Geld & Recht alle pijlers

Een reservering maken voor een ander

16-10-2019 13:02 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik weer wat..
Ik kijk na een lange tijd weer eens op een emailadres dat ik al een hele tijd niet meer gebruik.

Staan er in de periode van de afgelopen paar maanden meerdere aanmaningen van een boeking voor een Oostappen park die ik volgens hen gedaan heb.

Heel raar aangezien ik daar helemaal geen boeking gedaan heb.
De boeking zou ook gedaan zijn via een externe site namelijk via voordeeluitjes ?

Ik vertrouw er eigenlijk weinig van, en daarbij werd ik uiterst onvriendelijk geholpen aan de telefoon.
Want het was toch echt mijn email dus ik ben ook degene die nu volgens de dame aan de telefoon ruim 200,- mag betalen voor een boeking die ik nooit gedaan heb.

Toen ik zei dat ik dat niet van plan ben en Jan en alleman zo maar even op mijn naam vakanties kan boeken en dit mij niet de bedoeling leek. Werd ik gewoon opgehangen :sarcastic:


Wat nu te doen ?
Ik ga sowieso nog niet betalen maar ik heb ook geen zin in gezeur of deurwaarders aan de deur..
Alle reacties Link kopieren
Als alleen jouw e-mailadres gebruikt is en je verder nergens bevestigd hebt of getekend hebt, heb je volgens mij niets te vrezen. Ik heb zoiets een keer gehad bij het NTI. Nog heel erg lang gezeik, maar ze hadden geen poot om op te staan. Maar goed, je zult er wel gedoe mee krijgen.
Voor wanneer is die boeking?
Alle reacties Link kopieren
Misschien lijkt jouw e-mailadres erg op dat van degene die de eigenlijke boeking heeft gedaan? Dan heeft die een tikfout gemaakt.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
16-10-2019 13:07
Als alleen jouw e-mailadres gebruikt is en je verder nergens bevestigd hebt of getekend hebt, heb je volgens mij niets te vrezen. Ik heb zoiets een keer gehad bij het NTI. Nog heel erg lang gezeik, maar ze hadden geen poot om op te staan. Maar goed, je zult er wel gedoe mee krijgen.
Voor wanneer is die boeking?
Dat zei ik dus ook.
Ik heb nergens iets bevestigd.
Ik vroeg of ik dan op naam van de buurvrouw die ik niet aardig vind ook gewoon een boeking kan maken.

Ook heel gek want ik vroeg welk telefoon nummer bij de reservering stond en de mevrouw aan de telefoon zei ; het nummer waarmee je nu belt.
Wat heel raar is want dit nummer heb ik pas sinds drie weken en de boeking is volgens haar al twee maanden terug ergens gedaan.

Er was ook geen rekeningnummer bekend bij ze.
Alleen mijn naam en email..

De boeking was trouwens voor deze week :-]
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-10-2019 13:10
Misschien lijkt jouw e-mailadres erg op dat van degene die de eigenlijke boeking heeft gedaan? Dan heeft die een tikfout gemaakt.
Dat zou kunnen maar het lijkt me vrij sterk.
Ik heb namelijk een achternaam die vrijwel niet voorkomt. En dat in combinatie met mijn initialen zou wel toevallig zijn ;-D

Maar het zou kunnen inderdaad.
Alleen volgens die mevrouw ben ik het geld dus alsnog verschuldigd omdat ik niet op een eerdere aanmaning of reserveringsbevestiging gereageerd heb.

Erg tegenstrijdig eigenlijk toch.
Ik reageer niet op de bevestiging die ze mij direct na het reserveren gestuurd zouden hebben.
Dus daarmee ben ik automatisch akkoord gegaan volgens de vrouw aan de lijn.
Iedereen kan wel andermans email invullen om iets te boeken. Maar meestal moet je er toch ook een creditcard of aanbetaling bij doorgeven?
Ik had dat jaren geleden ook met een van mijn email adressen. De meeste mailtjes heb ik gewoon genegeerd en verder nooit iets van gehoord. Heb toen alleen een keer facebook benaderd omdat iemand mijn email adres gebruikte voor een account en ik daar dus een hoop zooi van kreeg, Situatie uitleggen en het was opgelost.

Ik vind het raar dat ze zomaar ophangen als jij gewoon netjes bent gebleven aan de telefoon. Het gebeurd echt vaker dat iemand een verkeerd email adres heeft ingevuld. Heb door te snel typen ook wel eens 2 letters omgekeerd, toen ik doorhad dat er iets niet klopte meteen gemeld en het werd netjes opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-10-2019 13:25
Iedereen kan wel andermans email invullen om iets te boeken. Maar meestal moet je er toch ook een creditcard of aanbetaling bij doorgeven?
Snap alleen niet hoe TO’s nummer dan wel gekoppeld is.

TO, misschien echt een totaal verkeerde gedachte- Maar heb je ruzie met iemand? Een ex of zo? Je zal niet de eerste zijn bij wie iemand dit flikt.
¡Apagando las luces!
Klinkt als een scam. Met wie heb je nu contact dan, weet je zeker dat het om de officiële website gaat?
Ohh en je zegt dat alleen de naam en email bekend was dan hadden ze je telefoon nummer dus niet maar die mevrouw aan de lijn gaf aan dat het het nummer was waarmee je belde omdat ze ervan uit ging dat jij wel die boeking had gedaan.

Ik neem aan dat ze ook wel kunnen achterhalen onder welk IP adres die boeking is gedaan en dan komen ze niet bij jou uit.
RikM schreef:
16-10-2019 13:29
Klinkt als een scam. Met wie heb je nu contact dan, weet je zeker dat het om de officiële website gaat?
dit was ook mijn gedachte inderdaad. weet je zeker dat zij zijn wie ze zeggen te zijn?
Kun je verder terug in je mail iets van een bevestiging vinden voor het zogenaamde geplande uitje?

Kun je ergens in alle aanmaningen of de bevestigingsmail een naam vinden van een hoofdboeker? Of andere gegevens?

Wat vervelend! Wel raar van dat verhaal rondom het telefoon nummer! Probeert iemand je een poot uit te draaien?

Heb je op de website van oostappen gekeken naar wat hun telefoon nummer is en deze vergeleken met het nummer in de aanmaningen?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_280063 wijzigde dit bericht op 16-10-2019 13:46
97.75% gewijzigd
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-10-2019 13:29
Klinkt als een scam. Met wie heb je nu contact dan, weet je zeker dat het om de officiële website gaat?
Inderdaad. Als ze je niet willen helpen en ook nog eens zeggen dat bij de boeking je huidige telefoonnummer staat dat je toen nog niet had, riekt het naar oplichting door het bedrijf zelf.
Niet betalen he, ook niet als ze gaan dreigen of incassobureaus laten bellen. Ze kunnen niets.
Alle reacties Link kopieren
welcomehome schreef:
16-10-2019 13:14
Dat zei ik dus ook.
Ik heb nergens iets bevestigd.
Ik vroeg of ik dan op naam van de buurvrouw die ik niet aardig vind ook gewoon een boeking kan maken.

Ook heel gek want ik vroeg welk telefoon nummer bij de reservering stond en de mevrouw aan de telefoon zei ; het nummer waarmee je nu belt.
Wat heel raar is want dit nummer heb ik pas sinds drie weken en de boeking is volgens haar al twee maanden terug ergens gedaan.

Er was ook geen rekeningnummer bekend bij ze.
Alleen mijn naam en email..

De boeking was trouwens voor deze week :-]
Natuurlijk zegt ze dat, want anders zou het inderdaad zo kunnen zijn dat het niet van jou is.
Maar staat er in de reserveringsmails nog iets anders qua gegevens? Sowieso zou ik tegen de telefoniste zeggen dat ze maar aan die vakantievierende mensen moeten vragen om de openstaande rekening te betalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
16-10-2019 13:34
Kun je verder terug in je mail iets van een bevestiging vinden voor het zogenaamde geplande uitje?

Kun je ergens in alle aanmaningen of de bevestigingsmail een naam vinden van een hoofdboeker? Of andere gegevens?

Wat vervelend! Wel raar van dat verhaal rondom het telefoon nummer! Probeert iemand je een poot uit te draaien?

Heb je op de website van oostappen gekeken naar wat hun telefoon nummer is en deze vergeleken met het nummer in de aanmaningen?
Er is inderdaad wel een bevestiging naar dit e-mailadres gestuurd een tijd geleden.

Maar deze heb ik nooit gezien en was ook niet eens geopend.

Er staat verder alleen mijn naam en email..
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
16-10-2019 13:31
Ohh en je zegt dat alleen de naam en email bekend was dan hadden ze je telefoon nummer dus niet maar die mevrouw aan de lijn gaf aan dat het het nummer was waarmee je belde omdat ze ervan uit ging dat jij wel die boeking had gedaan.

Ik neem aan dat ze ook wel kunnen achterhalen onder welk IP adres die boeking is gedaan en dan komen ze niet bij jou uit.
Dit is een goede inderdaad.
Ik weet niet in hoeverre zij dit mogen achterhalen en of ze dit überhaupt willen doen.

Maar ze zouden dan zeker weten niet bij mijn ip adres uitkomen :)
Alle reacties Link kopieren
He wat een vervelende situatie.

Ik zou even schriftelijk bevestigen (via de mail). Dat jij afstand neemt van deze boeking die niet door jou is gedaan. Van je telefoontje daar kunnen ze van zeggen dat dit nooit heeft plaatsgevonden of dat er andere zaken zijn besproken dan jij zegt. Wat op de mail staat ligt vast. Tot nu toe ligt er veel vast, maar alles van hun kant en geen reactie van jou.

Overigens ben ik ook heel benieuwd hoe ze een incassobureau willen sturen als ze geen andere gegevens van je hebben dan je mailadres...
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als oplichting. Met wie heb je net gebeld dan, met voordeeluitjes.nl? (Die site doet het bij mij niet trouwens.) Of heb je met dat park gebeld?
chocolol schreef:
16-10-2019 14:22
Klinkt als oplichting. Met wie heb je net gebeld dan, met voordeeluitjes.nl? (Die site doet het bij mij niet trouwens.) Of heb je met dat park gebeld?

Dat vroeg ik ook al maar er komt geen antwoord op. Dat is het eerste wat ik zou doen: kijken of het telefoonnummer klopt.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere aanmaningen voor een boeking die nog moet plaatsvinden? En er wordt opgehangen? Klinkt als een spookfactuur...

De bewijslast ligt bij hen overigens. Ik zou mij er niet zoveel zorgen om maken....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik even naar Oostappen zelf bellen en dan je nummer afschermen, zodat je anoniem belt. En dan vragen hoe het zit. De mailtjes die je daarover in je mailbox hebt staan, zou ik ongeopend laten. Het klinkt als een scam namelijk. En zorg voor wat bewijs materiaal. Vervelend dit.
Dat verhaal van je nummer is geleuter en een vakantiepark reserveren zonder aanbetaling/creditcard komt niet voor, niet bij normale boekingen.

Ik weet wel dat bij bepaalde sites als weekendje weg of dagje weg je soms kan reserveren zonder aantebetalen.

Maar dan moet je een creditcardnummer opgeven en kan je daar ter plaatse beslissen hoe je uiteindelijk afrekent. Creditcard of pin/cash.

Edit: Blijkbaar bieden ze inderdaad bij veel dingen aan dat je direct aan accomodatie betaald en soms zelf zonder aanbetaling of creditcard. En je kan de aanbiedingen niet annuleren zonder kosten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hen melden, dat je rechtsbijstand / advocatenkantoor hebt ingeschakeld, die op kort termijn contact met hen zullen opnemen voor de verdere afwikkeling.
Wedden dat je niets meer hoort?

Een gelijksoortig 'akkefietje' gehad, ondanks mijn uitleg, bleven ze claimen. Dus een zakelijke brief in Word met ref.nr. etc. met cc onderaan een mix van dure advocaten namen (Ot & Janneke, Jip & Sien) en rechtsbijstand vakbond x.

Fake dus, werkte goed.
Alles sal reg kom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven