Geld & Recht alle pijlers

Hoe de sinterklaas en kerstcadeaus te betalen

21-10-2019 20:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar rond deze periode krijg ik het alweer warm, want sinterklaas en kerstmis komt er alweer aan. Dat betekent dat de kinderen veel, veel cadeaus verwachten. En dat kost mij veel geld. Geld wat ik niet opzij heb gezet. Wat ieder jaar ná de feestdagen altijd wel mijn voornemen is :( Ik heb gisteren een aantal cadeaus besteld bij Ali Express. Barbiekleertjes, poppenschoentjes en dat soort speelgoed. Hopen dat alles op tijd binnen komt. Maar dat scheelt wel veel geld, en kan ik voor 50 euro zo'n 10 tot 15 pakjes mee vullen.
Ook spaar ik door het jaar heen voor Bol.com cadeaubonnen. Vorig jaar kon ik mijn jaren lange Airmiles inwisselen voor Bol.com cadeaukaarten. Dat kan dit jaar niet meer zag ik. Ik heb nog wel veel enquetes enzo ingevuld en daarmee zo'n 150 euro aan tegoedbonnen gespaard. Meestal kan ik deze bonnen van GFK enzo bij Bol.com besteden.
Ik heb ook wel eens op marktplaats tweedehands lego gekocht, maar ik denk dat ik daar dit jaar niet meer mee weg kom, want dat zien ze inmiddels, nu ze wat ouder zijn.
Hoe doen jullie dat? Zetten jullie een bepaald bedrag per maand apart, of kun je gewoon een deel van je salaris van oktober of november missen?
Ik geef gewoon niet zoveel uit met Sinterklaas?

Je hebt 150 euro aan bonnen maar daarvan kom je niet rond? Hoeveel kinderen heb je dan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het denk ik wat ruimer, dat gaat gemakkelijker.
Maar mijn tip: ga spaarzegels sparen. De koopzegels van AH hebben een groter rendement dan een spaarrekening. Doe dat van alle winkels waar je komt, plak de boekjes vol. En wissel ze pas eind van het jaar in.
Dat is echt een leuk bedrag!
Ik deed het vroeger met ah zegels sparen.
Alle reacties Link kopieren
Geloven ze nog?
Doe je aan Sinterklaas én Kerst?

Wat is de reden dat er zo aan die cadeaus gehangen wordt en dat zij een gegeven paard in de bek kunnen kijken?

Tip voor per direct: Vanaf nu echt niets meer extra's doen. Dan heb je je reservering van november om voor december te gebruiken. Dat kost discipline, maar je doet het ergens voor.

En moet het om de hoeveelheid cadeaus gaan of gaat het om gezellig samen met pepernoten en chocolademelk, gedichten en dan wat cadeaus?
En met Kerst om lekker eten, een leuke kerstboom en daaronder wat cadeaus?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik zet geld apart, koop eerder in het jaar al kadootjes, en leer mijn kind dat veel kadootjes niet de bedoeling is van sinterklaas. En we doen niet aan kerstkadootjes.
Om antwoord te geven op je vraag; ik koop de kado's van mijn salaris, en in december moet ik gewoon zuiniger aan doen omdat mijn oudste dan ook jarig is.
Alle reacties Link kopieren
€150 is toch hartstikke veel??

Hier doen we sinterklaas met een grote club familie. Dan wordt er een ENORME berg cadeaus naar binnen gesleept, maar dankzij vooraf plannen in indelen krijgt iedereen

- 3 cadeaus die wat kleiner zijn (pyjama, iets van kinderen voor kinderen / muziek, speelgoedje, dat idee)
- 1x groot(er) ding dat ze écht graag willen hebben. Een dure pop, dat idee. Geen iPads of spelconsoles)
- 1x chocolade letter
- per gezin 1 familiespel.

Kosten worden onderling verdeeld, door iedereen een gelijkwaardig aantal cadeautjes te laten kopen (en te laten ontvangen).

Zo blijft het voor iedereen behapbaar.

Aanvulling: wii zijn erg actief met gedichten, aankleding (speurtochten voor de kinderen, brieven van Sinterklaas aan de kinderen met complimenten en grapjes, cadeau's verstoppen en ze laten zoeken, iedereen 1 voor 1 uitpakken en gezamenlijk luisteren naar gedicht, etc etc.) zo is het echt een hele diverse avond, maar wel één waarbij het niet alleen gaat om cadeaus openscheuren.
pergamon wijzigde dit bericht op 21-10-2019 20:24
23.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja dat de kinderen veel cadeaus verwachten wil nog niet zeggen dat Sinterklaas daaraan moet voldoen.
Ik kreeg ook minder dan veel kinderen uit mijn klas want ouders een uitkering. Dat was gewoon zo.
Je ondervindt dat het tegen de tijd van Sinterklaas en Kerst moeilijk wordt om alles nog aan te kopen.
Je maakt goede voornemens maar voert die niet uit.
Hoe komt het dat je die voornemens niet waarmaakt?
En waar gaat het geld gedurende het jaar naartoe.
Ik lees airmiles, dat betekent dat je geregeld vliegt?

Ik zou al beginnen met die goede voornemens uit te voeren. En ook in de loop van het jaar eens naar marktplaats te kijken of er iets leuks wordt aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik maar 1 (jong)kind, maar ik vind het te bizar voor woorden dat je voor ikweetniethoeveel geld aan zooi voor je kinderen koopt. Zet een max van 50 euro per kind en spaar daar vanaf de zomer voor, dan kom je ook niet meer in de problemen.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
21-10-2019 20:20
Je ondervindt dat het tegen de tijd van Sinterklaas en Kerst moeilijk wordt om alles nog aan te kopen.
Je maakt goede voornemens maar voert die niet uit.
Hoe komt het dat je die voornemens niet waarmaakt?
En waar gaat het geld gedurende het jaar naartoe.
Ik lees airmiles, dat betekent dat je geregeld vliegt?

Ik zou al beginnen met die goede voornemens uit te voeren. En ook in de loop van het jaar eens naar marktplaats te kijken of er iets leuks wordt aangeboden.
Airmiles krijg je ook bij boodschappen
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten er én Sinterklaaskadootjes én Kerstkadootjes zijn? Vroeger vierden we Sinterklaas en dan kreeg je kadootjes, en met Kerst niet. Waarom dubbelop?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je hebt je AliExpress en je 150, hoeveel kinderen heb je? Klinkt toch voldoende voor twee of drie kinderen.

Ik koop schoendingetjes het hele jaar door, en mijn kinderen krijgen ook gewoon tweedehands dingen.
Hoe groot is je gezin? Ik denk dat je overdrijft qua aantal pakjes. En meer geld uitgeven dan je hebt aan cadeau’s is nogal dom.

Kerstcadeau’s doen wij niet aan.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-10-2019 20:21
Waarom moeten er én Sinterklaaskadootjes én Kerstkadootjes zijn? Vroeger vierden we Sinterklaas en dan kreeg je kadootjes, en met Kerst niet. Waarom dubbelop?
Hoeft niet, mag wel
Alle reacties Link kopieren
Waarom is een cadeau met een aantal kleine cadeautjes niet genoeg? Twijfel bijna of dit wel echt is.
Kijk eens bij de kringloop. Sommige dingen zitten nog in dichte verpakkingen, nooit uitgepakt geweest...
lilalinda schreef:
21-10-2019 20:21
Airmiles krijg je ook bij boodschappen
En die kan je weer inleveren bij de ah
Gewoon niet meer uitgeven dan dat je kan uitgeven. Hier doen we niet aan sinterklaas maar voor kerst trekken we lotjes en voor diegene die je hebt koop je dan aan de hand van het lijstje cadeautjes tot een bepaald budget wat van te voren is afgesproken en wat iedereen kan missen. Zet je dure dingen op je lijstje dan kan het zijn dat je maar 1 cadeau krijgt, zet je er vooral kleine dingetjes op heb je veel cadeautjes. De regel is dat je maximaal 2 euro over het budget mag als dat nodig is.

Kortom stel een budget vast per kind wat je kunt missen en houd je daar aan.

En 150 euro is toch ruim voldoende voor 2-3 kinderen of zelfs het hele gezin.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 20:27
6.47% gewijzigd
Oh en de vele kado's komen omdat we met meer vieren. Er zitten zelfs mensen bij die geen kado's meer meenemen omdat het anders te vermoeiend wordt met uitpakken.
Ieder jaar weer een andere jongste die in uitpakstaking gaat en gewoon wil spelen.
Alle reacties Link kopieren
vanaf januari als ik speelgoed zie waarvan ik weet dat ze dat leuk vinden en het in de sale is koop ik het alvast. Hier dus de sintkado's allang al klaar liggen. Ik geef max. 50 euro per kind uit.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-10-2019 20:23
Hoeft niet, mag wel
Alles mag. Al geef je je kinderen elke twee weken van elke maand cadeaus. Maar één cadeaufeest in december is toch genoeg? En kies dan lekker zelf of dat de Sint of de Kerstman is, maar ik vind het wat overdreven om het allebei te doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Je geeft 150,- per week uit aan boodschappen zeg je in een ander topic, met gezin met 2 kinderen. Dat kan vast wel minder. Dan hou je iedere week geld over wat je weer kunt verbrassen aan Sinterklaas- en kerstcadeau’s, ‘omdat je kinderen nou eenmaal veel,veel cadeaus verwachten’ :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lilalinda schreef:
21-10-2019 20:19
Wij hebben het denk ik wat ruimer, dat gaat gemakkelijker.
Maar mijn tip: ga spaarzegels sparen. De koopzegels van AH hebben een groter rendement dan een spaarrekening. Doe dat van alle winkels waar je komt, plak de boekjes vol. En wissel ze pas eind van het jaar in.
Dat is echt een leuk bedrag!
Dit is nou serieus een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven