Geld & Recht alle pijlers

Betaling

09-10-2019 22:26 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man moet een pakket versturen. En willen graag verzendkosten terug krijgen van ontvangen, voordat hij pakket heeft ontvangen. Is dit mogelijk? Of kan dit alleen als ontvanger een antwoord nummer heeft?

Alvast bedankt.
Huh?

Nou ja je kunt naar het postkantoor gaan en dan vragen hoeveel het kost om te sturen en dan een tikkie sturen. En als de ontvanger betaald heeft, het ook echt opsturen.

Dat is toch niet zo moeilijk?
Bij een antwoordnummer betaal je geen verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
Tikkie sturen naar de ontvanger of vragen of ontvanger digitaal een verzendetiket aanmaakt, betaalt en mailt aan jullie?

Of is het geen privé-persoon? Dan ben je volgens afhankelijk van wat het bedrijf voorwaarden had als je online besteld hebt.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Je kan het onder rembours sturen, dan moet de ontvanger de portokosten aan de deur afrekenen bij ontvangst van het pakket.
Bij en antwoordnummer hoef je niks te frankeren en dat kun je gewoon zo afgeven.

Als je een pakket naar een bedrijf stuurt omdat die vragen iets terug te sturen i.v.m. garantie dan kan het zijn dat je zelf moet betalen of dat het verrekent wordt. Kortom doe navraag.

Hij een particuliere verkoop via marktplaats, facebook etc betaald de koper eerst de verzendkosten voordat je het opstuurt tenzij anders afgesproken (een item verkopen incl. verzendkosten bijvoorbeeld).
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 22:30
Je kan het onder rembours sturen, dan moet de ontvanger de portokosten aan de deur afrekenen bij ontvangst van het pakket.
Is zeker wel duurder?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 22:30
Je kan het onder rembours sturen, dan moet de ontvanger de portokosten aan de deur afrekenen bij ontvangst van het pakket.
Kan hij weigeren toch? En dan moeten wij de kosten toch nog betalen? Las ik op internet.
Ja en ja.
Kijk hier eens naar: https://www.postnl.nl/tarieven
Je zou ook nog via DHL for you kunnen doen: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/s ... n/tarieven
DPD: https://www.pakkettenversturen.nl/#/banner

UPS/Kalia zou ook nog kunnen.
Kijk gewoon wat het kost en verstuur het na ontvangst bedrag. Ik doe op marktplaats niet anders.

Dat kun je gewoon online bekijken. Bij PostNL heel eenvoudig, bij andere koeriers soms wat ingewikkelder, maar werkt ook.

Misschien snap ik je vraag niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt of hij 6,95 of 3,95 (whatever) (plus de prijs van de inhoud van het pakket) aan je over wil maken. Daarna stuur jij dat pakket.

Ik heb nog nooit anders gedaan. Altijd mijn pakket daarna ontvangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 18:04
Reden: privacy
93.94% gewijzigd
Tessaa schreef:
10-10-2019 00:14
Ik begrijp serieus de OP niet...
Het is wat warrig met drie keer “ontvangen/ontvanger” erin.

Volgens mij bedoelt TO te vragen:
Mijn man moet een pakket versturen. En we willen graag verzendkosten terug vooraf krijgen van ontvangeR, voordat hij [man] het pakket ontvangen verstuurt.

Maar dan nog begrijp ik het vraagstuk totaal niet. Laat de ontvanger vooraf het juiste bedrag overmaken, en verstuur het pas na ontvangst bedrag. Heel eenvoudig. Maar wellicht zien we wat over het hoofd.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 12:33
3.30% gewijzigd
Ik vind de vraagstelling ook een beetje raar omdat het voor mij logisch is dat een koper de verzendkosten betaald voordat je het verstuurd (tenzij anders afgesproken, dan houd je je aan die afspraak). En bij bedrijven staat er meestal of de kosten voor eigen rekening zijn of niet en hoe dat dan geregeld is.

Maar we weten niet wat voor pakket waarheen verstuurd moet worden. Wellicht is het een cadeautje voor een familielid. Dan is het weer raar om de verzendkosten terug te vragen of van te voren een vergoeding.
Wat de reden is dat ze het geld vooraf willen doet er verder niet toe. Maar waar de moeilijkheid ‘m in zit is me niet duidelijk.
eenzonnigedag schreef:
09-10-2019 22:38
Kan hij weigeren toch? En dan moeten wij de kosten toch nog betalen? Las ik op internet.

Wat voor vaag iets zijn jullie van plan als je denkt dat de ontvanger zou gaan weigeren?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-10-2019 07:32
Wat voor vaag iets zijn jullie van plan als je denkt dat de ontvanger zou gaan weigeren?
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Star² schreef:
10-10-2019 07:32
Wat voor vaag iets zijn jullie van plan als je denkt dat de ontvanger zou gaan weigeren?
Nou, zo ongebruikelijk is het toch niet dat mensen afspraken niet nakomen?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-10-2019 11:29
Nou, zo ongebruikelijk is het toch niet dat mensen afspraken niet nakomen?
Klopt. Als je iets duurs opstuurt heb je dat probleem altijd: Ontvanger wil niet vooraf betalen, want risico dat de verkoper niks verstuurt en je je geld kwijt bent. En verzender wil niet dat er achteraf betaald wordt, want risico dat je iets opstuurt en daarna geen geld krijgt.

Maar het gaat hier alleen om de verzendkosten. Als je iemand niet vertrouwt voor 6 euro, dan moet je er helemaal geen zaken mee doen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
10-10-2019 12:17
Klopt. Als je iets duurs opstuurt heb je dat probleem altijd: Ontvanger wil niet vooraf betalen, want risico dat de verkoper niks verstuurt en je je geld kwijt bent. En verzender wil niet dat er achteraf betaald wordt, want risico dat je iets opstuurt en daarna geen geld krijgt.

Maar het gaat hier alleen om de verzendkosten. Als je iemand niet vertrouwt voor 6 euro, dan moet je er helemaal geen zaken mee doen.
Weten wij veel hoe groot of zwaar het is en waar het heen moet. Maar inderdaad, je moet binnen NL een flink pakket hebben wil je boven de €6,50 uitkomen (€6,50 online/app, €6,95 bij postkantoor). Ik heb eens een enorme backpackrugzak verstuurd voor €6,50.

Nou ja, TO, we hopen dat je eruit komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven