar fabrieksfouten. Ook je overige informatie is meer interpretatie dan waarheid. Als het binnenshuis is gebeurd kan je inderdaad je inboedelverzekering gebruiken en dan kan de verzekeraars ervoor kiezen uit te keren en regres te plegen, maar de avp is nu juist voor dit soort gevallen, waarin de schade is veroorzaakt door een derde partij. Je kan gewoon kiezen welke weg je bewandelt. Die zonder eigen risico is doorgaans aan te bevelen.
Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
10-10-2019 16:25
Ik zou zelf denken, een paar oortjes kosten 25 euro.
Mailwisseling is natuurlijk helemaal aanpasbaar.
Misschien het boekje "Oplichten doe je zo" bestellen.

Mijn oortjes waren ook 150 euro, draadloze Bluetooth oortjes.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwdeoptimist schreef:
10-10-2019 18:11
Bedankt allemaal voor het reageren!

De verzekering gaf aan dat er of een herstelofferte of een aankoopbewijs nodig was.
Een mailconversatie en afschrijving van MP voldeed ook.

Dat kon kameraad niet laten zien, maar hij gaf aan dat er met een update de oortjes waarschijnlijk helemaal wel weer hersteld kunnen worden.

Daar was ik blij mee om te horen en daarmee is de kwestie afgedaan😉

Goh toevallig ;-)

Maar mooi dat het is opgelost!
Nou wat mooi, na een update zal alles weer de oude zijn.
Zouden ze met de mens ook moeten kunnen doen.
Niq schreef:
10-10-2019 19:42
Nou wat mooi, na een update zal alles weer de oude zijn.
Zouden ze met de mens ook moeten kunnen doen.
😂😂😂 Ik zeg niks meer..
Top toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven