Geld & Recht alle pijlers

Saldo account App Store

13-10-2019 21:19 7 berichten
Ik overweeg om een app aan te schaffen. In de App Store. Het is allerminst een goedkope app en dan betreft het een betaling per jaar. Deze app heeft een free trial van een week, dus als het me niet bevalt, zit ik er niet voor een jaar aan vast.

Maar. Om de app te kunnen downloaden, moet het bedrag wel beschikbaar staan. Het wordt er niet afgehaald binnen die zeven dagen. Mijn saldo op mijn account verhoog ik overigens eens in de zoveel tijd met zo'n tegoed dat je in de supermarkt kan kopen.

Als ik saldo op mijn account stort, en ik wil de app, dan kunnen ze het er vrijelijk afhalen. Wil ik de app toch niet, dan geef ik dat binnen 7 dagen aan. So far, so good. Maar dan staat er dus wel een aanzienlijk bedrag op mijn account, wat ik in zijn levensdagen niet opkrijg (want download nooit muziek/games/etc). Voor zover ik weet stort Apple geen geld terug.

Ik heb een paar vragen: hoe werkt dit in de Playstore van Android? Hoe pakken anderen/jullie dit aan? En, als je je creditcard opgeeft, is dat dan voldoende borg, hoeft er dan geen tegoed/saldo op je account te staan, of staat dat los van elkaar?
Als je creditcard gekoppeld is dan hoeft er volgens mij geen tegoed op te staan, in de App Store.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een jaarabonnement gekocht van een app via de AppStore. Speciaal hiervoor geld op m’n iTunes account gezet.
Na het aangaan van het abonnement zag ik dat ik 1 mogelijkheid van die app niet beschikbaar kreeg, en ik zocht contact met de ontwikkelaar. Die vertelde dat Apple die mogelijkheid niet ondersteunde, in tegenstelling tot als ik het via mijn Gmail account had aangeschaft.

Ik heb daarop mijn jaar abonnement gecanceld en contact gezocht met Apple. Heb mijn geld terug gevraagd. Zij gaven aan dat ze het een valide reden vonden en dat ik mijn geld terug kreeg in de vorm waarin ik het betaald had. Maar aangezien ik speciaal veel iTunes tegoed gestort had en ik niet zat te wachten op dat geld terug krijgen in de vorm van iTunes tegoed, heb ik die aankoop ook terug gevorderd met daarbij de uitleg dat het puur bedoeld was voor de aanschaf van dat abonnement. Ze begrepen het en een dag later had ik het al terug.

Kortom, je hebt best een kans. Maar zorg wel dat je een persoon van Apple spreekt (nou ja, ik deed het per mail) en dus geen geautomatiseerd systeem want dan krijg je het inderdaad slecht voor elkaar.
RikM schreef:
13-10-2019 21:33
Als je creditcard gekoppeld is dan hoeft er volgens mij geen tegoed op te staan, in de App Store.
Klopt. Geen saldo nodig
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal van Nijntje klinkt goed! Andere optie is nog om het saldo dan via Apple pay op te maken wanneer je iets in een webwinkel bestelt (als je dat wel doet tenminste).
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan er weer mee verder.
schorpioentje28 schreef:
14-10-2019 03:56
Het verhaal van Nijntje klinkt goed! Andere optie is nog om het saldo dan via Apple pay op te maken wanneer je iets in een webwinkel bestelt (als je dat wel doet tenminste).

Beetje late reactie en überhaupt onzeker of je het nog leest. Maar wat bedoel je hier precies mee. Ik vind nergens terug dat je het saldo op je Apple ID kunt gebruiken om via Apple Pay elders te kunnen besteden? Of stel ik nou een domme vraag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven