Geld & Recht alle pijlers

Wat gebeurt er als een pedo solliciteert?

14-10-2019 16:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving is een man veroordeeld voor ontucht met een jong meisje in een werksetting. Hij heeft 18 maanden gezeten en is nu vrij. Ik zat net op LinkedIn en tot mijn verbazing heeft hij zijn profiel aangepast met 'op zoek naar nieuwe kansen binnen 'branche''. Ik ben best geschrokken, ook omdat hij altijd ontkend heeft schuldig te zijn ondanks bewijs. Nu weet ik dat er meestal om een vog gevraagd wordt maar niet altijd. Wat gebeurt er als hij ergens gaat werken waar jonge pubers werken, zoals de McDonalds?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft 18 maanden gekregen. Geen levenslang.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
14-10-2019 16:25
Hij heeft 18 maanden gekregen. Geen levenslang.
Dus na 18 maanden is hij opeens geen pedo meer?
Als hij solliciteert op banen waar hij geen VOG voor moet aanleveren gebeurt en niks neem ik aan.
Er gaat nergens een rode lamp branden ofzo.
Alle reacties Link kopieren
sorry, ik heb geen glazen bol bij de hand, dus geen idee wat er gaat gebeuren.

Realiseer je dat wat er in krant komt niet altijd de waarheid is. En dat ook mensen die veroordeeld zijn, ook allemaal echt schuldig zijn.

Ik vind wel dat iedereen een nieuwe kans verdient.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 16:27
Dus na 18 maanden is hij opeens geen pedo meer?
Tja, in bepaalde branches zal hij niet meer aan de slag kunnen omdat er een specifieke VOG wordt gevraagd. In een heleboel andere branches kan hij wel gewoon aan het werk omdat er geen VOG gevraagd wordt of omdat de VOG over andere zaken gaat.
dianaf wijzigde dit bericht op 14-10-2019 16:32
1.54% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-10-2019 16:30
sorry, ik heb geen glazen bol bij de hand, dus geen idee wat er gaat gebeuren.

Realiseer je dat wat er in krant komt niet altijd de waarheid is. En dat ook mensen die veroordeeld zijn, ook allemaal echt schuldig zijn.

Ik vind wel dat iedereen een nieuwe kans verdient.
Ik ken hem persoonlijk en er zijn foto's van het meisje op zijn telefoon gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 16:27
Dus na 18 maanden is hij opeens geen pedo meer?

Is het pedoseksueel of heeft hij seks gehad met een meisje, die zei dat ze 16 was, en dit nog niet was? Of wilde het meisje een relatie en hij niet, en zij heeft aangifte gedaan. Of de ouders wilde niet dat er een relatie was en heeft aangifte gedaan.

Zo'n zaak is echt een stuk ingewikkelder dan een paar regels in de krant.

De rechter heeft hem schuldig bevonden en hij is afgestraft. Hij heeft netjes gezeten, en gelukkig leven we in een samenleving waar mensen een tweede kans krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-10-2019 16:31
Tja, in bepaalde branches zal hij niet meer aan de slag kunnen omdat er een specifieke VOG wordt gevraagd. In een heleboel andere branches kan hij wel gewoon aan het werk omdat er geen VOG gevraagd wordt of omdat de VOG over andere zaken gaat.
Als hij wc's schoonmaakt vind ik het best, maar hij zoekt werk met kinderen en huilt dat zijn carriere nu onmogelijk wordt gemaakt.
Er zijn genoeg voorbeelden waar pedo's toch weer werk vinden met kinderen helaas....
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-10-2019 16:33
Is het pedoseksueel of heeft hij seks gehad met een meisje, die zei dat ze 16 was, en dit nog niet was? Of wilde het meisje een relatie en hij niet, en zij heeft aangifte gedaan. Of de ouders wilde niet dat er een relatie was en heeft aangifte gedaan.

Zo'n zaak is echt een stuk ingewikkelder dan een paar regels in de krant.

De rechter heeft hem schuldig bevonden en hij is afgestraft. Hij heeft netjes gezeten, en gelukkig leven we in een samenleving waar mensen een tweede kans krijgen.
Hij had een relatie met een meisje van 14-15 waarbij er naaktfoto's en geile chats zijn gevonden in haar en zijn telefoon. Hij was invaldocent op die school en wist dondersgoed dat zij een kind was.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
14-10-2019 16:35
Er zijn genoeg voorbeelden waar pedo's toch weer werk vinden met kinderen helaas....
Als ik er achter kom stuur ik een mail, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 16:35
Hij had een relatie met een meisje van 14-15 waarbij er naaktfoto's en geile chats zijn gevonden in haar en zijn telefoon. Hij was invaldocent op die school en wist dondersgoed dat zij een kind was.
To, wat zou je dan willen doen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lethe schreef:
14-10-2019 16:36
Als ik er achter kom stuur ik een mail, echt waar.
Ja! Dat zou ik ook doen!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-10-2019 16:37
To, wat zou je dan willen doen?
Het bedrijf waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 16:27
Dus na 18 maanden is hij opeens geen pedo meer?
Na 18 maanden heeft hij zijn straf uitgezeten.

Natuurlijk kun je iemand met een zedendelict in het verleden niet laten werken op een kinderdagverblijf. Net zoals je iemand die ooit stal van zijn baas niet achter een kassa zet. Maar je kunt iemand niet zijn leven lang elke kans op elke baan ontnemen.

Werken bij de McDonalds? Wat verwacht je precies dat iemand daar doet dan? De jongste medewerkers bij de Mac zijn 15. En 15-jarige meisjes hebben daar net zoveel last van hitsige 16-jarige pubers als van hitsige 26-jarigen (of voor mijn part 46-jarigen). Maar het lijkt me toch geen omgeving waarin meteen veel fout kan gaan? En als dat wel kan, dan verwacht ik inderdaad van een organisatie dat ze een vog eisen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 16:40
Het bedrijf waarschuwen.
Je weet toch helemaal niet of zoiets nogmaals zal gebeuren? De omstandigheden moeten er ook nog naar zijn dat zoiets nog een keer gebeurd. Daarnaast weet je nog helemaal niet waar hij gaat werken, misschien wel in een omgeving met enkel volwassenen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
M.b.t. de VOG:
Actieve pedo's wisselen op fora allerhande tips uit om aan hun trekken te komen, en ik zou er niet gek van opkijken als ze ook tips uitwisselen over beroepen waarbij de VOG niet vereist is.

TO:
Ik zou dit niet zomaar gaan melden bij een werkgever.
Ik heb geen juridische achtergrond en please correct me if i'm wrong:
Als je waarschuwing verkeerd wordt opgepakt kan men dit als smaad beschouwen.

Als je je erg veel zorgen maakt, vraag dan eens advies bij de politie of het juridisch loket over wat je kan en mag doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je ook met je eigen bezighouden :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Nibbe schreef:
14-10-2019 16:59
M.b.t. de VOG:
Actieve pedo's wisselen op fora allerhande tips uit om aan hun trekken te komen, en ik zou er niet gek van opkijken als ze ook tips uitwisselen over beroepen waarbij de VOG niet vereist is.

TO:
Ik zou dit niet zomaar gaan melden bij een werkgever.
Ik heb geen juridische achtergrond en please correct me if i'm wrong:
Als je waarschuwing verkeerd wordt opgepakt kan men dit als smaad beschouwen.

Als je je erg veel zorgen maakt, vraag dan eens advies bij de politie of het juridisch loket over wat je kan en mag doen.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
De werkgever kan aangeven op welke gebieden hij een VOG wil. De werknemer vraagt die VOG dan aan. Justis geeft die VOG dan wel of niet af. Bij niet geven ze uitleg waarom niet. Werknemer kan en mag ervoor kiezen om de uitslag niet door te geven. De werkgever kan ook zonder VOG een medewerker aannemen.

Het hangt ook af van het werkveld. Bij een bank zal wss een minder groot probleem zijn dan op een bso.
Alle reacties Link kopieren
rozediamant schreef:
14-10-2019 17:00
Je kunt je ook met je eigen bezighouden :lightbulb:

Inderdaad. Sommige mensen hebben geen leven.
Essentio schreef:
14-10-2019 17:10
Inderdaad. Sommige mensen hebben geen leven.
Het gaat ook soms weleens helemaal mis. Was er dan maar iemand geweest die had gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
Op straat lopen jonge pubers, in het OV zitten pubers, in de supermarkt werken pubers. Mag deze man dan ook niet meer buiten komen, niet meer met het OV reizen of boodschappen doen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je gewoon eens bij politie gaan praten. Jouw problemen hiermee voorleggen.
De man in kwestie moet solliciteren om rond te kunnen komen. Hij moet re-integreren in maatschappij en contacten opdoen.
Jij weet niet waarop hij solliciteert.

Praat gewoon eens met politie en zij zullen ook zeggen dat hij geheel rechtmatige stappen neemt om weer een onderdeel te zijn van maatschappij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven