Geld & Recht alle pijlers

Klachten school

16-10-2019 21:07 47 berichten
Ben benieuwd of er forummers zijn die ooit een klacht over de basisschool van hun kind hebben ingediend bij het LKC, de inspectie of het overkoepelende bestuur.

Heeft het iets uitgehaald? of was het meer genoegdoening of erkenning van de klachten door een 'neutrale' partij? Heeft het wat gedaan voor je eigen gemoedsrust?

Ik denk er zelf over maar weet ook dat school hooguit een tikje op de vingers zal krijgen. Aan de andere kant wil ik het eigenlijk ook niet over mijn kant laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Waarover wil je een klacht indienen dan? Mijn ervaring is dat dat nogal uitmaakt
Dreigen was genoeg voor verandering.

Ik denk dat het daadwerkelijk indienen weinig uit zal maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja joh vooral dreigen....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Van de andere kant meegemaakt. Weet dat het ook in je nadeel uit kan pakken. Wij hebben een hoorzitting gehad destijds en zijn als school in het gelijk gesteld en de ouders moesten actie ondernemen en veranderen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Nou ja heb geen idee wat er aan de hand is verder... ik loep ook nooit dus misschien is dat de reden.
Madeliefjees schreef:
16-10-2019 21:15
Ja joh vooral dreigen....
Oh, het was de keuze tussen ingrijpen of ik zou een klacht indienen bij alles waar ik maar een klacht in kon dienen.
Die klacht had ik ook daadwerkelijk overal ingediend.
Alle reacties Link kopieren
Dat werkt niet bepaald stemmingverhogend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
16-10-2019 21:18
Dat werkt niet bepaald stemmingverhogend.
Moet dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Als er echt iets fout wordt gedaan en dat is aantoonbaar, kun je een klacht indienen. Het maakt natuurlijk heel erg uit waar dit over gaat. Genoeg boze ouders die het gewoon ergens niet mee eens zijn, dan heeft een klacht nagenoeg geen zin.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
De klacht zal hier hooguit als ongegrond worden beoordeeld gezien de aard van de klacht. Dat zou ik overigens wel vervelend vinden want nu ik wil bovenal erkenning en dat school het 'een keer hoort van een ander'.

Ouders of school 'moeten' nooit wat trouwens, het zijn hooguit aanbevelingen die een klachtencommissie doet, best jammer.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
16-10-2019 21:19
Moet dat dan?
Ja, ik denk dat gewone gesprekken het beste middel zijn om op een ontspannen wijze verbeteringen te krijgen.
In dit geval.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar, hoe kun je advies of ervaringen verwachten als je niet wilt vertellen wat de klacht überhaupt is?
retrostar schreef:
16-10-2019 21:22
Ja, ik denk dat gewone gesprekken het beste middel zijn om op een ontspannen wijze verbeteringen te krijgen.
In dit geval.
Op een gegeven moment ben je uitgepraat toch.
retrostar schreef:
16-10-2019 21:22
Ja, ik denk dat gewone gesprekken het beste middel zijn om op een ontspannen wijze verbeteringen te krijgen.
In dit geval.

Die zijn in dat soort gevallen natuurlijk allang geweest. Bij ons wel in elk geval en ik neem aan bij Suðri ook.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 16-10-2019 21:24
0.96% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
16-10-2019 21:22
De klacht zal hier hooguit als ongegrond worden beoordeeld gezien de aard van de klacht. Dat zou ik overigens wel vervelend vinden want nu ik wil bovenal erkenning en dat school het 'een keer hoort van een ander'.

Ouders of school 'moeten' nooit wat trouwens, het zijn hooguit aanbevelingen die een klachtencommissie doet, best jammer.
Wat wil je dat het je oplevert?
Wat gaat het je kosten?
Suðri schreef:
16-10-2019 21:10
Dreigen was genoeg voor verandering.

Ik denk dat het daadwerkelijk indienen weinig uit zal maken.
Dit.
Dreigen deed het hem bij mij ook...
***andere situatie dus post verwijderd*

Vertrouwen was weg en probleem was al opgelost.
anoniem_371483 wijzigde dit bericht op 16-10-2019 21:45
62.93% gewijzigd
Zijn er meer mensen - ouders van klasgenoten - die een klacht zouden kunnen indienen?

Want dan zou ik het wel doen, maar zou ik vooral proberen die andere ouders mee te krijgen.

Met een éénzijdige klacht zou ik nog liever mijn kind gewoon van school plukken en nooit meer op die school komen. Kost veel minder energie.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
16-10-2019 21:22
De klacht zal hier hooguit als ongegrond worden beoordeeld gezien de aard van de klacht. Dat zou ik overigens wel vervelend vinden want nu ik wil bovenal erkenning en dat school het 'een keer hoort van een ander'.
Als de klacht ongegrond is gaan ze het ook niet 'eens horen van een ander', dan worden ze gewoon in hun gelijk gesteld.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
16-10-2019 21:23
Maar, hoe kun je advies of ervaringen verwachten als je niet wilt vertellen wat de klacht überhaupt is?

Vraag ik me ook af. Want het ligt er nogal aan waar het over gaat of een klacht indienen zinvol is.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Niet bij die organisatie maar ik heb een keer hulp gezocht bij een organisatie toen mijn opleiding er een puinhoop van maakte waar wij als leerlingen de dupe werden. We hebben toen het hele schooljaar geklaagd want we zagen de bui al hangen en het zou echt goed komen. Maar het kwam niet goed...Toen was ik het zat en heb ik een organisatie ingeschakeld, situatie uitgelegd, ze wilden helpen. Hadden bepaalde documenten nodig die ik niet had dus school benaderd voor die documenten. Vroegen ze waarvoor het was en toen kon er ineens heel veel en binnen een paar weken was het opgelost.

Ik had ze al eens gezegd dat ik hulp ging zoeken maar dat had niet het gewenste effect maar toen ze doorhadden dat ik dat ook echt gedaan had....

Kortom met een beetje bluf en dreigen kan soms heel veel maar je moet wel reëel zijn enzo.
Marigold1986 schreef:
16-10-2019 21:24
Dit.
Dreigen deed het hem bij mij ook...

Nou ben ik niet zo van het dreigen, ik heb gewoon gemeld dat er een klacht ingediend wordt, hoe dan ook.

Toen kon er een gesprek met de interim directeur geregeld worden, uit dat gesprek kwam niets concreets, behalve beloftes die nog niet zijn nagekomen. Verder is er op ander gebied wel wat beweging gekomen. Het is even afwachten of daar ook daadwerkelijk wordt doorgepakt. De communicatie is en blijft belabberd dus ik moet overal achteraan om alles te checken.
Pauwenveer schreef:
16-10-2019 21:27
Als de klacht ongegrond is gaan ze het ook niet 'eens horen van een ander', dan worden ze gewoon in hun gelijk gesteld.

Ja dat is logisch natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval zou ik een nieuwe afspraak maken en vooral aangeven dat je het over de gedane beloftes wil hebben en de uitvoering hiervan? Heb je ook een schriftelijk verslag van die afspraken? Dan sta je sterker...
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven